Проблем с паленето??? Help! ;(
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с паленето??? Help! ;(
Добър вечер колеги! Купих си Ford Escort 93-та. Харесва ми количката, обачe има проблемче с паленето! Значи като е студена си пали без проблеми... като загрее и примерно спра за 5 мин на едно място и после пробвам да запаля и не иска... Някой имал ли е такъв проблем? Казаха ми май, че са втулките на стартер-а? Моля помогнете! Лека вечер!



Последна промяна от Centorius на 18 юли 2007, 22:32, променено общо 1 път.
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Е каква е тази натоварваща вилка? Няма ли друг начин да се разбере? Втулки на стартера май не са, защото като пробвам да запаля колата като е загряла и няма щракане на стартера... Бендикс или шалтер да не би да е?
Последна промяна от Centorius на 19 юли 2007, 23:14, променено общо 1 път.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
върви на акумулаторжия 

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Наскоро имах такъв проблем - когато е топла не пали и няма никакви звуци 
Оказа се че е от шалтера.
при мен го хванахме като при положение на стартер на контактния ключ подчукнахме кожуха на шалтера. /преди това се провериха релета и т.н/. Излезе ми 40 лв нов шалтер и 20 лв труд.
Провери дали идва ток и дали работят релетата за всеки случай.
Успех!

Оказа се че е от шалтера.
при мен го хванахме като при положение на стартер на контактния ключ подчукнахме кожуха на шалтера. /преди това се провериха релета и т.н/. Излезе ми 40 лв нов шалтер и 20 лв труд.
Провери дали идва ток и дали работят релетата за всеки случай.
Успех!
- jlpetkov
- потребител
- Мнения: 729
- Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
- Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
- Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10187" onclick="window.open(this.href);return false;
същия проблем като твоя! - решен
същия проблем като твоя! - решен
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И при мен вече проблема е решен! Имаше едно кабелче до стартера, което беше омотано с изолирбанд и като го махнахме се оказа, че е вързано на ръка кабелчето... сменихме го с ново и сега си пали колата.jlpetkov написа:http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10187
същия проблем като твоя! - решен


- revmata
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
- Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
- Местоположение: sliven
- Status: Извън линия
слушай приятел.Има заучени положения, които трябва да се спазват.1-ВО-вред ли ти е акумулатора-изпробва се с натоварваща вилка.2-РО сигнал идва ли до индекс 50 на стартера и с какъв ток идва.Чак тогава се стига до ремонта на същия.Така,че ги провери и чак тогава питай ,защото аз самия се бъркам и с нищо не мога да ти помогна
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Утре ще прегледам клемите дали имат окис или дали са разхлабени (както са направили колегите със същите проблеми в другите теми) и ако не се оправи ще пробвам и твоя съвет! Мерси.revmata написа:слушай приятел.Има заучени положения, които трябва да се спазват.1-ВО-вред ли ти е акумулатора-изпробва се с натоварваща вилка.2-РО сигнал идва ли до индекс 50 на стартера и с какъв ток идва.Чак тогава се стига до ремонта на същия.Така,че ги провери и чак тогава питай ,защото аз самия се бъркам и с нищо не мога да ти помогна

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колега правилно ли съм разбрал:
колата отказва да пали само когато е топла и то не винаги?
когато откаже да пали не се чува звук, щтракане и т.н.
просто завърташ контактния ключ и нищо?
Ако е така:
малко расъждения /ако греша колеги поправяйте ме плс/
Основно - клемите на акумулатора трябва да са добре затегнати и да правят контакт - ако ти се виждат клеясали почисти ги за всеки случай.
От там нататък - открий кое ти е релето за запалването. ако то работи значи не е контактния ключ.
следва да провериш дали идва ток към стартера.
ако идва, но не развърта а само щрака значи проблема е в самия стартер.
ако обаче не изхвърля то проблема е в шалтера.
аз залагам именно на него, може би и заради това че горното упражнение го преживях много скоро, а това което описваш много съвпада с това което правеше моята кола.
Успех!
колата отказва да пали само когато е топла и то не винаги?
когато откаже да пали не се чува звук, щтракане и т.н.
просто завърташ контактния ключ и нищо?
Ако е така:
малко расъждения /ако греша колеги поправяйте ме плс/
Основно - клемите на акумулатора трябва да са добре затегнати и да правят контакт - ако ти се виждат клеясали почисти ги за всеки случай.
От там нататък - открий кое ти е релето за запалването. ако то работи значи не е контактния ключ.
следва да провериш дали идва ток към стартера.
ако идва, но не развърта а само щрака значи проблема е в самия стартер.
ако обаче не изхвърля то проблема е в шалтера.
аз залагам именно на него, може би и заради това че горното упражнение го преживях много скоро, а това което описваш много съвпада с това което правеше моята кола.
Успех!
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
svetlin, днес проблем ми направи и почти студена колата (или май напълно студена си беше)... 2 часа след като я изгасих пред работата и пробвах и пак не запали... После майстора който работи до моята работа смени това кабелче, за което писах по-горе и пробвахме няколко пъти и си палеше без проблем... Момчето от което купих колата, каза че е сменял контактния ключ, но пак прави проблем и явно не е от него.
Иначе като откаже да пали стартера не върти, бендикса не изхвърля - просто няма никакъв звук... единствено като завъртя ключа лампичките по таблото леко замижават и това е.
Иначе като откаже да пали стартера не върти, бендикса не изхвърля - просто няма никакъв звук... единствено като завъртя ключа лампичките по таблото леко замижават и това е.

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Хм,замижват, ама звук не се чува.
Бендикса не изхвърля, но не давай 80 лева ако не си сто процента сигурен!!
Бендикса не изхвърля, но не давай 80 лева ако не си сто процента сигурен!!
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- revmata
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
- Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
- Местоположение: sliven
- Status: Извън линия
шалтера има 2 -намотки.Задържаща-изхода и е на маса и силова-тая ,която се затваря от към намотките на статора.От прочетеното до тук разбирам,че точно тая ,силовата не може да се затвори/ЗАРАДИ ЧЕТКИ ИЛИ ,,МЪРТВА ТОЧКА,,.Врезултат на което не се чува шум/задържащата е сама/ и след време,постепенно ти избива клемореда.Истината че в сервиза са само ,,младоци,,които могат да слагат само ново,от което ни олеква джоба.
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Днес след 9 часовия ми работен ден колата седеше на слънце и като си тръгвах пробвах да запаля, но неможах (тея дни от както я имам като седи толкова часове си палеше веднага)... И друго което разбрах - един приятел въртеше ключа, а аз бях дигнал капака и слушах и някъде от стартера се чуваше някакъв звук - сякаш нещо върти - обаче много мудно и това е... Просто тея дни много работа имам и нямам време на сервиз да я закарам...
- revmata
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
- Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
- Местоположение: sliven
- Status: Извън линия
ехеее..То стана цяла одисея.Чети внимателно- в момента на белята вземи ключ или оттверка или друг кабел като целта е да подадеш направо импулс към шалтера/клема 50/ на стартера.Отам разбираш дали е клемореда или е стартера.Остави сервизи и майстори,защото ти самият най-правилно ще се досетиш/ОТНАСЯ СЕ ЗА ИЗПРАВЕН АКУМУЛАТОР/
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА
- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ок утре ще го пробваме това, но съм изпуснал да кажа, че като дам на късо стартера и колата пали веднага...revmata написа:ехеее..То стана цяла одисея.Чети внимателно- в момента на белята вземи ключ или оттверка или друг кабел като целта е да подадеш направо импулс към шалтера/клема 50/ на стартера.Отам разбираш дали е клемореда или е стартера.Остави сервизи и майстори,защото ти самият най-правилно ще се досетиш/ОТНАСЯ СЕ ЗА ИЗПРАВЕН АКУМУЛАТОР/
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Това според мен е липса на добра кабелна обувка към бендикса.
Прегледай всички дебели кабели и ако откриеш такъв, който не е кримпнат добре, т.е. се мърда свободно в кабелната обувка го стисни сериозно с клещите.
Другото е също много вероятно - клемите на акумулатора ти или да не контактуват правилно със самия акумулатор или с кабелите си. За целта: сваляш ги и набързо ги остъргваш с ножче, след това с ножче и клемите на акумулатора и преди да ги поставиш отново капваш малко масълце (от пробката примерно) и тогава ги затягаш хубаво. А се прави бързо, за да не ти се рисетне компа (ако имаш), та после да трябва да го обучаваш наново.
(точно поради такава причина не ми палеше всеки път, като е топла и ми замижваха ламбите по таблото).
Прегледай всички дебели кабели и ако откриеш такъв, който не е кримпнат добре, т.е. се мърда свободно в кабелната обувка го стисни сериозно с клещите.
Другото е също много вероятно - клемите на акумулатора ти или да не контактуват правилно със самия акумулатор или с кабелите си. За целта: сваляш ги и набързо ги остъргваш с ножче, след това с ножче и клемите на акумулатора и преди да ги поставиш отново капваш малко масълце (от пробката примерно) и тогава ги затягаш хубаво. А се прави бързо, за да не ти се рисетне компа (ако имаш), та после да трябва да го обучаваш наново.
(точно поради такава причина не ми палеше всеки път, като е топла и ми замижваха ламбите по таблото).

- Centorius
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси колега - това поне сам мога да го направя, ама от толкова работа дори и за това не остава врееме, но ще го направя, че така си е мъка с това палене...john3v написа:Това според мен е липса на добра кабелна обувка към бендикса.
Прегледай всички дебели кабели и ако откриеш такъв, който не е кримпнат добре, т.е. се мърда свободно в кабелната обувка го стисни сериозно с клещите.
Другото е също много вероятно - клемите на акумулатора ти или да не контактуват правилно със самия акумулатор или с кабелите си. За целта: сваляш ги и набързо ги остъргваш с ножче, след това с ножче и клемите на акумулатора и преди да ги поставиш отново капваш малко масълце (от пробката примерно) и тогава ги затягаш хубаво. А се прави бързо, за да не ти се рисетне компа (ако имаш), та после да трябва да го обучаваш наново.
(точно поради такава причина не ми палеше всеки път, като е топла и ми замижваха ламбите по таблото).

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта