Трудно палещ дизел?????Ето възможната причина!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Да , но в моя случай се получи като при КЪСО съединение.Подава се ток към свещите 9-10А при необходим поне 48А.Първо ме подлъга щото го мерех на волтаж на кабелната обувка захранваща свещите(втората свещ от дясно на ляво). И аз помислих че имам прекъсване на моста,но след като захраних свещите директно от акумулатора и те подгряха нормално се отказах да го свалям.Сега колата пали от едно подгряване на първия оборот.Преди греех по няколко пъти.Ще чакам да стане по-студено и ще видя как е.С нагорели контакти не палеше и при 5 градуса навън.Що се отнася до прословутите спорни 0V а съседните свещи,това си го обяснявам с много малката сила на тока и свързаните по веригата сравнително големи консуматори(свещите)Мерихме с колегите няколко пъти и се чудехме.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Колега, бъркаш ток и напрежение, оттам идват и проблемите ти на всичко отгоре държиш да убедиш всички в правота си с което затъваш още повече. Колегите се опитват по заобиколен начин да ти покажат грешката обаче ти като магаре на лед не вземаш от дума.
Единственото правилно е че си отворил релето и си почистил контактите. Всички умозаключения обаче са пълна глупост.
Свещите са свързани паралелно а като всички знаем напрежението върху всички паралелно свързани консуматори е еднакво. това че на едната свещ имаш 11V а на останалите 0V говори за прекъсване на връзката към тях. Ако е от нагорелите контакти върху всичките ще има еднакво неестествено ниско напрежение или никакво.
Местоположението на предпазителя няма никакво значение за работата му и предпазителя служи да не се запалят кабелите а не да не нагарят контактите на релето. Контактите на релето нагарят в следствие продължителна работа, при всяко включване и изключване между тях прескача искра, която постепенно разрушава контактите ( даже и при Голфа)
Стига толкова лекции.
Единственото правилно е че си отворил релето и си почистил контактите. Всички умозаключения обаче са пълна глупост.
Свещите са свързани паралелно а като всички знаем напрежението върху всички паралелно свързани консуматори е еднакво. това че на едната свещ имаш 11V а на останалите 0V говори за прекъсване на връзката към тях. Ако е от нагорелите контакти върху всичките ще има еднакво неестествено ниско напрежение или никакво.
Местоположението на предпазителя няма никакво значение за работата му и предпазителя служи да не се запалят кабелите а не да не нагарят контактите на релето. Контактите на релето нагарят в следствие продължителна работа, при всяко включване и изключване между тях прескача искра, която постепенно разрушава контактите ( даже и при Голфа)
Стига толкова лекции.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Очаквам все още мнение от специалист,който ще обори КОНКРЕТНИТЕ тези и сметки(тези на Атанас(Наско))
доказват моята теза -високо съпротивление,малък и недостатъчен по СИЛА ток и късо съединение във веригата.Наско,опонента е само един!!!!!
П.П.
Намеците на "двамата опоненти" -"магаре на лед" и "ПАН (Пернишката Академия на Науките)" издават пък:култура,липса на други аргументи и комплексарщина.

П.П.
Намеците на "двамата опоненти" -"магаре на лед" и "ПАН (Пернишката Академия на Науките)" издават пък:култура,липса на други аргументи и комплексарщина.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ето как виждам аз нещата:
Както забелязваш преди съпротивлението на всяка свещ съм включил и контактното съпротивление, както и съпротивлението на захранващия проводник. Когато всичко ти е нормално те са с пренебрежимо малко съпротивление, но въпрети това поради големия ток през тях те оказват своето влияние. Затова има случаи на запалване на ел.инсталацията и от там на автомобила.
При увеличаване на контактното съпротивление, пада върху него се увеличава пропорционално - U=I.R.
С други думи, ако контактното съпротивление 0.1 ома и тока е 40А върху него ще има пад от 4V, а останалите 8 ще отидат за свещите, като само първата ще има 8V. При същата ситуация за втората свещ ще останат 4V, а за ІІІ и ІV свещ няма да остане нищо.
Обърни внимание, че изобщо не коментирам пада върху захранващия проводник, който е 5-6 пъти по-дълъг от свързващите между свещите.
Ето защо на първата свещ има 11V, а на останалите 0V. Просто лошия контакт ти изяждя тока така да се каже.
Мислейки по твоя проблем ми дойде наум една рационализация.
Тя се състои в монтиране на отделно реле на всяка подгряваща свещ.
Така релето, което нормално подава захранване на всички подгряващи свещи ще се разтовари, защото ще подава 40-50mA за управлението на релетата. Подаването на ток към свещите ще е независимо едно от друго и съответните релета може да бъдът по-слаби от заводското и ще работят на 10-12А вместо на 40-48А.
Пробвай тази идея и ще видиш, че колата ще пали още щом види ключа.
Както забелязваш преди съпротивлението на всяка свещ съм включил и контактното съпротивление, както и съпротивлението на захранващия проводник. Когато всичко ти е нормално те са с пренебрежимо малко съпротивление, но въпрети това поради големия ток през тях те оказват своето влияние. Затова има случаи на запалване на ел.инсталацията и от там на автомобила.
При увеличаване на контактното съпротивление, пада върху него се увеличава пропорционално - U=I.R.
С други думи, ако контактното съпротивление 0.1 ома и тока е 40А върху него ще има пад от 4V, а останалите 8 ще отидат за свещите, като само първата ще има 8V. При същата ситуация за втората свещ ще останат 4V, а за ІІІ и ІV свещ няма да остане нищо.
Обърни внимание, че изобщо не коментирам пада върху захранващия проводник, който е 5-6 пъти по-дълъг от свързващите между свещите.
Ето защо на първата свещ има 11V, а на останалите 0V. Просто лошия контакт ти изяждя тока така да се каже.
Мислейки по твоя проблем ми дойде наум една рационализация.
Тя се състои в монтиране на отделно реле на всяка подгряваща свещ.
Така релето, което нормално подава захранване на всички подгряващи свещи ще се разтовари, защото ще подава 40-50mA за управлението на релетата. Подаването на ток към свещите ще е независимо едно от друго и съответните релета може да бъдът по-слаби от заводското и ще работят на 10-12А вместо на 40-48А.
Пробвай тази идея и ще видиш, че колата ще пали още щом види ключа.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Колега nikolovvd,искренно ти благодаря за изчерпателното и точно обяснение на проблема.
Грешката ми бе че обясних по-простичко и не така професионално.
Дори по-късно се досетих как и ми е нагоряло релето но се въздържах предвид част от критиците ми.
Както всички знаем една неприятност не идва сама,така и в моя случай.Преди известно време ми изгоря изправителя на динамото(плочката с диодите) и ми се наложи да въртя стартер при изтощен акумулатор.Допускам че при голям пад в напрежението и силата на тока релето е вибрирало(искряло) поради горната причина.Недостатъчния ток за бобината на релето може да предизвика вибрации и от тук искри и нагар по контактите.Така предполагам. Ще се радвам ако споделиш това мое предположение.

Дори по-късно се досетих как и ми е нагоряло релето но се въздържах предвид част от критиците ми.
Както всички знаем една неприятност не идва сама,така и в моя случай.Преди известно време ми изгоря изправителя на динамото(плочката с диодите) и ми се наложи да въртя стартер при изтощен акумулатор.Допускам че при голям пад в напрежението и силата на тока релето е вибрирало(искряло) поради горната причина.Недостатъчния ток за бобината на релето може да предизвика вибрации и от тук искри и нагар по контактите.Така предполагам. Ще се радвам ако споделиш това мое предположение.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Явно колегата е труден за убеждаване. Предлагам му ако няма димер (у-во за регулиране на осветлението) в къщи да отиде в някой магазин за осветление или при познат с тяло с повече от една лампа и да си поиграе с димера за да провери нашата съответно своята теория.
Само да не започне да чисти контактите на триака който се намира в димера че
Само да не започне да чисти контактите на триака който се намира в димера че

-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Освен че съм прочел мнението на колегата съм прочел и едни други книжки преди доста години...
nikolovvd написа: "С други думи, ако контактното съпротивление 0.1 ома и тока е 40А върху него ще има пад от 4V, а останалите 8 ще отидат за свещите, като само първата ще има 8V. При същата ситуация за втората свещ ще останат 4V, а за ІІІ и ІV свещ няма да остане нищо. "
Приемаме теоритичните допускания на колегата за 10А на свещ и 0.1ом конт. съпр.
Първо токът след първата свещ по никакъв начин няма да е пак 40А, а ще е около 30А и то при 11V при 8V в/у 1-ва свещ както сме допуснали даже ще е по малък и от 30А, съответно падът на U-ие няма да е отново 4V не ми се смята точно.... след следващата свещ положението ще е подобно т.е. тока ще е поне с 10А по малък .....
Така че дори и при тези допускания няма как да има 0V на която и да е свещ... освен ако някъде естествено конт. съпр. поради нагар или окисление е доста по-голямо от 0.1 ома. И стигаме до моята теория за проблем във връзката ти след първа свещ, която поради размърдване или поради факта че след ремонта на релето си вдигнал макар и малко напрежението се е самопочистила...
nikolovvd написа: "С други думи, ако контактното съпротивление 0.1 ома и тока е 40А върху него ще има пад от 4V, а останалите 8 ще отидат за свещите, като само първата ще има 8V. При същата ситуация за втората свещ ще останат 4V, а за ІІІ и ІV свещ няма да остане нищо. "
Приемаме теоритичните допускания на колегата за 10А на свещ и 0.1ом конт. съпр.
Първо токът след първата свещ по никакъв начин няма да е пак 40А, а ще е около 30А и то при 11V при 8V в/у 1-ва свещ както сме допуснали даже ще е по малък и от 30А, съответно падът на U-ие няма да е отново 4V не ми се смята точно.... след следващата свещ положението ще е подобно т.е. тока ще е поне с 10А по малък .....
Така че дори и при тези допускания няма как да има 0V на която и да е свещ... освен ако някъде естествено конт. съпр. поради нагар или окисление е доста по-голямо от 0.1 ома. И стигаме до моята теория за проблем във връзката ти след първа свещ, която поради размърдване или поради факта че след ремонта на релето си вдигнал макар и малко напрежението се е самопочистила...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Това което съм обяснил съм го направил набързо и доста грубо с много АКО, като съм допуснал най-лошия вариант.
На практика много рядко се случва това.
Лошото на този проблем е че нарастването на контактното съпротивление е съпроводено с отделяне на топлина в мястото на лош контакт, което допълнително го увеличава. Когато то стане по-голямо от това на самия товар започва намаляване на тока в веригата и естествено в нашия случай подгряващата свещ ще има напрежение, но тока няма да е достатъчен, за да свърши работата.
Ако говорим за регулатора на осветлението, то тук сравнение не може да става. Тук става управление по фаза, а не по амрлитуда. Използва се факта, че интеграл от формата на импулса е мощността. Освен това едно е да захраниш 100-120W консуматор с 12V (10А ток) и съвсем друго е също 100-120W да ги пуснеш на 220V. (0.5А ток). Разликата е 20 пъти приблизително. За да бъдат сравними двата примера трябва да вдигнем мощноста на консуматора 20 пъти или той трябва да е малко над 2 кW (220х10). А сега вземи един разклонител, но не нов а на 10-12 години (на колкото са нашите коли) и включи 4 печки ЕЛВА с кварцови реотани в него и стой да гледаш как ще се запали до 2-3 минути. Друг е въпроса, че процесите в променливотокова и постояннотокова верига не са едни и същи. Няма да засягам темите за преходните процеси, където без диференциално смятане няма да минем, а и не ми се връща 25 години назад в дебрите на "Теоретичните основи на електротехниката".
Не споря с никой и не държа да съм прав. Просто дадох един пресилен пример, за да може колегата да си представи нещата и да се опита да разсъждава върху проблемите си с токовете. Нищо повече.
Колите ни не са първа младост и голяма част от проблемите ни идват точно от тези преходни съпротивления дошли от агресивната среда в двигателния отсек.
На практика много рядко се случва това.
Лошото на този проблем е че нарастването на контактното съпротивление е съпроводено с отделяне на топлина в мястото на лош контакт, което допълнително го увеличава. Когато то стане по-голямо от това на самия товар започва намаляване на тока в веригата и естествено в нашия случай подгряващата свещ ще има напрежение, но тока няма да е достатъчен, за да свърши работата.
Ако говорим за регулатора на осветлението, то тук сравнение не може да става. Тук става управление по фаза, а не по амрлитуда. Използва се факта, че интеграл от формата на импулса е мощността. Освен това едно е да захраниш 100-120W консуматор с 12V (10А ток) и съвсем друго е също 100-120W да ги пуснеш на 220V. (0.5А ток). Разликата е 20 пъти приблизително. За да бъдат сравними двата примера трябва да вдигнем мощноста на консуматора 20 пъти или той трябва да е малко над 2 кW (220х10). А сега вземи един разклонител, но не нов а на 10-12 години (на колкото са нашите коли) и включи 4 печки ЕЛВА с кварцови реотани в него и стой да гледаш как ще се запали до 2-3 минути. Друг е въпроса, че процесите в променливотокова и постояннотокова верига не са едни и същи. Няма да засягам темите за преходните процеси, където без диференциално смятане няма да минем, а и не ми се връща 25 години назад в дебрите на "Теоретичните основи на електротехниката".
Не споря с никой и не държа да съм прав. Просто дадох един пресилен пример, за да може колегата да си представи нещата и да се опита да разсъждава върху проблемите си с токовете. Нищо повече.
Колите ни не са първа младост и голяма част от проблемите ни идват точно от тези преходни съпротивления дошли от агресивната среда в двигателния отсек.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Аз пък смятам малко по-точно
и приемам изходните данни от колегата Николов и от колегата Овен
Освен това спорът тръгна от там, че видите ли контактите на релето били нагоряли, и не пускали достатъчно силен ток. На първата свещ имаме (колегата Овен е измерил 11V) 11V, но токът, който пуска релето е слаб и свещта го изяжда. Точно по тази причина на останалите свещи не е измерено никакво напрежение.
Общо взето това е теорията на колегата Овен и много уважавания от него ел. техник и академик от ПАН. (тези, които не знаят какво е ПАН, нека погледнат предишните ми постове)
Изходни данни:
U=11V - върху първата свещ - Овен
Rk=0.1 Ом - контактно съпротивление (приема се като съпротивление на мостовете между свещите) - Николов
Rc=1 Ом - според Autodata в студено състояние е 0.6, но като загрее нека стане 1 Ом




