демонтаж на постъпково моторче

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Revell » 24 апр 2008, 23:04

Здравейте майстори,
днес най - накрая ми остана време да се поровичкам в моя Фордя :)

проблема е че като е студен гасне, а като стопли и на гас и на бензин държи около 650-700 оборота

четох доста и реших да пробвам с постъпковото моторче с плоска отверка развих 2 болчета и леко трудничко, но без да напъвам го измъкнах навън, подобно на описанията до сега вътре беше мизерия, напълних кухината с корисилин и изчаках - няколко пъти докато не лъсна... притеснява ме факта че всичко започна когато заредих мръсна гас ама толкова зле че ми блокира чак дроселовата клапа :( :shock: ... Та когато го измъквах забелязах че "гнездото" му също е мръсно в средата му има нещо като шиш и не може да се бръкне да се почисти добре опитах да го демонтирам, но не успях. Развих 3 болта със ключ 7, но инщо не помръдна...понапънах с отверката ... пак нищо... на снимката по - долу съм отбелязал с червено болтовете на моторчето, а със синьо на гнездото...

Въпроса ми е това "гнездо" изобщо вади ли се да се почиства или всичко което се прави е на моторчето...този шиш на "гнездото" трява ли да мърда нанякъде, защото моя не мърда нито навън нито навътре, ами се стружа че именно той трябва да се управлява от моторчето?
Другия въпреос е ако "гнездото" не се вади какво държат тези 3 болта дето са със синьо
И последно дайте други идеи как да си кача малко оборотите - със стотина например и може ли друг да е проблема да гасне само като е студена и на бензин и на гас...

Благодаря за отговорите предварително
DSC0077911.jpg
Постъпковото моторче с "гнездото" му

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Любо » 25 апр 2008, 09:28

Ще ти дам идея как да почистиш гнездото и дроселовата клапа.
Има разни спрейове за целта. Пише че са точно за почистване на дросела.
Днес след обяд мога да направя сничка на флакона на този който съм си купил (мисля беше 8 лв).
Изчистих дроселовата клапа доста бързо и ефикасно. Та с тоя спрей можеш да почистиш и въпроснотогнездо на стъпковото моторчи, без да го раглобяваш.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Revell » 25 апр 2008, 10:50

Благодаря, ще съм ти много благодарен...а по бензиностанциите дали се намира? И друго като пръскам с него нали не трябва да се подсушава с нещо - отварям дросела пръскам в колекторите, затварям и паля?

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от vladislav » 25 апр 2008, 10:52

Колега при теб клапана е малко по-различен от моят, но като го глегам принципа е същия - не си могъл щото са 4-ри болта, но четвъртия как ще го отвиеш - незнам, май трябва да си свалиш пласмасовия въздуховод.
Иначе това в средата е пружинка с клапанче и трябва да се мърда посредство моторчето, как ще се изчисти на място нямам престава, но има две дупки едната която е от горната страна ще я изчистиш, но другата.


П.П. къде са ти сложили плочката на газта? И защо не на дроселовата клапа - виж там където ти е сложена, да не е запушено след нея.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Любо » 25 апр 2008, 11:19

На флакона има надпис POWER MAX и отдолу пише за какво е и има и снимка на детайла. Това е една от продуктовите линии на PRO TEC (нещо в сайта им немога да намеря точно това). Купивал съм го от представителят им в България. Като че ли споменаха, че го има по бензиностанциите и май в практикер... не съм 100 % сигурен къде казаха, защото по принцип доставят само на сервизи и малко от продуктите се пускат на широкия пазар. В нашия случай има снимка на сроселова клапа. Пръскаш и чакаш да изветрее. И да не чакаш мисля, че няма проблем. Флакона беше с тъмен основен цвят (май черен) и с бяля капачка. Има търпение днес ще снимам и ще ти го покажа. (Колата в момента не е при мен, а флакона е в колата).
Като ти пусна снимката ще ти обясня и къде се намира представителят, като отидеш на място няма да те изгонят :)

едит: Сега видях, че си от Варна... освен да ги питам имат ли дистрибутор или офис там и тогава да ти давам координати. Не вярвам за един флакон "адска смес" да се разходиш до София.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от tankovbg » 25 апр 2008, 14:22

Градски, за този клапан (наричат го моторче ама не е ) е писано много тук във форума. Ролята му е следната, когато дроселовата клапа е затворена спира притока на въздух към двигателя, тогава този клапан отваря байпасен канал откъдето преминава поток въздух за правилното съотношение на горивовъздушната смес на празен ход. Този клапан работи на електромагнитен принцип, при силно замърсяване се затруднява движението на котвата с клапана, даже тя блокира. Много хора тук писаха че са го чистили с домакински обезмаслител (за печки) например FLEX обезмаслител (продава се навсякъде). Факт е, че при силно замърсяване и следствие на температурата се образува твърда кора, която с тези WD40 и подобни не може да се отстрани, докато обезмаслителите проникват в тази кора и почистват идеално.
Напиши думичката обезмаслител в търсене и ще намериш доста теми.
Причина за неустойчив празен ход обаче може да е и другата кутийка точно над клапана на снимката ти, (MAFли беше или MAP), който мери дебита на входящия въздух, там също трябва да се почисти но прочети как, пак много е написано.
И не на последно място си провери всички маркучи които имат връзка със системата, ако някъде има дори малко напукано, системата засмуква въздух и силно нарушава правилното действие на целия модул.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от vladislav » 25 апр 2008, 14:28

tankovbg написа:Причина за неустойчив празен ход обаче може да е и другата кутийка точно над клапана на снимката ти, (MAFли беше или MAP), който мери дебита на входящия въздух, там също трябва да се почисти но прочети как, пак много е написано.
Извиняваи че те цитирам, но това не нито МАП нито МАФ, а датчик за доложението на дроселовата клапа, да не става объркване.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Любо » 25 апр 2008, 14:41

vladdko е прав, че това е TPS,
но и tankovbg е прав за MAP-a или MAF-a.

П.П. До довечера ще кача снимка на флакона, за който писах по-горе.
Ще редактирам този пост и ще сложа снимката в него.
Ето снимката
Изображение

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Revell » 26 апр 2008, 00:09

Първо благодаря за снимката на флакона утре ще отида до практикер да видя дали го имат.

за МАП или МАФ той до колкото знам е до кутията с филтъра и е определящ само при работа на бензин, а колата работи еднакво и на газ и на бензин.

за маркучите не съм сигурен...не се вижда нито един да е напукан но като отворя дроселовата клапа да форсирам се чува едно "сссссст" и не мога да определя дали се чува от нея или някъде под нея и дали е нормално да се чува това.Друго което забелязах е че един маркуч е сплескан и ми се струва че през него не може да премине нищо...нормално ли е? Показал съм го на втората снимка.
vladdko написа:Колега при теб клапана е малко по-различен от моят, но като го глегам принципа е същия - не си могъл щото са 4-ри болта, но четвъртия как ще го отвиеш - незнам, май трябва да си свалиш пласмасовия въздуховод.

П.П. къде са ти сложили плочката на газта? И защо не на дроселовата клапа - виж там където ти е сложена, да не е запушено след нея.
vladdko на първата снимка съм снимал "гнездото" от по добър ъгъл и се виждат само 3 болта...4-тия не го намерих ако има такъв можеш ли да свалиш снимката и да нарисъваш една стрлка или поне да обясниш къде е? Да не би да е от обратната страна на колектора? *00147* на втората снимка се вижда плочката на газта, сложена на пластмасата на въздуховода.
Прикачени файлове
DSC00780.jpg
"гнездо" на клапана
DSC00781.jpg
плочка - газ, сплескан маркуч

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от vladislav » 27 апр 2008, 19:17

Писах че са 4-ри ама май при теб са си 3, при мен са 4. Все пак двигателите са различни.
Би трябвало да се размърда след като ги махнеш/има гарнитурка, ама да не са сложили силикон вместо нея и затова да не ще/, пробва ли на място със спрея, ако не става и това е вариант.
А за плочката не се ориентирам ама щом казваш че е там ОК, тя там и трябва да е.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от dimbatami » 27 апр 2008, 21:00

колега ти със какъв разход си на газ и появява ли се едно падане на оборотие при рязко пускане на газта и колата се мъчи да огасне но щом намалиш скороста или почти спреш оборотите се нормализират :?:

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от Revell » 28 апр 2008, 13:09

ами след почистване на свещите, впръскване от спрея в дросела, рестартиеране на компютъра и неговото обучение, оборотите се стбилизираха...остана само проблема с паленето на студено...пръскането в клапана не свърши работа.

Въпрса ми е ако го напъна с по стабилна щанга мога ли да изкъртя нещо или не?

оборотите нямат разлика ако се движа или съм спрял. Единсвеното друго е, че преди рестартирането имах дупка до 2000 оборота на бензин сега се пооправи, макар че все още е тромава колата до тези обороти и се опитва да предърпва мъничко...като мине 2000 и излита...

разхода ми е под 10/100 даже извън градско мисля че пада и на 7/100.

като помисля за тази дупка която говоря...днес забелязах че като е студена колата ако работи на празенход и се помъча да изфорсирам ако почна изфорсирането под 2000 почва да глъхне...сякаш не и стига гориво...ще се опитам да свале моторчето пак с "гнездото" само някой да ми каже дали мога спокойно да напъвам...данеби да има някакъв друг захват в колектора и да го изкъртя. Струва ми се че ако се оправи клапана ще се оправи работата на студен двигател и дупката до 2000.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от dimbatami » 28 апр 2008, 18:53

колега ти си три болта на гнездото и за да ги отвиеш по лесно подобре да свалиш дросела и тогава ще ти се отвори повече пространство за работа дросела е със четри болта моят мотор е същия и днес го правих това упражнение а за глъхненето до 2000 оборота и аз го имам на бензин но това явно е от инжекторите те маи са хванали нагар

Потребителски аватар
milen3mp
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 10 яну 2008, 19:47
Модел на автомобила: escort 1.6 16v turner 1994
Местоположение: varna> frankfurt am main >varna
Status: Извън линия

Re: демонтаж на постъпково моторче

Мнение от milen3mp » 02 май 2008, 20:31

Колега , почисти си мафа или мап сенз. и си виж свещите и ако държиш 1150-1600 оборота ще свалиш градското но 8,0-8,5 ако си вез климатек :idea: :!:

Лек Път :!:
през дупките си карам и.......А

ОТ ФОРД СТАНА НА БЪГИ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта