Фокус 1 - Смяна на клапан за празен ход, дроселна клапа
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Фокус 1 - Смяна на клапан за празен ход, дроселна клапа
Днес извърших гореописаната операция и пускам малко снимки за улеснение на евентуалните ентусиасти.
Валидно е за двигатели Zetec 2.0 и 1.8, Фокус 98-04.
1. Сваля се въздуховода - държи се с две скоби.

2. Сваля се дроселната клапа - четири винта (зелените стрелки), откача се конектора на ТПС-а (червената стрелка).

3. Вече се вижда горният болт на клапана за празния ход. Поради изключително кривото му разположение не можах да го снимам с прилично качество, както и от долу. По-добре е първо да се развие долния му болт, след това-горния. (за да не ви падне на главата
) И той има конектор, които се откача. Уплътнението му е на колекторите.

4. Събирането е в обратния ред.

5. Въпросните части (старите). В дясно - клапана за празния ход.

Препоръчително е по време на работа да откачите акумулатора, и без това компютърът трябва да се ресет-не след смяна на тия компоненти. Ако ще сменяте само клапана за празен ход, може да не се демонтира дроселната клапа, но това допълнително ще затрудни достъпа до заветния клапан.
Време за смяната без канал - 60 - 90 минути. Тънките пръсти са задължителни.
Каталожни номера и ориентировъчни цени (в МП) на частите:
Дроселна клапа (98-15.07.2000) XS4U 9E926-FB / Finis 1066107 ~590лв.
Дроселна клапа (15.07.2000-09.05.2005) XS4U 9E926-MB / Finis 1130812 ~645лв.
TPS 988F 9B989-BB / Finis 1071403 ~140лв.
Клапан за празния ход XS6U 9F715-AA / Finis 1086369 ~180лв.
Уплътнение за клапана за празен ход 958F 9F670-BA / Finis 7090339 ~5лв.
Валидно е за двигатели Zetec 2.0 и 1.8, Фокус 98-04.
1. Сваля се въздуховода - държи се с две скоби.

2. Сваля се дроселната клапа - четири винта (зелените стрелки), откача се конектора на ТПС-а (червената стрелка).

3. Вече се вижда горният болт на клапана за празния ход. Поради изключително кривото му разположение не можах да го снимам с прилично качество, както и от долу. По-добре е първо да се развие долния му болт, след това-горния. (за да не ви падне на главата



4. Събирането е в обратния ред.

5. Въпросните части (старите). В дясно - клапана за празния ход.

Препоръчително е по време на работа да откачите акумулатора, и без това компютърът трябва да се ресет-не след смяна на тия компоненти. Ако ще сменяте само клапана за празен ход, може да не се демонтира дроселната клапа, но това допълнително ще затрудни достъпа до заветния клапан.
Време за смяната без канал - 60 - 90 минути. Тънките пръсти са задължителни.
Каталожни номера и ориентировъчни цени (в МП) на частите:
Дроселна клапа (98-15.07.2000) XS4U 9E926-FB / Finis 1066107 ~590лв.
Дроселна клапа (15.07.2000-09.05.2005) XS4U 9E926-MB / Finis 1130812 ~645лв.
TPS 988F 9B989-BB / Finis 1071403 ~140лв.
Клапан за празния ход XS6U 9F715-AA / Finis 1086369 ~180лв.
Уплътнение за клапана за празен ход 958F 9F670-BA / Finis 7090339 ~5лв.
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
колега,абе неразбирам много,ама какво и е било на колата че си ги сменил тези работи.смисъл от какво не си бил доволен.от тези джаджи ли идва често срещания проблем при тези двигатели-мененето на оборотите при студен двигател и заглъхването при форсиране.ако не са това симптомите,кажи какви проблеми се пораждат ако са ни заминали дроселната клапа и клапана за празен ход,за да знаеме от "къде изгрява слънцето"
и да се насочим към правилното място

Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Неизправността на клапана за празен ход може да се изяви като менене на обороти, самоволно форсиране, гаснене... При мен симптомите бяха гаснене при първото палене сутрин и от време на време форсиране до към 5000 оборота. Това беше причината за подмяната.
На самата дроселна клапа трудно може да и стане нещо, разваля се датчика за позиция на клапата, които е прикрепен отстрани на пластмасовото тяло и се върти от оста на клапата. Симптомите при неизправен датчик (TPS) са лоша работа на двигателя при форсиране, невъзможност да се форсира колата, загуба на мощност, повишен разход на гориво.
Тази клапа я подмених просто защото ги купих заедно с клапана за празен ход плюс горивна рейка с регулатор за налягането за сумата от 46 лири и реших да си сложа новата. Старата всъщност е наред.
Заглъхването при Зетека е много често дискутиран въпрос и май до известна степен си е нормално (disc беше пуснал една тема по въпроса)... Причини могат да са зацапан МАФ, кофти свещи...
На самата дроселна клапа трудно може да и стане нещо, разваля се датчика за позиция на клапата, които е прикрепен отстрани на пластмасовото тяло и се върти от оста на клапата. Симптомите при неизправен датчик (TPS) са лоша работа на двигателя при форсиране, невъзможност да се форсира колата, загуба на мощност, повишен разход на гориво.
Тази клапа я подмених просто защото ги купих заедно с клапана за празен ход плюс горивна рейка с регулатор за налягането за сумата от 46 лири и реших да си сложа новата. Старата всъщност е наред.
Заглъхването при Зетека е много често дискутиран въпрос и май до известна степен си е нормално (disc беше пуснал една тема по въпроса)... Причини могат да са зацапан МАФ, кофти свещи...
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
благодария отново за компетентното обясбение.както винаги си на ниво колега.според мен винаги твоите коментари са много полезни.можеби не е тук мястото,но не ми се пуска нова тема за въпросното заглухване.при мен не е много осезаемо,но определено има леко замисляне като настъпя фокусника(за някви милисекунди става въпрос)но на мен лично ми се набива яко в очите и ми се иска да го отстраня този проблен.ако имаш нянакви други идеи сподели.а така като гледам караме еднакви коли-струвами се че моя нещо не върви като хората и ми се иска да го сравня с друг такъв 2000 16в.само за да добия горе долу някаква представа,твоя колко прави на 2ра скорост,смисъл колко км\\х развиваш?моя дига около 85 ? и се чудя дали това е нормално :оопс:
Последна промяна от FoCuSsS2000 на 02 фев 2008, 17:59, променено общо 1 път.
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
добре де,за какво ме нападате така,не случайно се извиних че съм писла на латиница.ако съм знаел че има кирилизация съм щял да напиша поста си на кирилица немислите ли
п.с
ако ми кажете как да си оправя поста да е на кирилица,с удоволствие ще си го променя

п.с
ако ми кажете как да си оправя поста да е на кирилица,с удоволствие ще си го променя
Всеки си има свой собствен вкус,казало кучето и си облизало оная работа.
- FoCuSsS2000
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 20 яну 2008, 13:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус 2000 16v
- Местоположение: пресвета София
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта