Мн. високи обороти , моторче за празен ход или ...
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Мн. високи обороти , моторче за празен ход или ...
Работата е следната .Преди няколко дена след малка цедка на връщане от работа ,установих ,че като изключих от скорост и оборотомера си остана на 4 хил оборота . тоя номер ми го беше правила още няколко пъти ,ама след едно хубаво фурциране се оправяше ама не и този път
закарах я на диагностика и и ми стана още по весело .Не откирха НИЩО. а колата пред тях работи на 3 -4 хил оборота
както и да е прибирам се към нас и установих другият проблем пуснах я на втора по инерция ... и вместо да намаля тя продължава да върви явно подаването на гориво към двигателя изобщо не спира ...
Такам значи мъката ми е следната тъй като тея диагностици нищо не направиха се захванах аз
Интересува ме ,как мога да почистя моторчето за празен ход. Прк мондео 115кс е под дросела м/у колекторите и блока на двигателя и на място дето е .... маматаа Имал ли някъв начин като колата се качи на канал да извади от долу или трябва да се свалят колекторите и всичко друго за да се извади отгоре ....
Някой ако го е правил и има снимки от процеса на почистване ще съм много благодарен
Поздрави


Такам значи мъката ми е следната тъй като тея диагностици нищо не направиха се захванах аз

Интересува ме ,как мога да почистя моторчето за празен ход. Прк мондео 115кс е под дросела м/у колекторите и блока на двигателя и на място дето е .... маматаа Имал ли някъв начин като колата се качи на канал да извади от долу или трябва да се свалят колекторите и всичко друго за да се извади отгоре ....

Някой ако го е правил и има снимки от процеса на почистване ще съм много благодарен
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Едва ли ще е от празния ход. Той хич не е пригоден да вдига оборотите до 3-4к. След рестарта, аз бих се насочил към TPS-a. Смятай, че един окислен или замазан конектор може да прецака сигналите така, че ЕКУ-то да се ошашка.
И не забравяй да пишеш какво е станало
И не забравяй да пишеш какво е станало

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Четох темите за рестарт на компа и вече го пробвах като вариант само, че не се оправи , същата история
За TPS или по точно ,датчика на дросела, вече е свален и одеве ходих до магазина да взема нов и ми казаха ,че струва 65 лв .Съотвенто аз се отказах и затова питам за стъпковият мотор дали може да се свали отдолу .. да го пичистя и да видя ако не се оправи тогава да се наблутвам за TPS Като свалих дросела изглежда от газта вътре е голямо чернило и това ме навежда на мисълта ,че е по скоро моторчето за празен ход ...
ето две снимки ....
За TPS или по точно ,датчика на дросела, вече е свален и одеве ходих до магазина да взема нов и ми казаха ,че струва 65 лв .Съотвенто аз се отказах и затова питам за стъпковият мотор дали може да се свали отдолу .. да го пичистя и да видя ако не се оправи тогава да се наблутвам за TPS Като свалих дросела изглежда от газта вътре е голямо чернило и това ме навежда на мисълта ,че е по скоро моторчето за празен ход ...

ето две снимки ....
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Преди малко лъснах дросела с шкурка № 1600 .... механично не заяжада дросела ,пружината си е наред и жилото също
Кой са тея вакумните маркучи .... да ги погледна ,
а това дето казахте да напръскам всички възможни букси с контакт шпрей мисля утре да го направя понеже на TPS-то буксата е с три крачета по едното имаше окис малко данеби верно да не прави хубав контакт ....

Кой са тея вакумните маркучи .... да ги погледна ,
а това дето казахте да напръскам всички възможни букси с контакт шпрей мисля утре да го направя понеже на TPS-то буксата е с три крачета по едното имаше окис малко данеби верно да не прави хубав контакт ....
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Имах абсолютно същите проблеми с Фокус 2 литра зетек. Моторът е почти същия като твоя. Причината беше клапана за празния ход и се оправи след смяната му. Който е разглеждал дроселна клапа на тоя двигател е видял, че тя се затваря абсолютно плътно и колата не може да държи високи обороти от нея и от ТПС-а. Т.е. ако дроселът е затворен, каквото и да показва ТПС-а, моторът няма от къде да вземе въздух. Освен през клапана за празния ход, който е байпасен електромагнитен клапан, а не е моторче за празен ход, движещо дросела.
Плюс това е напълно възможно да държи тия обороти, моят поддържаше около 5000, все пак площта на тоя клапан е към два квадратни сантиметра.
Лошата новина е че почистването му обикновено само отлага малко даването на едни 180-240 лева според моделът.
Развален ТПС ще предизвика гаснене на мотора и невъзможност за форсиране.
Плюс това е напълно възможно да държи тия обороти, моят поддържаше около 5000, все пак площта на тоя клапан е към два квадратни сантиметра.
Лошата новина е че почистването му обикновено само отлага малко даването на едни 180-240 лева според моделът.
Развален ТПС ще предизвика гаснене на мотора и невъзможност за форсиране.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Освен да погледнеш дали можеш да бръкнеш отнякъде... Аз го свалих без да махам колекторите, но не знам на Мондеото дали може да се бръкне.
За останалото просто си разгледай дроселът и сам ще стигнеш до същите изводи. Ще видиш и каналчето отстрани по което въздухът заобикаля клапата и отива към клапана за празен ход.
За останалото просто си разгледай дроселът и сам ще стигнеш до същите изводи. Ще видиш и каналчето отстрани по което въздухът заобикаля клапата и отива към клапана за празен ход.
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Не съм толкова невеж .... то на първата снимка дето е дупката на дросела до нея има една по малка дупка елипса ,това е въпросният бай пас и малко по надолу се намира и самото мАторче за бъркане отгоре 100 ръти се завъртях и гледах абсурдно е да се бръкне до моторчето .Аз сума ти време се заничах докато го видя ... та затова и питам отдолу има място и мисля че може ама търся някой който го е правил за да съм сигурен за да търся някъде каскада или канал за да си го сваля ...
поздрави
поздрави
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
При мен този проблем е оправи след като рестартирах копютъра. Откачих минусовата клема за 15 мин и готово. Като през това време си зачистих с контактен спрей куплунга на VSS-а.
Но преди да рестартираш компа пробваш при загасен двигател и да не е на контакт да разкачиш VSS-а, след което запали и покарай - при мен винаги държеше нормални обороти при разкачане на VSS.
Автомобилът е Фиеста 1996 с двигател Endura-E J4C 44kW
Но преди да рестартираш компа пробваш при загасен двигател и да не е на контакт да разкачиш VSS-а, след което запали и покарай - при мен винаги държеше нормални обороти при разкачане на VSS.
Автомобилът е Фиеста 1996 с двигател Endura-E J4C 44kW
- expert
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 15 юни 2007, 03:50
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Pro 1.3 mi '95
- Местоположение: Italy
- Контакти:
- Status: Извън линия
Несъм много на "ти" в тази област но ще си кажа и моето мнение.При откачане на някой от вакуумните маркучета ми се струва че не би трябвало да имаш повече от 1500 - 2000 до 2500 оборота , ама тези 4000 са си много.Второ - щом го е правила и преди би следвало проблема да е електрически.Наскоро имах подобен проблем, само че при мен оборотите се меняха - или много високи или много ниски.Оказасе буксата на компа.Някой от кабелите нее правил хубав контакт.
Никаде не прочетах инфо за това дали при подаване на контакт дроселната клапа се отваря.При подаване на контакт и изключване би трябвало да се мърда.Ако е така моторчето си работи.Ако при запален двигател клапата е доста отворена и моторчето работи проблема е със сигурност в кабелите.Ако обаче клапата си е в нормална позиция за обороти на празен ход значи доста стабилно дърпа въздух от някъде.Незнам какъв е мотора но би трябвало да имаш болт за регулиране на ниските обороти.Не го пипай а виж дали при отпуснат педал на газ-та подвижната конструкция на клапата опира в него
Пак казвам, че несъм много запознат в тази област, но съм патил от такъв проблем и логиката ме насочва така...
Никаде не прочетах инфо за това дали при подаване на контакт дроселната клапа се отваря.При подаване на контакт и изключване би трябвало да се мърда.Ако е така моторчето си работи.Ако при запален двигател клапата е доста отворена и моторчето работи проблема е със сигурност в кабелите.Ако обаче клапата си е в нормална позиция за обороти на празен ход значи доста стабилно дърпа въздух от някъде.Незнам какъв е мотора но би трябвало да имаш болт за регулиране на ниските обороти.Не го пипай а виж дали при отпуснат педал на газ-та подвижната конструкция на клапата опира в него
Пак казвам, че несъм много запознат в тази област, но съм патил от такъв проблем и логиката ме насочва така...
Голем гад ФОРД-а
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз като expert-а, не съм много на "ти", ама да попитам:debug написа:...
Плюс това е напълно възможно да държи тия обороти, моят поддържаше около 5000 ...
Казваш, че един развален клапан за празен ход (разбирам - заял в отворено положение) може да вдигне оборотите до 5000. При студен двигател и студено време, когато този клапан също е отворен , оборотите защо не се вдигат до 5000?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Казвам това, което изпитах на собствен гръб. Мисля, че клапанът по принцип не се управлява просто отворен / затворен. Не знам дали компютърът не му подава импулси с определена честота. Другото нещо е, че той по принцип не е затворен докрай в неутрално положение, а остава малък процеп.
Не претендирам че ми е ясно всичко; това което казвам е че този мотор няма моторче за празен ход и че от този клапан моята кола държеше 5000 оборота като стой та гледай. Ти ще го обясниш навярно по-нататък.

Как разбрах аз че проблемът ми е от клапана - просто след опит за почистването му симптомите се влошиха.
Тъй като не желая да се заяждам с тебе и да си ги мерим, а на Expert коментирах просто даването на съвети, несвързани с този конкретен двигател, ще продължа да разсъждавам.
Има един вариант, при който при кофти ТПС и изправен клапан за празен ход да се стигне до ситуация с форсиране при пуснат педал на газта. Ако стратегията на компютъра е да отваря този клапан при отваряне на дроселната клапа над определен процент (т.е. при по-сериозно форсиране) и повредения ТПС показва такова форсиране при затворена клапа, то същевременно компютърът да отваря клапана и да продължава да поддава гориво. Което води до въпроса дали подаването на гориво е свързано по някакъв начин с ТПС-а или само с въздушния поток през МАФ-а. На всички тези въпроси би могъл да отговори някой, който е наясно с управлението на двигателя на Мондеото. Аз не мога.
Съжалявам за дългия пост, дано коментарите ни имат някаква полза за колегата който започна темата.
Не претендирам че ми е ясно всичко; това което казвам е че този мотор няма моторче за празен ход и че от този клапан моята кола държеше 5000 оборота като стой та гледай. Ти ще го обясниш навярно по-нататък.
Коментирай моля и това - аджеба от къде взима двигателя въздух за да се развърта с 4000 оборота при пуснат педал на газта, като приемам че си прав и че ТПС-а показва отворена на 100% дроселна клапа?debug написа:Т.е. ако дроселът е затворен, каквото и да показва ТПС-а, моторът няма от къде да вземе въздух.

Как разбрах аз че проблемът ми е от клапана - просто след опит за почистването му симптомите се влошиха.
Тъй като не желая да се заяждам с тебе и да си ги мерим, а на Expert коментирах просто даването на съвети, несвързани с този конкретен двигател, ще продължа да разсъждавам.
Има един вариант, при който при кофти ТПС и изправен клапан за празен ход да се стигне до ситуация с форсиране при пуснат педал на газта. Ако стратегията на компютъра е да отваря този клапан при отваряне на дроселната клапа над определен процент (т.е. при по-сериозно форсиране) и повредения ТПС показва такова форсиране при затворена клапа, то същевременно компютърът да отваря клапана и да продължава да поддава гориво. Което води до въпроса дали подаването на гориво е свързано по някакъв начин с ТПС-а или само с въздушния поток през МАФ-а. На всички тези въпроси би могъл да отговори някой, който е наясно с управлението на двигателя на Мондеото. Аз не мога.
Съжалявам за дългия пост, дано коментарите ни имат някаква полза за колегата който започна темата.
Последна промяна от debug на 06 дек 2007, 17:34, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Е, айде сега... Просто разсъждавам "на глас". Няколко пъти съм казвал, че върховното ми лично постижение е смяна на 5 свещи(едната я счупх). Много съм гледал, ама знаеш от гледане колко се учи
Това, което съм чел е, че клапанът (има различни видове клапани) е или отворен или затворен, няма междинни положения, но се отваря и затваря с доста голяма честота. Нормалното му положение(в което е през ~99% от времето) е затвореното. При отваряне пружината е натегната/свита. Оттук според мен има два вида "разваляне" на клапана за празен ход. Или до него не достига команден сигнал от ЕКУ-то и той е постоянно затворен = трудно палене на студен двигател, неравномерен празен ход и пр. Другият тип повреда е заклиняването му (научният термин е "запецване") в отворено или полуотворено положение(главно като следствие от нагар). Е те тука вече не знам доколко могат да се вдигнат оборотите. На мен 4-5000 ми се струват много, но щом си имал същият проблем-значи може. Всъщност като стар параноик аз не изключвам възможността автомонтьор да вземе пари за "нов" клапан, а само да го е изчистил...него и дросела. Много, ама много съм лъган от всякакви "майстори", та затуй съм малко мнителен
P.S. Гледам, че си разширил въпроса си
Аз бих го обяснил за по-кратко така: Ако ключът на готварската печка ти превърти, ти ще виждаш, че сочи "0", а в действителност ще е "1". TPS-ът, както казва Траян е най-юрканата гад, от която може да се очаква всичко 

Това, което съм чел е, че клапанът (има различни видове клапани) е или отворен или затворен, няма междинни положения, но се отваря и затваря с доста голяма честота. Нормалното му положение(в което е през ~99% от времето) е затвореното. При отваряне пружината е натегната/свита. Оттук според мен има два вида "разваляне" на клапана за празен ход. Или до него не достига команден сигнал от ЕКУ-то и той е постоянно затворен = трудно палене на студен двигател, неравномерен празен ход и пр. Другият тип повреда е заклиняването му (научният термин е "запецване") в отворено или полуотворено положение(главно като следствие от нагар). Е те тука вече не знам доколко могат да се вдигнат оборотите. На мен 4-5000 ми се струват много, но щом си имал същият проблем-значи може. Всъщност като стар параноик аз не изключвам възможността автомонтьор да вземе пари за "нов" клапан, а само да го е изчистил...него и дросела. Много, ама много съм лъган от всякакви "майстори", та затуй съм малко мнителен

P.S. Гледам, че си разширил въпроса си


Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта