Проблем с паленето??? Help! ;(

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с паленето??? Help! ;(

Мнение от Centorius » 18 юли 2007, 22:17

Добър вечер колеги! Купих си Ford Escort 93-та. Харесва ми количката, обачe има проблемче с паленето! Значи като е студена си пали без проблеми... като загрее и примерно спра за 5 мин на едно място и после пробвам да запаля и не иска... Някой имал ли е такъв проблем? Казаха ми май, че са втулките на стартер-а? Моля помогнете! Лека вечер! :wink: :roll:
Последна промяна от Centorius на 18 юли 2007, 22:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 18 юли 2007, 22:30

относителна работа.Вземаш една натоварваща вилка и я закачаш.Получиш ли 10 волта за 5,7 секунди,проблема е в стартера
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 19 юли 2007, 21:16

Е каква е тази натоварваща вилка? Няма ли друг начин да се разбере? Втулки на стартера май не са, защото като пробвам да запаля колата като е загряла и няма щракане на стартера... Бендикс или шалтер да не би да е?
Последна промяна от Centorius на 19 юли 2007, 23:14, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 юли 2007, 22:09

върви на акумулаторжия 8)
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 19 юли 2007, 22:43

а се га деее.Добре де.Друг вариант.Вземаш един волтмер и го включваш към батерията.Трябва да отчита от 12.2---до 12.8волта.Викаш комшиятаи и в момент на старт на статера трябва да покаже 10 ВОЛТА.Мисля че е ясно по нататък.УСПЕХ
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 20 юли 2007, 11:23

Наскоро имах такъв проблем - когато е топла не пали и няма никакви звуци :(
Оказа се че е от шалтера.
при мен го хванахме като при положение на стартер на контактния ключ подчукнахме кожуха на шалтера. /преди това се провериха релета и т.н/. Излезе ми 40 лв нов шалтер и 20 лв труд.

Провери дали идва ток и дали работят релетата за всеки случай.

Успех!

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 20 юли 2007, 12:57

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10187" onclick="window.open(this.href);return false;
същия проблем като твоя! - решен

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 20 юли 2007, 18:51

jlpetkov написа:http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10187
същия проблем като твоя! - решен
И при мен вече проблема е решен! Имаше едно кабелче до стартера, което беше омотано с изолирбанд и като го махнахме се оказа, че е вързано на ръка кабелчето... сменихме го с ново и сега си пали колата. :) Дано няма проблем за напред. ;)

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 20 юли 2007, 23:00

Да ама не... пак ми го направи проблема... :?

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 20 юли 2007, 23:09

слушай приятел.Има заучени положения, които трябва да се спазват.1-ВО-вред ли ти е акумулатора-изпробва се с натоварваща вилка.2-РО сигнал идва ли до индекс 50 на стартера и с какъв ток идва.Чак тогава се стига до ремонта на същия.Така,че ги провери и чак тогава питай ,защото аз самия се бъркам и с нищо не мога да ти помогна
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 20 юли 2007, 23:56

revmata написа:слушай приятел.Има заучени положения, които трябва да се спазват.1-ВО-вред ли ти е акумулатора-изпробва се с натоварваща вилка.2-РО сигнал идва ли до индекс 50 на стартера и с какъв ток идва.Чак тогава се стига до ремонта на същия.Така,че ги провери и чак тогава питай ,защото аз самия се бъркам и с нищо не мога да ти помогна
Утре ще прегледам клемите дали имат окис или дали са разхлабени (както са направили колегите със същите проблеми в другите теми) и ако не се оправи ще пробвам и твоя съвет! Мерси. :)

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 21 юли 2007, 00:29

Колега правилно ли съм разбрал:

колата отказва да пали само когато е топла и то не винаги?
когато откаже да пали не се чува звук, щтракане и т.н.
просто завърташ контактния ключ и нищо?

Ако е така:

малко расъждения /ако греша колеги поправяйте ме плс/

Основно - клемите на акумулатора трябва да са добре затегнати и да правят контакт - ако ти се виждат клеясали почисти ги за всеки случай.

От там нататък - открий кое ти е релето за запалването. ако то работи значи не е контактния ключ.

следва да провериш дали идва ток към стартера.

ако идва, но не развърта а само щрака значи проблема е в самия стартер.

ако обаче не изхвърля то проблема е в шалтера.


аз залагам именно на него, може би и заради това че горното упражнение го преживях много скоро, а това което описваш много съвпада с това което правеше моята кола.

Успех!

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 21 юли 2007, 00:38

svetlin, днес проблем ми направи и почти студена колата (или май напълно студена си беше)... 2 часа след като я изгасих пред работата и пробвах и пак не запали... После майстора който работи до моята работа смени това кабелче, за което писах по-горе и пробвахме няколко пъти и си палеше без проблем... Момчето от което купих колата, каза че е сменял контактния ключ, но пак прави проблем и явно не е от него.
Иначе като откаже да пали стартера не върти, бендикса не изхвърля - просто няма никакъв звук... единствено като завъртя ключа лампичките по таблото леко замижават и това е. :roll:

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 21 юли 2007, 07:19

Хм,замижват, ама звук не се чува.

Бендикса не изхвърля, но не давай 80 лева ако не си сто процента сигурен!!
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 21 юли 2007, 20:40

шалтера има 2 -намотки.Задържаща-изхода и е на маса и силова-тая ,която се затваря от към намотките на статора.От прочетеното до тук разбирам,че точно тая ,силовата не може да се затвори/ЗАРАДИ ЧЕТКИ ИЛИ ,,МЪРТВА ТОЧКА,,.Врезултат на което не се чува шум/задържащата е сама/ и след време,постепенно ти избива клемореда.Истината че в сервиза са само ,,младоци,,които могат да слагат само ново,от което ни олеква джоба.
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 22 юли 2007, 18:41

Днес след 9 часовия ми работен ден колата седеше на слънце и като си тръгвах пробвах да запаля, но неможах (тея дни от както я имам като седи толкова часове си палеше веднага)... И друго което разбрах - един приятел въртеше ключа, а аз бях дигнал капака и слушах и някъде от стартера се чуваше някакъв звук - сякаш нещо върти - обаче много мудно и това е... Просто тея дни много работа имам и нямам време на сервиз да я закарам...

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 22 юли 2007, 22:30

ехеее..То стана цяла одисея.Чети внимателно- в момента на белята вземи ключ или оттверка или друг кабел като целта е да подадеш направо импулс към шалтера/клема 50/ на стартера.Отам разбираш дали е клемореда или е стартера.Остави сервизи и майстори,защото ти самият най-правилно ще се досетиш/ОТНАСЯ СЕ ЗА ИЗПРАВЕН АКУМУЛАТОР/
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 22 юли 2007, 22:57

revmata написа:ехеее..То стана цяла одисея.Чети внимателно- в момента на белята вземи ключ или оттверка или друг кабел като целта е да подадеш направо импулс към шалтера/клема 50/ на стартера.Отам разбираш дали е клемореда или е стартера.Остави сервизи и майстори,защото ти самият най-правилно ще се досетиш/ОТНАСЯ СЕ ЗА ИЗПРАВЕН АКУМУЛАТОР/
Ок утре ще го пробваме това, но съм изпуснал да кажа, че като дам на късо стартера и колата пали веднага...

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 24 юли 2007, 11:06

Това според мен е липса на добра кабелна обувка към бендикса.
Прегледай всички дебели кабели и ако откриеш такъв, който не е кримпнат добре, т.е. се мърда свободно в кабелната обувка го стисни сериозно с клещите.
Другото е също много вероятно - клемите на акумулатора ти или да не контактуват правилно със самия акумулатор или с кабелите си. За целта: сваляш ги и набързо ги остъргваш с ножче, след това с ножче и клемите на акумулатора и преди да ги поставиш отново капваш малко масълце (от пробката примерно) и тогава ги затягаш хубаво. А се прави бързо, за да не ти се рисетне компа (ако имаш), та после да трябва да го обучаваш наново.
(точно поради такава причина не ми палеше всеки път, като е топла и ми замижваха ламбите по таблото).
Изображение

Потребителски аватар
Centorius
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 18 юли 2007, 22:11
Модел на автомобила: Ford Fiesta '10
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Centorius » 24 юли 2007, 19:57

john3v написа:Това според мен е липса на добра кабелна обувка към бендикса.
Прегледай всички дебели кабели и ако откриеш такъв, който не е кримпнат добре, т.е. се мърда свободно в кабелната обувка го стисни сериозно с клещите.
Другото е също много вероятно - клемите на акумулатора ти или да не контактуват правилно със самия акумулатор или с кабелите си. За целта: сваляш ги и набързо ги остъргваш с ножче, след това с ножче и клемите на акумулатора и преди да ги поставиш отново капваш малко масълце (от пробката примерно) и тогава ги затягаш хубаво. А се прави бързо, за да не ти се рисетне компа (ако имаш), та после да трябва да го обучаваш наново.
(точно поради такава причина не ми палеше всеки път, като е топла и ми замижваха ламбите по таблото).
Мерси колега - това поне сам мога да го направя, ама от толкова работа дори и за това не остава врееме, но ще го направя, че така си е мъка с това палене... :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта