реквием за куция кон + оперета за веселия оборотомер
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
реквием за куция кон + оперета за веселия оборотомер
здравейте на всички.
по съвет на уважаван от мен юзър изживяващ се като админ реших систематично да систематезирам всичкия бълвоч който съм пуснал като постове за моята желязна лейди.
и така, ще се опитам да опиша проблемите които съм засягал в предишни постове и такива които съм успял да реша. дано съм от полза за някого и дано вие сте от полза за мен
.
основният проблем се състой в липсата на каквато и да е мощност на двигателя при обороти под 2500. не говоря само за 3,4,5 предавка а най-вече за 1 и 2-ра! просто е някакъв кошмар.
както си карам ей така за да видя дали пак ще се издъни двигателя оставям колата без газ да си свали оборотите до 2-2500 сваляйки предавка след предавка до 2-ра и тогава натискам газта. без значение дали до ламарината или наполовина колата започва да се тресе, чуват се странни шумове все едно сместа се пали в колекторите, приглушава се звука на двигателя и започва да ускорява едва-едва след около 4-5 секунди-за бързо изнасяне от кръстовище не може и дума да става. вдигне ли си оборотите над 3-3300 хуква като че ли я гони дявол. ако искам "някакво" ускорение при обороти под 2500 трябва да ръчкам на 1-ва и да ПОМПЯ газта. както обикновенно си карам само на бензин. тези които са чели предишните ми мрънкания знаят че съм сменил TPS-a и ламбда сондата. на скоро изчистих дюзата на моното, карам предимно с 98. горивния ми филтър е на няма и 3000 км. въздушния също.преди около 5 дена заредих от Шел 10 литра Vpower и колата се пооправи за около 20-на км. след това обаче запя старата песен макар че не съм наливал нов бензин.
някой ми подхвърли че може да е от вакуума. ако от някъде се губел... молбата ми е, може ли някой да ми даде схема на вакуумната система-кой маркуч на къде отива и каква функция изпълнява. има на маркуча за вакуума дето отива към MAP сензора едни кръгли нещица с емблема форд на тях. това филтърчета ли са някакви или какво? за какво служат?
отново отбелязвам че става въпрос само за ниските обороти без значение от скоростта и предавката. на високите проблема го няма- успя да си вдигне 160 км/ч (не се смейте, това добро постижение за точно този двигател)
и още нещо: когато двигателя е студен тази слабост не е толкова крещяща. имам чувство че по добре се държи колата... разхода се движи около 10 градско и 7,5-6 извънградско.
В една друга тема бях помолил за схема на моноинжекциона и ми бе казано че е същия като на фиестата за която има пусната сервизна книжка-да ама не, в сервизната книжка е описано супермижаво моното и не ставя ясно какви са вакуумните връзки.
НАСКО ми каза че може да се е олабила пружината на регулатора на налягане на горивото, за съжаление не мога да го проверя в Сливен, до колкото знам тук няма такъв манометър ако греша моля нахокайте ме и ми кажете къде е.
За пореден път казвам че на компютъра в сервиза на Бош мръсницата показа 0 грешки.
По последната тема която съм пуснал: когато писах че ми трябва схема на моноинжекциона исках да разбера за какво е маркуча който на снимката липсва но съм го отбелязал с червено. мислих че е вакуум но когато го извадих се оказа че е за мокро. от долният конектор потече вода което ме навежда на мисълта че е за охлаждане на моноинжекцията...
прав ли съм, моля за поправка ако не съм.
някой може ли да ми обясни защо когато пръсна върху него (по специално на мястото където се свързва с горния конектор) със спрей за силиконови съединения докато двигателя работи на празен ход, оборотите се увеличават с около 300-500?
това е по което се жалвам.
а това което съм успял да направя по колата си и може би ще помогна на някого е :
тъй като таблото на моят модел не е оборудвано с оборотомер а на неговото място има нарисувана количка си изяждам мъ...те от яд. поръчах си ново табло от 1,6i което ще пристигне скоро. при покупката попитах дали ще стане и ми отговориха че само сменям таблата, мушкам гребена и тръгва. някой има ли опит с такава трансплантация и може ли да ми каже дали наистина има заводско изведен кабел за оборотомер въпреки че нямам такъв на таблото?ще трябва ли да се занимавам с пускане на кабели и т.н.
днес ми пристигна таблото и оооо ужасТ! взех си го единствено заради това че ще има оборотомер ама нанайси-след като го свързах и запалих стрелката на оборотомера само потрепна за миг докато дадох на контакт и от там ни дума ни вопъл ни стон. помръдването на стрелката ми говори че все пак пущината работи но до нея не отива сигнал. въпроса ми е знае ли някой от вас къде се свързва оборотомера към двигателя?
и още нещо-показва ми след като дам на контакт че резервоара ми е пълен но вътре има не повече от 10 литра...идеи някакви?
и такаааааа, след известно ровене из форума и няколко линка установих следното. оборотомера е свързан към пин10 на гребена на таблото. сигнала му се подава от второто кра4е на e-dis модула(комутатора). кабела който би следвало да има там е зелен с червена ивица като този кабел при мен го няма. тъй като днес колата ми я няма, оставил съм я на ремонт мисля да пробвам утре като я взема. ще пиша какво е станало...остава само въпроса с датчика на бензина-защо по-дяволите показва пълен резервоар когато вътре има не повече от 10 литра?!
определено е второто краче погледнато от ляво на дясно. три са нещата които ме карат да мисля така.
1.линка който намерих тук някъде из форума за свързване на оборотомер на фиеста показваше именно него като източник на сигнала.
2.ако е маса, защо при мен е свободно?
3.ходих до сервиза на Бош и там човека провери в компа на някаква програма която изкарва схемата на всеки ел. елемент. оказа се че второто краче действително отива към таблото.
явно ще трябва да се черпи. единственото което направих бе да взема елемент 134 от показаната по-рано схемата от форда на един познат и да го закача на заводски-изведените изводи (куплунг с зелен и зелено-червен проводник). запалих колата и оборотомера си работеше LIKE-A-DREAM. показваше си точния сигнал (ако трябваше да се умножава по2 то значи двигателя ми спокойно си развърта до 13000 оборота .
тази политика на форд да поорязват нещо дребно но определящо за дадена функция винаги ме е дразнела, но реално погледната е правилна.това е тема за която вече е говорено така че млъквам.
като заключение по темата с оборотомера ще кажа че всичко което трябва да се направи е да се купи един стабилизатор на напрежение (в случая на сигнала) (134 от схемата) и да се сложи където му е мястото а именно над комутатора където си има дори предвидено място за него с необходимата дупчица за ухото му.
моля да се съобразите със следното:
в тази тема АЗ MOЛЯ ЗА ПОМОЩ!
ако някой има някакви въпроси относно оборотомера моля да ме попита на личните.
аз съм гаден егоист и искам темата само за себе си. така че умните глави стига сте спали а кажете нещо!
по съвет на уважаван от мен юзър изживяващ се като админ реших систематично да систематезирам всичкия бълвоч който съм пуснал като постове за моята желязна лейди.
и така, ще се опитам да опиша проблемите които съм засягал в предишни постове и такива които съм успял да реша. дано съм от полза за някого и дано вие сте от полза за мен

основният проблем се състой в липсата на каквато и да е мощност на двигателя при обороти под 2500. не говоря само за 3,4,5 предавка а най-вече за 1 и 2-ра! просто е някакъв кошмар.
както си карам ей така за да видя дали пак ще се издъни двигателя оставям колата без газ да си свали оборотите до 2-2500 сваляйки предавка след предавка до 2-ра и тогава натискам газта. без значение дали до ламарината или наполовина колата започва да се тресе, чуват се странни шумове все едно сместа се пали в колекторите, приглушава се звука на двигателя и започва да ускорява едва-едва след около 4-5 секунди-за бързо изнасяне от кръстовище не може и дума да става. вдигне ли си оборотите над 3-3300 хуква като че ли я гони дявол. ако искам "някакво" ускорение при обороти под 2500 трябва да ръчкам на 1-ва и да ПОМПЯ газта. както обикновенно си карам само на бензин. тези които са чели предишните ми мрънкания знаят че съм сменил TPS-a и ламбда сондата. на скоро изчистих дюзата на моното, карам предимно с 98. горивния ми филтър е на няма и 3000 км. въздушния също.преди около 5 дена заредих от Шел 10 литра Vpower и колата се пооправи за около 20-на км. след това обаче запя старата песен макар че не съм наливал нов бензин.
някой ми подхвърли че може да е от вакуума. ако от някъде се губел... молбата ми е, може ли някой да ми даде схема на вакуумната система-кой маркуч на къде отива и каква функция изпълнява. има на маркуча за вакуума дето отива към MAP сензора едни кръгли нещица с емблема форд на тях. това филтърчета ли са някакви или какво? за какво служат?
отново отбелязвам че става въпрос само за ниските обороти без значение от скоростта и предавката. на високите проблема го няма- успя да си вдигне 160 км/ч (не се смейте, това добро постижение за точно този двигател)
и още нещо: когато двигателя е студен тази слабост не е толкова крещяща. имам чувство че по добре се държи колата... разхода се движи около 10 градско и 7,5-6 извънградско.
В една друга тема бях помолил за схема на моноинжекциона и ми бе казано че е същия като на фиестата за която има пусната сервизна книжка-да ама не, в сервизната книжка е описано супермижаво моното и не ставя ясно какви са вакуумните връзки.
НАСКО ми каза че може да се е олабила пружината на регулатора на налягане на горивото, за съжаление не мога да го проверя в Сливен, до колкото знам тук няма такъв манометър ако греша моля нахокайте ме и ми кажете къде е.
За пореден път казвам че на компютъра в сервиза на Бош мръсницата показа 0 грешки.
По последната тема която съм пуснал: когато писах че ми трябва схема на моноинжекциона исках да разбера за какво е маркуча който на снимката липсва но съм го отбелязал с червено. мислих че е вакуум но когато го извадих се оказа че е за мокро. от долният конектор потече вода което ме навежда на мисълта че е за охлаждане на моноинжекцията...
прав ли съм, моля за поправка ако не съм.
някой може ли да ми обясни защо когато пръсна върху него (по специално на мястото където се свързва с горния конектор) със спрей за силиконови съединения докато двигателя работи на празен ход, оборотите се увеличават с около 300-500?
това е по което се жалвам.
а това което съм успял да направя по колата си и може би ще помогна на някого е :
тъй като таблото на моят модел не е оборудвано с оборотомер а на неговото място има нарисувана количка си изяждам мъ...те от яд. поръчах си ново табло от 1,6i което ще пристигне скоро. при покупката попитах дали ще стане и ми отговориха че само сменям таблата, мушкам гребена и тръгва. някой има ли опит с такава трансплантация и може ли да ми каже дали наистина има заводско изведен кабел за оборотомер въпреки че нямам такъв на таблото?ще трябва ли да се занимавам с пускане на кабели и т.н.
днес ми пристигна таблото и оооо ужасТ! взех си го единствено заради това че ще има оборотомер ама нанайси-след като го свързах и запалих стрелката на оборотомера само потрепна за миг докато дадох на контакт и от там ни дума ни вопъл ни стон. помръдването на стрелката ми говори че все пак пущината работи но до нея не отива сигнал. въпроса ми е знае ли някой от вас къде се свързва оборотомера към двигателя?
и още нещо-показва ми след като дам на контакт че резервоара ми е пълен но вътре има не повече от 10 литра...идеи някакви?
и такаааааа, след известно ровене из форума и няколко линка установих следното. оборотомера е свързан към пин10 на гребена на таблото. сигнала му се подава от второто кра4е на e-dis модула(комутатора). кабела който би следвало да има там е зелен с червена ивица като този кабел при мен го няма. тъй като днес колата ми я няма, оставил съм я на ремонт мисля да пробвам утре като я взема. ще пиша какво е станало...остава само въпроса с датчика на бензина-защо по-дяволите показва пълен резервоар когато вътре има не повече от 10 литра?!
определено е второто краче погледнато от ляво на дясно. три са нещата които ме карат да мисля така.
1.линка който намерих тук някъде из форума за свързване на оборотомер на фиеста показваше именно него като източник на сигнала.
2.ако е маса, защо при мен е свободно?
3.ходих до сервиза на Бош и там човека провери в компа на някаква програма която изкарва схемата на всеки ел. елемент. оказа се че второто краче действително отива към таблото.
явно ще трябва да се черпи. единственото което направих бе да взема елемент 134 от показаната по-рано схемата от форда на един познат и да го закача на заводски-изведените изводи (куплунг с зелен и зелено-червен проводник). запалих колата и оборотомера си работеше LIKE-A-DREAM. показваше си точния сигнал (ако трябваше да се умножава по2 то значи двигателя ми спокойно си развърта до 13000 оборота .
тази политика на форд да поорязват нещо дребно но определящо за дадена функция винаги ме е дразнела, но реално погледната е правилна.това е тема за която вече е говорено така че млъквам.
като заключение по темата с оборотомера ще кажа че всичко което трябва да се направи е да се купи един стабилизатор на напрежение (в случая на сигнала) (134 от схемата) и да се сложи където му е мястото а именно над комутатора където си има дори предвидено място за него с необходимата дупчица за ухото му.
моля да се съобразите със следното:
в тази тема АЗ MOЛЯ ЗА ПОМОЩ!
ако някой има някакви въпроси относно оборотомера моля да ме попита на личните.
аз съм гаден егоист и искам темата само за себе си. така че умните глави стига сте спали а кажете нещо!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: реквием за куция кон + оперета за веселия оборотомер
Според мен проблемът е в горивната система. Почвай от помпата(и нейния филтър) та до моното...основна ревизия, центровки и ремонт.slaf4u написа:...
Горивният филтър може да се замаже още на първото зареждане.
Оня маркуч не знам за какво е, но повечето маркучи са нужни, та по-добре го върни.
Пишеш: "обикновено си карам на бензин"...това значи ли, че имаш АГУ??
Позволявам си да те помоля за по-кратки постове. Никой няма да оцени литературната ти дарба, която е безспорна...
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
дължината на поста се дължи на това че се опитах да събера няколко мои теми в една. както и да е. планирам смяна на филтъра заедно със смяната на масления и въздушния което ще стане следващия месец. ако има промяна ще се похваля. може би съм написал "както обикнвенно карам на бензин" нямам газова уредба и не планирам да слагам. ако трябва да съм честен не знаех че и смата помпа има филтър. де го е?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Относно уреда за количеството гориво:
Разглоби двете табла и премести уредите за температура на двигателя и количството гориво (те вървят комплект!). Нищо чудно "новото" табло да не му е изправен уреда.
Разглобяването е лесно и няма от какво да се плашиш
Разглоби двете табла и премести уредите за температура на двигателя и количството гориво (те вървят комплект!). Нищо чудно "новото" табло да не му е изправен уреда.
Разглобяването е лесно и няма от какво да се плашиш

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
уважаеми колеги, куцият кон вече не е куц!запознатите с проблема ми
знаят за какво говоря, тези които не знаят да се просветят от темата за куция кон. няма да тегля повече локуми.
смених горивната помпа, сложих Walbro каквато си е оригиналната-125 лв.(алтернативата беше Bosh-250лв.). сега колата ускорява много гладко на 5-та от 1500 оборота-нещо немислимо преди това.
на всички останали предавки колата бяга като индианец през прерията.(не знам как бяга индианец през прерията, това го е писал модератора...)
знаят за какво говоря, тези които не знаят да се просветят от темата за куция кон. няма да тегля повече локуми.
смених горивната помпа, сложих Walbro каквато си е оригиналната-125 лв.(алтернативата беше Bosh-250лв.). сега колата ускорява много гладко на 5-та от 1500 оборота-нещо немислимо преди това.
на всички останали предавки колата бяга като индианец през прерията.(не знам как бяга индианец през прерията, това го е писал модератора...)

- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
здрвейте на целокупния форум. както вече се похвалих колата се съжеви след смяна на помпата но за съжаление се установи че не това е бил основния проблем. до този извод стигнах след засичане на разход клонящ към 17-18 литра. за 1,4 двигател такъв разход би подхождал ако е с два крбуратора и поне още толкова компресора. както и да е. преди два дни ми писна да давам по 20 лв за 60 км градско и я закарах на поредния майстор. бясних му какво съм сменял и той пое ангажимента да оправи нещата. обади ми се към края на деня с новината че регулатора на налягането е заминал и си прави каквото му скимне. тъй като такъв чарк е полу-невъзможно да се намери нов, той ми намери от някаква морга и го монтира. за справка: за да се движи нормално колата бях надул налягането на моното до 3 атм. след интервенцията с регулатора налягането е 1,5, все пак височко но приемливо. сега разчитам да сваля разхода до 10-11/100 което пак не е малко но все пак е по добре от предишния.
така че колеги , ако колата ви се спъва при рязко подаване на газ, причислете и регулатора на налягането към евентуалните заподозрени.
без да искам съм ви подвел (както и себе си) с неверна информация относно регулирането на налягането от болта на регулатора. правилното е:
увеличава се по посока на часовниковата стрелка и се намаля обратно на нея. както бях писал и преди-един оборот =0,5 атм.
така че колеги , ако колата ви се спъва при рязко подаване на газ, причислете и регулатора на налягането към евентуалните заподозрени.
без да искам съм ви подвел (както и себе си) с неверна информация относно регулирането на налягането от болта на регулатора. правилното е:
увеличава се по посока на часовниковата стрелка и се намаля обратно на нея. както бях писал и преди-един оборот =0,5 атм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 20 госта