Такааааа, какво виждаме, след като сме ползвали законите на Ом и Кирхоф?
Върху абсолютно всички свещи има напрежение.
Няма такъв момент като слаб ток, изяждане и изпиване на тока - вероятно това са нови термини в електоротехниката, които се ползват в ПАН и в кръчмите около завод Стомана.
Май някои хора са бягали от часовете по физика
Точно тези вериги се разглеждат в курсовете по "Теоретична електротехника" част 1. Учи се през 3-ти семестър в техническите ВУЗ.
Дали други са бягали от лекции или са забравили няма голямо значение
НО физичните закони не може да се избяга!
Много е възможно, както бях писал по-горе географското местонахождение да изкривява физичните закони, и колегите от ПАН да са уловили тези аномалии. Вероятно в скоро време ще излезнат с теория, която би пратила г-н Айнщайн да си играе в пясъчника
Сега малко по-сериозно.
Колега OWEN, приятелю, проблемът не ти е бил в релето, а в кофти връзка между свещите, както писах по-горе. Ако приемем като ориентир изходните данни от нашата задачка и имаш 11V на свещите и 13V на входа на релето, с някакво приближение можем да приемем, че върху релето има пад от 2V, то това означава, че съпротивлението на контактите му е 0.05 Ом - то е по-малко от съпротивлението на мостовете
))
Хайде със здраве!

Освен това спорът тръгна от там, че видите ли контактите на релето били нагоряли, и не пускали достатъчно силен ток. На първата свещ имаме (колегата Овен е измерил 11V) 11V, но токът, който пуска релето е слаб и свещта го изяжда. Точно по тази причина на останалите свещи не е измерено никакво напрежение.
Общо взето това е теорията на колегата Овен и много уважавания от него ел. техник и академик от ПАН. (тези, които не знаят какво е ПАН, нека погледнат предишните ми постове)
Изходни данни:
U=11V - върху първата свещ - Овен
Rk=0.1 Ом - контактно съпротивление (приема се като съпротивление на мостовете между свещите) - Николов
Rc=1 Ом - според Autodata в студено състояние е 0.6, но като загрее нека стане 1 Ом




Такааааа, какво виждаме, след като сме ползвали законите на Ом и Кирхоф?
Върху абсолютно всички свещи има напрежение.
Няма такъв момент като слаб ток, изяждане и изпиване на тока - вероятно това са нови термини в електоротехниката, които се ползват в ПАН и в кръчмите около завод Стомана.
Май някои хора са бягали от часовете по физика

Точно тези вериги се разглеждат в курсовете по "Теоретична електротехника" част 1. Учи се през 3-ти семестър в техническите ВУЗ.
Дали други са бягали от лекции или са забравили няма голямо значение

НО физичните закони не може да се избяга!
Много е възможно, както бях писал по-горе географското местонахождение да изкривява физичните закони, и колегите от ПАН да са уловили тези аномалии. Вероятно в скоро време ще излезнат с теория, която би пратила г-н Айнщайн да си играе в пясъчника

Сега малко по-сериозно.
Колега OWEN, приятелю, проблемът не ти е бил в релето, а в кофти връзка между свещите, както писах по-горе. Ако приемем като ориентир изходните данни от нашата задачка и имаш 11V на свещите и 13V на входа на релето, с някакво приближение можем да приемем, че върху релето има пад от 2V, то това означава, че съпротивлението на контактите му е 0.05 Ом - то е по-малко от съпротивлението на мостовете

Хайде със здраве!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз по въпроса друго не мога да допълня, освен че тия работи са учат в първи курс в техникума по електротехника.Атанас написа:.................
Учи се през 3-ти семестър в техническите ВУЗ.
.......................



Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз нямам какво да добавя..
Към колегата nikolovvd - случайно се занимавам и с електроника принципа на регулирането с димер е ясен, а също и това с промениливото напрежение. Идеята беше принципно да се покаже на колегата owen, че ако има добра ел. връзка (каквато той си е мислил че има гледайки на пръв поглед солидния мост) м/у паралелно свързани консуматори намаляването/увеличаването на напрежението не води до както отново се писа "изпиване на тока само от най-жадния" - просто това ми се стори най-лесния за реализиране физически експеримент, не че има общо с постоянния ток и процесите там.
Към колегата nikolovvd - случайно се занимавам и с електроника принципа на регулирането с димер е ясен, а също и това с промениливото напрежение. Идеята беше принципно да се покаже на колегата owen, че ако има добра ел. връзка (каквато той си е мислил че има гледайки на пръв поглед солидния мост) м/у паралелно свързани консуматори намаляването/увеличаването на напрежението не води до както отново се писа "изпиване на тока само от най-жадния" - просто това ми се стори най-лесния за реализиране физически експеримент, не че има общо с постоянния ток и процесите там.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Атанас написа:Аз пък смятам малко по-точно.................................................................................
Хайде със здраве!
=D>: за лекция, трябва да влезе в "Златния фонд" на форума.






Небойте се роби Спартак е с вас!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Те тук е проблема. Гледаш и невиждаш тези 10-15 години скрити по жиците и връзките, а точно те ти изяждат и тока и нервите. Поради тази причина невярвам никога на очевидното. Колкото по-очевидно е толкова по-измамен оставаш.efico написа:... да се покаже на колегата owen, че ако има добра ел. връзка (каквато той си е мислил че има гледайки на пръв поглед солидния мост) ...
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Учат се, кога точно не си спомням, че не беше вчера...madboy написа:...


преди няколко седмици кандидатства един за ел.тхник. Човека към 30 години, завършил някакво СПТУ. Като видях, че до сега няма един ден работа по специалността повече не му гледах документите. Мой колега му гледа дипломата и в един момент изпадна в бурен смях. Поглеждам и ... на дипломата пише: завършил с успех СРЕДЕН 3.17. Колегата ми вика: на този сигурно единствената му петица е по физическо... какво да очакваш от такъв човек? - мен ме е страх тоя да го накарам да извади щепсела от контакта, а какво остава да го накарам да ремонтира нещо...
Та така ...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Така е колеги на нашите автомобили 90% от проблемите свързани със токовете по колата са от остарели кабели и патинясали клеми и съединители.
А за колегите с дизели препоръчвам всяка есен преди да стане студено - да си проверяват подгряващите свещи - ако не работи една, две сигурно ще пали макар и със зор и мого въртене - не чакайте да спре да пали.
Като човек с опит в ел.техника и електроника ви препоръчвам да проверявате по следния начин (ще ви трябва помощник да дава контакт)
1.Дава се контакт и се мери с мултицет напрежението на клемите акумулатора ако е под 12V докато работи подгряването - значи имате проблем - калпав акумулатор или незареден.
2.Дава се контакт и мерите на изхода на релето за подгр.свещи - ако разликата спрямо измереното на акумулатора напрежение е по-голяма от 0.5V значи контакта на релето не е добре (например 1V разлика в/у контактите на релето при около 50А ток означава 50W разсеяна мощност като топлина в/у тях което никак не е малко).
3.Премервате си съпротивлението на всяка от подгряващите свещи дали е 0.5-1 Ом.
4.И за всеки случай проверявате дали когато се подаде контакт на всяка свещ по отделно ( като при това всички свещи са вкл. а не да мерите на кабела при откачена свещ - това може да ви подведе ) има напрежение поне 11-12V.
Ако всичко до тук е наред и пали трудно - проблема не е в подгряващите свещи.
А за колегите с дизели препоръчвам всяка есен преди да стане студено - да си проверяват подгряващите свещи - ако не работи една, две сигурно ще пали макар и със зор и мого въртене - не чакайте да спре да пали.
Като човек с опит в ел.техника и електроника ви препоръчвам да проверявате по следния начин (ще ви трябва помощник да дава контакт)
1.Дава се контакт и се мери с мултицет напрежението на клемите акумулатора ако е под 12V докато работи подгряването - значи имате проблем - калпав акумулатор или незареден.
2.Дава се контакт и мерите на изхода на релето за подгр.свещи - ако разликата спрямо измереното на акумулатора напрежение е по-голяма от 0.5V значи контакта на релето не е добре (например 1V разлика в/у контактите на релето при около 50А ток означава 50W разсеяна мощност като топлина в/у тях което никак не е малко).
3.Премервате си съпротивлението на всяка от подгряващите свещи дали е 0.5-1 Ом.
4.И за всеки случай проверявате дали когато се подаде контакт на всяка свещ по отделно ( като при това всички свещи са вкл. а не да мерите на кабела при откачена свещ - това може да ви подведе ) има напрежение поне 11-12V.
Ако всичко до тук е наред и пали трудно - проблема не е в подгряващите свещи.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
nikoloov здравей.Мисълта за прекъснат мост беше ПЪРВОТО,което ми дойде на ум.Но уви проблема ми се разреши САМО с почистване на пъпката и нагара в релето.Моста и свещите НЕ съм свалял или притягал.Отказах се да ги свалям след подгряване с мост от акумулатора и си подгряха ВСИЧКИ свещи нормално.Колата запали при 5 под нулата и до днес пали на ПОЛОВИН оборот.Защо да свалям и да търся съпротивление в моста???
Атанас-уважавам спора с аргументи.Опонирам единствено на тезата че проблема НЕ Е в нагорелите контакти на релето.САМО тях почистих-пъпка +жесток нагар и си реших проблема спестявайки си 40лв за ново реле.Що се отнася до прословутите замерени 11V,то внасям малко уточнение.
НЯМАМ претенции за точност по следните обективни причини:
-проблема ми бе сутрин,на открито при отрицателни температури ,сняг мъгла и заскрежен автомобил
-мутицет-любителски от Илиенци,замръзнал(стои си в колата)
-измерването става по следния начин(нямах помощник)-давам контакт и ТИЧАМ отвън да меря.Нямам щипки и до изключването на релето замервам САМО на една свещ.
-допускам че при следващ контакт релето с нагорелите контакти може да пусне различно напрежение и ток.Факт е че предходен ден(един от седмицата с мъките ми)свещите подгряха и запали нормално.
При тези условия не ТВЪРДЯ че замерването е точно.
Бих бил много по конкретен и точен ако можех да вкарам автомобила в топъл гараж и спокойно да замеря параметрите във веригата.Професионалните задължения бяха преди всичко.
Прескачам академичните намеци и те питам:Как ще изпъкват капацитети като теб и адаша ти ,ако не сме ние лаиците????ЗАТОВА СЕ РАДВАЙ ЧЕ НИ ИМА
Атанас-уважавам спора с аргументи.Опонирам единствено на тезата че проблема НЕ Е в нагорелите контакти на релето.САМО тях почистих-пъпка +жесток нагар и си реших проблема спестявайки си 40лв за ново реле.Що се отнася до прословутите замерени 11V,то внасям малко уточнение.
НЯМАМ претенции за точност по следните обективни причини:
-проблема ми бе сутрин,на открито при отрицателни температури ,сняг мъгла и заскрежен автомобил
-мутицет-любителски от Илиенци,замръзнал(стои си в колата)
-измерването става по следния начин(нямах помощник)-давам контакт и ТИЧАМ отвън да меря.Нямам щипки и до изключването на релето замервам САМО на една свещ.
-допускам че при следващ контакт релето с нагорелите контакти може да пусне различно напрежение и ток.Факт е че предходен ден(един от седмицата с мъките ми)свещите подгряха и запали нормално.
При тези условия не ТВЪРДЯ че замерването е точно.
Бих бил много по конкретен и точен ако можех да вкарам автомобила в топъл гараж и спокойно да замеря параметрите във веригата.Професионалните задължения бяха преди всичко.
Прескачам академичните намеци и те питам:Как ще изпъкват капацитети като теб и адаша ти ,ако не сме ние лаиците????ЗАТОВА СЕ РАДВАЙ ЧЕ НИ ИМА

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колега owen, към всяко нещо трябва да се подхожда с разбиране. Трябва да се анализира защо е така и защо не. Това е единствения начин да разрешим проблема, а не да тушираме симптомите. Като пример мога дам, че много хора когато им изгори бушон просто го сменят и изобщо не се замислят защо е изгорял този бушон. Както и да е, в предишен пост те поздравих за това, че си решил проблема и че си решил да го споделиш с нас. Единствено се опитх малко да те коригирам, защото ъъъъъъ нещата не бяха добре представени от теб.
Жив и здрав бъди, и не ми се сърди. Както казва един колега от тук, форума трябва да ни бъде полезен и да ни носи радост.
п.п.
какъв капацитет
?!? по-скоро съм съпротивление 
Жив и здрав бъди, и не ми се сърди. Както казва един колега от тук, форума трябва да ни бъде полезен и да ни носи радост.


п.п.
какъв капацитет


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта