При натискане на съединителя няма съпротивление от педала

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

При натискане на съединителя няма съпротивление от педала

Мнение от kostalav » 31 мар 2008, 10:20

Карам колата близо 1 000 km след като ми смениха предни дискове и накладки и при взимането и от МОТО-Пфое, Сливница, приемчика ми обърна внимание, че високо отлепял съединителя и че скоро ще се сменя... Качих се и си подкарах съвсем както преди колата. Съединителят и преди така си отлепяше и това, което той ми каза не ме впечатли, но след няколко дена ми направи впечатление следното нещо: Включвам 1-ва, 2-ра, 3-та, пускам по инерция и в един завой да включа на 3-та отново и съединителя ми мек, натискам докрай както си е редно, превключвам си без проблем, но няма съпротивление при натискането...? В следващите дни отново го забелязах това нещо, но не само в завои и не само на 3-та скорост, но и на по-високите 4-та и 5-та. Днес прочетох в нета, че може да е намаляла течността в казанчето за спирачна течност или да са се износили някакви гумички. Не съм проверявал нито 1 от двете. Ще го направя вторник или сряда. До тогава, ако имате идеи още какво да погледна, споделяйте. Звъннах и в МОТО-Пфое и те ми казаха, че трябва да им откарам колицата за да я видят, но и да им я откарам няма как да им я оставя, защото, ако е съединител няма как да си го платя. Та идеята ми е да я огледам след като събера вашите мнения и ако е възможно да си я оправя сам. Ако не ще мисля нещо за парите...:)

Допълнителна информация:
- в момента колата е на около 109 000 km. Предишният собственик каза, че е сменял съединителя, но вяра не мога да му имам. Ако го сменя и аз ще съм 100 % сигурен в него, ама няма да е сега;
- "пропадането" на педала е при включвантео на високите предавки и не е всеки път;
- педалът се връща обратно всеки път без моя помощ;
- предавките се превключват без проблем (хъркане);
- досега когато и да съм си проверявал течността в това казанче, то тя е била винаги в горната половина (към максимума) и не е чезнела;
- казаха (МОТО-Пфое), че спирачната течност не са я сменяли или пипали при смяната на накладките и дисковете. Тя е сменяна преди около 9 000 km.

Ами това е.

п.п. Имам вяра в хората от МОТО-Пфое и досега всичко, което са отремонтирали е било на нужното ниво. Но дали този път не е съвпадение със съединителя... Ще ми се да не ходя в настоящия момент при тях за него.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: При натискане на съединителя няма съпротивление от педала

Мнение от mrdds » 31 мар 2008, 11:17

"мекотата" на педала зависи от лагер-помпата и от притискателя.
Сед като се проявява от време на време изключвам счупена пружина от притискателя(ако беше счупена щеше да е мек винаги)
По принцип съединителя изкарва в общия случай около 100 000км,така,че ако предишния собственик го е сменил,то или му е навъртял 100 000км или лъже.
И в двата случая се налага смяната му ....след известно време разбира се,високо отделящ съединител е първия критерий за износването му.
Следва приплъзване.След време невъзможност да включваш скоростите и накрая няма да можеш да тръгнеш изобщо.Но от първия до последния етап има поне 5 000км.пробег.
И моя отделя високо,и аз си мислех да го сменям като я взех,но вече 2-3000км го карам така и не е започнал да приплъзва.
Според мен в твоя случай няма място за притеснение,щом само това е проблема...карай си още.
Чувал съм,че като се смени лагер помпата педала става по мек с новата помпа *unknw*

kostalav
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: При натискане на съединителя няма съпротивление от педала

Мнение от kostalav » 02 апр 2008, 16:21

Видях за течове днес сутринта, но не открих. Всичко си е както е редно - маркучета здрави, казанчето пълно. Мои познати ме съветват да ида при някой квартален майстор да види за въздух в системата, но ако имаше въздух само с мекотата на педала ли щях да се размина? Нямаше ли да има отражение и върху работата на спирачките? За сега оставам с убеждението, че най-вероятно е лагер помпата и притискателя, както ми писа mrdds.

Това пропадане на педала е само в завои, като е по-усезаемо в десни завои!

Да имате идея за добър сервиз в квартала (Лозенец, София)?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта