Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Преди време пуснах тема в която споменах ,че имам проблем с оборотите и в която призовах да ми давате идей какво да правя за да се оправи проблема и веднъж завинаги да се знае кво да се прави защото доста хора имат такива проблеми . Не само аз ..... та както и да е никой не писа та сам почнах да експериментирам .
След като смених моторчето за празниях ход без резултат реших да видя тоз прословут ЕРГ клапан ,дето е уж е за по пълно изгаряне на горивото . Четох теми ,че може да е блокирал на отворето положение и съответно да ми беднее горивната смес . Първото и най елементарно нещо койте ми дойде наум е .........проследих вакумните маркуми от Ерг клапана до къде водят оказа се ,че водят до друг клапан който оправлява ЕРГ-то дръпнах буксата с надеждата да видя дали няма да се оправи ,за съжаление не минах толкова лесно нямаше никаква промяна . Викам си явно найстина е блокирал на отворено положение и ще трябва да го сваля . Качих я на канал като мислих ,че отдолу ще го сваля по лесно като моторчето за празниях ход .. жестоко се излъгах ...
Затова почнах да разглабвам покрай него квото ми пречи от горната страна . Махнах кутията над дросела там болтовете са десетка след това откачих гуменият маркуч за въздуха от долната му страна откачих буксата за датчика след това откачих и другата за МАФ сензора и махнах горната част на кутията за въздушният филтър от снимките се вижда тогава вече имах няква видимост към ЕРГ-то .
Развих двата болта който го държат също с глава 10 (трябва ви малка тресчотка и удължение за долният болт) .
След като развих двата болта се почнаха мъките отдолу се държи на една гайка която е за ключ 22 ,след няколко безуспешни опита да вкарам такъв ключ там па камо ли и да го завъртя тръгнах в друга посока . Викам си ще отказа тръбата от към генерацията и ще сваля клапана заедно с цялата тръба ................... развих тръбата от към генеразцияята и понечих да дръпна клапана заедно с цялата тръба ама нъцки не мърда тръбата беше хваната за ламарината която държи бобината за свещите ... разкачих свещи ,одвих бобината от стойката и като си мислих, че тръбата е хваната с някъв болт към стойката на бубината и като махна отгоре кабелите и бобината ще го видя ........
Целият този труд беше на вятъра ,видях само ,че няма болт и тръбата е заварена за рамката дето държи бибината имаше вариант да сваля зялата рамка обаче ми се видя прекалено сложно да отворя половината мотор и затова се отказах схлобих всичко и почнах да умувам как да развия клапа от долната му страна ,решението се оказа много елементарно, обаче нямаше кой да мисли още в началото .Успях и вкарах ключ 22от към страна на въздушният филтър имах ход на ключа не повече от 5 см (сериозен проблем ) напънях няколко пъти обаче без успех (яка ръка си трябва) след няколко опита викнах един съсед който е фитнес инстрктор (яко копеле ) та той успя да го развие (предо това го напръсках с прей за ръжда )после леко по лека отхлабената гайка си я доразвих и свалих най накрая клапана .
Всичкият този труд се оказа напразен клапана се оказа ,че е блокирал на затворено положение сипах отгоре кореселин но отдолу не прокапа .......
Явно преблема е друг .
Така и така бях го свалил викам я за всеки случай да го запуша .... тръгнах да режа една ламаринка и за да я очертая взех една стотинка (монета от 2 стотинки ) дойде ми гениална идея що да режа като може да сложа монетата . Влизаше съвсем точно със съвсем малък луфт .
Купих един високо температурен силикон (снимката по долу ) уплатних монетата почистих хубаво гарнитурата към клапан и нея намаха със силикон и айде всичко по обратният ред ....
От снимките по долу ще ви стане ясно .
Дано съм помогнал на някой с това инфо .
Само да отбележа ,че за да развиете долната гайка съм ползвал и френки ключ малък който може да се отваря до 22 понеже е къс и в някой положение на гайката само той помага .
И още нещо което ми направи пречатление на една от снимките по долу умишлено съм го снимал и обградил.
В десният агъл на долната част на кутията на въздушният филтър има едно малко правоъгалниче което беше до горе с тиня погледнах ,че точно зад него има варкуч който отива към главата на мотора незнам за какво е точно но го открих съвсем случайно ,едва ли някой е обръщал внимание ,че освен към дросела от това малко уребрение на кутият се смуче и друг въздух за някъде си ...... незнай къде ..... При мене беше догоре с тиня и боклуци и го почистих .....
След като смених моторчето за празниях ход без резултат реших да видя тоз прословут ЕРГ клапан ,дето е уж е за по пълно изгаряне на горивото . Четох теми ,че може да е блокирал на отворето положение и съответно да ми беднее горивната смес . Първото и най елементарно нещо койте ми дойде наум е .........проследих вакумните маркуми от Ерг клапана до къде водят оказа се ,че водят до друг клапан който оправлява ЕРГ-то дръпнах буксата с надеждата да видя дали няма да се оправи ,за съжаление не минах толкова лесно нямаше никаква промяна . Викам си явно найстина е блокирал на отворено положение и ще трябва да го сваля . Качих я на канал като мислих ,че отдолу ще го сваля по лесно като моторчето за празниях ход .. жестоко се излъгах ...
Затова почнах да разглабвам покрай него квото ми пречи от горната страна . Махнах кутията над дросела там болтовете са десетка след това откачих гуменият маркуч за въздуха от долната му страна откачих буксата за датчика след това откачих и другата за МАФ сензора и махнах горната част на кутията за въздушният филтър от снимките се вижда тогава вече имах няква видимост към ЕРГ-то .
Развих двата болта който го държат също с глава 10 (трябва ви малка тресчотка и удължение за долният болт) .
След като развих двата болта се почнаха мъките отдолу се държи на една гайка която е за ключ 22 ,след няколко безуспешни опита да вкарам такъв ключ там па камо ли и да го завъртя тръгнах в друга посока . Викам си ще отказа тръбата от към генерацията и ще сваля клапана заедно с цялата тръба ................... развих тръбата от към генеразцияята и понечих да дръпна клапана заедно с цялата тръба ама нъцки не мърда тръбата беше хваната за ламарината която държи бобината за свещите ... разкачих свещи ,одвих бобината от стойката и като си мислих, че тръбата е хваната с някъв болт към стойката на бубината и като махна отгоре кабелите и бобината ще го видя ........
Целият този труд беше на вятъра ,видях само ,че няма болт и тръбата е заварена за рамката дето държи бибината имаше вариант да сваля зялата рамка обаче ми се видя прекалено сложно да отворя половината мотор и затова се отказах схлобих всичко и почнах да умувам как да развия клапа от долната му страна ,решението се оказа много елементарно, обаче нямаше кой да мисли още в началото .Успях и вкарах ключ 22от към страна на въздушният филтър имах ход на ключа не повече от 5 см (сериозен проблем ) напънях няколко пъти обаче без успех (яка ръка си трябва) след няколко опита викнах един съсед който е фитнес инстрктор (яко копеле ) та той успя да го развие (предо това го напръсках с прей за ръжда )после леко по лека отхлабената гайка си я доразвих и свалих най накрая клапана .
Всичкият този труд се оказа напразен клапана се оказа ,че е блокирал на затворено положение сипах отгоре кореселин но отдолу не прокапа .......
Явно преблема е друг .
Така и така бях го свалил викам я за всеки случай да го запуша .... тръгнах да режа една ламаринка и за да я очертая взех една стотинка (монета от 2 стотинки ) дойде ми гениална идея що да режа като може да сложа монетата . Влизаше съвсем точно със съвсем малък луфт .
Купих един високо температурен силикон (снимката по долу ) уплатних монетата почистих хубаво гарнитурата към клапан и нея намаха със силикон и айде всичко по обратният ред ....
От снимките по долу ще ви стане ясно .
Дано съм помогнал на някой с това инфо .
Само да отбележа ,че за да развиете долната гайка съм ползвал и френки ключ малък който може да се отваря до 22 понеже е къс и в някой положение на гайката само той помага .
И още нещо което ми направи пречатление на една от снимките по долу умишлено съм го снимал и обградил.
В десният агъл на долната част на кутията на въздушният филтър има едно малко правоъгалниче което беше до горе с тиня погледнах ,че точно зад него има варкуч който отива към главата на мотора незнам за какво е точно но го открих съвсем случайно ,едва ли някой е обръщал внимание ,че освен към дросела от това малко уребрение на кутият се смуче и друг въздух за някъде си ...... незнай къде ..... При мене беше догоре с тиня и боклуци и го почистих .....
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
колега браво за трудът ти но така и не разбрах това помогнали с нещо тоест оправихалисе оборотите
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Сигурно ще прознучи кофти, но това е типичен пример за грешен подход. Без да е открита причината за даден проблем се започва сменяване на чаркове и "ремонти".Това, че на една диагностика са ти казали: "Всичко е ОК" не означава НИЩО! Отиваш на друго място. Диагностиката не прави чудеса
Една от причините никой да не ти отговори на темата за оборотите, вероятно е, че е изписано много по въпроса.
За ЕГР-а. През него минават едва 5% от отработените газове. За мен не е нищо повече от лозунг: "Вижте колко много се грижим за екологията и вашето здраве", което не значи, че можеш безпроблемно да го запечатиш. Аз лично не знам какви точно са последствията от такава интервенция, но такива има и дано не повлияват драстично работата на двигателя.
Една от причините никой да не ти отговори на темата за оборотите, вероятно е, че е изписано много по въпроса.
За ЕГР-а. През него минават едва 5% от отработените газове. За мен не е нищо повече от лозунг: "Вижте колко много се грижим за екологията и вашето здраве", което не значи, че можеш безпроблемно да го запечатиш. Аз лично не знам какви точно са последствията от такава интервенция, но такива има и дано не повлияват драстично работата на двигателя.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
В един руски сайт беше писано и щом се прави значи не е излишно и за да се прави значи ,че като не работи влияе зле на двигателя ...Ходил съм на 4 диагностики на 1 от тях ми каза ,че неможе да ми включат колата на други две я включиха ама ми казаха ,че ненамирало проблем . ходих в мото Пфое и ви казаха ,че е стъпковото моторче та ще ги проклинам докато съм жив и повече няма да стъпя там защото купих моторче и след смяната и хвърлени 200 лева колата не се оправи върнах като ги питам що нали диагностиката каза стъпковото моторче тея седят и ми вдигат рамене исках да върна часта обече понеже колата беше карана вече 1 ден ми казаха ,че е работила и неможе така да се върнеcocoff написа:Сигурно ще прознучи кофти, но това е типичен пример за грешен подход. Без да е открита причината за даден проблем се започва сменяване на чаркове и "ремонти".Това, че на една диагностика са ти казали: "Всичко е ОК" не означава НИЩО! Отиваш на друго място. Диагностиката не прави чудеса
Една от причините никой да не ти отговори на темата за оборотите, вероятно е, че е изписано много по въпроса.
За ЕГР-а. През него минават едва 5% от отработените газове. За мен не е нищо повече от лозунг: "Вижте колко много се грижим за екологията и вашето здраве", което не значи, че можеш безпроблемно да го запечатиш. Аз лично не знам какви точно са последствията от такава интервенция, но такива има и дано не повлияват драстично работата на двигателя.
ВМОМЕНТА ВОДЯ ЕДНА СЪДЕБНА ПРОЦЕДУРА КЪМ МОТО ПФОЕ ЛЮЛИН ....Много мразя да ме правят на балък .
Спъпково не е вакумните маркучи са наред маф и други датчиц също са проверени дали са в нормите само това не бях пробвал с клапана .
Сега ако имаш някакво предложение ще те ислушам най любезно ,аконе не ми казвай кое е дискотирано и кое не ,дискотира се едно и също нещо по 1000 пъти и всичко дискотирано съм го прочетол виж ми регистрацията и прецени от колко време следя форума ......
За колегата по горе отговора ми е не не се оправи в първият ми пост бях споменал ,че се оказа ,че при мен клапана беше блокирал на затворено положение а това за запушването го направих за едно голямо всеки случай

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Бреей, много си чувствителен, бе, ман
Що се зъбиш?
Чел си много, но малко си разбрал щом си запушил ЕГР-а и чакаш да ти паднат оборотите.

Чел си много, но малко си разбрал щом си запушил ЕГР-а и чакаш да ти паднат оборотите.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Просто пробвам ,не ми пречи утре да го сваля пак клапана и да извадя стотинката със силикона от проба глава не боли.cocoff написа:Бреей, много си чувствителен, бе, манЩо се зъбиш?
Чел си много, но малко си разбрал щом си запушил ЕГР-а и чакаш да ти паднат оборотите.
Тея дни минах към 200 км градско София не видях колата да гори повече или да върви по малко или да се оправят оборотите .
Дай линкове с теми за тоз клапан или изобщо теми свързани с оборотите ,въпреки ,че се съмнявам да прочета нещо ново !
Не се зъбя, само се плезя

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Цялата тая система има филтър отпред до радиатора под термостата коато се разглобява и чисти с контактен спрей или разтворител и продухва, на всеки 10хл.км в зависимост от запрашеността на пътя /при нас е доволно прашен/ не знам какъв е ефекта при мене не вреди 

Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 18 дек 2006, 16:53
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Колега може ли да щтракнеш една снимка на този филтър защото аз съм свалял и мотора и не ми е направило впечатлениеevg2 написа:Цялата тая система има филтър отпред до радиатора под термостата коато се разглобява и чисти с контактен спрей или разтворител и продухва, на всеки 10хл.км в зависимост от запрашеността на пътя /при нас е доволно прашен/ не знам какъв е ефекта при мене не вреди

-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Понеже и аз имам същия проблем ще поделя до къде съм стигнал...Speed написа:Просто пробвам ,не ми пречи утре да го сваля пак клапана и да извадя стотинката със силикона от проба глава не боли.cocoff написа:Бреей, много си чувствителен, бе, манЩо се зъбиш?
Чел си много, но малко си разбрал щом си запушил ЕГР-а и чакаш да ти паднат оборотите.
Тея дни минах към 200 км градско София не видях колата да гори повече или да върви по малко или да се оправят оборотите .
Дай линкове с теми за тоз клапан или изобщо теми свързани с оборотите ,въпреки ,че се съмнявам да прочета нещо ново !
Не се зъбя, само се плезя
EGR по принцип се сътои от 4 компонента...
първия е клапана който ти си свалил...има и един соленоид които управлява клапана, един за вкарване на въздух ( свеж) в смукателния колектор мнтиран до управляващия и един електронен блок за управление, който отчита промяната в налягането в тръбата с изх газове която отива към EGR klapana...
Сега....това че си установил че ЕГР е затворен нищо не означава защото той така трябва да бъде....когато смукнеш ( имитираш вакум) през гументоо маркуче което го управлява трябва да се чува едно пукане, т.е. мембраната отваря и съответно затваря като надуеш....
Може проблема да е в останалите клапани които се проверяват лесно...
При комп диагностика, която си правих сам с помоща на един аналогов волтметър се оказа че моя комп ми дава грешка точно в този електронен блок......той подава информация както казах по горе за промяна в налягането и по този начин комп знае колко точно газове са влезли в смукателния колектор...
Ако нещо не ти е ясно питай занимавам се с този ЕГР повече от месец....

Сега си купих от морга за 20лв въпросния блок който е повреден при мен и предстои смяната му...
По въпроса със запушването....с нищо няма да влошиш работата на мотора, но като виждам не се е и подобрило, което означава че ЕГР-ра може да си е работил нормално....
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Синята стрелка показва тръбата на ЕГР-филтъра между двг. и радиатора в долния край на тръбата,малко е трудно с маниполацията.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
evg2 написа:Синята стрелка показва тръбата на ЕГР-филтъра между двг. и радиатора в долния край на тръбата,малко е трудно с маниполацията.
Филтрира какво ?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Какво ще филтрираш на гориво-въздушна смес, току-що изгоряла при ~1500*С? И защо да се филтрира, като тя отива пак там, в камерата, за да изгори още веднъж... Да не говориш за въгленовия филтър от вентилацията на резервоара?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Ей това ми стана и на мен чудно......ама.....cocoff написа:Какво ще филтрираш на гориво-въздушна смес, току-що изгоряла при ~1500*С? И защо да се филтрира, като тя отива пак там, в камерата, за да изгори още веднъж... Да не говориш за въгленовия филтър от вентилацията на резервоара?
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Този филтър да не е това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=17563
Намира се на описаното място, а отгоре излизат 2 тръбички.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=17563
Намира се на описаното място, а отгоре излизат 2 тръбички.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Да NightRider
"Вие предполагате но Форд разполага"-метафора от ние предполагаме ама господ разполага....
Та,освен отработени газове тая система работи и с атмосверни такива за това е и тоя пресован метало-някакьв филтър за по-точно четете тук:
"Вие предполагате но Форд разполага"-метафора от ние предполагаме ама господ разполага....
Та,освен отработени газове тая система работи и с атмосверни такива за това е и тоя пресован метало-някакьв филтър за по-точно четете тук:
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Премахване на ЕРГ клапана ,Любопитно
Колеги, някой изолирал ли е ЕРГ-клапана на дизелово Мондео и имаше ли ефект от манипулацията?!
Предполагам, но не съм сигурен, че ограденото на снимката е въпросния клапан... Ако е така не е на особено трудно място и процедурата няма да отнеме много време и усилия

Предполагам, но не съм сигурен, че ограденото на снимката е въпросния клапан... Ако е така не е на особено трудно място и процедурата няма да отнеме много време и усилия


Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта