Масло - смяна
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
1. Тази теза "по-стара двигател - по-гъсто масло", развивана в българското майсторско пространсво е несъстоятелна, но честно казано ми е омръзнало да я опровергавам. Ти сам си забелязал ефекта от по-гъстото масло - по-лошо мазане на двигателя и оттам увеличен шум. Също си видял и липсата на увеличаване на течовете при по-тънкото масло.red написа:Ако позволите - тезата е такава - по-стара двигател - по-гъсто масро т.е. 10-40, да ама аз пробвах и доста шум се вдига. Казват, че "тънкото" 5-30 щяло бърза да намалее, е аз съм на 200 000 и не виждам такова нещо. Като се порзмисля обаче за лятото май е добре да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура, но до тогава има още 6-7 месеца което означава сигурна смяна
Практическо наблюдение: Първо масло 10W40 полусинтетика по настояване на майстора - теч от семеринг на коляновия вал, добввка за спиране на теч и каране - теча се редуцира на капане. След 10000км смяна с Форд 5W30 без добавка - капането саква напълно. И така вече четири смени на по 15000 км. А сега де, нали трябваше да тече повече, шото е по-рядко, ама не ще!
2. Другата теза "да се сложи 5-40, заради запазването на вискозитета при по-висока температура", също не е валидна при качествени масла, а именно: на пълната синтетика се дава максимална температура пре която се запазва вискозитета до 150 градуса, което е по-висока граница от всяка реална температура в блока на двигателя. Ето защо качествено 5W30 ще има правилния вискозитет и при високи температури, при които вискозитета на полусинтетика 5W40 пада сериозно, поради това че там вискозитета остава да се поддържа само от синтетичната съставка.
Нещо повече, при 16 клапановите двувалови двигатели на Форд изрично се препоръчват тънки 10W30 или 5W30 масла, а 10W40 при по-старите модификации на Zetek дори причиняват "залепване на клапаните" в по-северните европейски страни.
Практическо наблюдение: 5W30 на Форд - 500 километра по магистрала с обороти 3500-4500 при околна температура 42-45 градуса на сянка (не в BG, да не ти разправям на слънцето по магистралата) - мека работа на двигателя, все едно не е луда жега, спиране и пипане м/у пръстите на маслото от щеката - никаква осезателна разлика във вискозитета.
-
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
- Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
- Местоположение: София, Люлин
- Status: Извън линия
Не съм съгласен, че 5В40 е полусинтетика, защото с такъв вискозитет повечето масла са напълно синтетични и е напълно вярно ако си отговарят на спецификациите ,че трябва да е по-гъсто при 100 /а не при 150 градуса/ от 5В30. По принцип 5В30 е по-евтиния вариант на пълна синтетика и често е предпочитан именно за това.Друг е въпроса, че не знаеш какво купуваш включително и от "фирмите".
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами аз освен смяната на масло исках и да ми натегнат един ремък дето свиреше и да ми сменят въздушния филтър. Ремъка са го натегнали а въздушния само го извадили и видели че нямат такъв модел в наличност. Не бил и много мръсен де....ама за да се извади въздушния филтър в тоя малкия кош на Фиестата се маха акумулатора. Та общата сума беше към 74лв. Не ми се чакаше да вземам бележка с разбивка по суми и цени. Предполагам че поне 1 час труд са ми писали който в Търново е 18лв.forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля, че е доста по-евтино от твоето предположениеfordman написа:Така си е , ако се кара повечко май е по добре 5 W 30 за зимата, а през лятот xx W 40. Така поне аз си мисля, А не знам 5 W 40 дали е много по- скъпо, защото е най- добрия вариант за мен, ама ако е 80-90 лв. май не си заслужава

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Е де не четеш ли съседните теми? Сега Форд Формула Е 5В30 е 45 лева тубата от 5 литра, Купувам го, както и филтрите от Мото Пфое и сменявам масло, маслен и въздушен филтър за 6 лева в масларница другада. От къв зор да сменявам маслото в Мото Пфое?forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Споко! Маслото е много добро. Колата ми го харесваforzi написа:Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....басиНапред към МП

-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Фордовското 5W30 е най-точното масло за Зетеците и техните наследници Дуратеци и т.н., те искат тънко масълце, синтетика. Не е добре за Зетеците по-гъсто масло. Като по-ново поколение двигатели, конструктивно те са разработени (в сътр. с Yamaha) за работа само с тънко синтетично масло - маслопроводящите отвори в блока са им с малко сечение. При поставяне на по-гъсто масло, то няма да осигурява правилно смазване на всички необходими места в двигателя.forzi написа:...То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....
Това е Форд, да не ти е Голф, Ауди или БМВ та да му се слага масло за трактори!:D
Същевременно това е и най-изгодната пълна синтетика, тъй че хич не му мисли!

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колегата acj в по-горните постове опроверга 2 "майсторски" тези за вида на маслото и двигателя, та във връзка с това въпросът към него е: Дали разходът на масло, било то 10-40 или 5-30 ще е един и същ, щом течовете с по-тънкото масло не се усилват?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:
- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:
- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта