проблем - Puma 1,7

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
jordik
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 май 2007, 16:01
Модел на автомобила: ford puma
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

проблем - Puma 1,7

Мнение от jordik » 26 окт 2007, 23:26

Здравейте,днес си водих котето на диагностика на двигателя и майсторчетата казаха,че има проблем.
Джаджата която променяла наклона на единия разпределителен вал не работела и двигателя не работел на пълната си мощност.
Ходих в Мото-Пфое и тази джаджа струва 860 кинта.
Има ли начин за по евтино разрешаване на пролема.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 26 окт 2007, 23:35

Това Трябва да е датчик за положение на разпределителния вал? Така ли?

jordik
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 май 2007, 16:01
Модел на автомобила: ford puma
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Мнение от jordik » 26 окт 2007, 23:40

Не знам,майстора му викаше ''Ванос''и това чудо коригирало ъгъла на разпределителния вал със всмукателните клапани.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 26 окт 2007, 23:52

Форд пума е много рядък... Виж някой от цужбина да ти го донесе това защото тука само ще ти скъсат нервите.. Или търси катастрофирала ,но шанса е малък .. Рядък модел е ! и недей да даваш толкова пари щото по добре да си купиш друг двигател за тия пари!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 окт 2007, 23:53

Знам, че единия вал там бил с променливо газоразпределение.
За това не се е говорило във форума.
Знам го от Disc!
Ако той изкочи с инфо добре.
Ако някой друг изкочи с инфо също добре, но едва ли ще можем да помогнем. :(

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 27 окт 2007, 01:01

Газоразпределянето е оптимизирано за един конкретен режим на работа, напр. 4000 оборота. Колкото по далеч е ДВГ от този оптимум толкова по неефективно е газоразпределянето.
Идеята на променливото газоразпределяне е, то да се оптимизира за повече или всички режими на работа.
Първи са Фиат-1960, като те променят височината на лагерите и съответно на целия разпред. вал. Следват, GM, Alfa Romeo, та накрая всички го използват. Техническите решения са много, но в осн. линии са свързани с промяна положението на разпр. вал, или промяна положението на повдигачите и пр., но все със същата цел. През 1992 БМВ въвежда системата VANOS, вероятно затова монтьора я нариза така, макар че Форд си има собствена система.
До скоро при DOHC се е променяло положението само на единия вал, но вече се променя и на всмукателните клапани, което естестевено позволява достигане на още по-голяма мощност.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 27 окт 2007, 04:21

Мисля,че в момента предимно японците и бмв използват тази система,очуден съм ,че и тук я има :shock: мотора 1.7 ли е?Между другото май при бмв вала се измества със 12градуса май,което не е малко,има малко икономия и екология,но мощност+май не!

jordik
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 май 2007, 16:01
Модел на автомобила: ford puma
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Мнение от jordik » 27 окт 2007, 08:30

Мотора е 1,7 125к.с казаха ми,че ако се оправи ще ми падне разхода и ще се вдигне мощноста макар че при последното зареждане с 32л минах 400км.
Питам се дали да карам на други майстори.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: проблем

Мнение от cocoff » 27 окт 2007, 09:16

jordik написа:...днес си водих котето на диагностика на двигателя...
А ти по какъв повод я води на диагностика? Разходът дето го даваш, според мен си е нормален.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 27 окт 2007, 09:26

Кой знае какъв мухал я гледал най хубаво отиди при още двама за да свериш казаното инфо. а иза горивото сякаш май множко ми се вижда и на мене но това смесен разход ли е ??

jordik
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 май 2007, 16:01
Модел на автомобила: ford puma
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Мнение от jordik » 27 окт 2007, 10:23

Карах я на диагностика не защото ме притеснява разхода,това е смесен повечето градско,а защото при тръгване за около 10-15сек.поддържа много високи обороти от порядъка на 3000-3500об/мин. при отпуснат педал на газта.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 окт 2007, 10:29

Gate хуу че се усети да уточним.
Това промеливо газоразпределение е май само при двигателя 1,7.
За тва е хубаво като се пита да знаеш какво караш, за какво питаш и да се напише иначе метаме боб :)

Gate, двигатели с които са оборудвани Пумите и двувалките на Фиеста МК4 са японска разработка.
За другите ненам не ми е толкоз голяма главата :)
cocoff се рови нека каже. Не много по темата но поне да се информираме.

Разхода който е дал jordik за мен е нормален.
Аз съм докарвал моята до 9 смесено.
Не питайте как е карана :oops:

Само заради този разход ли си тръгнал да човъркат котето? :(
Слушаш май некви Голфаджи и Опелджи дет лъжат повече от наще управници. :)

Ненам дано са печени тези майстрочета и да не те подвеждат.
Стягай Пумата и не се давай на разни келеши дет плюят по Форд.
Ще е голям зор да намериш в морга такъв двигател и да го дават на части.
Има вероятност да вземеш джаджата от такъв двигател и тя също да не работи.
Ненам дири и рискувай.
Един си дири 2 години скоростна кутия за такава като моята остай, че няма ами на едно място намерихме подобна и искаха 700 кинта. Намерихе на 50 оня ден :) е верно с проблем де но него тва не го бъркаше.
jordik написа: ... а защото при тръгване за около 10-15сек.поддържа много високи обороти от порядъка на 3000-3500об/мин. при отпуснат педал на газта.
Цъфнало ти е мнението докъто съм писал моите съчинения.

Тия обороти на студено ли като я палиш ги подържа?
Студен имам в предвид прибрал си се вечерта и сутринта палиш да отиваш на бач.
А не че е студено времето :)
Сега в студеното моята като запали качва до 2000

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 27 окт 2007, 13:49

а другите като нямат това как вървят изобщо.....

тя оптимизира но не прави чудеса....

Все пак 800 са си много пари, потърси второ мнение..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 27 окт 2007, 17:25

Ford въвежда тази система през 1998 най-напред при Contour/Mystique и Escort.
Както Gate каза, основното предназначение е за екология, а икономията и мощността са покрай другото. Аз лично не виждам как оботротите ще скочат на 3000 от нарушено газоразпределяне...Зачисти си клапана за празен ход за всеки случай, щото 3000 си е цифра, особено на студа. Ако не го прави всеки път тоя номер, може да е и темп. датчик-те понякога си бачкат когато им е кеф.
Е гo VANOS-а(не намерих системата на Форд). Ангренажното зъбно колело е от две части фиксирани със зъбчатки. Като напъне хидравликата, зъбчатките завъртат вала спрямо ангренажното зъбно колело(изпреварване или закъснение - ЕКУ-то решава). С червените стрелки е новото положение на гърбиците.
---------------
Диста стари данни - кой на кои клапани :
Audi V8 - всмук.
BMW Double Vanos - всмук. и изпуск.
Ferrari 360 Modena - изпуск.
Fiat (Alfa) SUPER FIRE - всмук.
Ford Puma 1.7 Zetec SE - всмук.
Jaguar AJ-V6 and updated AJ-V8 - всмук.
Lamborghini Diablo SV engine - всмук.
Porsche Variocam - всмук.
Renault 2.0-litre - всмук.
Toyota VVT-i - всмук.
Volvo 4 / 5 / 6-cylinder modular engines - всмук.
-----------------
А това е VALVETRONIC(avi)
http://www.fh-meschede.de/public/bechtl ... chwenk.avi" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

jordik
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 май 2007, 16:01
Модел на автомобила: ford puma
Местоположение: стара загора
Status: Извън линия

Мнение от jordik » 27 окт 2007, 21:29

Благодаря на всички за мненията и съветите засега ще си я карам така не
вярвам да стане по-зле.И без да работи тази джаджа колицата върви много добре 180км/ч.на равен път при 5500об/мин.Ако намеря тази част по-евтино ще я сменя и ще пиша каква е разликата.

Потребителски аватар
mITE
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 24 мар 2005, 21:26
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v '93 Coupe CLX
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Мнение от mITE » 28 окт 2007, 00:36

Gate написа:Между другото май при бмв вала се измества със 12градуса май,което не е малко,има малко икономия и екология,но мощност+май не!

не вдига мощтноста :arrow: вдига въртящия момент на по ниски обороти>направено е за достигане на макс. конски сили на по ниски обороти! :wink: :twisted:
"Що са 4 цилиндъра, 16 клапана и гения на Др.-Инж Хенри Форд комбинирани в едно."

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 28 окт 2007, 01:04

Тоя, как разбра че не работи, боб ли метна? Не мисля че тази система може да се провери без специална апаратура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 28 окт 2007, 07:34

Ми например ако клапанът не дава верига при проверка с обикновен мултицет. Друг пример. В режим в който трябва клапанът да е сработил и да предизвиква изместване на вала на смукателната страна го изключваме и няма никаква промяна в работата на двигателя. Вариант 3. Практически всички фордове се поддават на диагностика по стандартен OBD протокол. Закачваш някакъв кирлив скенер и той ти плюе съответната грешка. Ама това за грешката го хващаме още при вариант 1 с мултицета. Вариант 4. Ако опашката на вала е видима без разглобяване на двигателя, обикновен стробоскоп ще свърши прекрасна работа. Само трябва да се вземе сигнал от датчика на коляновия вал за да не се получават заблуди с изпреварването на запалването.
Още съм на ниво тенекии с пумата и не съм вниквал в проблематиката на точно този двигател. Но начини за диагностика има много. Мислене му е майката.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 28 окт 2007, 08:00

На Форд системата е с клапан, който мести разпред. вал, така ли? Не съм я виждал. Качи някоя картинка ако имаш :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 28 окт 2007, 12:34

http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Cam_Timing_(Ford" onclick="window.open(this.href);return false;)
(думата (Ford) е също от линка, но както и да опитвах, форумът не интерпретира правилно таговете)

Изобщо, напиши в google.com VVT, variable valve timing, variable cam timing и т.н. и чети на воля. В уикипедията са описани всички вариации по темата.

Отчитай, че моторът 1.7 на пума е минал покрай фордовите. Само надписът и управлението са на форд. Останалото е японско. Говоря за Zetec-S. По тази причина и информацията в интернет за него е безкрайно оскъдна.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта