Загуба на спирачно масло - леко разочарование от марката

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Загуба на спирачно масло - леко разочарование от марката

Мнение от MegatroniC » 09 дек 2007, 18:34

Големи премеждия тия дни м@ма му стара, чак се поразочаровах от марката и от цените на частите :(
На скоро забелязах че спирачната течност беше намаляла малко, търсих за течове но не открих, така долях и карах още известно време до вчера докато не попаднах в едно задръстване.
Залепна съединитея, не можех да сменям предавките, гася помпя помпя няколко пъти педала, оправя се, минавам 100 метра и пак. Направо ми побеля косата и незнам колко псувни отнесох в туй задръстване. Едва се докопах извън града и понеже бях тръгнал за моето родно градче което е на 20 км от Бургас, си викам че ще я закарам някак си до там и ще я гледаме. По средата на пътя педала на съединителя олекна, все едно никакъв го няма. Псувни псувни, че и жената и детето бяха с мен, не са ме виждали в такава светлина :roll:
Отварям капака и гледам че резервоарчето за спирачната течност е почти празно, оказа се че от туй масло ползва и помпата на съединителя (щото знам че на тоя модел не е със жило), като маркучето е малко над средата на казанчето. Беше глътнала въздух и затова сигурно е омекнал педала. Налях масло, намерих пробката и обезвъздуших колкото можах. Тръгнах без проблеми, оставих жената и детето и директно в сервиза, добре че собственика е познат на баща ми, та ни обърна внимание а бяхме отишли в края на работното време.
Качихме я на канала и какво се оказа ..... като се натисне съединителя тече точно от една зглобка на скоростната кутия. Монтьора каза че се е прецакала помпата, обаче тя се намира в кожуха където е скоротната кутия или съединителя (или някъде там и аз не разбрах точно). Било лагерпомпа и за да се смени имало много разглабяне, даже оня вика - тай и тай ще отваряме там най-добре да сменим и съединителя. Запазих час за другата седмица и кръгом по магазините. Оказа се че тази помпичка е адски скъпа, поне на тези места където проверих, има два модела единия е около 200 а другия около 300 лева, дадох номера на двигателя и сега чакам да ми се обадят коя от двете ще е и само се моля да е по-евтината. В мотопфое не съм ходил те и без това тук не работят събота и неделя а и сигурно при тях ще струва в пъти повече.
Някой да има идея какво представлява тази помпичка и защо в сервизите отказват да я ремонтират а искат директно смяна.
Дали да смянам съединителя, колата е на 102 хил. км. и най-вероятно не е сменян, но съм нямал проблеми, и колко горе долу може да струва.

Та така де голям зор видях, и се разочаровах как може да наврат тази помпичка на майка си в .... а не някъде на по-достъпно място. И какво е толкоз че струва 200-300 лева :evil:
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 09 дек 2007, 18:51

За съжаление при хидравличните съединители е така и то не само при Форд. Рискуваш ако смениш само лагера и помпата, след 1 година да разглобяваш пак заради съединителя.
Помпата е хидравлично цилиндърче и не е изключено и да може да се побългари, но при този труден достъп смяната е по-доброто решение.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 09 дек 2007, 19:04

На Алфата ми е 28лв цилиндърчето и 30лв смяната в оторизиран сервиз :) обаче задното ми окачване за сметка на това е 1500лв. Така че като не е едното ще е другото няма смисъл да се разочароваш от марката :roll:

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 10 дек 2007, 13:32

Възможно ли е да се прецака тази лагер-помпа, ако влезе въздух ? Чудя се защото от известно време ползвам един подземен гараж, на който входа/изхода е много стръмен. При излизане спирачната течност в казанчето да се накланя така, че да остави тръбичката за съединителя да поеме въздух, понеже я държа между минимума и максимума.
Или просто и е дошло времето и са се прецакали я гумички на цилиндърчето я някое друго уплътнение ?
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 дек 2007, 13:47

:D Ееее, ти по гръб трябва да караш....не е от наклона. 100 000 са преклонна възраст.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 10 дек 2007, 17:00

Ако на светофарите чакаш с натиснат съединител е нормално да си отиде скоропостижно. 100000км не са много. Колегата Red беше сменил неговият съединител на 250000км и каза, че лагер-помпата била оригиналната. Гледам на ebay.co.uk лагер-помпите за Фиеста варират между 28 и 40 лири. Май е добре човек да помисли и по този вариант.

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 12 дек 2007, 21:00

Никога не чакам с натиснат съединител, едва ли има някои който да го пази повече от мен :P
Миналата година доливах спирачно масло, уж извадих от старото в една чаша и го смесих с новото, стоя 24 часа и не се получи утайка и долях. Днес ми казаха че голяма вероятност е да е избила помпата заради пресякло се масло :evil:

В петък колата влиза в сервиза - труд 100 лева, помпа 210(с отстъпката която ползвам 174 лева), взехме и феродов диск 130 (100 с отстъпката) щом ще се отваря да се сменя и после смятам това да му е, 15 лева спирачна течност ATE Super Blue Racing. Всичко стъпва на 389 лева и глад и мизерия покрай празниците :evil:
Еб@л съм ти бирника дето се вика :evil:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 дек 2007, 22:13

В последно време, все по-често стигам до заключението, че при сегашните доходи по-добре да си караме старите коли. На мойта комплекта беше 110лв (лагер, притискател и феродов).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 26 госта