Странен дефект на клапаните на мондео.
- 
				g.taskov
 - потребител

 - Мнения: 407
 - Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
 - Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Странен дефект на клапаните на мондео.
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Ето и снимките:
На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.
    
   http://store.picbg.net/pubpic/27/0E/892 ... 6e270e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.
    
   http://store.picbg.net/pubpic/16/7D/0f8 ... a9167d.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
    
   http://store.picbg.net/pubpic/DB/6B/012 ... acdb6b.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
			
									
									
						Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Ето и снимките:
На тази снимка се вижда много ясно от долната страна на клапана как е изяден. Това не е пукнатина ами е прояден.
Ето и други снимки на клапаните. Това са възможно най-ясните които можах да направя.
- 
				cocoff
 - потребител

 - Мнения: 1543
 - Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
 - Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Ами, май си прав. При положение, че изпускателните работят в много по-агресивна среда и се нагряват до червено, а всмукателните непрекъснато се охлаждат, единствената логична причина остава въздействието на пропан-бутана. Може би клапаните са сменявани вече и са куче марка... 
 
За статистиката
 : на колко хиляди е ДВГ и заради клапаните ли е на основен ремонт?
			
									
									
						За статистиката
- 
				g.taskov
 - потребител

 - Мнения: 407
 - Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
 - Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Колеги,
и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.
			
									
									
						и аз се съмнявам че това може да е от газта ,но други автомобили
минават хиляди на газ.Колата е на 160000 км. аз я карам вече 2 год.
и съм минал на газ 15000-км. На обзорския баир колата загря до малко над 3/4 от температурната скала (не е влизала в червената зона), почна да духа. Прибрах се в София и когато премерих компресията и 1ви и 4ти бяха на 11атм. а 2ри и 3ти бяха на 6амт. Наложи се да се отвори двигателя и се останови че буталата са спукани и дори между сегментите се бяха отчупили парченца. Беше надран и блока и за това се наложи да направя основен ремонт.
- gorskiq
 - потребител

 - Мнения: 361
 - Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място.  Сега всичко е ок и маслото не го пипа.
			
									
									
						- AX!S
 - потребител

 - Мнения: 891
 - Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
 - Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Явно колата ти не е на 1хх ххх, а на 2хх ххх кмgorskiq написа:Моето няма газова уредба и в момента е на 156 000 км., но на 145 000 км сменях комплект изпускателни клапани и сегменти. На 3 цилиндър в единия изпускателен клапан имаше дупка, а сегментите ги смених щото гореше по 1 л. масло на 1000 км.. Явно това им е слабо място. Сега всичко е ок и маслото не го пипа.
- isoiso
 - потребител

 - Мнения: 843
 - Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
 - Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
 - Status: Извън линия
 
Това е вярно, моето е от последните със здравите клапани. Газаджиите изрично ме питаха коя година е ZETEC-а, слагаш си едни клапани и 100% ще са по-добри от оригиналнитеAlexP написа:До колкото съм чувал Зетеците след Август 1997-ма година май са с по-слаби клапани, които прегарят при каране на газ. Аз за това си купих по-старо Мондео, а и не само за това - МК1 изглежда по-добре от МК2, поне според мен.
- 
				Димитар
 - потребител

 - Мнения: 59
 - Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
 - Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
 - Местоположение: Бургас
 - Status: Извън линия
 
Колеги информираите се за своиствата на различните горива и тогава пишете.Бензина има темп.на горене около 850гр.Газта -около650-700град.причината за по-високия разход и намалената мощност при каране на газ,е в това ,че газта отделя по-малко енергия при изгаряне.Бензина постъпва в целиндрите във вид на малки капчици,отмива маслото от целиндрите,а газта постъва в изцяло в газообразно състояние.При каране само на газ цвета на маслото почти несе променя.Двигателикоито се карат на газ издържат почти двапъти по-голям пробег.Бензина има своиството да изгаря с детонация,газта-не.пригарянето на клапаните при колегата наи-вероятно е от натпупване на много нагар по клапаните,пак своитво на некачествен бензин и разход на масло.Но клапаните първо са почистини и тогава са снимани.
			
									
									
						- 
				diesel1.6
 - потребител

 - Мнения: 4211
 - Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
 - Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: Странен дефект на клапаните на мондео.
Ако това са смукателни клапани, се сещам за вариант колата да е карана дълги години на кратки разстояния и това да е резултат от конденз.
Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.
			
									
									
						Аз съм виждал язви по глави, бутала и клапани само след проблеми с гарнитурата, и то малки - толкова, колкото да си смуква водица като паркираш и изстива двигателя. После причинява корозийка вътре.
Може и ти да си имал деформирана глава, разхлабени болтове или пропускаща гарнитура, или да караш по 10 мин?
Смукателните клапани са най-студеното нещо в двигателя и събират всичките водни пари и разни газове.
- schrack
 - потребител

 - Мнения: 929
 - Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
 - Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
 - Местоположение: СЛИВЕН
 - Status: Извън линия
 
Пуснато на: Съб 29 Сеп, 2007 22:36    Заглавие: Странен дефект на клапаните на мондео. 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????
			
									
									
						--------------------------------------------------------------------------------
Здравейте,
Както пише в детайлите имам форд мондео 1.8 16в. бензин, което е с газова уредба и се кара предимно на газ. В момента двигателя е на основен ремонт и ми направи впечатление, че по клапаните има язви(както ще видите на снимките по долу). Интересното е че смукателните клапани са в по-лошо състояние от изпускателните. На мен лично това ми прилича някакъв вид химическа корозия. Дайте идеи от какво може да се получи този дефект на клапаните. Възможно ли е това да е заради газта?
Аз имам въпрос към g.taskov ....!! Колко хиляди е карана на газ за да стане до това положение ????
- 
				djudjko
 - потребител

 - Мнения: 5
 - Регистриран: 13 ное 2007, 16:56
 - Модел на автомобила: Мондео
 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Сладури, аз също си отварях колата преди няма и 1000 км. защото до морето и обратно за събота и неделя (минах 930 км.), колата ми лапна 4 литра масло... оказа се че всичко е идеално, освен маслените сегменти, които бяха пред разпад!!! Смених доста неща отвътре, но всмукателните ми клапани бяха добри. На язви бяха обаче изпускателите! А колегата, който твърди, че двигателите на газ се отварят два пъти по-рядко отколкото работилите на бензин за това ли кара дизел? Хора, газта има по-голямо октаново число от бензина, но количеството пускано в цил. е много по-малко, затова колата харчи по-малко, а пък се спъва!!!
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта


