Ауспух за Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dimitardima
потребител
потребител
Мнения: 307
Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Ауспух за Мондео

Мнение от dimitardima » 11 юни 2008, 16:44

Възможно ли е скъсан ауспух,да повлияе на вървежа на колата?Всяко мнение,щи ми е от полза!Благодаря!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от cocoff » 11 юни 2008, 21:47

Според мен-не. Дори напротив.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от TURBOTO » 11 юни 2008, 22:30

По-къс ауспух>>>по-бързо преминаване на газовете през генерацията>>>повече ПАУЪР :lol: :lol:
Така поне мисля аз...
Поправете ме ако греша :oops: :oops:
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от paci » 12 юни 2008, 06:48

TURBOTO написа:По-къс ауспух>>>повече ПАУЪР :lol: :lol:
Някои със "спортен филтър" дигат ПАУЪР, ти с къси ауспуси.
Напрао земете яхнете един къс ауспух, набийте му един спортен филтър и карайте.
Тоя двигател за нищо го нямате.

Ако проблемацията е преди и в гърнето след катализатора (ако има такъв) знам, че има отражение.
Но ако всичко до там и там е здраво всичко назад е само за комфорт.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от cocoff » 12 юни 2008, 08:02

Виждали сте, че някои спортисти си слагат разширители на носа, нали? Според мен не е без значение през какво сечение ще влезе/излезе въздухът. И човекът и колата изразходват енергия за да вдишват и издишват. Премахването на всяка преграда по пътя на въздуха би трябвало, поне теоретично, да води до икономия на енергия, но колко е тя и дали си струва харчовете при масовите коли? Мисля. че не :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от Cougar » 12 юни 2008, 12:25

Аз до колкото знам гърнетата в изпускателната система освен за премахване на шума служат и за образуване на "обратно налягане" което изсмуква газовете от системата навън

Предполагам всички са учили най-проста физика, и от среда с високо налягане въздуха ще излиза по-бързо от колкото 2 среди с еднакво налягане
а това явление си имаше точно определено название, а на мен ми изкочи от акъла :-/:
Продавам си колата !

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от cocoff » 12 юни 2008, 16:47

Това ще да е някоя по-нова физика. В по-старате, от които аз съм учил, единственото предназначение на гърнетата е да намаляват шума, създавайки обратна/деструктивна интерференция, при която звуковите вълни се самоунищожават. Обратно налягане действително се образува, но то затруднява работата на двигателя. Казват, че при спортните автомобили се намалява броя на гърнетата и се увеличава "фи-то" на изпускателната система с цел по-бърза евакуация на отработените газове.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от Cougar » 12 юни 2008, 19:43

да но тези автомобили или са със форсирани двигатели или с принудително пълнене при което се налага такава система, но при положение, че не си правил нищо по двигателя няма смисъл...аз съм карал със тръби само до двуцевката - без гърнета - по-висок разход и намалена мощност
Продавам си колата !

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от demiro » 12 юни 2008, 20:36

При някои състезателни автомобили е така,оборудват се със специални ауспуси,които при определени обороти влизат в т.н. резонанс.Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане (вакуума) последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.
Изображение

Потребителски аватар
dimitardima
потребител
потребител
Мнения: 307
Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от dimitardima » 12 юни 2008, 22:49

Благодаря на всички,отзовали се по темата!Днес смених изцяло генерацията с нова и Мондеото си дойде на мястото! :D
Няма пърпорене,няма придърпване,не дава да го настъпя.Утре ше ми дойдат и новите кабели от МП и тогава ,би трябвало вече всичко да е ОК.Явно си има значение изправният ауспух!Не знам научно,но практически си оказа положителен ефект.И все пак ,не смятам,че темата е изчерпана :D със сигурност,има кво интересно да се научи. :D

П.П.Генерацията е Полмостров,или нещо такова.. :D Полско е май.. :D

Потребителски аватар
dimitardima
потребител
потребител
Мнения: 307
Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от dimitardima » 12 юни 2008, 23:02

paci написа:
TURBOTO написа:По-къс ауспух>>>повече ПАУЪР :lol: :lol:
Някои със "спортен филтър" дигат ПАУЪР, ти с къси ауспуси.
Напрао земете яхнете един къс ауспух, набийте му един спортен филтър и карайте.
Тоя двигател за нищо го нямате.

Ако проблемацията е преди и в гърнето след катализатора (ако има такъв) знам, че има отражение.
Но ако всичко до там и там е здраво всичко назад е само за комфорт.
Ами ДА,Пацо,Скъсан беше веднага след катализатора и май си има голямо значение!!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от paci » 13 юни 2008, 06:34

dimitardima написа:Ами ДА,Пацо,Скъсан беше веднага след катализатора и май си има голямо значение!!
Знам!
Не знам само от колко време е така и се надявам скоро да не ревнеш от клапани ... дано катализатора да е закърпил положението.

Потребителски аватар
dimitardima
потребител
потребител
Мнения: 307
Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ауспух за Мондео

Мнение от dimitardima » 13 юни 2008, 06:39

Ами около една седмица го карах така :D Предполагам,че не е проблем.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта