Лечение на тропането в хидравличната рейка!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Лечение на тропането в хидравличната рейка!
Лечение на тропането в хидравличната рейка S-max, Galaxy, Mondeo MK4!
Ако се появи тропане при преминаване на неравности по пътя, а сме сменили всичко по окачването, значи имаме проблем с хидравличната рейка. При завъртането на волана в покой на ляво, на дясно също се чува характерното почукване.
1. Качваме автомобила на канал или в краен случай повдигаме с крик, но преди това обезопасяваме автомобила!!!
Инструментите за изпълнение на процедурата са следните, ключ №17 с тресчотка и здрав нож.

2. Влизаме под автомобила и гледаме приблизително на мястото, което се намира под седалката на водача, между носача и дъното. Ето го мястото изчистено от кал:

3. Както се вижда от снимката е нужно да се завие болта, около който има фиксиращо червено пръстенче. Не е нужно нищо друго да се сваля от окачването на автомобила.
4. Премахваме пръстенчето с ножа

Ето го:

При премахването, той вече не става за нищо и не може да се поправи. Изхвърляме го.
5. След това взимаме ключа с тресчотката и по часовниковата стрелка завиваме болта.
Важно е да извършваме операцията много бавно и без резки движения, защото ще имаме големи главоболия, ако превърти болта!!!
На всеки четвърт оборот проверяваме с волана дали потропването е изчезнало, най- добре да имаме помощник за тази работа. При мен за около оборот и половина, рейката престана да чука. Веднага щом усетим съпротивление на ключа преустановяваме завиването.

След ходовите изпитания, потропването изчезна съвсем и окачването еластично обира дупките!
Eто размерите на болта, ако някой иска да си изработи резервен:

По материали от: http://www.s-maxclub.ru
Ако се появи тропане при преминаване на неравности по пътя, а сме сменили всичко по окачването, значи имаме проблем с хидравличната рейка. При завъртането на волана в покой на ляво, на дясно също се чува характерното почукване.
1. Качваме автомобила на канал или в краен случай повдигаме с крик, но преди това обезопасяваме автомобила!!!
Инструментите за изпълнение на процедурата са следните, ключ №17 с тресчотка и здрав нож.

2. Влизаме под автомобила и гледаме приблизително на мястото, което се намира под седалката на водача, между носача и дъното. Ето го мястото изчистено от кал:

3. Както се вижда от снимката е нужно да се завие болта, около който има фиксиращо червено пръстенче. Не е нужно нищо друго да се сваля от окачването на автомобила.
4. Премахваме пръстенчето с ножа

Ето го:

При премахването, той вече не става за нищо и не може да се поправи. Изхвърляме го.
5. След това взимаме ключа с тресчотката и по часовниковата стрелка завиваме болта.
Важно е да извършваме операцията много бавно и без резки движения, защото ще имаме големи главоболия, ако превърти болта!!!
На всеки четвърт оборот проверяваме с волана дали потропването е изчезнало, най- добре да имаме помощник за тази работа. При мен за около оборот и половина, рейката престана да чука. Веднага щом усетим съпротивление на ключа преустановяваме завиването.

След ходовите изпитания, потропването изчезна съвсем и окачването еластично обира дупките!
Eто размерите на болта, ако някой иска да си изработи резервен:

По материали от: http://www.s-maxclub.ru
- roga4
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 29 окт 2013, 11:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta mk6. 1.6 duratec 74 kw
- Status: Извън линия
Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!
за фиеста 2003 г. дали важи същото лечение? че и при мен е същия проблем. почуква при по-големи неравности.провериха я .по окачването е бетон.казаха,че е втулка на хидравличната рейка..
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!
Трябва да се погледне, но мисля че на всички модели след 2001 г. рейката е конструирана по този начин и може да се стяга. Но не трябва да се прекалява, а и това е временна мярка за 30-40 000 км, после пак се разтропва.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!
Всички зъбни рейки са по този начин и така се регулират, все тая с хидравлика или без.
Червячните са други, но поне аз не знам да има Форд с червячна предавка на управлението.Освен някакви много стари да има....
Червячните са други, но поне аз не знам да има Форд с червячна предавка на управлението.Освен някакви много стари да има....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- roga4
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 29 окт 2013, 11:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta mk6. 1.6 duratec 74 kw
- Status: Извън линия
Re: Лечение на тропането в хидравличната рейка!
а дали се вижда добре къде се намира,като се качи на канал колата.имам предвид,дали е на лесно достъпно място.само,че интересното е,че при мен почуква само при неравности. като въртя волана на място не се чува да почуква.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта