проблем - Puma 1,7
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 май 2007, 16:01
- Модел на автомобила: ford puma
- Местоположение: стара загора
- Status: Извън линия
проблем - Puma 1,7
Здравейте,днес си водих котето на диагностика на двигателя и майсторчетата казаха,че има проблем.
Джаджата която променяла наклона на единия разпределителен вал не работела и двигателя не работел на пълната си мощност.
Ходих в Мото-Пфое и тази джаджа струва 860 кинта.
Има ли начин за по евтино разрешаване на пролема.
Джаджата която променяла наклона на единия разпределителен вал не работела и двигателя не работел на пълната си мощност.
Ходих в Мото-Пфое и тази джаджа струва 860 кинта.
Има ли начин за по евтино разрешаване на пролема.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Газоразпределянето е оптимизирано за един конкретен режим на работа, напр. 4000 оборота. Колкото по далеч е ДВГ от този оптимум толкова по неефективно е газоразпределянето.
Идеята на променливото газоразпределяне е, то да се оптимизира за повече или всички режими на работа.
Първи са Фиат-1960, като те променят височината на лагерите и съответно на целия разпред. вал. Следват, GM, Alfa Romeo, та накрая всички го използват. Техническите решения са много, но в осн. линии са свързани с промяна положението на разпр. вал, или промяна положението на повдигачите и пр., но все със същата цел. През 1992 БМВ въвежда системата VANOS, вероятно затова монтьора я нариза така, макар че Форд си има собствена система.
До скоро при DOHC се е променяло положението само на единия вал, но вече се променя и на всмукателните клапани, което естестевено позволява достигане на още по-голяма мощност.
Идеята на променливото газоразпределяне е, то да се оптимизира за повече или всички режими на работа.
Първи са Фиат-1960, като те променят височината на лагерите и съответно на целия разпред. вал. Следват, GM, Alfa Romeo, та накрая всички го използват. Техническите решения са много, но в осн. линии са свързани с промяна положението на разпр. вал, или промяна положението на повдигачите и пр., но все със същата цел. През 1992 БМВ въвежда системата VANOS, вероятно затова монтьора я нариза така, макар че Форд си има собствена система.
До скоро при DOHC се е променяло положението само на единия вал, но вече се променя и на всмукателните клапани, което естестевено позволява достигане на още по-голяма мощност.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем
А ти по какъв повод я води на диагностика? Разходът дето го даваш, според мен си е нормален.jordik написа:...днес си водих котето на диагностика на двигателя...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Gate хуу че се усети да уточним.
Това промеливо газоразпределение е май само при двигателя 1,7.
За тва е хубаво като се пита да знаеш какво караш, за какво питаш и да се напише иначе метаме боб
Gate, двигатели с които са оборудвани Пумите и двувалките на Фиеста МК4 са японска разработка.
За другите ненам не ми е толкоз голяма главата
cocoff се рови нека каже. Не много по темата но поне да се информираме.
Разхода който е дал jordik за мен е нормален.
Аз съм докарвал моята до 9 смесено.
Не питайте как е карана
Само заради този разход ли си тръгнал да човъркат котето?
Слушаш май некви Голфаджи и Опелджи дет лъжат повече от наще управници.
Ненам дано са печени тези майстрочета и да не те подвеждат.
Стягай Пумата и не се давай на разни келеши дет плюят по Форд.
Ще е голям зор да намериш в морга такъв двигател и да го дават на части.
Има вероятност да вземеш джаджата от такъв двигател и тя също да не работи.
Ненам дири и рискувай.
Един си дири 2 години скоростна кутия за такава като моята остай, че няма ами на едно място намерихме подобна и искаха 700 кинта. Намерихе на 50 оня ден
е верно с проблем де но него тва не го бъркаше.
Тия обороти на студено ли като я палиш ги подържа?
Студен имам в предвид прибрал си се вечерта и сутринта палиш да отиваш на бач.
А не че е студено времето
Сега в студеното моята като запали качва до 2000
Това промеливо газоразпределение е май само при двигателя 1,7.
За тва е хубаво като се пита да знаеш какво караш, за какво питаш и да се напише иначе метаме боб

Gate, двигатели с които са оборудвани Пумите и двувалките на Фиеста МК4 са японска разработка.
За другите ненам не ми е толкоз голяма главата

cocoff се рови нека каже. Не много по темата но поне да се информираме.
Разхода който е дал jordik за мен е нормален.
Аз съм докарвал моята до 9 смесено.
Не питайте как е карана

Само заради този разход ли си тръгнал да човъркат котето?

Слушаш май некви Голфаджи и Опелджи дет лъжат повече от наще управници.

Ненам дано са печени тези майстрочета и да не те подвеждат.
Стягай Пумата и не се давай на разни келеши дет плюят по Форд.
Ще е голям зор да намериш в морга такъв двигател и да го дават на части.
Има вероятност да вземеш джаджата от такъв двигател и тя също да не работи.
Ненам дири и рискувай.
Един си дири 2 години скоростна кутия за такава като моята остай, че няма ами на едно място намерихме подобна и искаха 700 кинта. Намерихе на 50 оня ден

Цъфнало ти е мнението докъто съм писал моите съчинения.jordik написа: ... а защото при тръгване за около 10-15сек.поддържа много високи обороти от порядъка на 3000-3500об/мин. при отпуснат педал на газта.
Тия обороти на студено ли като я палиш ги подържа?
Студен имам в предвид прибрал си се вечерта и сутринта палиш да отиваш на бач.
А не че е студено времето

Сега в студеното моята като запали качва до 2000
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
а другите като нямат това как вървят изобщо.....
тя оптимизира но не прави чудеса....
Все пак 800 са си много пари, потърси второ мнение..
тя оптимизира но не прави чудеса....
Все пак 800 са си много пари, потърси второ мнение..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ford въвежда тази система през 1998 най-напред при Contour/Mystique и Escort.
Както Gate каза, основното предназначение е за екология, а икономията и мощността са покрай другото. Аз лично не виждам как оботротите ще скочат на 3000 от нарушено газоразпределяне...Зачисти си клапана за празен ход за всеки случай, щото 3000 си е цифра, особено на студа. Ако не го прави всеки път тоя номер, може да е и темп. датчик-те понякога си бачкат когато им е кеф.
Е гo VANOS-а(не намерих системата на Форд). Ангренажното зъбно колело е от две части фиксирани със зъбчатки. Като напъне хидравликата, зъбчатките завъртат вала спрямо ангренажното зъбно колело(изпреварване или закъснение - ЕКУ-то решава). С червените стрелки е новото положение на гърбиците.
---------------
Диста стари данни - кой на кои клапани :
Audi V8 - всмук.
BMW Double Vanos - всмук. и изпуск.
Ferrari 360 Modena - изпуск.
Fiat (Alfa) SUPER FIRE - всмук.
Ford Puma 1.7 Zetec SE - всмук.
Jaguar AJ-V6 and updated AJ-V8 - всмук.
Lamborghini Diablo SV engine - всмук.
Porsche Variocam - всмук.
Renault 2.0-litre - всмук.
Toyota VVT-i - всмук.
Volvo 4 / 5 / 6-cylinder modular engines - всмук.
-----------------
А това е VALVETRONIC(avi)
http://www.fh-meschede.de/public/bechtl ... chwenk.avi" onclick="window.open(this.href);return false;
Както Gate каза, основното предназначение е за екология, а икономията и мощността са покрай другото. Аз лично не виждам как оботротите ще скочат на 3000 от нарушено газоразпределяне...Зачисти си клапана за празен ход за всеки случай, щото 3000 си е цифра, особено на студа. Ако не го прави всеки път тоя номер, може да е и темп. датчик-те понякога си бачкат когато им е кеф.
Е гo VANOS-а(не намерих системата на Форд). Ангренажното зъбно колело е от две части фиксирани със зъбчатки. Като напъне хидравликата, зъбчатките завъртат вала спрямо ангренажното зъбно колело(изпреварване или закъснение - ЕКУ-то решава). С червените стрелки е новото положение на гърбиците.
---------------
Диста стари данни - кой на кои клапани :
Audi V8 - всмук.
BMW Double Vanos - всмук. и изпуск.
Ferrari 360 Modena - изпуск.
Fiat (Alfa) SUPER FIRE - всмук.
Ford Puma 1.7 Zetec SE - всмук.
Jaguar AJ-V6 and updated AJ-V8 - всмук.
Lamborghini Diablo SV engine - всмук.
Porsche Variocam - всмук.
Renault 2.0-litre - всмук.
Toyota VVT-i - всмук.
Volvo 4 / 5 / 6-cylinder modular engines - всмук.
-----------------
А това е VALVETRONIC(avi)
http://www.fh-meschede.de/public/bechtl ... chwenk.avi" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- mITE
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 24 мар 2005, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v '93 Coupe CLX
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Gate написа:Между другото май при бмв вала се измества със 12градуса май,което не е малко,има малко икономия и екология,но мощност+май не!
не вдига мощтноста



"Що са 4 цилиндъра, 16 клапана и гения на Др.-Инж Хенри Форд комбинирани в едно."
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Ми например ако клапанът не дава верига при проверка с обикновен мултицет. Друг пример. В режим в който трябва клапанът да е сработил и да предизвиква изместване на вала на смукателната страна го изключваме и няма никаква промяна в работата на двигателя. Вариант 3. Практически всички фордове се поддават на диагностика по стандартен OBD протокол. Закачваш някакъв кирлив скенер и той ти плюе съответната грешка. Ама това за грешката го хващаме още при вариант 1 с мултицета. Вариант 4. Ако опашката на вала е видима без разглобяване на двигателя, обикновен стробоскоп ще свърши прекрасна работа. Само трябва да се вземе сигнал от датчика на коляновия вал за да не се получават заблуди с изпреварването на запалването.
Още съм на ниво тенекии с пумата и не съм вниквал в проблематиката на точно този двигател. Но начини за диагностика има много. Мислене му е майката.
Още съм на ниво тенекии с пумата и не съм вниквал в проблематиката на точно този двигател. Но начини за диагностика има много. Мислене му е майката.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Cam_Timing_(Ford" onclick="window.open(this.href);return false;)
(думата (Ford) е също от линка, но както и да опитвах, форумът не интерпретира правилно таговете)
Изобщо, напиши в google.com VVT, variable valve timing, variable cam timing и т.н. и чети на воля. В уикипедията са описани всички вариации по темата.
Отчитай, че моторът 1.7 на пума е минал покрай фордовите. Само надписът и управлението са на форд. Останалото е японско. Говоря за Zetec-S. По тази причина и информацията в интернет за него е безкрайно оскъдна.
(думата (Ford) е също от линка, но както и да опитвах, форумът не интерпретира правилно таговете)
Изобщо, напиши в google.com VVT, variable valve timing, variable cam timing и т.н. и чети на воля. В уикипедията са описани всички вариации по темата.
Отчитай, че моторът 1.7 на пума е минал покрай фордовите. Само надписът и управлението са на форд. Останалото е японско. Говоря за Zetec-S. По тази причина и информацията в интернет за него е безкрайно оскъдна.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта