Странен дефект на клапаните на мондео.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Странен дефект на клапаните на мондео.

Мнение от g.taskov » 29 сеп 2007, 22:36

Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?

Ето и снимките:

На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.
:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/27/0E/892 ... 6e270e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.
:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/16/7D/0f8 ... a9167d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: http://store.picbg.net/pubpic/DB/6B/012 ... acdb6b.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 сеп 2007, 09:23

Ами, май си прав. При положение, че изпускателните работят в много по-агресивна среда и се нагряват до червено, а всмукателните непрекъснато се охлаждат, единствената логична причина остава въздействието на пропан-бутана. Може би клапаните са сменявани вече и са куче марка... :-?:
За статистиката :) : на колко хиляди е ДВГ и заради клапаните ли е на основен ремонт?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 30 сеп 2007, 09:50

До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 30 сеп 2007, 10:02

Дааа...като се поразрових из мрежата стигам до извода, че просто повърхностната обработка на клапаните не е устойчива срещу "газова корозия". Вероятно по света газифицирането не е толкова разпространено както у нас :)

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 30 сеп 2007, 10:14

Колеги,
и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 окт 2007, 10:21

Да де, ама не знаеш на какво дередже са били като си я купил:) То вече какво ли значение има щом правиш осн. ремонт...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 01 окт 2007, 10:40

Това е най често срещаното поражение, което газта нанася на двигателя. Тези все още са много добре, многократно съм виждал клапани на таксита, които изглеждат все едно че мишки са ги гризали.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 окт 2007, 12:15

....а би ли казал каква е причината за спукването на двата цилиндъра?

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 02 окт 2007, 15:25

Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 02 окт 2007, 17:35

gorskiq написа:Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.
Явно колата ти не е на 1хх ххх, а на 2хх ххх км :idea:

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 02 окт 2007, 18:27

AlexP написа:До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.
Това е вярно, моето е от последните със здравите клапани. Газаджиите изрично ме питаха коя година е ZETEC-а, слагаш си едни клапани и 100% ще са по-добри от оригиналните :)

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от noface » 07 окт 2007, 22:22

Хммм,май тия клапани са кухи,до колкото си спомням и по-високата температура от изгарянето на газ-та води до тия деформации :?

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 28 окт 2007, 15:14

Колеги информираите се за своиствата на различните горива и тогава пишете.Бензина има темп.на горене около 850гр.Газта -около650-700град.причината за по-високия разход и намалената мощност при каране на газ,е в това ,че газта отделя по-малко енергия при изгаряне.Бензина постъпва в целиндрите във вид на малки капчици,отмива маслото от целиндрите,а газта постъва в изцяло в газообразно състояние.При каране само на газ цвета на маслото почти несе променя.Двигателикоито се карат на газ издържат почти двапъти по-голям пробег.Бензина има своиството да изгаря с детонация,газта-не.пригарянето на клапаните при колегата наи-вероятно е от натпупване на много нагар по клапаните,пак своитво на некачествен бензин и разход на масло.Но клапаните първо са почистини и тогава са снимани.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен дефект на клапаните на мондео.

Мнение от diesel1.6 » 28 окт 2007, 19:43

Ако това са смукателни клапани, се сещам за вариант колата да е карана дълги години на кратки разстояния и това да е резултат от конденз.

Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 31 окт 2007, 17:54

Пуснато на: Съб 29 Сеп, 2007 22:36 Заглавие: Странен дефект на клапаните на мондео.

--------------------------------------------------------------------------------
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?


Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 01 ное 2007, 18:32

категорично не е от газта

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 01 ное 2007, 21:43

Не го казврвм за първи път - предлагат се оригинални клапани специално за LPG, при това всмукателни.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 02 ное 2007, 18:05

Не знам точно.Аз я купих на 157000 и съм я карал 15000 на газ.
Но преди мене жабара не знам колко я е карал и как.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 04 ное 2007, 12:44

Имам въпрос в времето при бензина износва ли се по същия начин или не е така ? :roll:

djudjko
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 13 ное 2007, 16:56
Модел на автомобила: Мондео
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от djudjko » 15 ное 2007, 20:34

Сладури, аз също си отварях колата преди няма и 1000 км. защото до морето и обратно за събота и неделя (минах 930 км.), колата ми лапна 4 литра масло... оказа се че всичко е идеално, освен маслените сегменти, които бяха пред разпад!!! Смених доста неща отвътре, но всмукателните ми клапани бяха добри. На язви бяха обаче изпускателите! А колегата, който твърди, че двигателите на газ се отварят два пъти по-рядко отколкото работилите на бензин за това ли кара дизел? Хора, газта има по-голямо октаново число от бензина, но количеството пускано в цил. е много по-малко, затова колата харчи по-малко, а пък се спъва!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта