Zetec - разлики
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Zetec - разлики
здравейте. Виждал съм ЗЕТЕК двигатели както с черен(пластмасов) капак, така и с алуминиев. каква е разликата? има ли такава?
Моята кола е от 1998 год с алуминиев капак на двигателя, кое поколение ЗЕТЕК е?
Гумичките на клапаните изчисленили са да работят на максималната си темепература при работа на бензин или могат да издържат на по-висока (имат ли някакъв запас)?
Благодаря ви, предварително
Моята кола е от 1998 год с алуминиев капак на двигателя, кое поколение ЗЕТЕК е?
Гумичките на клапаните изчисленили са да работят на максималната си темепература при работа на бензин или могат да издържат на по-висока (имат ли някакъв запас)?
Благодаря ви, предварително

- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
disc написа:1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.
1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока.
моят е с алуминев капак, а тези от Серия 3 са пластмасови, т.е. колата ми е сглобена със стария двигател, така ли ? при него има ли проблеми с прегаряне на гумичките на клапаните?
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
И аз имах подобен въпрос наскоро, но така и никой не ми отговори, явно може и тук да е отговора на въпроса ми....Моя също е с алуминиев капак, Мондеото е произведено 3.1997 г., мен ме интересуваше дали по капака се познава дали клапаните прегарят ако се кара на газ!? Понеже така се пише тук из форума че след 1997 г. клапаните не издържали дълго на газ......
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Какъв е капака на цилиндровата глава е водещ фактор при определяне на поколението на двигателя САМО ако знаете историята на въпросният автомобил (иначе казано, никой не си е правил каквото си поиска с него), защото реално и трите вида капаци на цилиндровата глава (двата алуминиеви и пластмасовият) са взаимозаменяеми! Така, че някой може да е сложил какъвто капак е имал под ръка или какъв то му е харесвало
. Това при положение, че някое се е*авал с двигателя ви. Във всички останали случаи правилото е вярно. Реално не знам кои двигатели са податливи към изгаряне на калапаните, но знам със сигурност, че когато пуснаха Фокус1 имаше една партида (да кажем около 20 000 коли) BiFuel (комбинирани бензин/газ) които бяха пуснати от завода във Валенсия и скоро след това бяха изтеглени от пазара поради неустановена за широката аудитория причина (предполагам, че е свързано със LPG-тo
).
Клапаните обикновено изгарят след около 80-100 000 км. работа на газ, така, че не се притеснявайте и карайте спокойно.


Клапаните обикновено изгарят след около 80-100 000 км. работа на газ, така, че не се притеснявайте и карайте спокойно.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта