форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
parmapar
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 03 фев 2007, 22:52
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 16v
Status: Извън линия

форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от parmapar » 09 мар 2008, 22:36

Тук има зададен въпрос за форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek от 1994г.Моят автомобил е от 1998г. пълна инжекция и е с пластмасов всмукателен колектор.Може ли да монтира обикновена газова уредба ,а не газов инжекцион

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от schrack » 10 мар 2008, 18:34

да ама веднага сменяш кабели и свещи задължително и............да са Моторкрафт

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от g.taskov » 10 мар 2008, 20:07

Хубаво е , ако имаш средства да бъде с ламбда контрол и обезателно с разтоварващ клапан , та ако гръмне да не ти заминат колекторите .

Потребителски аватар
beni barzia
потребител
потребител
Мнения: 188
Регистриран: 24 окт 2005, 23:05
Модел на автомобила: Eskort 96,1.6-16V/BMW E30
Местоположение: софия,new iskar
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от beni barzia » 04 май 2008, 00:00

а задалжителен ли е емулатора за ламда сондата :roll:

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от Edinuser » 04 май 2008, 22:42

Ако имаш работеща ламбда сонда и си сложиш ламбда контрол - не ти трябва ламбда емулатор а и разхода ще ти е по-нисък и двигателя ще бачка по-добре... е не колкото газов инжекцион, но по-добре от колкото само с обикновена уредба.

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от trayan » 06 май 2008, 20:37

Здравей колега,

Монтира ли газовата, какви са ти отзивите. Питам защото и аз се вълнувам от същия проблем и събирам мнения.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от orlinm » 07 май 2008, 02:54

Или слагаш ламбда емулатор, или слагаш ламбда контрол. При първото "лъжеш" компютъра на колата че бачка нормално на бензин (евтиното решение), при второто просто сигналите от ламжбдата към компютъра са "адаптирани" при работа на газ и компа "знае" че караш на газ и коригира работата на мотора както си прави при работа на бензин. Ламбда контрола е по-скъп, пести 3-4% от разхода на гориво само че мотора реагира по-бавно. Като настъпиш газта рязко, ако имаш ламбда контрол колата ще се изфорсира 1/3 секунда по-късно. Просто ламбда контрола в повечето случаи дава забавена реакция
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
beni barzia
потребител
потребител
Мнения: 188
Регистриран: 24 окт 2005, 23:05
Модел на автомобила: Eskort 96,1.6-16V/BMW E30
Местоположение: софия,new iskar
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от beni barzia » 07 май 2008, 20:29

а задължително ли трябва да има ламда контрол този модел или може и без :roll:

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от trayan » 08 май 2008, 08:17

А по отношение на цената, газовата плюс всички тези допълнителни ламбда котнроли, кихалки, смяна на кабели и т.н... няма ли да се достигне цената на един газов инжекцион... :shock: С газовия инжекцион се печели и спокойствие поне знаеш, че няма да ти се наложи смяна на колектори.

Потребителски аватар
beni barzia
потребител
потребител
Мнения: 188
Регистриран: 24 окт 2005, 23:05
Модел на автомобила: Eskort 96,1.6-16V/BMW E30
Местоположение: софия,new iskar
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от beni barzia » 11 май 2008, 15:46

beni barzia написа:а задължително ли трябва да има ламда контрол този модел или може и без :roll:
:roll:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от Любо » 12 май 2008, 16:59

Изглежда неса задължителни. Аз ако трябва да слагам бих слижил направо инжекцинна система. Но съм виждал колеги с пластмосови колектори с най-обикновени газови, с вакуумен изпарител и няма ядове :shock: Само една кихалка имаше за всеки случай.
Но все си мисля, че ако няма нещо да лъже компютъра ще се трупат грешки и периодично ще трябва да се разкача акумулатора, за да се изтриват.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от Edinuser » 12 май 2008, 20:52

Не е задължителен Ламбда контрола (ЛК) - но е много полезен :)
Той се грижи да имаш оптимална горивна смес.
Газовият инжекцион - върши подобно нещо, но много по-добре.
На тази ЛК която съм гледал описанито има и ключе за превкл. между нормален и икономичен режим на работа.
Освен всичко друго - ЛК ако е свястна компенсира промяната в параметрите на платната в изпарителя и други промени в настройките с течение на времето докато се скапят почти напълно платната.
Като отидеш няколко пъти на газаджия за настройка - ето ти поне половината пари за ЛК.
За това на ЛК - му казват Система за обратна връзка по отношение изгарянето на горивната смес.
Според мен си струва слагането и парите.

Потребителски аватар
beni barzia
потребител
потребител
Мнения: 188
Регистриран: 24 окт 2005, 23:05
Модел на автомобила: Eskort 96,1.6-16V/BMW E30
Местоположение: софия,new iskar
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от beni barzia » 21 май 2008, 21:46

а може ли да е с вакумен изпарител или трябва да е с електрически :roll:

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от Edinuser » 21 май 2008, 23:26

Електрически.

Потребителски аватар
beni barzia
потребител
потребител
Мнения: 188
Регистриран: 24 окт 2005, 23:05
Модел на автомобила: Eskort 96,1.6-16V/BMW E30
Местоположение: софия,new iskar
Status: Извън линия

Re: форд ескорт 1.6 16кл двигател zetek

Мнение от beni barzia » 22 май 2008, 20:14

а само още един въпрос бензиновото помпа хубаво ли е да се прекъсне докато си на газ или нищо и няма да работи,имам в предвид да не се товари нещо като не работят само дюзите :roll:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 192 госта