Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Имам проблем с Ескорт 1.8 16V DOHC EFI 93 година... колата от както съм я взел (4 години вече) си я карам на газ... така и я взех няма проблеми и си върви.... Ноо още като я взех на бензин колата работеше но не съвсем добре..като казвам не съвсем искам да кажа че работи но е малко по муден двигателя и сякаш повече вибрации има...октолкото на газ... Попринцип колата само я паля на бензин изчаквам 15 секунди малко да поработи и минавам на газ... е да но вчера стана нещо което немога да си го обясня....Колата на бензин неще да запали въобще...Сякаш се дави! С много зор пали ии като запали ако не я форсираш много ама наистина много направо си гасне.. а и да я форсираш имам чуството че самата кола е 20 коня едвам върви тресе се звука от двигателя е ужасен и отзад все едно слушам москвич и самата миризма е същата...
направо незнам... сега колата не се кара защото не искам да я паля на газ.. така са ми казали... МОЛЯ кажете каде може да е проблема... това стана изведнъж...нещо да се е разместило или намокрило въпреки че двигателя не е виждал водоструйка.. от дъждове ли влага ли или нещо по сериозно... давайте идей аз ще слизам долу и което мога сам да проверя ще го направя!
Благодаря!

Благодаря!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Първо провери да не би да ти смесва горивата. Искам да кажа, когато работи на бензин да ти пуска газ. Възможно е от това да е богата сместа и да се дави.
Ако там всичко е наред, провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP) дали е чист и дали подава сигнал.
Може би преди това трябва да провериш самия въздушен филтър в какво състояние е.
Като се зачетох миризмата може да е неработещ катализатор. Възможно е да се натрошил и парчетата да са запушили ауспоха. До колкото знам при такава ситуация симпотмите са каквито ги описваш.
Аз бих проверил нещата в реда в който ти ги написах. По този начин евентуално можеш да откриеш проблема и да спестиш някой лев. Че ако тръгнеш от гърнетата и се окаже че проблема е в почистването на MAF ще си се набутал за труд и части, а MAF-a се чисти за 5 мин.
Ако там всичко е наред, провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP) дали е чист и дали подава сигнал.
Може би преди това трябва да провериш самия въздушен филтър в какво състояние е.
Като се зачетох миризмата може да е неработещ катализатор. Възможно е да се натрошил и парчетата да са запушили ауспоха. До колкото знам при такава ситуация симпотмите са каквито ги описваш.
Аз бих проверил нещата в реда в който ти ги написах. По този начин евентуално можеш да откриеш проблема и да спестиш някой лев. Че ако тръгнеш от гърнетата и се окаже че проблема е в почистването на MAF ще си се набутал за труд и части, а MAF-a се чисти за 5 мин.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Погледни в тази тема
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=19002
почисти го и този клапан, двигателя май е същият,
сипи и по-хубав бензин, това с 15-те секунди - откога е в резервоара.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=19002
почисти го и този клапан, двигателя май е същият,
сипи и по-хубав бензин, това с 15-те секунди - откога е в резервоара.
-
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 27 сеп 2006, 14:33
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 EFI 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Отговарям и на двамата!
Значи това с смесването на горивата не знам дали го прави попринцип на таблото имма обикновенно ключе с два кабела... като го щракна при двигателя има монтирано реленце и предполагам то прекъсва горивната помпа и пуска газта от клапана .. незнам дали изобщо е възможно да работи и на двете едновременно...
провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP)
Този сензор въобще не го знам каде се намира и как изглежда...
предполагам че не е нещо сложно да го намеря е почистя?!За катализатор.. хмм колата незнам да има такъв.. тоест не знам как трябва да изглежда но 93 година едва ли са и сложили..
за онова клапанче каето каза vladdko
ще го погледна иначе да двигателя е същия прав си!Само неразбрах то за какво служи?!?!А за бензина в резервоара и 15 секунди.. ами попринцип вътре си има винаги къв 5литра някъде не повече... ии като си я паля все първо на бензин малко по малко заминават и в месеца или месец и половина пак сипвам 5 литра и така.... никога не е оставала без бензин пък и немога да кажа че вътре има 20-30 литра престоял бензин 2 години защото не е така...Сипвам само 95 бензин!
А прочетох в темата която ми даде че момчето казва
всичко започна когато заредих мръсна гас ама толкова зле че ми блокира чак дроселовата клапа
Ами незнам дали има нещо общо обаче и аз за пръв път от години сипах някаква ужасна газ!!! Хем от Лукойл и след нея се появи този проблем... с бензина.. на газ си работи но самата гац е гадна колата не върви ии сигурно знаете че при нея се наблюдава едно като пукане от двигателя...никога не съм имал такъв проблем но тази явно е наистина голям боклук!
Таа за тази дроселова клапа какво ще кажете проблема да не ми е от нея каде се намира да я погледна?!
Значи това с смесването на горивата не знам дали го прави попринцип на таблото имма обикновенно ключе с два кабела... като го щракна при двигателя има монтирано реленце и предполагам то прекъсва горивната помпа и пуска газта от клапана .. незнам дали изобщо е възможно да работи и на двете едновременно...
провери сензора за количеството постъпващ въздух (MAF или MAP)
Този сензор въобще не го знам каде се намира и как изглежда...


за онова клапанче каето каза vladdko
ще го погледна иначе да двигателя е същия прав си!Само неразбрах то за какво служи?!?!А за бензина в резервоара и 15 секунди.. ами попринцип вътре си има винаги къв 5литра някъде не повече... ии като си я паля все първо на бензин малко по малко заминават и в месеца или месец и половина пак сипвам 5 литра и така.... никога не е оставала без бензин пък и немога да кажа че вътре има 20-30 литра престоял бензин 2 години защото не е така...Сипвам само 95 бензин!
А прочетох в темата която ми даде че момчето казва
всичко започна когато заредих мръсна гас ама толкова зле че ми блокира чак дроселовата клапа
Ами незнам дали има нещо общо обаче и аз за пръв път от години сипах някаква ужасна газ!!! Хем от Лукойл и след нея се появи този проблем... с бензина.. на газ си работи но самата гац е гадна колата не върви ии сигурно знаете че при нея се наблюдава едно като пукане от двигателя...никога не съм имал такъв проблем но тази явно е наистина голям боклук!
Таа за тази дроселова клапа какво ще кажете проблема да не ми е от нея каде се намира да я погледна?!
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Клапана е за подържане на оборотите, дрос. клапа е отгоре в дясно на снимката с пласмасовия въздуховод.
Аз от лукойл не съм сипвал от 2 години и проблеми с мръсна газ не съм имал сипвал съм основно на шел, но сега почнах и на "газтрейд" на "цариградско " тъй като може да си слагам добавка за газта - на хелиос.
Почисти си този клапан и мафа /MAF/ и със сигурност ще има ефект. Мафа е на въздушния филтър, виж как са го чистили колеги от форума, не ти пиша как, защото не съм го правил по простата причина че нямам.
Успех.
Аз от лукойл не съм сипвал от 2 години и проблеми с мръсна газ не съм имал сипвал съм основно на шел, но сега почнах и на "газтрейд" на "цариградско " тъй като може да си слагам добавка за газта - на хелиос.
Почисти си този клапан и мафа /MAF/ и със сигурност ще има ефект. Мафа е на въздушния филтър, виж как са го чистили колеги от форума, не ти пиша как, защото не съм го правил по простата причина че нямам.
Успех.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ескорт 1.8 зетек 93 година
Зависи колко ги смесва. Точно от мръсна газ по газовия клапан се натрупва мръсотия, която му пречи да затвори на 100%. Т.е. клапана на пръв поглед е затворил, но в действителност пропуска по малко газ. Като я оставиш да преседи няколко часа, тази газ се натрупва в смукателната страна и като тръгнеш да палиш на бензин се получава, че в двигатела освен бензино-въздушна смес постъпва и газ. Това дави двигателя и той пали трудно.demony написа: Значи това с смесването на горивата не знам дали го прави попринцип на таблото имма обикновенно ключе с два кабела... като го щракна при двигателя има монтирано реленце и предполагам то прекъсва горивната помпа и пуска газта от клапана .. незнам дали изобщо е възможно да работи и на двете едновременно...
За MAF сензора виж тази тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=1363" onclick="window.open(this.href);return false;
а катализатор трябва да имаш... освен ако някой вече не го е избушил.
Относно дроселовата клапа можеш да видиш в тази тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=19002" onclick="window.open(this.href);return false; Тук съм сложил снимка на препарат за почиставне на дроселовата клапа. Освен това има снимков материал и на клапана за празен ход (за което всъщност е и темата).
Дръж ни в течение какво става.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта