Проблем с дизела при студено време
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 дек 2007, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia
- Status: Извън линия
Проблем с дизела при студено време
Здравейте !
Имам Форд-Фокус Дек. 1999, TDDI. На 8 месеца откак си го внесох от Германия. Досега - нулеви проблеми. Преди два дни обаче ме изненада доста неприятно. Първо почна доста трудно да пали, когато е студен (външната температура беше -2 -4 градуса), а снощи при -5 както се движи (сравнително незагрял) и първо загуби мощност, после спря. По някое време докато ме теглиха - тръгна и после пак спря. После пак тръгна, прибрах се, паркирах... Днес сутринта - изобщо не ще да пали. Иах сравнително малко гориво - около 7-8-10л. макс, но лампата все още не светеше. В едно такси си говорих с един таксиджия, той директно ме пита дали дизела е фордовски и дали имам малко гориво - вика - зиме трябвало да има поне 20-25 кила, че инак много се сгъстявало и "парафинизирало". Твърди, че горивният им филтър бил на кофти място освен това... Реших да се допитам и до по-опитните в експлоатация на дизел. Филтрите ми всички са сменяни - на около 1000 км. са - уже се подготвих за зимата... За мен т'ва е първа зима с дизел, преди карах на газ едно Рено и то дори на -5 гр. палеше на газ директно (ако не го изпусне човек от първото палене). А тук - първи (сравнително) лек студ и проблеми...
Имам Форд-Фокус Дек. 1999, TDDI. На 8 месеца откак си го внесох от Германия. Досега - нулеви проблеми. Преди два дни обаче ме изненада доста неприятно. Първо почна доста трудно да пали, когато е студен (външната температура беше -2 -4 градуса), а снощи при -5 както се движи (сравнително незагрял) и първо загуби мощност, после спря. По някое време докато ме теглиха - тръгна и после пак спря. После пак тръгна, прибрах се, паркирах... Днес сутринта - изобщо не ще да пали. Иах сравнително малко гориво - около 7-8-10л. макс, но лампата все още не светеше. В едно такси си говорих с един таксиджия, той директно ме пита дали дизела е фордовски и дали имам малко гориво - вика - зиме трябвало да има поне 20-25 кила, че инак много се сгъстявало и "парафинизирало". Твърди, че горивният им филтър бил на кофти място освен това... Реших да се допитам и до по-опитните в експлоатация на дизел. Филтрите ми всички са сменяни - на около 1000 км. са - уже се подготвих за зимата... За мен т'ва е първа зима с дизел, преди карах на газ едно Рено и то дори на -5 гр. палеше на газ директно (ако не го изпусне човек от първото палене). А тук - първи (сравнително) лек студ и проблеми...
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия

Чудя се дали цялата негативна слава на Форд и онова с умирането не се дължат на тоя дизел 1,8? Карал съм Корола 1,4 D4D и Пежо 206 HDi - и двете палиха от раз, няма зима, няма лято... А този фордовски агрегат чак такава инженерна недомислица ли е или просто някъде нещо куца по веригата завод-шофьор-майстор?
Мой приятел има Фиеста 86(?) година 1,6 дизел и досега никога никакви ядове, в най-големия бахър на -18 в Пампорово от 10 коли само тя запали от раз

Може би някой от тези, които са му хванали цаката, трябва да напише една обширна тема по болките на този мотор и да помогне на застигнатите от поговорката "Циганин и Форд зимата не работят и умират от раз".
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 дек 2007, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia
- Status: Извън линия
Тази поговорка и аз съм я чувалdebug написа: "Циганин и Форд зимата не работят и умират от раз".

Абе инак съм много доволен - на дълъг път ми даде 3.9 л - за 90 к.с. не е лошо, макар че специално карах за да го добутам до минимума. Забравих да напиша - уж бях сложил някаква добавка за подобряване на горенето... Дали не е от нея - ама не помня вече каква беше.
-
- Status: Извън линия
Замръзнала ти е нафтата. Смени си горивния филтър - най вероятно е задръстен с парафин. Подбирай по-внимателно бензиностанциите от които зареждаш особено през зимата. Може да налееш бензин до 20% за да изгориш нафтата дето е в резервоара и после налей хубава нафта и сложи дoбавка Castrol или Redex. Докато караш с бензина мощността ще е по-ниска и може да загряваш повече от обикновено.
Успех!
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
- Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз имам отскоро фокус, но си пали добре, не се налага да подгрявам втори път или нещо подобно.
Колега виж дали ти работят свещите, на -5 трябва да ти свети лампата поне 20 сек.
Ако е изгоряла дори една свещ, останалите също не сработва но лампата на таблото светва за около 5сек.
Ако не работят свещите и въпреки това запалиш ще пуши бяло, доста и то, но не мисля че изобщо ще запали ако е под нулата.
Успех
Колега виж дали ти работят свещите, на -5 трябва да ти свети лампата поне 20 сек.
Ако е изгоряла дори една свещ, останалите също не сработва но лампата на таблото светва за около 5сек.
Ако не работят свещите и въпреки това запалиш ще пуши бяло, доста и то, но не мисля че изобщо ще запали ако е под нулата.
Успех
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина
- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нека се намеся и аз
!
От 7 години карам дизелов автомобил 6,5 от които изкарах с Fiesta 1.6 D a сега с фокус 1,8. Признавам си фиестата не ме е оставила нито веднъж на път наистина двигателите 1,6 са много сполучливи при - 15 съм запалвал е верно с повече въртене (не от раз).
Двигателя е сполучлив спор няма а и лесно можеше да се проверява горивния филтър за отлагания в горивото.
Сега съм с две нива по - нагоре
Фокуса е кола предлагаща много по - добра возия и комфорт. Нормално е грижите да са по - малко, само че колата се взема не в първа младост, а ако предния собственик не е полагал грижи всичко ти ляга на твой джоб.
Интересно ми стана защо горивния филтър няма пробка, но явно си отговорих сам малко по - горе.
Зареждам само от ОМV не съм ползвал все още присадка за горивото.
Смятам, че ако се реагира веднага при първите симптоми на трудното палене сутрин, проблемите ще се решават по - бързо.
Успех на всички дизелджии през зимата

От 7 години карам дизелов автомобил 6,5 от които изкарах с Fiesta 1.6 D a сега с фокус 1,8. Признавам си фиестата не ме е оставила нито веднъж на път наистина двигателите 1,6 са много сполучливи при - 15 съм запалвал е верно с повече въртене (не от раз).
Двигателя е сполучлив спор няма а и лесно можеше да се проверява горивния филтър за отлагания в горивото.
Сега съм с две нива по - нагоре

Интересно ми стана защо горивния филтър няма пробка, но явно си отговорих сам малко по - горе.
Зареждам само от ОМV не съм ползвал все още присадка за горивото.
Смятам, че ако се реагира веднага при първите симптоми на трудното палене сутрин, проблемите ще се решават по - бързо.
Успех на всички дизелджии през зимата

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 17 дек 2007, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia
- Status: Извън линия
Да кажа накрая, че нещата се оправиха. Явно дизелът е бил тотално менте. Сложих 1 кило бензин и пробвах да запаля, но падна акумулаторът от въртене, след което с теглене успяхме да запалим. Работи, работи и загасне - явно докато се прочисти помпата от резервоара. Сега съм налял алпин дизел и пали буквално от четвърт, при това го пробвх на -7 градуса. Специално за Форд в книжката пише, че няма никакъв проблем да се пали дизел с теглене - трябва само да е на 3-та (или от мен добавено 4-та) скорост. Широкоразпространено в БГ е обратното мнение, че дизел не се пали с теглене, но щом Форд официално го позволяват - значи без коментар...
Така че всичко енаред, весели празници на всички !
Така че всичко енаред, весели празници на всички !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта