колко да пилна кратуната на зетека ?!
- maloumnik
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 21 яну 2006, 21:47
- Модел на автомобила: Escort `92
- Status: Извън линия
колко да пилна кратуната на зетека ?!
Та така, вчера духнах гарнитура на главата на ескорта (двигател 1,8 16V RDA) и така и така ще се шлайфа, някой по-запознат да ме посъветва колко е добре да се мине, засега мисля да е към 0,9 - 1мм, като се шлайфа - да се направи както трябва, нема какво да си играеме с по 0,1 - 0,2. Ако някой е правил подобни извращения на подобен мотор да споделя докато е време и не съм го усрал 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Това ,че си изгорил гарнитурата не значи автоматично,че главата ти се нуждае от изпилване. Но ако се съмняваш може и да опиташ но не се хвърляй на големи стойности прсто няма смисъл -целта е да се изравни челото на главата за по-добро уплътняване. Това може дасе постигне и със 0.1 а може и да не стане и след 5 мм . Тъй като не може да се намаля главата неограничено това не трябва да бъде самоцел.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
1мм.
Ако шлайфате (това си е направо фрезоване!!!) главата с 1мм. степентта на сгъстяване ще се вдигне до около 10,7:1 близо 11:1. При такава степен ще се наложи:
1. Да караш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със 105 октанов бензин!
2. Да модифицираш по-някакъв начин буталата (което не е никак препоръчително) поради факта, че в ГМТ (горна мъртва точка) буталата стърчат над блока 0,5 мм и вероятността да изкривиш клапани при по-високи обороти на двигателя, та дори и още при първото завъртане на коляновият вал е 100% потенциална!
3. Да .... сигурно има и друго което точно в момента не се сещам, просто ми се спи доста...
Дори да пропуснем горните две, със "новата" степен на сгъстяване двигателят ти ще се нуждае от различно предварение за запалването (по-голямо), което ти неможеш да осигуриш!
Колко главата се нуждае от шлайфане ще определи опитен шлайфист! Има инструмент - нарича се косъм-линийка (или поне у наше село така му казват) който показва дали и колко е крива главата. Дори да не е крива главата, добре е да се шлайфа МИНИМАЛНО, колкото да се получи добър клас на грапавост с цел добро уплътняване от гарнитурата.
Това беше като практически съвет... но ако ти си решил да "разработваш" потенциала на 16 клапановите двигатели на Форд на своя глава, не пропускай горните неща като задължителни точки на които трябва да обърнеш внимание!

Ако шлайфате (това си е направо фрезоване!!!) главата с 1мм. степентта на сгъстяване ще се вдигне до около 10,7:1 близо 11:1. При такава степен ще се наложи:
1. Да караш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО със 105 октанов бензин!
2. Да модифицираш по-някакъв начин буталата (което не е никак препоръчително) поради факта, че в ГМТ (горна мъртва точка) буталата стърчат над блока 0,5 мм и вероятността да изкривиш клапани при по-високи обороти на двигателя, та дори и още при първото завъртане на коляновият вал е 100% потенциална!
3. Да .... сигурно има и друго което точно в момента не се сещам, просто ми се спи доста...
Дори да пропуснем горните две, със "новата" степен на сгъстяване двигателят ти ще се нуждае от различно предварение за запалването (по-голямо), което ти неможеш да осигуриш!
Колко главата се нуждае от шлайфане ще определи опитен шлайфист! Има инструмент - нарича се косъм-линийка (или поне у наше село така му казват) който показва дали и колко е крива главата. Дори да не е крива главата, добре е да се шлайфа МИНИМАЛНО, колкото да се получи добър клас на грапавост с цел добро уплътняване от гарнитурата.
Това беше като практически съвет... но ако ти си решил да "разработваш" потенциала на 16 клапановите двигатели на Форд на своя глава, не пропускай горните неща като задължителни точки на които трябва да обърнеш внимание!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- maloumnik
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 21 яну 2006, 21:47
- Модел на автомобила: Escort `92
- Status: Извън линия
благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика 
p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница
... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка 

p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: колко да пилна кратуната на зетека ?!
Ами дали не е хитро да се вкарат клапаните навътре в главата и да няма проблеми с опирането им? Тази работа с степента на сгъстяване има смисъл ако ще се кара на газ - идеално ще пасне. Резултата ще е няколко процента по-икономична кола, май не си струва труда.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ладата може да стане лудница ама можеш да и направиш предварението ръчно.а иди научи компа да прави предварение според изпилената ти глава.maloumnik написа:благодаря за отделеното внимание, днес ще говоря с майстора, главата ще се носи в Обеля да се оправи и после ще сглобяваме, надявам се утре да пусна резултати от ремонта, а скоро да сменя съединителя, който малко буксува, и да сваля и 800-900 грама от маховика
p.s. от приятел знам че на ладата може да се отнеме по 1мм от блока и от главата и става лудница... знам че оня двигател е друг, но ще му намерим и на тоя оптималната стружка
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
за пиленето
Според мен ако не е крива главата няма нуждал НО задължително трябва мине на маса за проверка на плоскостта и да се шабари докато излезе. Имам и Кадет и тази процедура ми е ясна вече. А това ме накара да го една умна глава 100% спец, който го ми го ремонтира.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Добро утро!
Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 (
) клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?
Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 (

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не - ще се оправи след смяна на сегменти и/ако е нужно нови бутала. Ако блока/ризите са износени, също се сменят или набиват нови. Може да е нужно и нови клапани и т.н. - абе с две думи основен ремонт.EscortMK51.3 написа:Добро утро!
Имам въпросче относно това пилене - на баща ми двигателя на буса (Митсубиши Л300) 2000 кубика 12 () клапана, мисля че е с автоматичен смукач - 115 коня, е на 400 000к километра и мисля, а и той, че компресията му е паднала с времето, вече не дърпа както едно време, та с изпиляване на главата дали ще се оправи?
PS - направил съм неволна грешка - написъл съм семеринги, вместо сегменти



Последна промяна от Brock на 08 сеп 2006, 12:00, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо 
Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък
По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.
Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.

Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък
По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.
Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.
-
- Status: Извън линия
P.S. Смяна на основни лагери ...runtavguz написа:Най-лекия вариянт при износен двигател е смяна само на сегменти...Семерингите са друго нещо
Но предвид целия труд по раглобяването, за да си направиш 100% качествен ремон на ДВГ->бутала сегменти и шлайф на блока, нова гарнитура на глава и проверка на леглата на клапаните и самите клапани + нова ангренажна верига или ремък
По-лесен вариант е да се кара с по-гъсто масло и да се третира с "Вълшебните" добавки за маслото.
Хубави си бяха соц. возилата(Москвич, Шкода...)- Ремонтния комплект съдържаше ризи, бутала, сегменти ...и пред блока само сменяш.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Така, това с пиленето на главата си е рискована работа с често неясен изход.
Обаче пиленето на маховика е направо опасно - неговата цел не е само да задвижва съединителя, а /по-важната цел/ спомага за баланса на коляновия вал /между работните цикли се получават тъй наречените мъртви моменти, в които ТЕЖЕСТТА на маховика гаси колебанието и придвижва вала до следващата активна точка/ всяко необмислено отнемане от тежестта на маховика води до невероятни вибрации в мотора и бързо унищожение на вала и всичко около него. Това с пиленето на тавата ставаши при ладите, защото те са т.н. "тежки" тави и наистина усеща се леко живване на мотора, но при западните коли всички части са олекотени максимално и дори съвсем малко пилване на тавата ще доведе до кошмарни вибрации, до 3000 об. така ще вибрира, че за месец два ще скъса тампоните на коша, камоли да се пилнат 600 - 900 гр. - те това направо е лудост!
Обаче пиленето на маховика е направо опасно - неговата цел не е само да задвижва съединителя, а /по-важната цел/ спомага за баланса на коляновия вал /между работните цикли се получават тъй наречените мъртви моменти, в които ТЕЖЕСТТА на маховика гаси колебанието и придвижва вала до следващата активна точка/ всяко необмислено отнемане от тежестта на маховика води до невероятни вибрации в мотора и бързо унищожение на вала и всичко около него. Това с пиленето на тавата ставаши при ладите, защото те са т.н. "тежки" тави и наистина усеща се леко живване на мотора, но при западните коли всички части са олекотени максимално и дори съвсем малко пилване на тавата ще доведе до кошмарни вибрации, до 3000 об. така ще вибрира, че за месец два ще скъса тампоните на коша, камоли да се пилнат 600 - 900 гр. - те това направо е лудост!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта