колко да пилна кратуната на зетека ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
maloumnik
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 яну 2006, 21:47
Модел на автомобила: Escort `92
Status: Извън линия

колко да пилна кратуната на зетека ?!

Мнение от maloumnik » 15 юни 2006, 22:08

Та така, вчера духнах гарнитура на главата на ескорта (двигател 1,8 16V RDA) и така и така ще се шлайфа, някой по-запознат да ме посъветва колко е добре да се мине, засега мисля да е към 0,9 - 1мм, като се шлайфа - да се направи както трябва, нема какво да си играеме с по 0,1 - 0,2. Ако някой е правил подобни извращения на подобен мотор да споделя докато е време и не съм го усрал :-)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 юни 2006, 23:11

Това ,че си изгорил гарнитурата не значи автоматично,че главата ти се нуждае от изпилване. Но ако се съмняваш може и да опиташ но не се хвърляй на големи стойности прсто няма смисъл -целта е да се изравни челото на главата за по-добро уплътняване. Това може дасе постигне и със 0.1 а може и да не стане и след 5 мм . Тъй като не може да се намаля главата неограничено това не трябва да бъде самоцел.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 юни 2006, 23:57

1мм. :shock:
Ако шлайфате (това си е направо фрезоване!!!) главата с 1мм. степентта на сгъстяване ще се вдигне до около 10,7:1 близо 11:1. При такава степен ще се наложи:
1. Да караш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със 105 октанов бензин!
2. Да модифицираш по-някакъв начин буталата (което не е никак препоръчително) поради факта, че в ГМТ (горна мъртва точка) буталата стърчат над блока 0,5 мм и вероятността да изкривиш клапани при по-високи обороти на двигателя, та дори и още при първото завъртане на коляновият вал е 100% потенциална!
3. Да .... сигурно има и друго което точно в момента не се сещам, просто ми се спи доста...

Дори да пропуснем горните две, със "новата" степен на сгъстяване двигателят ти ще се нуждае от различно предварение за запалването (по-голямо), което ти неможеш да осигуриш!

Колко главата се нуждае от шлайфане ще определи опитен шлайфист! Има инструмент - нарича се косъм-линийка (или поне у наше село така му казват) който показва дали и колко е крива главата. Дори да не е крива главата, добре е да се шлайфа МИНИМАЛНО, колкото да се получи добър клас на грапавост с цел добро уплътняване от гарнитурата.

Това беше като практически съвет... но ако ти си решил да "разработваш" потенциала на 16 клапановите двигатели на Форд на своя глава, не пропускай горните неща като задължителни точки на които трябва да обърнеш внимание!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
maloumnik
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 яну 2006, 21:47
Модел на автомобила: Escort `92
Status: Извън линия

Мнение от maloumnik » 16 юни 2006, 07:51

благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика :)

p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница :shock: ... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: колко да пилна кратуната на зетека ?!

Мнение от diesel1.6 » 16 юни 2006, 22:31

Ами дали не е хитро да се вкарат клапаните навътре в главата и да няма проблеми с опирането им? Тази работа с степента на сгъстяване има смисъл ако ще се кара на газ - идеално ще пасне. Резултата ще е няколко процента по-икономична кола, май не си струва труда.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 юни 2006, 11:48

maloumnik написа:благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика :)

p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница :shock: ... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка :)
ладата може да стане лудница ама можеш да и направиш предварението ръчно.а иди научи компа да прави предварение според изпилената ти глава.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

за пиленето

Мнение от ivocsim » 21 авг 2006, 23:44

Според мен ако не е крива главата няма нуждал НО задължително трябва мине на маса за проверка на плоскостта и да се шабари докато излезе. Имам и Кадет и тази процедура ми е ясна вече. А това ме накара да го една умна глава 100% спец, който го ми го ремонтира.

don hose
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 25 авг 2006, 13:25
Модел на автомобила: фиеста
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Мнение от don hose » 29 авг 2006, 12:06

Не шлаифаите главата самоцелно няма да има ефект а при сваляне главата се челосва 01-02мм.

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 06 сеп 2006, 10:49

Добро утро!

Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 ( :? ) клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 07 сеп 2006, 10:49

EscortMK51.3 написа:Добро утро!

Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 ( :? ) клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?
Не - ще се оправи след смяна на сегменти и/ако е нужно нови бутала. Ако блока/ризите са износени, също се сменят или набиват нови. Може да е нужно и нови клапани и т.н. - абе с две думи основен ремонт.


PS - направил съм неволна грешка - написъл съм семеринги, вместо сегменти *00124* сори :oops:

:twisted:
Последна промяна от Brock на 08 сеп 2006, 12:00, променено общо 2 пъти.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 07 сеп 2006, 11:07

Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо :)
Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък

По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.

Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 07 сеп 2006, 11:15

runtavguz написа:Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо :)
Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък

По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.

Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.
P.S. Смяна на основни лагери ...

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 07 сеп 2006, 20:22

Така, това с пиленето на главата си е рискована работа с често неясен изход.
Обаче пиленето на маховика е направо опасно - неговата цел не е само да задвижва съединителя, а /по-важната цел/ спомага за баланса на коляновия вал /между работните цикли се получават тъй наречените мъртви моменти, в които ТЕЖЕСТТА на маховика гаси колебанието и придвижва вала до следващата активна точка/ всяко необмислено отнемане от тежестта на маховика води до невероятни вибрации в мотора и бързо унищожение на вала и всичко около него. Това с пиленето на тавата ставаши при ладите, защото те са т.н. "тежки" тави и наистина усеща се леко живване на мотора, но при западните коли всички части са олекотени максимално и дори съвсем малко пилване на тавата ще доведе до кошмарни вибрации, до 3000 об. така ще вибрира, че за месец два ще скъса тампоните на коша, камоли да се пилнат 600 - 900 гр. - те това направо е лудост!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта