Малко помощ за Escort 1.6i 16v
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Малко помощ за Escort 1.6i 16v
Здравейте! От вчера вече съм собственик на едно фордче Escort 1.6i 16v мисля произведен към края на 97-ма година. Ако може да ми помогнете с информация, защото имам няколко основни проблема, които ме притесняват.
1) Уреда на таблото, който показва температурата не работи. Доколкото четох това може да е породено от куп причинта, така че мисля да отида на майстор за да го погледне.
2) Форда е с централно заключване. От дясната предна врата обаче мога само да го заключа, но не и да го отключа. Това нормално ли е или нещо е развалено?
3) Ако можете да ми кажете как да си сваля крушката на фара(фаровете). Почнах да гледам в книжката с описание как се прави и свалих една пласмасова капачка, откачих и кабелите които влизат в самата крушка. След това пишеше, че има нещо като пластинка и се сваля на долу. Сз ситгнах до пластинката, ама така и неможах да я сваля. Мазоли ми излезнаха на пръстите от дърпане и нищо Моля ако има някакъв чалъм с които се свала пуста пластинка да ми помогнете, че не върви да ходя на майстор и за една крушка
1) Уреда на таблото, който показва температурата не работи. Доколкото четох това може да е породено от куп причинта, така че мисля да отида на майстор за да го погледне.
2) Форда е с централно заключване. От дясната предна врата обаче мога само да го заключа, но не и да го отключа. Това нормално ли е или нещо е развалено?
3) Ако можете да ми кажете как да си сваля крушката на фара(фаровете). Почнах да гледам в книжката с описание как се прави и свалих една пласмасова капачка, откачих и кабелите които влизат в самата крушка. След това пишеше, че има нещо като пластинка и се сваля на долу. Сз ситгнах до пластинката, ама така и неможах да я сваля. Мазоли ми излезнаха на пръстите от дърпане и нищо Моля ако има някакъв чалъм с които се свала пуста пластинка да ми помогнете, че не върви да ходя на майстор и за една крушка
Последна промяна от toto на 24 юли 2005, 15:03, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
по 1 ви въпрос: щом не работи изобщо най-вероятната причина е откачен кабел
по 2 ри въпрос: със всеки ключ на фолд можеш да заключиш всеки форд, но не и да го отключиш. така, че ако не можеш да завъртиш ключа в посока заключване, най-вероятно ти е сменяна точно тази ключалка.
по 3 въпрос: не е пластина, а скоба /нещо като зегерка/, която се намира зад гумения маншон. стиска се в долния край за да освободи крушката. виж в упътването за ескорт от портала, там трябва да го има.
успех!
по 2 ри въпрос: със всеки ключ на фолд можеш да заключиш всеки форд, но не и да го отключиш. така, че ако не можеш да завъртиш ключа в посока заключване, най-вероятно ти е сменяна точно тази ключалка.
по 3 въпрос: не е пластина, а скоба /нещо като зегерка/, която се намира зад гумения маншон. стиска се в долния край за да освободи крушката. виж в упътването за ескорт от портала, там трябва да го има.
успех!
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да ви кажа оправих проблема с температурата. Беше изгорял някакъв датчик по двигателя, та ме одрусаха 40лв. на нов.
За ключалката...наистина може да е сменяна. Има логика. А то това управия няма нали?
А за крушката...наистина е скоба, аз защо ли казах пластинка...та тази скоба от къде ли не я стисках, какво ли не иа правих и не пуска
И да питам...когато се кара нормално в смисъл да се щади двигателя до колко хиляди оборота може да се вдигат?
За ключалката...наистина може да е сменяна. Има логика. А то това управия няма нали?
А за крушката...наистина е скоба, аз защо ли казах пластинка...та тази скоба от къде ли не я стисках, какво ли не иа правих и не пуска
И да питам...когато се кара нормално в смисъл да се щади двигателя до колко хиляди оборота може да се вдигат?
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз моето мондео, което е доста по-тежко от ескорта /към 2 тона е/ и със същия двигател го карам в границите на 1500-2000 оборота при равен участък и при положение, че не бързам и не правя задръстване
А това с крушката е кофти, докато го направиш за първи път и разбереш принципа - след това няма да имаш грижа - аз така и на моето мондео и на ескорта на баща ми се измъчих докато разбера как е. Ескорта на баща ми /95г/ не е със скоби а с една джвъчка /подобна на ръчка/, която стърчи и се авърта в една от посоките, за да може да се извади заедно с крушката. Ще погледна за някаква схема или снимка, която да пусна
А това с крушката е кофти, докато го направиш за първи път и разбереш принципа - след това няма да имаш грижа - аз така и на моето мондео и на ескорта на баща ми се измъчих докато разбера как е. Ескорта на баща ми /95г/ не е със скоби а с една джвъчка /подобна на ръчка/, която стърчи и се авърта в една от посоките, за да може да се извади заедно с крушката. Ще погледна за някаква схема или снимка, която да пусна
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Ако си караш двигателя с хубаво масло е допустимо. Аз моя го карам до 4-5000 оборота, защото ми е жал да го юркам повече. По принцип се развърта над 2000, но все пак избягвай да стигаш чак 6000, аз и до 7 съм качвал, но единичен случай и задължително при загрял мотор! Та ако си решил да му цедиш душата, поне слагай хубаво масло.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми не че искам да му взимам здравето, ама чак когато съм го настъпал и стрелката е над 4000 оборота се усеща тръпка
Аз утре мисля да сменям маслото. Препоръчват ми някакво което се връзва към 15-16лв. на литър. Малко ми е солено, но се надявам да си заслужава парите.
Днес обаче пак бях на майстор да сменя агренажния ремък и като го свали ми каза, че 3 ролки са свършили, та утре съм си приготвил 101лв. за тези ролки и то не се знае колко ще са качествени. Абе въобще откакто съм го купил 2-3 дена ми харчи по 100-200лв. на ден Ако не се оправи ще фалирам до няколко дена.
Аз утре мисля да сменям маслото. Препоръчват ми някакво което се връзва към 15-16лв. на литър. Малко ми е солено, но се надявам да си заслужава парите.
Днес обаче пак бях на майстор да сменя агренажния ремък и като го свали ми каза, че 3 ролки са свършили, та утре съм си приготвил 101лв. за тези ролки и то не се знае колко ще са качествени. Абе въобще откакто съм го купил 2-3 дена ми харчи по 100-200лв. на ден Ако не се оправи ще фалирам до няколко дена.
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Ролки, ангренажен (може и пистовия), масло, филтри, всички консумативи се сменят, защото само един Бог знае кога е била последната смяна. Охладителната може да не я пипаш, аз моята също не съм я сменял и си работи перфектно. Ако имам излишни пари може и да направя промивка, но ми се струва, че няма смисъл. По принцип от Форд го дават вечно...
Ами това е което се сещам, дано да си попаднал на поддържана кола и само да те радва, ако се сещаш нещо пиши
Ами това е което се сещам, дано да си попаднал на поддържана кола и само да те радва, ако се сещаш нещо пиши
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря ви много за изчерпателните мнения! И на мен ми се иска да ползвам услугите на Мото Пфое или поне да видя какви пари искат за ремонтите, но съм от Пазарджик и ми е много трудно да ида до Пловдив или София за ремонт. В смисал, ако се наложи колата да остане в сервиза повече от 4-5 часа направо ми е невъзможно.
Днес майсторът ми качи ролките и новия агренажен ремък и колата проработи отново Навъртях и около 200 км, че имах мерак да я засеча и като я засякох преди малко ми показа разход 7.77л/100км като някъде 20%-25% от пробега е градско.
Сега друго ме притеснява. Стрелката за температурата на двигателя....показва много ниски стойности. Днес по едно време падна до "N"-то на Normal надписа. Съмнява ме данеби термостатът да не затваря, ама ще го видя и това в скоро време. Иначе количката си я бива. Предишната ми кола беше Трабант и сега разликата е голяма
Ааа забравих...смених си и крушката на фата. Пуста кола има невероятни фарове, въпреки че доста ми премигваха отсреща докато карах на къси...
Извинявам се за романа който изписах, но нали разбирате...емоции
Днес майсторът ми качи ролките и новия агренажен ремък и колата проработи отново Навъртях и около 200 км, че имах мерак да я засеча и като я засякох преди малко ми показа разход 7.77л/100км като някъде 20%-25% от пробега е градско.
Сега друго ме притеснява. Стрелката за температурата на двигателя....показва много ниски стойности. Днес по едно време падна до "N"-то на Normal надписа. Съмнява ме данеби термостатът да не затваря, ама ще го видя и това в скоро време. Иначе количката си я бива. Предишната ми кола беше Трабант и сега разликата е голяма
Ааа забравих...смених си и крушката на фата. Пуста кола има невероятни фарове, въпреки че доста ми премигваха отсреща докато карах на къси...
Извинявам се за романа който изписах, но нали разбирате...емоции
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Мога да ти препоръчам само да не се буташ много при Мото-Пфое, от там може да си купуваш само някои части, които са с нормални цени. Не мога да си обясня защо, но като си сложих летите джанти и отидох при тях за гайки 8 гайки ми струваха 92 лв и някакви стотинки.... просто няма какво да си говорим. Въздушния филтър само ще ти препоръчам да си го купуваш от там, защото ти го дават с едно като дунапренче, което се слага за картерните газове. Маслото... може да е от там също (казват, че имало хубави наливни на добри цени). Аз карам с 5w30 elf evolution, но се намира малко трудно и е около 12-15лв литъра. По темата за маслата се е писало много, но за зетек препоръчват такова, ако ти се струва рядичко сложи 10w40, но моята се държи по-добре с 5w30... Май и аз написах роман
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
По темата
За оборотите - нормалната експлоатация е в рамките 2500-3500 об./мин
За маслото - 10w/30
За температурата - обикновено стрелката стои в долния край (малко над бялото )
За маслото - 10w/30
За температурата - обикновено стрелката стои в долния край (малко над бялото )
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
По темата
Вярно е че динамиката на колата се чувства над 3000 об./мин . Например направо е недопустимо да тръгнеш да изпреварваш при 2000 об./мин, той нали и въртящия момент(не мощността) е максимален точно при 3000об./мин.
- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хехе каква кола караш та 190 вдигаш?
Аз не че системно си я мъча, ама накой път като я настъпя на първа и тя бързо вдига обороти, или като тръгна да надминавам на 2-ра, 3-та и не гледам много в оборотомера, та докато се усетя и иде на 5-6 хил. об/мин. Ама щом казвате, че няма нищо лошо за двигателя нека се върти
Иначе наистина ней-голямото ускорение, като че ли идва след 3000 об/мин
Междудругото какво ще кажете за 120км/ч на 3-та? Нормално ли е? Едно Audi A4 остана много учудено заради тази ми изцепка
Аз не че системно си я мъча, ама накой път като я настъпя на първа и тя бързо вдига обороти, или като тръгна да надминавам на 2-ра, 3-та и не гледам много в оборотомера, та докато се усетя и иде на 5-6 хил. об/мин. Ама щом казвате, че няма нищо лошо за двигателя нека се върти
Иначе наистина ней-голямото ускорение, като че ли идва след 3000 об/мин
Междудругото какво ще кажете за 120км/ч на 3-та? Нормално ли е? Едно Audi A4 остана много учудено заради тази ми изцепка
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта