Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
demony
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от demony » 07 май 2008, 23:45

Имам проблем с Ескорт 1.8 16V DOHC EFI 93 година... колата от както съм я взел (4 години вече) си я карам на газ... така и я взех няма проблеми и си върви.... Ноо още като я взех на бензин колата работеше но не съвсем добре..като казвам не съвсем искам да кажа че работи но е малко по муден двигателя и сякаш повече вибрации има...октолкото на газ... Попринцип колата само я паля на бензин изчаквам 15 секунди малко да поработи и минавам на газ... е да но вчера стана нещо което немога да си го обясня....Колата на бензин неще да запали въобще...Сякаш се дави! С много зор пали ии като запали ако не я форсираш много ама наистина много направо си гасне.. а и да я форсираш имам чуството че самата кола е 20 коня едвам върви тресе се звука от двигателя е ужасен и отзад все едно слушам москвич и самата миризма е същата... :(: направо незнам... сега колата не се кара защото не искам да я паля на газ.. така са ми казали... МОЛЯ кажете каде може да е проблема... това стана изведнъж...нещо да се е разместило или намокрило въпреки че двигателя не е виждал водоструйка.. от дъждове ли влага ли или нещо по сериозно... давайте идей аз ще слизам долу и което мога сам да проверя ще го направя!

Благодаря!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от Любо » 08 май 2008, 10:20

Първо провери да не би да ти смесва горивата. Искам да кажа, когато работи на бензин да ти пуска газ. Възможно е от това да е богата сместа и да се дави.
Ако там всичко е наред, провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP) дали е чист и дали подава сигнал.
Може би преди това трябва да провериш самия въздушен филтър в какво състояние е.
Като се зачетох миризмата може да е неработещ катализатор. Възможно е да се натрошил и парчетата да са запушили ауспоха. До колкото знам при такава ситуация симпотмите са каквито ги описваш.
Аз бих проверил нещата в реда в който ти ги написах. По този начин евентуално можеш да откриеш проблема и да спестиш някой лев. Че ако тръгнеш от гърнетата и се окаже че проблема е в почистването на MAF ще си се набутал за труд и части, а MAF-a се чисти за 5 мин.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от vladislav » 08 май 2008, 10:37

Погледни в тази тема
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=19002
почисти го и този клапан, двигателя май е същият,
сипи и по-хубав бензин, това с 15-те секунди - откога е в резервоара.

demony
потребител
потребител
Мнения: 58
Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от demony » 08 май 2008, 15:38

Отговарям и на двамата!

Значи това с смесването на горивата не знам дали го прави попринцип на таблото имма обикновенно ключе с два кабела... като го щракна при двигателя има монтирано реленце и предполагам то прекъсва горивната помпа и пуска газта от клапана .. незнам дали изобщо е възможно да работи и на двете едновременно...

провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP)

Този сензор въобще не го знам каде се намира и как изглежда... :? предполагам че не е нещо сложно да го намеря е почистя?!За катализатор.. хмм колата незнам да има такъв.. тоест не знам как трябва да изглежда но 93 година едва ли са и сложили.. :?

за онова клапанче каето каза vladdko

ще го погледна иначе да двигателя е същия прав си!Само неразбрах то за какво служи?!?!А за бензина в резервоара и 15 секунди.. ами попринцип вътре си има винаги къв 5литра някъде не повече... ии като си я паля все първо на бензин малко по малко заминават и в месеца или месец и половина пак сипвам 5 литра и така.... никога не е оставала без бензин пък и немога да кажа че вътре има 20-30 литра престоял бензин 2 години защото не е така...Сипвам само 95 бензин!

А прочетох в темата която ми даде че момчето казва

всичко започна когато заредих мръсна гас ама толкова зле че ми блокира чак дроселовата клапа

Ами незнам дали има нещо общо обаче и аз за пръв път от години сипах някаква ужасна газ!!! Хем от Лукойл и след нея се появи този проблем... с бензина.. на газ си работи но самата гац е гадна колата не върви ии сигурно знаете че при нея се наблюдава едно като пукане от двигателя...никога не съм имал такъв проблем но тази явно е наистина голям боклук!

Таа за тази дроселова клапа какво ще кажете проблема да не ми е от нея каде се намира да я погледна?!

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от vladislav » 08 май 2008, 16:16

Клапана е за подържане на оборотите, дрос. клапа е отгоре в дясно на снимката с пласмасовия въздуховод.
Аз от лукойл не съм сипвал от 2 години и проблеми с мръсна газ не съм имал сипвал съм основно на шел, но сега почнах и на "газтрейд" на "цариградско " тъй като може да си слагам добавка за газта - на хелиос.
Почисти си този клапан и мафа /MAF/ и със сигурност ще има ефект. Мафа е на въздушния филтър, виж как са го чистили колеги от форума, не ти пиша как, защото не съм го правил по простата причина че нямам.
Успех.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година

Мнение от Любо » 09 май 2008, 09:44

demony написа: Значи това с смесването на горивата не знам дали го прави попринцип на таблото имма обикновенно ключе с два кабела... като го щракна при двигателя има монтирано реленце и предполагам то прекъсва горивната помпа и пуска газта от клапана .. незнам дали изобщо е възможно да работи и на двете едновременно...
Зависи колко ги смесва. Точно от мръсна газ по газовия клапан се натрупва мръсотия, която му пречи да затвори на 100%. Т.е. клапана на пръв поглед е затворил, но в действителност пропуска по малко газ. Като я оставиш да преседи няколко часа, тази газ се натрупва в смукателната страна и като тръгнеш да палиш на бензин се получава, че в двигатела освен бензино-въздушна смес постъпва и газ. Това дави двигателя и той пали трудно.
За MAF сензора виж тази тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;
а катализатор трябва да имаш... освен ако някой вече не го е избушил.
Относно дроселовата клапа можеш да видиш в тази тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=19002" onclick="window.open(this.href);return false; Тук съм сложил снимка на препарат за почиставне на дроселовата клапа. Освен това има снимков материал и на клапана за празен ход (за което всъщност е и темата).
Дръж ни в течение какво става.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта