кажете местата на 3-те филтъра при Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

кажете местата на 3-те филтъра при Мондео

Мнение от Aicken » 03 окт 2007, 16:18

Основната цел е да спестя от сервизи малко пари.....Колеги , взех си масло , имам приятел с канал които ще ми даде да го използвам , и съм грамотен да си източа маслото и да си сложа новото без да я съсипа , не че е много сложно но.... за мен е това което искам да ви помоля е да ми кажете местата на 3-те филтъра и по-точно хората които карат мондео , въздушния съм го намерил в една черна кутия от дясно ама не знам точно , за това прилагам една снимка (използвал съм от двигател 1.8 а не от 1.6 като моя но разлика предполагам няма.Затова само кажете какво има там където е оградено с съответния цвят или ако не са там филтрите къде са :)



п.п. Уча се още - имаите търпение и помогнете моля (Имам и веригата за свалянето на масления филтър и всички нужни инструменти)


[img][img]http://i.data.bg/07/10/03/588312_orig.jpg[/img][/img]

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 03 окт 2007, 17:23

Въздушния филтър се намира в кутията оградена с черно
Под кутията с червено се намира дифузора, самата кутия е празна
Кутията в синьо също е празна.
Филтъра за купето се намира зад (откъм купето) кутията оградена с червено. За да стигнеш до него трябва да свалиш пластмасовата, черна решетка под прозореца, където са чистачките.
За да видиш масления филтър трябва да легнеш под колата и да го търсиш в дясната част (по посока на движенето) на двигателния отсек.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 03 окт 2007, 18:03

незабравяй преди да източиш старото масло да форсираш малко колата за 2 -3 мин. да поразгрее маслото и да го втечни.Така ще излезе всичкото масло.Грешен е метода на изливане на маслото при студен мотор щото щяло да се утаи на дъното.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 03 окт 2007, 18:24

Мерси и на 2-мата те филтрите били на разл. място бре , а иначе един малък въпрос допълнително - разбрах къде е филтъра за купето... но не знам какво точно е това за купето , моята няма климатик :roll: нещо свързано с парното е може би , и още да попитам знам къде е въздушния и масления вече ама не знам къде е горивния, тука е също мястото да попитам моя двигател има 2 ролки или се бъркам :D

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gorskiq » 03 окт 2007, 18:41

Горивният филтър се намира точно до резервоара от дясната страна отпред, като си под нея в канала, сменя се лесно. Поленовия филтър на купето е подобен на въздушния, само дето е по-тесен, държи се на две щипки от двете страни, внимавай при монтажа, да не вземе да ти тече и влиза вода през вентилатора в купето. Ако ти е затлачен поленовия филтър в купето влиза мноооого малко пресен въздух. Моя като го свалих беше като кирпич, още с оригинален надпис форд. След 9 години, аз бях първия който го сменяше явно, а той по книга се сменя на 3 години.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 03 окт 2007, 19:03

Ще си го принтирам това дето сте писали колеги , и дано всичко направя както трябва... искам да се науча сам да ги правя тези работи , след 2-3 седмици като извърша даи боже смените ще пиша дали всичко е ок :D Благодаря! :)

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 03 окт 2007, 21:01

Разбирам, че човека пита за смяна на не един, а няколко филтъра и за тези 3-4 неща ще си плати не малка сума.
Обаче за маслото специално сте прави, най-малкото че смяна на масло струва 5 лева. Толкова поне аз платих на Радиал (под моста Чавдар, София) преди 5 хиляди км (значи преди 4 месеца е било).
За другите филтри човека вероятно има право, не съм сменял и не знам но сигурно има повече чаркове за развиване и завиване докато смениш филтъра който искаш. За маслото специално не си струва - даваш 5 лева и си ОК. Или както казвате - купуваш масло и филтър от на официалния доставчик склада и те ти го сменят на място.
:D
Последна промяна от orlinm на 04 окт 2007, 09:28, променено общо 2 пъти.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 03 окт 2007, 22:08

Aicken написа:...искам да се науча сам да ги правя тези работи...
Напълно те подкрепям! Пари от смяна на филтри и масло не знам дали ще икономисаш, но удовлетворението е голямо. И след всеки макар и дребен ремонт, който си направил сам, отношенията ви с колата ще стават все по-специални (това наистина го мисля!!!)
Успех!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 окт 2007, 22:29

mrdds написа:Грешен е метода на изливане на маслото при студен мотор щото щяло да се утаи на дъното.
Да беше пил една рикия ти поразгрее мозъка преди да пишеш :P
Кво му е грешното?
Ако се точи след изгасване на мотора колко трябва да чакам да се стече това което горе ?
Като е студен и се е стекло в картера, отвиеш пробката кво ще стане? Няма да изтече ли?
Е и аз сега дадох пари да ми сменят филтрите и маслото и са го точили на топло ама кво да се прави като се разглезих нещо па и спекох с отварянето на кутията на въздушния филтър.
Не ме притеснява особенно, че е останало от старото масло защото го смених доста преди да има нужда. Като я купих май беше обслужена нещо защото маслото беше бистро и почерня до 1000 километра точно кога събрах пари да си и направя задължителното обслужване след закупуване и тогава пак смених маслото.
Aicken, УСПЕХ!
По Ладата и Ескорта за много малко неща съм ходил на майстор.
Ама сега пуста глезотия ... :(

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 03 окт 2007, 22:42

orlinm написа:Разбирам, че човека пита за смяна на не един, а няколко филтъра и за тези 3-4 неща ще си плати не малка сума.
Обаче за маслото специално сте прави, най-малкото че смяна на масло струва 5 лева. Толкова поне аз платих на Радиал (под моста Чавдар, София) преди 5 хиляди км (значи преди 4 месеца е било).
За другите филтри човека вероятно има право, не съм сменял и не знам но сигурно има повече чаркове за развиване и завиване докато смениш филтъра който искаш. За маслото специално не си струва - даваш 5 лева и си ОК. Или както казвате - купуваш масло и филтър от на официалния доставчик склада и те ти го сменят на място.
:D
Баце не ме разбираите погрешно че сам стиснат , но в софия може би конкуренцията е голяма и може да е 5 лева но в пазарджика на 2 места ми искат по 20 лева за смяна на масло , казвам ами приятели , ами ако си го купя от вас? да , без пари е смяната ако си го купиш при нас. Зарадвах се . Даите ми една туба мобил супер С 10в40 , ок няма проблем - 80 лева. :shock: Моля? еми това е хубавото , може и по евтино за 60... отидох си с пълна газ от тези сервизи , бачкам на боровец - отидох в Самоков които е наи близо купих си туба Мобил супер С 10в40 за 58 лева , и в попитах колко е смяната при тях но ако искате ми вярваите 20 лева ми каза човека и там , и така реших сам ... приятел монтьор ще ми даде да използвам канала и ще ми покаже един път , следващите - дано се науча , иначе мисля че навсякаде такива цени ми казват защото ме гледат че съм млад и зелен... незнам какво си мислят но няма да мине... и това е , мерси на всички за помощите. :wink:

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 03 окт 2007, 23:27

Aicken написа: ...
Евала ! Извинявам се за поста ми, ако е прозвучал неадекватно.

Както cocoff казва - "голям кеф е да си си го направил сам"!

В този форум има достатъчно информация ако ползваш търсачката за да си смениш тези консумативи сам.
Аз само един проблем за себе си съм видял, когато искам да си ремонтирам нещо сам - проблема е в инструментите. Нищо друго - просто за някои неща си трябва инструмент.
Ако имаш достъп или приятели с набор от авто-инструменти си го направи сам, после ще си пиеш ракията с кеф :wink:

paci: Опитвай се да редактираш цитатите!

кво да им редактирам ве паце? Не разбрах какво му има на цитата

огромен беше
Последна промяна от orlinm на 04 окт 2007, 09:29, променено общо 1 път.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 04 окт 2007, 09:20

да така е кефът е голям
Само нещо ме притиснява - маслото дето си взел. Като взех колата беше с 5-30 на форд. Като правих спървата смяна смених с масло като двойто. Хорате взеха да ме питат дали не е дизел (тракат клапани та знае ли се). Смених -5-30 форд не можеш да чеуш колата....., а не е по-скъпо
Хващам се на бас, че и трите фиртър ще ги смениш да 15 мин.. Въздушният е в кутия на щипки и инструмент не ти трябва, масленият ена достъпно място, бензиновият също - развиваш две винчета вадиш маркучите и си го махнал
Успех!

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 05 окт 2007, 12:32

red написа:да така е кефът е голям
Само нещо ме притиснява - маслото дето си взел. Като взех колата беше с 5-30 на форд. Като правих спървата смяна смених с масло като двойто. Хорате взеха да ме питат дали не е дизел (тракат клапани та знае ли се). Смених -5-30 форд не можеш да чеуш колата....., а не е по-скъпо
Хващам се на бас, че и трите фиртър ще ги смениш да 15 мин.. Въздушният е в кутия на щипки и инструмент не ти трябва, масленият ена достъпно място, бензиновият също - развиваш две винчета вадиш маркучите и си го махнал
Успех!
Незнам за твоя форд но моя все пак е на 170 хиляди , досега е каран с 10в40 и няма тракане..... 5в30 е препоръначо за него в каталога но когато е нов..... 10в40 е добър избор според мен , по-натам ако не работи добре ще пиша


Изникна още 1 въпрос дето не е свързан с филтрите - разбрах че Мондеото има цели 3 ролки :( не е като фокуса само с 1 - така че кажете и 3-те ли да сменям - има ли паразитна дето мога да оставя :) иначе комплекта на даико ми е към 120 лева него ще взимам с ролки ИНО само че ако се опитам да си го сложа сам наи малко ще си разбия колата - това само на сервиз , след като сменя всичко ще пиша , а да ви попитам и за гарнитурата на главата - тече ми малко масло в момента , скъпа ли е смяната ? Мерси :wink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 окт 2007, 12:37

Тук само за филтрите!

За другите неша има писано във форума или си пусни тема ама ако е писано не чакай да пишат пак.

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 14 окт 2007, 21:46

Да се похваля , с доста помощ но сменихме филтри и масло и се чувства че има разлика , за напред дано да го правя изцяло сам :wink:

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 14 окт 2007, 21:48

Каква е разликата...ако си сложил ароматизатор като сменя филтъра на купето мирише на хубаво..иначе невиждам каква разлика може да се почувства
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 14 окт 2007, 22:21

1.8d написа:Каква е разликата...ако си сложил ароматизатор като сменя филтъра на купето мирише на хубаво..иначе невиждам каква разлика може да се почувства
Разлика между задръстен и чист филтър... :lol:
Разход по-нисък, евентуално по-добра работа на двигателя.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 14 окт 2007, 22:30

Е,тогава явно никога филтрите му не са сменяни и всичко вътре е било батак....защото аз никога не съм чувствал разлика когато сменям масло,маслен филтър и горивен филтър навреме и по предписание.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Aicken
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 17 авг 2007, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo Mk1 1.6 16V
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от Aicken » 15 окт 2007, 16:54

1.8d написа:Каква е разликата...ако си сложил ароматизатор като сменя филтъра на купето мирише на хубаво..иначе невиждам каква разлика може да се почувства
Ами един пример - преди като като ходех на работа сипвах 20 лева и не ми оставаше почти нищо , сега като ходя същите километри а виждам че стрелката е на различна позиция и ми остава малко повече.малко ама повече нали , а иначе основната разлика е в това че преди като дадеш газ си вървеше , но сега набира по лесно и бързо , ама разликата се чувства защото мисля че преди е карана с гадно масло , щото откакто съм я взел и не съм го сменял то беше повече от полвината ама аз викам да си сложа мое , онова беше едно по-черно и по гъсто - би трябвало да е минерално...... това е полусинтетично на мобил и не е евтино така че разлика има , а и трака по малко :)

А иначе да те питам ти колко време си карал бензинова кола , щото с тоя дизел може и да не усетиш разлика като сменяш масла и филтри , от тракането няма как да се усети просто :D

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 15 окт 2007, 17:06

Aicken написа:....

А иначе да те питам ти колко време си карал бензинова кола , щото с тоя дизел може и да не усетиш разлика като сменяш масла и филтри , от тракането няма как да се усети просто :D
9год.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта