Почистване на карбуратор

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Почистване на карбуратор

Мнение от borko 30 » 10 дек 2007, 12:49

Колеги кой е най -добрия начин за почистване на карба-накисване в кореселин,варене във вода ,накисване в ацетон или с нещо друго!От познати чух тези различни методи но изкам да знам кой е най добрият -хем да се почисти идеално хем да не повреди нещо!Днеска излизам с колата и след 2 км колата спира сякаш няма бензин,отивам да пълня с тубата ,карам 500м и пак спира ,през разтоянието което успея да мина двигателя бръмчи страшно и зеха да чукат ми се струва биелните лагери !Като поседи малко запалва ама понеча ли да потегля и угася и край повечене пали!Бензин влиза в карба значи е от него и трябва да се почисти!Обаче от звука на мотора тръпки ме побиват като го чуя-дали е станало нещо и с него *072* Издърпаха ме до нас и сега мисля да го почистя ама не знам с какво е най-добре -купих пак и ремонтен комплект така и така го отварям да му сменя пак квото трябва
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 10 дек 2007, 14:05

Това лято ми се наложи да чистя карбуратора на Маздата. Най-добре става с кореселин с четка за рисуване, спринцовка, клечки за зъби и памуци - за различните дупки. Съветът ми е да си намериш схема на карбуратора и да го разглобиш внимателно като внимаваш да не объркаш местата на жигльорите. От ремонтния комплект аз използвах гарнитурите, алуминиевите дифтунги и иглата с леглото и. Оставих оригиналните жигльори, тъй като нямах вяра на тези от рем. комплект. Като цяло ми отне към два дни и литър кореселин, лъсна се идеално, и колата страшно се "отпуши". Просто металните резервоари ръждясват и плюс боклука от бензина се получава една много финна кафеникава утайка, която минава през всякакви горивни филтри.

Може би ще се получи добре и почистване в ултразвукова вана с кореселин.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 10 дек 2007, 14:24

Той Наско от форума беше ми пратил подробно упътване и схема на карба и още я пазя -по нея ще се водя!Значи в кореселин е по-добре от колкото в ацетон?
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 10 дек 2007, 14:28

Кореселинът разтваря идеално налепите в карбуратора, с ацетон не съм пробвал.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 10 дек 2007, 17:51

А пък аз да споделя, че такива неща доста добре се чистят с керосин.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 10 дек 2007, 18:34

borko 30 написа:Той Наско от форума беше ми пратил подробно упътване и схема на карба и още я пазя -по нея ще се водя!Значи в кореселин е по-добре от колкото в ацетон?
Ехо, Добрич!
Чукането на "биелите" според мене е пак от бензин в маслото. Ако не - от прегряване на маслото и двигателя (не прегряване на охладителната система, ами локално, от лоша работа).
тези биели може да са повдигачите, ама ти си знаеш, нали си слушал.
И моя карбуратор е в това състояние - карам само на газ. Проблемите ни са или в платното на ускорителната помпа - малката мембрана, или ме съмняват едни метални тапи с по 20-30 мм диаметър на долната част на карбуратора и нещата зад тях. Съмнявам се проблемът да е от замърсяване, но е възможно все пак. Да не е центровката? Да се е пробил вакуумрегулатора? Да е паднало маркуче за вакуума? Вчера открих, че вътре в делкото ми се е раздрънкала плочката на центробежния регулатор, което даваше отклонение над 20 градуса!
Прегледай всичко едно по едно. И ми прати и на мене схемата за ремонт на карбуратора, моля, че пак забравих къде е :(

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 10 дек 2007, 19:15

borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Спирта не прецаква гумите.
а погледнал ли си как са ти свещите защото както пишеш на място работи а като се опиташ да потеглиш и Нема мощност.
Миналата или по миналата седмица бях на този хал.Оказасе че една свещ е за боклука на ниски работи а на високи не,керамиката се клатеше.Смених я и всичко стана ОК>
Ако искаш първо виж СВЕЩИТЕ и Кабелитеда няма някой хлабав или пооткачил се и тогава отивай да разглабяш и чистиш Карбуратора.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 10 дек 2007, 21:09

jordj написа:borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Ацетона е чистото, а коресилина е ацетон с разтворен хлороводород в него. Това има значение за боите. Има и други добавки, за да е по-ефтин. Това няма значение за тази тема, но и двете според мене са опасни за вакуумния карбуратор с няколко скрити и несменяеми гумички вътре и с двете скъпи мембрани.

Аз имам точно същата кола, той борко знае, та от там черпя опит :)
Борко, слагай газ - ела да пробваш моята кола, ако имаш двоумения, виж ми и маслото - такова бистро не си виждал и в шишетата.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 10 дек 2007, 21:50

Diesel1.6 как да ти пратя схемата на карба -тука не ми дават да сложа по -голяма от 1мб
Форд е колата на шампионите!!!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 дек 2007, 22:04

Солна киселина в коресилина :roll: :?:
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 10 дек 2007, 22:09

*00124* коков стегни се бе човек ,аз питам сериозно и не ми е до шегички!
Форд е колата на шампионите!!!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 дек 2007, 22:20

diesel1.6 написа:...а коресилина е ацетон с разтворен хлороводород в него. ...
...просто се чудя...няма шегички :)
А при положение, че има препарати специално за карбуратори, не виждам смисъл от експерименти, ама твоя работа.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 10 дек 2007, 22:36

Момчета не напразно написах Спирт в по горния си пост.Има и карбуратор Клинери флакони които правят карбуратора чист като нов.
Спирта разлага доста от мърсотиите.
А Карбураторите се правят от сплави на Алуминия при досег със Солна киселина се окисляват или казано корозират и то доста гадно и трайно.Губят си гладкоста.
Затова ползвай чист спирт после можеш спокойно да го излееш в резервоара без да му се замисляш.
borko 30,
Същите признаци на твоя проблем са и при вода в резервоара.На Място водата се е утаила ,но като размърдаш колата и се смесва с бензина.Помпата я издърпва и Почва ту работи ту не.
Спирта му е решението при този проблем или източване на резервоара и пълнене с ново гориво.
Затова почни от Свещи,кабели,гориво и тогава Преебвай Карбуратора.Казвам ти го от опит а не да трупам точки или да се правя на Устроумен.Искам да помогна,Бензинова кола спокойно може да работи и наСпирт (Етилов или Метилов ) но изисква по малко Кислород за работа отколкото със Бензина.
Последна промяна от jordj на 10 дек 2007, 22:49, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 дек 2007, 22:47

Стига с тая солна киселина беееей...няма такова нещо в коресилина... Който не вярва, да наръси малко сода в него и да чака да шупне :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 11 дек 2007, 09:41

То ако е вярна моята теория, че карбуратора му фърля много бензин, и отива такъв и чак в маслото, ще припушва черно. Борко, пуши ли черно?
Тракане като твоето, но на моя двигател се появява след 10-15 минути работа с повреден карбуратор. Тъй като имам монтиран такъв, пробвал съм няколо пъти. Поне е обратимо - само маслото ми се обензинва и след малко каране на газ се оправя.


Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Алуминиевите сплави на крабуратора се повреждат и от основи (сапун, например), тъй че внимавай с препаратите.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 11 дек 2007, 13:03

Не познавам карбуратора на ескорта, но на Маздата го разглобих изцяло и го почистих с кореселин без никакъв проблем. Нищо не се окисли от алуминиевите детайли, нито пък се е окислявало на старото Москве преди години. За гумички и гарнитури не знам, аз ги смених всички.
Един приятел кисна в кореселин карбуратор от лада 4 дни - е ми не се окисли или разяде.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 11 дек 2007, 13:25

diesel1.6 написа:..................
Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Я разгледайте съставките на петрола, пък после се чудете. *0031*

Относно карбуратора, първо може да се накисне в нафта.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 дек 2007, 17:37

madboy написа:...Я разгледайте съставките на петрола, пък после се чудете...
Казвай де, нали затова е този форум. Щом си разгледал състава на петрола, кажи, че и ние да знаем. Така с недомлъвки не става...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 11 дек 2007, 19:27

напълно съм съгласен с Jordi понеже и аз съм със същите проблеми и други също ми казаха да сипя спирт в резервоара и ще го направя защото смених бензиновия филтър и след 3седмици нямаше разлика със стария,а за чистенето на карбуратора съм чул че е добре в ултразвукова вана (но нигога не съм виждал какво представлява)
Последна промяна от jojo на 11 дек 2007, 21:50, променено общо 1 път.
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 дек 2007, 19:52

Айдее, ново 20 :) Сега пък ултравиолетова вана... Между ултразвуковата вана за почистване(на инжектори, карбуратори, ченета, очила, бижута и пр.) и ултравиолетовата светлина, единственото общо нещо е само представката "ултра" :D :P Ултравиолетовите лъчи стават за добиване на тен(в солариумите), за ускоряване полимеризацията на разни смоли, лепила и пластмаси(фотополимерните пломби), при бактерицидните лампи-за убиване на микроби(синкавата светлина в болниците нощно време). :drink:
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта