1-ва и 3-та не влизат както трябва-проблема е решен

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

1-ва и 3-та не влизат както трябва-проблема е решен

Мнение от 1.8d » 30 дек 2007, 18:07

В последно време забелязвам че 1-вата и 3-тата понякога не влизат както трябва и като пусна съединителя и се чува едно яко хъркане и изключва от скорост...освен ако принудително не натисна лоста за да си влезе предавката.На пръв поглед са влезнали,лоста си влиза в леглото,но излиза че са влезли само на половина и изключват като пусна съединителя.Какъв може да е проблема...синхронизатори или нещо друго
Последна промяна от 1.8d на 07 фев 2008, 21:31, променено общо 1 път.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 30 дек 2007, 18:31

Според мен зимата си е нормално да отделяш повече внимание на това как превключваш от предавка на предавка, да им се помолиш да ги поухажваш . . . Най-добре не пускай съединителя преди да си вкарал предавката коректно, аз като чуя тоя звук от някой шофьор направо получавам киселини :shock:

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 30 дек 2007, 18:46

Впоследно време доста зачестиха тези номера,затова винаги 1-ва и 3-та ги вкарвам с едно на ум,но...явно някъде се получава проблем.Или пък другото което ми идва на ум е да не би да са се разхлабили нещо щангите на скоростния лост и да не може да вкара добре 1 и 3
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 30 дек 2007, 19:27

ако е за ескорта (не знам за мондео как е ) има една щанга която отива от селектора ти към скоростната кутия (селектора е ръчката на скоростите). тази щанга се надява на една ос на скоростната и за да не се върти се затяга със скоба. ако ти се е скъсала скобата или е отпуснала тогава се измества и започва да не включва като хората.
ако ти правят проблем 1ва 3та и 5та сначи щангата е отишла назад спрямо оста и трябват корекции. качваш колата на канал хващаш един авер да стои вътре. казваш му да даде на нулева разхлабваш болчето следкоето. пъхаш една кръстата отверка в дупката на оста и разлашкваш така че да се увериш че е на нулева. той да разлашка лоста и той да се увери че е на нулева и в средата(ни на горе ни на долу) и затягаш скобата обратно. и го караш да вкарва подред -1ва 2ра и прочее. ако е нагласено като хората ще влизат точно. може да трябват корекции.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 07 фев 2008, 21:31

Реших проблема с предавките.В един сервиз я оправиха.Доколкото подразбрах,на скоростният лост отдолу имало някаква втулка,която се износвала.Предполагам че нещо подобно на скобата за която говори колегата jack 71.Като я смениха и сега проблем нямам.Предавките влизат с единия пръст
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта