Ескорт - вибрации при спиране
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ескорт - вибрации при спиране
Колеги, проблема се появи от вчера. Не съм правил екстремни спирания. Ходих да ми слагат други джанти, със зимни гуми. Бързам да кажа, че вибрации има САМО когато натисна спирачката. Усещат се най-много по педала и волана. Струва ми се, че се задейства ABS, но не зная, не е онова нормално ритане на педала при рязко спиране. Иначе при всякакви скорости над 10 km/h колата спира сякаш на импулси и по-точно май предно ляво колело
Сега да видим кой какви глупости е правил по колата ми
Вчера сменяха гуми, може някой датчик да са бутнали, но контролната лампа на ABS си свети нормално само отначало при подаване на контакт.
Преди месец ми сменяха предни накладки, чисто нови ми сложиха, БАРАБАР С ИНСТРУКЦИИТЕ за монтаж. Да, не е смешно, на накладките имаше лепенки с обяснение как се поставят, майстора вика "лепенките не се махат". Днес ги гледам, че се стопили и сбръчкали тея лепенки, измъкнах ги на парченца, но на предно дясно колело не можах едната цялата да я изкарам и остана малко парче.
Стана много дълго. Утре пак съм на майстор, специалиста вика да сменя дискове и накладки (нищо, че моите са на под 1000 км.). Надявам се ако имате други предположения да ми спасите от ужасяващата сума, която ме очаква утре за дискове и накладки

Сега да видим кой какви глупости е правил по колата ми

Вчера сменяха гуми, може някой датчик да са бутнали, но контролната лампа на ABS си свети нормално само отначало при подаване на контакт.
Преди месец ми сменяха предни накладки, чисто нови ми сложиха, БАРАБАР С ИНСТРУКЦИИТЕ за монтаж. Да, не е смешно, на накладките имаше лепенки с обяснение как се поставят, майстора вика "лепенките не се махат". Днес ги гледам, че се стопили и сбръчкали тея лепенки, измъкнах ги на парченца, но на предно дясно колело не можах едната цялата да я изкарам и остана малко парче.
Стана много дълго. Утре пак съм на майстор, специалиста вика да сменя дискове и накладки (нищо, че моите са на под 1000 км.). Надявам се ако имате други предположения да ми спасите от ужасяващата сума, която ме очаква утре за дискове и накладки

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Той и преди тресеше, ама рядко, съвсем малко и то само при сериозно спиране от 80 и нагоре. От вчера тресе и с 20 като карам и натисна леко. Вчера карах кротко, из малките улички, не съм назорвал спирачките изобщо, дет се вика крак да бях пуснал, щях да спра. Гайките не вярвам да не са затегнати, не съм ги стягал аз, но и да са хлабави това едва ли ще се отрази само на спирането.madboy написа:Ако е от дисковете щеше да ти тресе и преди това. Трудно ще ги изкривиш изведнъж, освен ако не си ги прегрявал. Болтовете на джантите стегнати ли са?
Забравих да уточня. Предните ми дискове не са нови, само накладките ми са нови. Май ще се съгласявам с майстора, ама хич не ми харесва идеята му да си сменя новите накладки с нови. Пък и сегашните ми уж са хубави - Road House. Вие какво ще кажете?
И... криви дискове могат ли да обеснят пулсирането на педала на спирачката (струва ми се на всеки оборот на колелата).
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
М дааа, тресе повече защото накладките не са улегнали още добре върху старите дискове. Така са се усилили вибрациите.
Майстора правилно ти е казал, че като се сменят дискове се сменят и накладките. Някой престъргват накладки, но не е най-добрия вариант.
Майстора правилно ти е казал, че като се сменят дискове се сменят и накладките. Някой престъргват накладки, но не е най-добрия вариант.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги, вече (отново) имам нови предни дискове и нови накладки. Имам намерение да се обеся. Продължава да тресе. Забелязах, че като дръпна леко ръчната тресе здраво. Отзад барабаните са нови, накладките също (сменени преди месец, няма и 1000 км.). Иначе държат. Вече им изгубих края на парите, дето съм дал, само трупам здрави и неизносени части
Може ли да е от кривите джанти, дето си купих, няма да кажа от кой. Гумаджията го накарах да ги провери, преди да сложи гуми, каза 2 криви има, но нямало смисъл да се изправят, защото не били много криви и ги сложи отзад.

Може ли да е от кривите джанти, дето си купих, няма да кажа от кой. Гумаджията го накарах да ги провери, преди да сложи гуми, каза 2 криви има, но нямало смисъл да се изправят, защото не били много криви и ги сложи отзад.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Реглаж е правен преди 2 седмици, всичко по предницата е здраво (което не беше е сменено). Проблема се разбра от къде е, но не ми останаха нерви днес, затова не съм писал. Барабаните са виновни или по-точно простака, дето ги слага няколко пъти още като взех колата. Сега отново трябва да си купя нови. "Старите" нямат и 1000 км. Вече имам останали части - 2 хубави вентилирани диска, 4 нови предни накладки, 4 задни накладки, които видимо са с дебелината на нови и други части. Не ми се говори. Сега трябва да си купувам (за пореден път) нови барабани, щото в момента карам с един стар, оригинален и ръждясал и един нов, прегряван и вероятно деформиран.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
защо просто не ги престържеш ? пробвай ако не стане нови.. поне ще знаеш ,че нищо не става от тяхAX!S написа:Реглаж е правен преди 2 седмици, всичко по предницата е здраво (което не беше е сменено). Проблема се разбра от къде е, но не ми останаха нерви днес, затова не съм писал. Барабаните са виновни или по-точно простака, дето ги слага няколко пъти още като взех колата. Сега отново трябва да си купя нови. "Старите" нямат и 1000 км. Вече имам останали части - 2 хубави вентилирани диска, 4 нови предни накладки, 4 задни накладки, които видимо са с дебелината на нови и други части. Не ми се говори. Сега трябва да си купувам (за пореден път) нови барабани, щото в момента карам с един стар, оригинален и ръждясал и един нов, прегряван и вероятно деформиран.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпрос - защо след по-малко от 1000 км. чисто нов барабан е деформиран? МОЯ отговор - метала се е разкалил в следствие от прегряване (барабаните посиняха) поради калпав монтаж и вече лесно се поддава на деформации.
Въпрос - ако се възстанови правилната форма на барабана, тя до кога ще се запази? МОЯ отговор - до първото по-сериозно спиране.
Може и да греша.
Въпрос - ако се възстанови правилната форма на барабана, тя до кога ще се запази? МОЯ отговор - до първото по-сериозно спиране.
Може и да греша.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги, проблема се оказва, че не е решен. И пак на същото колело, макар и с друг барабан. Не зная вече какво да правя, всички майстори вдигат ръце като обясня за какво става въпрос. Ще опиша още веднъж какво точно се получава, дано някой да има идея.
1. При натискане на спирачка се усеща пулсиране на педала, с честота според оборотите на въртене на колелата.
2. При леко натискане на спирачка със скорост 80 km/h и нагоре - тресе много, при силно натискане направо става страшно. Същия е ефекта и при леко дръпване на ръчната спирачка.
3. Когато колата е вдигната колелата се въртят свободно. При леко дръпване на ръчна спирачка задно ляво колело като се завърти на 1 оборот през този 1 оборот се усеща задържане и отпускане на колелото.
Логично, това е от деформация на барабана. Но резултата е един и същ с два различни барабана. Така че май е нещо друго
Възможно ли е лагер да подвежда барабана и той да не се върти правилно? Или може би нещо друго?
1. При натискане на спирачка се усеща пулсиране на педала, с честота според оборотите на въртене на колелата.
2. При леко натискане на спирачка със скорост 80 km/h и нагоре - тресе много, при силно натискане направо става страшно. Същия е ефекта и при леко дръпване на ръчната спирачка.
3. Когато колата е вдигната колелата се въртят свободно. При леко дръпване на ръчна спирачка задно ляво колело като се завърти на 1 оборот през този 1 оборот се усеща задържане и отпускане на колелото.
Логично, това е от деформация на барабана. Но резултата е един и същ с два различни барабана. Така че май е нещо друго

Възможно ли е лагер да подвежда барабана и той да не се върти правилно? Или може би нещо друго?
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз смятам,че не е не логично да е от лагера, значи ако черупката е набита на криво в отвора на барабана би трябвало с другия като пробваш да не прави така, ама за да се увериш извади и двата барабана изкарай тоя лагер дето де съмнява и сложи другия заедно с другия барабан пристегни го леко и пробвай как се върти разбира се ако ти се занимава, другото което може да провериш, виж хубаво дали са здрави пружините и дали са сложени на правилното място, а също така и двата щифта дето задържат накладките към основата данеби те да са хлабави нещо и да вибрират като почнат да натягат барабана, всъщност това можеби е по правилно да провериш от колкото тия простотии дето съм писал за лагеритеAX!S написа:Колеги, проблема се оказва, че не е решен. И пак на същото колело, макар и с друг барабан. Не зная вече какво да правя, всички майстори вдигат ръце като обясня за какво става въпрос. Ще опиша още веднъж какво точно се получава, дано някой да има идея.
1. При натискане на спирачка се усеща пулсиране на педала, с честота според оборотите на въртене на колелата.
2. При леко натискане на спирачка със скорост 80 km/h и нагоре - тресе много, при силно натискане направо става страшно. Същия е ефекта и при леко дръпване на ръчната спирачка.
3. Когато колата е вдигната колелата се въртят свободно. При леко дръпване на ръчна спирачка задно ляво колело като се завърти на 1 оборот през този 1 оборот се усеща задържане и отпускане на колелото.
Логично, това е от деформация на барабана. Но резултата е един и същ с два различни барабана. Така че май е нещо друго![]()
Възможно ли е лагер да подвежда барабана и той да не се върти правилно? Или може би нещо друго?
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ewgeny, какво точно имаш предвид?
cotecna, на мен взе да ми писва тая работа, днес отидох при един стругар да провери барабана, ами перфектен си е, някакви стотни от милиметъра отклонение има по вътрешните диаметри. Утре мисля да ги отворя и да си оцапам малко ръчичките, ще проверя това, дето казваш.

cotecna, на мен взе да ми писва тая работа, днес отидох при един стругар да провери барабана, ами перфектен си е, някакви стотни от милиметъра отклонение има по вътрешните диаметри. Утре мисля да ги отворя и да си оцапам малко ръчичките, ще проверя това, дето казваш.

- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Не прави нищо, ами дай да се видим, да видя проблема ти, и тогава ще ти кажа какво може да се направи.
А имам предвид това че от 2-3 години се опитвам да се справя с проблема, и съм получавал какви ли не мнения верни и неверни, и съм сменил какво ли не, и на срещите 10 пъти сме коментирали проблема, и трябваше първо да се обадиш, имаш ми телефона.
А имам предвид това че от 2-3 години се опитвам да се справя с проблема, и съм получавал какви ли не мнения верни и неверни, и съм сменил какво ли не, и на срещите 10 пъти сме коментирали проблема, и трябваше първо да се обадиш, имаш ми телефона.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Добре де, ewgeny, дай да се видим. И без това в никой сервиз не се наемат да ми решат проблема, защото всеки майстор като я покара малко тая кола и ме вкарва в омагьосания кръг с елипсовидните барабани. А аз съм сигурен, че не са, защото единия е проверен, вече казах, другия е свален от моята кола преди месец и до последно не е правил никакви проблеми. Какво излиза тогава? Ако проблема не е от неправилна форма, според мен е от неправилно въртене на правилна форма. Казвам го това нещо, но всеки ми отговаря, че не може да бъде. Според мен е изкривена оста, около която се върти барана, но само аз си вярвам. Ако ти имаш други идей, казвай да си направим утре една среща, но аз изобщо не съм убеден, че тресенето на моята кола има нещо общо с това на твоята.ewgeny написа:Не прави нищо, ами дай да се видим, да видя проблема ти, и тогава ще ти кажа какво може да се направи.
А имам предвид това че от 2-3 години се опитвам да се справя с проблема, и съм получавал какви ли не мнения верни и неверни, и съм сменил какво ли не, и на срещите 10 пъти сме коментирали проблема, и трябваше първо да се обадиш, имаш ми телефона.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Защото моята кола в момента става само за в града да се кара, всякакви скорости над 70 km/h са истински кошмар при спиране. Ако при теб беше така едва ли щеше да изтраеш 2-3 години. Все пак като знаеш причината за проблема на твоята, сподели, при моята може пък и да е от същото.ewgeny написа:И защо си убеден че нямат нищо общо?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
И аз съм за криви дискове/барабани. Крива ос ще доведе до неравномерно износване на гуми, дърпане на една страна и др подобни но не и тресене на спирачките. Изкривяването на оста може да доведе до намаляне на контактното петно на накладките и оттам до неефективно спиране но нещата са константни и няма да има вибрации.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Прав си, НАСКО, аз вчера си направих груб компютърен модел на задната спирачка и го раздвижих, за да си представя какво може да става и какво не. Действително крива ос по никакъв начин не може да предизвика непостоянно и повторяемо на всеки оборот опиране на определена част от барабана в накладките. Остава да е от лагерите, защото на едно и също място слагахме различни барабани с един и същ резултат. Обаче при тази размяна не са слагани други лагери.HACKO написа:И аз съм за криви дискове/барабани. Крива ос ще доведе до неравномерно износване на гуми, дърпане на една страна и др подобни но не и тресене на спирачките. Изкривяването на оста може да доведе до намаляне на контактното петно на накладките и оттам до неефективно спиране но нещата са константни и няма да има вибрации.

Все още не мога да си представя как точно лагер може да се върти неправилно, но днес ще си направя труда да разменя ляв и десен барабан заедно с лагерите, за да видя дали ще се измести тресенето от другата страна.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Направих експеримента, резултата е много неприятен. Ето точно какво направих:
1. Вдигнах задницата с два крика, развъртях задните гуми на ръка при леееко дръпната ръчна. Колелото от шофьорската страна запъва и отпуска на всеки оборот, другото може да се каже е добре.
2. Извадих двата барабана и както са с техните им лагери има размених местата.
3. Отново завъртях гумите на ръка, не усетих нещо нередно.
4. Завъртях едно кръгче, стигнах 80 км/ч, натиснах спирачката и пак тресе.
5. Пак вдигнах задницата, пак дръпнах леко ръчната (подпрях я с една отвертка, да седи, щото ако дръпна един зъб е много).
6. Резултата с дясно колело - без промяна, няма забележимо задържане. Лявото колело обаче задържа на места. По вентила на гумата се ориентирах, за да отбележа къде точно задържа и къде отпуска.
Значи в приложената картинка съм отбелязал с бяло зоните, в които колелото се върти свободно (разбирайте с 1 пръст!). В червено са зоните, в които се налага да въртя колелото с две ръце, за да го помръдна! В зелено са зоните, където колелото вече започва да задържа или да отпуска. Това при леко дръпната ръчна спирачка. Спокойно мога да кажа, че същия резултат имаше и преди да разменя барабаните или с други думи от лявата страна 3 барабана (с техните си лагери) задържат по един и същ начин, 2 от тях от дясната не правят проблем (третия не е пробван).
Накратко резултатите от упражнението ме карат да мисля, че проблема не е нито в барабаните, нито в лагерите.
1. Вдигнах задницата с два крика, развъртях задните гуми на ръка при леееко дръпната ръчна. Колелото от шофьорската страна запъва и отпуска на всеки оборот, другото може да се каже е добре.
2. Извадих двата барабана и както са с техните им лагери има размених местата.
3. Отново завъртях гумите на ръка, не усетих нещо нередно.
4. Завъртях едно кръгче, стигнах 80 км/ч, натиснах спирачката и пак тресе.
5. Пак вдигнах задницата, пак дръпнах леко ръчната (подпрях я с една отвертка, да седи, щото ако дръпна един зъб е много).
6. Резултата с дясно колело - без промяна, няма забележимо задържане. Лявото колело обаче задържа на места. По вентила на гумата се ориентирах, за да отбележа къде точно задържа и къде отпуска.
Значи в приложената картинка съм отбелязал с бяло зоните, в които колелото се върти свободно (разбирайте с 1 пръст!). В червено са зоните, в които се налага да въртя колелото с две ръце, за да го помръдна! В зелено са зоните, където колелото вече започва да задържа или да отпуска. Това при леко дръпната ръчна спирачка. Спокойно мога да кажа, че същия резултат имаше и преди да разменя барабаните или с други думи от лявата страна 3 барабана (с техните си лагери) задържат по един и същ начин, 2 от тях от дясната не правят проблем (третия не е пробван).
Накратко резултатите от упражнението ме карат да мисля, че проблема не е нито в барабаните, нито в лагерите.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта