Мондео 2.0 16v - Проблемче с резонаторна кутия и шпилки

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мондео 2.0 16v - Проблемче с резонаторна кутия и шпилки

Мнение от kpacu » 25 фев 2008, 09:27

Имам следния проблем - пластмасовата част над самия двигател се закрепва с 2 шпилки и 1 тампон за самия двигател (не сьм много наясно с терминологията затова така обяснявам), едната от шпилките е счупена и не държи пластмасовата част както трябва в следстие на което колата ми "присецва". Аз си го обяснявам така - останава разстояние между металната част и пластмасата и от там влиза повече въздух затова и "присецва". Няколко седмици преди да стане така водих колата на един пишман майстор та възможно е той да е нацапал така работите. Някаква идея дали могат да се купят нови шпилки или да се оправи по някакъв начин ?

П.П. На снимката която успях да намеря съм оградил мястото на което се закрепва пластмасата. http://snimka.com/kpacu
Последна промяна от kpacu на 25 фев 2008, 10:29, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tisho_tbk » 25 фев 2008, 09:55

най-добре направи едни снимки и ги качи. ще е много по-удобно и лесно за обяснение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 25 фев 2008, 11:55

Можеш да намажеш леглото, където се допират двете части със силикон и да се надяваш другите шпилки да удържат положението. Другия вариянт май е с пренавиване на резбата, но точно на това място не знам кой ще се наеме да го направи. (Ако намериш такъв майстор можеш да съобщиш във форума кой е и къде се намира, защото предполагам, че не си единствения който има подобен проблем).

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 25 фев 2008, 12:53

Гледах в Микрокат-а че въпросните шпилки се сменят само че старите така са клеасали че нямат вадене. Ще се разходя до МП да попитам и ще пиша като има резултат.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 25 фев 2008, 17:01

Колега , аз това упражнение съм го правил.Сега трябва да смениш целия тротъл демек пластмасата с клапата.Защото там резба няма а е захващането с рапидки, с лепене не става защото много трудно ще ги
центроваш по разтояние едно от друго.Проблема се решава с метална алуминиева стойка на тротъла от морга но TPS е различен трябва да го оточниш това ,така че взимаш и TPS.Ако е различен режеш оригиналния и присаждаш новия кабелите са с еднакви цветове и на двата модела.По сложно е малко поставянето на жилото за газ.Там се прави доработка но човек който е на ти с техниката.Срещу мотора като застанеш лявата шпилка ако не е паднала сама почистваш с кореселин да махнеш маслото.Купуваш течен метал на локтайд това е две спринцовки залепени ,почистваш и от страни.Слагаш лепило между двете части прилепваш ги намазваш отстрани обилно с лепило и го бандажираш с бинтстегнато така че лепилото да избие пре дупките. Това трябва да стане много бързо защото лепилото стяга бързо за 3-5 минути при топло време. Това е ако има нещо питай
няма проблем ще ти помогна питай за тротъл тук Петко 0887846111

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 25 фев 2008, 17:59

Това написано с езика на цифрите колко ще рече ? :x

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 25 фев 2008, 18:35

Около 50 лв.

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 26 фев 2008, 21:47

Начи развръзката :lol: купих шпилката от МП за 4 лв. обаче се оказа че дроселовата клапа на която се закрепва пластмасовия колектор е спукана от към едната шпилка и ако оправя едната то другата няма да държи. Единия вариант е да се купи дроселова клапа (нова или 2-а ръка), другия вариант е да се залепи пластмасата която се е отчупила от дроселовата клапа. Казаха ми че имало човек който с пистолет за горещ въздух лепи, залива .... ставало като ново и тъй като аз имам липсващите парчета може да се пробвам ако не ... :cry: ще се търси нова а само потенциометъра който е на клапата е 136 лв. и върви комплект с клапата т.е. някаде 300-600 лв. за работата аз ще си я монтирам ама ако я намеря щот от МП ми казаха с поръчка и не ми казаха точна цена.Май ще се обикаля по автоморгите ПАК стискайте палци. Ако имате някакви идеи как може да се оправи по тънката тарифа проблема няма да откажа мнение помощ и кой каквото може.Благодаря предварително.
Прикачени файлове
untitled2.JPG
Дроселова клапа
Последна промяна от kpacu на 26 фев 2008, 23:14, променено общо 1 път.

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 26 фев 2008, 21:56

Краси не четеш това което съм ти написал.Тази пластмаса не се подава на обработка тъй като в нея има примеси които я правят устойчива на масло и топлина само си си дал парите в МП.Дал съм тел.
днес се обаждах ще вземеш всичко за 60лв.Аз съм минал по тоя път и
ми е ясно затова съм настоятелен, но избора си е твой .

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 26 фев 2008, 23:13

До МП ходих само за шпилката няма да се набия там да си взема дроселова клапа. Проблема беше финансов ама сега се реши и утре аз ще се обадя на телефона който си ми написал и ще се разберем с човека. Много съм ти благодарен за помощта не че не искам да те чуя ама търсех и други варианти затова така, но след като си минал значи си по-наясно от мене и ти се доверявам (неам избор :) ).

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 27 фев 2008, 19:54

kpacu написа:До МП ходих само за шпилката няма да се набия там да си взема дроселова клапа. Проблема беше финансов ама сега се реши и утре аз ще се обадя на телефона който си ми написал и ще се разберем с човека. Много съм ти благодарен за помощта не че не искам да те чуя ама търсех и други варианти затова така, но след като си минал значи си по-наясно от мене и ти се доверявам (неам избор :) ).
Ако имаш проблем питай.

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 27 фев 2008, 22:02

@g.taskov Чух се с човека, разбрахме се и утре купувам клапата втора ръка. Много съм ти благодарен и ако се видим 100% бира-няколко :)

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 29 фев 2008, 11:40

Нямам късмет. Това което има човека е по-старите модели Мондео, аз съм с последния вид двигател и само при мен е пластмасово всичко.Лепенето не става, остана да си поиграя малко с едно лепило с което да доизградя счупеното и да се опитам да го побългаря. Ще кача снимки по-късно довечера. :(

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от g.taskov » 29 фев 2008, 18:15

Краси точно това трабваше да вземеш то става на твоя двигател, само че се доработва минимално жилото за газта и TPS. Аз карам вече 2 години по тоя начинбез проблем.Обади ми се на ЛС и ако искаш ми остави дом. тел. ще ти обясня всичко.

Потребителски аватар
kpacu
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kpacu » 29 фев 2008, 23:33

:D: Справих се блестящо мога да кажа. Разходих се до 1 приятел химик и младежа ми каза каква сплав е пластмасата и с какво може да се залепи и аз като добро дете отидох да си купя лепило. Взех лепилото за 10,50 лв. и се почна едно чистене, шкурене та знае ли се. Резултат има и то какъв :D: Вижте на снимките как съм го лепнал направо не му се иска да се чупи повече. Лепилото е разградило пластмасата и се е свързало с нея, отделен въпрос е че съм изградил мястото на шпилката така че няма да се налага скоро да се сменя тая шпилка. На снимката се вижда лепилото и инструмента с който направих цялата процедура. Останалото топче което не сложих към това което съм лепнал днес е камък ако уцеля някой ще му пукна главата :lol: Та ако някой закъса и има проблем като моя мога с удоволствие да помогна (имам и останало лепило :P ).
g.taskov

Краси точно това трабваше да вземеш то става на твоя двигател, само че се доработва минимално жилото за газта и TPS. Аз карам вече 2 години по тоя начинбез проблем.Обади ми се на ЛС и ако искаш ми остави дом. тел. ще ти обясня всичко.
То че ставаше ставаше ама беше метално и мн трябваше да се играя да го нагласям, а и някак си захващането беше различно. На оригинала има място за гарнитура, а на металното нямаше - гарнитурата е на останалата част. Трудно е да закрепиш метално тяло върху пластмаса и няма гаранция че ще е здраво. Затова и не го взех металната дроселова клапа. Иначе благодаря за съветите и насоките на всички ще се радвам ако някой ден ви помогна и на вас така както вие на мен. *00110* *00140* *00940*
Прикачени файлове
DSC00365.JPG
Залепена дроселова клапа
DSC00366.JPG
Залепена дроселова клапа 2

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта