Фокус 1.6 дизел чукане в съеденителя или маховика

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
bobitbg
Status: Извън линия

Фокус 1.6 дизел чукане в съеденителя или маховика

Мнение от bobitbg » 14 ное 2007, 17:22

Ако някой е имал следния проблем моля за съвет:???
При превключване на скорости и по скоро при натиакане и отпускане на съеденителя се чува чукане. Смениха ми маховика поради същата причина, но след 100-200 км. същата работа. Колата е на 20000 км и е в гаранция все още, но никой не може да реши проблема в МП.
Предварително благодаря за съветите.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 14 ное 2007, 21:36

Много е нова за да даваме съвети. Освен да досаждаш на МП друго не се сещам...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 14 ное 2007, 21:38

И кво ще му има на маховика. Той представлява голямо тежко желязо без подвижни части. Захванат е за коляновия вал със 6 здрави болта. Единствения вариант да тропа е някой да не завие болтовете достатъчно здраво и те да се развият.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 14 ное 2007, 21:47

Адаш,
а тая тема?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=13820" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.6 дизел чукане в съеденителя или маховика

Мнение от cocoff » 14 ное 2007, 22:08

bobitbg написа: ...
Натискай ги да ти сменят допълнителния/вторичния/слейв (или бали мааму как се казва) цилиндър на съединителя със се лагера.
П.П. Намерих нещо и за тропане от задния тампон на двигателя. Тропането е при натискане и отпускане на съединителя, но и на газта.
Ако чукането го има при амбриране на място, тампонът отпада като вероятност.
Другият вариант, карай по-агресивно да се чупи докато е в гаранция...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 14 ное 2007, 23:03

В тая тема също се говореше за маховици - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &view=next
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 14 ное 2007, 23:19

За демпфериран маховик не мога нищо да кажа (не съм виждал такъв), но не вярвам новия да се скапе без причина за 200км. Както ти каза cocoff тормозиш ги докато се оправи, без да ти пука от приказки че им е омръзнало от твоята кола (всъщност им е омръзнало от тебе но немогат да ти го кажат). Упорство и нахалство му е майката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bobitbg
Status: Извън линия

Мнение от bobitbg » 15 ное 2007, 17:56

Благодаря за времето което отделихте на темата.
Не казвам, че маховика се е скапал просто си почуква, но това на практика се оказа , че е нормално за всички модели фокус дизел 109 к.с.
На практика единственото което може да се направи е да не се пали никога автомобила с натиснат педал на съеденителя, а колкото до сменения маховик той просто не е бил за смяна.
В МП доста от частите са рециклирани които се подменят по гаранция /рейка, маховик, спирачни помпи и т.н./, но това си е политика на Форд Европа. Аз съм сменил доста части по гаранция и определено новите са с по лошо качество и се разбиват по бързо.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 15 ное 2007, 19:50

Това, че е нормално да чука, официално становище на сервиза ли е? Искай го в писмен вид и го прати в централата им.
Препоръката да палиш само със зацепен съединител пак ли те ти я дадоха? Доста безумно ми звучи...
Скоро ще ти кажат, че е добре да сменяваш скорости само с двойно амбриране.....а после да смениш марката... :evil:...но гаранцията вече ще е изтекла, което е и крайната цел!
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 ное 2007, 20:48

как ще е нормално да тропа, тия са ненормални. Не се примирявай, упорствай!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bobitbg
Status: Извън линия

Мнение от bobitbg » 16 ное 2007, 17:11

Ако някога Ви изпадне случай да видите двумасов маховик в разглобено състояние ще разберете, че чукането си е съвсем нормално и няма начин да се отстрани. Колкото до паленето без да се натиска съеденителя важът същите условия - просто трябва да се види в разглобен вид.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 ное 2007, 22:07

bobitbg написа:Ако някога Ви изпадне случай да видите двумасов маховик в разглобено състояние ще разберете, че чукането си е съвсем нормално и няма начин да се отстрани. Колкото до паленето без да се натиска съеденителя важът същите условия - просто трябва да се види в разглобен вид.
А дай някоя снимка, де, не бъди егоист...Или ни го обясни това "нормално" чукане. Ако нямаш снимка нарисувай ни го с Paint...
ПП Улеснявам те с картинката...само кажи откъде идва "нормалното" чукане...?
ППП Оставям настрана неточния превод и нищо незначещото в случая "двумасов"...
Докато чакам отговор да споделя какво прочетох. Двойният маховик си е обикновен, но разделен на две. Идеята е пружините да намалят вибрациите, особено в ниските обороти. На практика се синхронизира по-малка маса, което улеснява превключването.
Прикачени файлове
DualMassFlywheel.jpg
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 ное 2007, 00:04

По същата логика, феродовия диск на съединителя е нормално да тропа, но не тропа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 ное 2007, 01:11

:D Аха...те попаднали на менте серия дето им се изпочупили пружините и айдееее - нормално е да тропат.
Нормално е било 1996, когато за сефте са въведени при Форд F-250 и F-350 и то не да чукат и тропат, а да имат осезаеми вибрации.
По-новите са хидравлични, та ни се чупят, ни тресат, ни се хабят.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

bobitbg
Status: Извън линия

Мнение от bobitbg » 17 ное 2007, 19:04

Чукането е в нитовете бе хора, не съм го снимал и спирам да говоря и пиша по темата.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта