високи тихи обороти на мондео
- MIG19
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 25 яну 2008, 20:49
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 16v 136ks.Zetec Седан
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
високи тихи обороти на мондео
Пичове здравейте понеже съм новак в ФОРД може ли да ми каже някои защо ми държи високи тихи обороти,колата е мондео 2.0 16v 136ks.
Аз предполагам стъповото муторче да прави проблеми.
Моля да ми дадете съвет от къде да тръгна да търся проблема с тия обороти.
МЕРСИ.
Аз предполагам стъповото муторче да прави проблеми.
Моля да ми дадете съвет от къде да тръгна да търся проблема с тия обороти.
МЕРСИ.
гласувате за едно сладко дете http://www.pampers.bg/profile/14250
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: високи тихи обороти на мондео
Има много теми за почистване на моторче за празен ход. Разгледай ги. Колко са ти високи оборотите на празен ход, трябва да са около 1000 на място и към 1500, когато си в движение. При мен в движение ги поддържа пак 1000, но май трябва към 1500 да са.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: високи тихи обороти на мондео
1000 на място ми се чинят множко. 900 е по-добре.
1500 в движение пак са доста. 1100-1200 мисля, че са оптимални.
MIG19, твоите колко са?
1500 в движение пак са доста. 1100-1200 мисля, че са оптимални.
MIG19, твоите колко са?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- MIG19
- потребител
- Мнения: 100
- Регистриран: 25 яну 2008, 20:49
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 16v 136ks.Zetec Седан
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: високи тихи обороти на мондео
Около 2 ми държи 2-3минути после падат на 1000об.
гласувате за едно сладко дете http://www.pampers.bg/profile/14250
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: високи тихи обороти на мондео
2000 докато е студена ми се виждат множко. При мен държи малко под 1500 в началото и малко под 1000 като загрее. Дали ще е 900 или 1000 сега за 100 оборота проблем ли ще правим. 

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: високи тихи обороти на мондео
Според мен има няколко неща, които можеш да направиш, а последователността е въпрос на твой избор.MIG19 написа: ...
1. Изчитане на темите за високи обороти на празен ход:
http://www.clubford.org/forum/search.ph ... 0%BD%D0%B5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B4#p112981" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Диагностика в добър сервиз.
3. Направи си сам-подкарваш клапан за празен ход, температурен датчик, TPS, дросел, вакуумни маркучлета, чистиш, миеш, мериш, пръскаш букси, оглеждаш кабели...и накрая отиваш в сервиз

П.П. Никой не ме цитира, та да се цитирам сам:)

Тая проста джаджа има много имена:
-клапан за празен ход
-въздушен байпас за празен ход
-въздушен байпас на дросела
-байпас на засмуквания въздух..... и какви ли още не измислици на производителите. Бе изобщо, при всяка комбинация от думите: празен ход, въздух, байпас, контрол, става въпрос все за тоя клапан.
Цялата идея е компът да подава въздук когато той, а не водача прецени.
Байпасът е или 100% отворен или 0% отворен, санким затворен. Междинни положения нама.
Три са случаите, при които намесата на клапана за празе ход е задължителна.
1. Запалване (стартиране)
-двигателят се нуждае от големи количества въздух и ЕКУ-то отваря клапана 100%
2. Празен ход
-празният ход трябва да е равномерен и стабилен

-празният ход трябва да е по-висок при студен двигател с цел неговото по-бързо загряване
-празният ход се повишава при прегряване, с цел увеличаване обема на охл. течност, прекарвана през радиатора=по-добро охлаждане.
-празният ход се вдига при повишена ел. консумация за да поеме по-големия товар на алтернатора.
-празният ход се вдига при повишаване налягането в кормилната рейка (при напълно навит волан)
3. Забавяне на движението
-при пълно отпускане на газта, празният ход се вдига за да предпази от евентуално угасване. Комбинацията от
напълно отпуснат педал на газта+обороти над ~2000 вкарва двигателя в т.н режим на принудителен празен ход (разходът тогава е 0.00:) ) Намаляването на оборотите при отпускане на газта става с различна скорост (и до различни нива) и е въпрос на програмиране на еку-то. По време на празен ход клапанът "трепти", т.е. редуват се непрекъснато отваряне 100% и 0%(мързи ме да обяснявам, ама то е ясно

Тестването на клапана е просто. Запалваш, чакаш да загрее, без да даваш газ и разкачваш кабелите на клапана. Ако
оборотите паднат и двигателят се затресе или угасне клапанът е ОК. Ако въпреки разкачването на клапана няма промяна в работата на двигателя = проблем с клапана.
Следва миене, за което има маса постове.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта