Масло - смяна

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 28 дек 2005, 19:22

forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ? :lol:
Ами аз освен смяната на масло исках и да ми натегнат един ремък дето свиреше и да ми сменят въздушния филтър. Ремъка са го натегнали а въздушния само го извадили и видели че нямат такъв модел в наличност. Не бил и много мръсен де....ама за да се извади въздушния филтър в тоя малкия кош на Фиестата се маха акумулатора. Та общата сума беше към 74лв. Не ми се чакаше да вземам бележка с разбивка по суми и цени. Предполагам че поне 1 час труд са ми писали който в Търново е 18лв.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 28 дек 2005, 21:24

fordman написа:Така си е , ако се кара повечко май е по добре 5 W 30 за зимата, а през лятот xx W 40. Така поне аз си мисля, А не знам 5 W 40 дали е много по- скъпо, защото е най- добрия вариант за мен, ама ако е 80-90 лв. май не си заслужава *00101*
Мисля, че е доста по-евтино от твоето предположение :) .
Небойте се роби Спартак е с вас!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 29 дек 2005, 15:58

forzi написа:DigiPro , не би ли загатнал колко струва 5л. 5 w 30 + труд в МП ? :lol:
Е де не четеш ли съседните теми? Сега Форд Формула Е 5В30 е 45 лева тубата от 5 литра, Купувам го, както и филтрите от Мото Пфое и сменявам масло, маслен и въздушен филтър за 6 лева в масларница другада. От къв зор да сменявам маслото в Мото Пфое?

Потребителски аватар
forzi
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 30 ное 2005, 10:32
Модел на автомобила: ford escort 1.6i 16V '96
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от forzi » 29 дек 2005, 22:46

Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....баси *00124* Напред към МП

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 дек 2005, 09:01

forzi написа:Абе уж чета,ама ти си го написал есенциално acj =D>: 10x. Ще вървя по твоята пътечка.То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....баси *00124* Напред към МП
Споко! Маслото е много добро. Колата ми го харесва :D . И аз си го взех от там и го смених при познат за 5лв. 5W30 синтетика, пълна!

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 30 дек 2005, 12:21

forzi написа:...То иначе много въпросителни:каква марка масло,ама пък дали няма да ми пробутат менте,а какъв вискозитет,а не е ли по добре малко по гъсто,а къде да го взема наи изгодно....
Фордовското 5W30 е най-точното масло за Зетеците и техните наследници Дуратеци и т.н., те искат тънко масълце, синтетика. Не е добре за Зетеците по-гъсто масло. Като по-ново поколение двигатели, конструктивно те са разработени (в сътр. с Yamaha) за работа само с тънко синтетично масло - маслопроводящите отвори в блока са им с малко сечение. При поставяне на по-гъсто масло, то няма да осигурява правилно смазване на всички необходими места в двигателя.

Това е Форд, да не ти е Голф, Ауди или БМВ та да му се слага масло за трактори!:D

Същевременно това е и най-изгодната пълна синтетика, тъй че хич не му мисли! :D

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:02

А слагал ли е някой добавка за почистване преди смяна на маслото и има ли изобщо смисъл?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4784
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 дек 2005, 14:11

аз съм слагал преди първата смяна щот незнаех какво масло са сложили за да продадат колата
добавката е към 10лв слага се в маслото оставя се 5 мин да поработи на место след което се източва и се налива новото
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:18

Това го знам ,но има ли реален ефект някакъв или си е загуба на пари

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Мнение от eleena » 30 дек 2005, 14:21

А има и два вида-единия е този който каза ,а с другия трябва да навъртиш 300км. и тогава сменяш маслото.Кой е по добър?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4784
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 30 дек 2005, 14:51

според мен тоя дет работи 5 мин и сменяш - не щото съм го правил а защото ако маслото е за смяна и няма вискозитет и не смазва може да стане беля с мотора преди да си минал 300-те км
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:19

И за още един се сетих

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:20

които

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:22

отишъл .... по дяволите за какво ставаше дума? :?
===================================
Абе не можете ли да се сберете в един пост ми дума по дума и стане ... та забравиш за какво е темата.
Или яко рейтинг да качваме :wink: :twisted: :twisted:

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 30 дек 2005, 21:59

Колегата acj в по-горните постове опроверга 2 "майсторски" тези за вида на маслото и двигателя, та във връзка с това въпросът към него е: Дали разходът на масло, било то 10-40 или 5-30 ще е един и същ, щом течовете с по-тънкото масло не се усилват?
За по голяма яснота ще дам и конкретни данни за случая:

- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)

По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 02 яну 2006, 00:58

Колеги и аз съм на зор с това масло. Трябва да го сменям, или по-точно казано да го сложа, защото днеска открих че бедната кола си върви без масло :shock: Октомври като бях на майстор му казах да го смени и той уж го направи, обаче явно е налял колкото да не е без хич.... и днеска гледай цирк - аз натискам педала на газта и колата почна да се друса на всички страни и да качва до 4000 оборота на почти спряло и едно адско виене на двигателя, температурата също се качи, и всички перки на max...
Отбих с триста зора извън пътя тресейки се напред-назад. Като оворих капака да измеря маслото, ми показва че е на средата под минимума.
Смяната на маслото беше преди точно 1200 км. и просто няма начин да е отишло толкова много.
Сега за да се извиня на Сиерата трябва да й сложа хубаво масло та да се радва двигателя и да забрави за премеждията. И тука идва въпроса - какво?
Много е изписано, обаче в крайна сметка пак не съм сигурен кое е най-хубаво да сложа за 1.8 CVH

Едит:

Малко глупости говоря, като съм скаран с математиката и тия литри, мерки и т.н. все ги бъркам. Както и да е, оказа се че не е отишло маслото толкова колкото си мислех, сигурно съм мерил неправилно спрял. Долях 0,5 литра и отиде пак на макс.
Теча на радиатора се оказа проблема за прегряването, антифриза си изтекал от там през последните седмици и аз не съм обърнал внимание. Та от там е дошло прегряването, без охладителна течност.
Оправиха радиатора и сега пак си е наред всичко.
Последна промяна от Rick на 14 яну 2006, 03:14, променено общо 1 път.

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 02 яну 2006, 10:50

Аз не знам от кое МОТО ПФОЕ ми казвате тия цени, но тук в Пловдив 46 лв струва 5 W30 някакъв странен BLEND,който няма нищо общо с пълната синтетика (поне така ми каза служителя там).
5W40 e 88 ЛВ, а не е по евтино както някой писа , а 5W30 formula Е е над 60 лв.
Който не вярва да види в сайта на МП и там са такива цените :twisted:

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 04 яну 2006, 11:30

Peter_CLX написа:...- Двигател - Зетек 1,6 на близо 190 к. км
- масло в момента - полусинтетика 10W-40 от МП на около 8к. км,
- показание на щеката - 2-3 mm над min, днес долях малко от остатъка в тубата, грубо на око количеството беше към 500 мл. - т.е. това е разходът до момента за 8000 км.
- течове не се забелязват
- При студен старт сутрин се чува известното клапанно тракане за 10-15 sec. (времетраенето е различно, понякога почти го няма)
По-добре ли ще е при тези условия (разход) да се премине към по-тънко 5-30 или 5-40 синтетика?
Личното ми мнение, без да се правя на разбирач, е че разхода на масло ти е в напълно нормални граници за двигател на 190к. Следователно би трябвало преминаването от 10Wхх на 5Wхх да е благоприятно за двигателя, особено като се има предвид зимния сезон и съответно по-студения "студен старт" :D

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 04 яну 2006, 12:02

fordman написа:Аз не знам от кое МОТО ПФОЕ ми казвате тия цени, но тук в Пловдив 46 лв струва 5 W30 някакъв странен BLEND,който няма нищо общо с пълната синтетика (поне така ми каза служителя там).
5W40 e 88 ЛВ, а не е по евтино както някой писа , а 5W30 formula Е е над 60 лв.
Който не вярва да види в сайта на МП и там са такива цените :twisted:
Говоря за оригинално Форд Формула Е 5W30, закупено от Мото Пфое - гр. София, ж.к. Младост, туба 5 литра, на нов код 1343796-45,23 лв..

Този код не излиза в сайта и следователно такова масло на такава цена няма? Това си е проблем на базата данни на Мото Пфое в WEB сайта им и нейния update. Там има само много стар код 1025930 -60,96 лв., а преди съм го купувал и на код 1339643 - 53,13 лв., какъвто код също няма според сайта.

Надявам се че сега бях точен, ясен и изчерпателен, като ... подполковник.:wink: :D

Който не вярва, да не вярва. :wink:

ПС. Може пък на софиянци, като по-социално слаби фордаджии от пловдивчани, Мото Пфое да ни продава маслата на преференциални цени. :?: :D :D :D

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от JoroM » 12 яну 2006, 00:23

Гледам, тук говорите само за вносни масла, никой не споменава как са маслата на Приста Ойл? Днес сложих наливно от полусинтетиката на Приста (Лидер 10W40) и просто не мога да си позная колата!
Като я купих, беше с ELF 15W40, на няколко хил км(със сигурност-купих я от мой познат), и аз навъртях още няколко хилки! След това го смених със Приста супер газ 15W40(щото карам главно на газ) и днес сложих полусинтетиката! Разлика м/у Елфа и Приста Газ не забелязах, ама с Лидера...това не е мойта кола! Двигателя утихна, мощността се повиши осезаемо, чак съединителя ми взе да приплъзва леко(дори и на газ), ускорява много по-добре!
Абе откакто имам колата, двигателя НИКОГА не е работел толкова добре!
Някой пробвал ли е Приста Ултра(синтетично)?
Имат три класа: 5W30, 5W40, 5W50
Мисля при следващата смяна на маслото да пробвам как ще върви с пълна синтетика!

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта