загуба на масло на фокус
- beatboxx
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 11 юни 2008, 23:12
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v Zetec
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
загуба на масло на фокус
ЗдравеЙте имам едно вЪпросЧе кЪм по компетентните колата ми е фокус 98 1.6 16в мотора е зетек забелязах Че имам голяма загуба на масло около 400 грама на 1000 км колата не пуши само при студено време пуши бял пушек карах я да ми замерят компресията казаха че е добре карам я са 10в40 на мобил 1 от капаЧката за доливане ми духа малко моЖе ли да е за смена на сегменти като компресията е добре а и не се омаслява от никЪде по двигателя колата си вЪрви перфектно има мощност какво моЖе да е според вас.
Благодаря ви предварително
Благодаря ви предварително
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Стремиш се да държиш нивото на МАХ?
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
С няколко колеги вече забелязваме повишен разход на масло на този мотор. Май си е характерно за тия Фокуси. Гъстотото масло не е решение, най-много да прецака нещо по мотора - повдигачи, лагери... Най-добре е да си го караш с 5W-30. Гадно е също така, че оригинални части за тоя мотор НЯМА - т.е. сегменти, бутала, лагери и подобни трябва да търсиш неоригинални и може да се окаже приключение...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=16446
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=15831
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=16446
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=15831
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
1. Вложки на клапани.
2. Това че има компресия не означава маслените сегменти да са наред.
2. Това че има компресия не означава маслените сегменти да са наред.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
paci написа: 400 грама на 1000 км
Съмнявам се такъв разход да е нормален за какъвто и да е четиритактов двигател.debug написа:Май си е характерно за тия Фокуси


Ако е така изобщо не трябва да се сменя маслото-само доливаш и все ти е ново.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Не съм написал нормално, а характерно
Има разлика, нали? Слабост на мотора...

-
- потребител
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Колега , не е редно такъв разход на масло.Колко ти измериха компресията?Погледни пак отнякъде да не тече масло но с фенерчеи внимателно , по някой път сълзи и трудно се вижда . Пипни хубаво с пръст аспуха и чернилката я разтъркай между пръстите ,ако е суха не гори масло , но ако е мазна и цапа ръката и е насъбрана около аспуха си за сигменти , дано не е нещо по-лошо.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Пукнат картер.
Няма да повярваш, но е така.
За инфо 512 лева в МП.(говоря за долната метална част, горната част, немога да си представя колко струва ама е малко вероятно да е заминала)
p.s.
Все пак погледни одушника на картера в какво състояние е и дали не ти хвърля много масло във възд. филтър
Няма да повярваш, но е така.
За инфо 512 лева в МП.(говоря за долната метална част, горната част, немога да си представя колко струва ама е малко вероятно да е заминала)
p.s.
Все пак погледни одушника на картера в какво състояние е и дали не ти хвърля много масло във възд. филтър
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
g.taskov написа:...
Сигурно няма да повярвате, ама моя стария беше със здрав картер, здрави маркучи, не течеше от никъде (мих го на пароструйка, следих го - нищо), ауспухът беше сух и черен, и пак доливах по 5 литра за 10000км. Гледаха го майстори, гледаха го в МП и ми обясняваха, че не може да гори толкова масло... Да, ама аз го купувах и го доливах... Къде отиваше?focusfocus написа:...
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
И къде отиваше в крайна сметка?
При замерване на вредните емисии, ако гори масло би трябвало да покаже със сигурност.
При замерване на вредните емисии, ако гори масло би трябвало да покаже със сигурност.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Предполагам го гореше
. Като смених мотора че му замина биелен лагер - спря да се губи. Описвал съм си одисеите вече в две-три теми. Дали са мерили емисии - не знам, аз им закарах колата и отидох да си я взема след 4-5 часа. Всичко и беше "наред" според МП. Като се замисля, не помня да съм видял и някаква разпечатка от диагностика...

-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
за МП или добро или нищо, така че едно ГООООООООООООООООООЛЯМО нищо за тях.
Принципно на годишня преглед мерят емисии и се вижда много добре, ако има масълце. Стига да им се занимава.
относно теча се слага една фосфоресцираща течност, като я светнеш с неонова лампа показва и най малки течове.
Може да е толкова малък че още като излезе и да изгори на загретия двигател.
Моя картер на вид не беше пукнат, само че металът от сол през зимата беше станал на шупли и маслото се процежда през него, като го свалиха направо се разпадна.
така че всичко е възможно, ама да гори масло и да не пуши е малко верояно.
Принципно на годишня преглед мерят емисии и се вижда много добре, ако има масълце. Стига да им се занимава.
относно теча се слага една фосфоресцираща течност, като я светнеш с неонова лампа показва и най малки течове.
Може да е толкова малък че още като излезе и да изгори на загретия двигател.
Моя картер на вид не беше пукнат, само че металът от сол през зимата беше станал на шупли и маслото се процежда през него, като го свалиха направо се разпадна.
така че всичко е възможно, ама да гори масло и да не пуши е малко верояно.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Картерът със сигурност беше здрав, щото го използвахме на новия блок. Плюс това на 1,6 е алуминиев, а твоят - стоманен 

-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
моя е от две части алуминиев и метален най-долната(ваната).
И в крайна сметка след разглабянето установи ли къде ходи маслото? Само блока ли смени.
И в крайна сметка след разглабянето установи ли къде ходи маслото? Само блока ли смени.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Смених нов оборудван блок - т.е. със всичките му подробности вътре, главата остана старата. Спря да гори - значи проблемът е бил в цилиндри / сегменти. Колата беше на 130000 км - истински, купих я от познат, той я взел от Мото Пфое.
На 1,4 и 1,6 картерът е изцяло от алуминий - това имах предвид, иначе знам за 1,8 / 2,0.
Дай ако искаш тия въпроси да ги обсъждаме на лични, че бая разводнихме темата.
На 1,4 и 1,6 картерът е изцяло от алуминий - това имах предвид, иначе знам за 1,8 / 2,0.
Дай ако искаш тия въпроси да ги обсъждаме на лични, че бая разводнихме темата.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
Да прав си стига толкова чат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
При проблем с маслен сегмент, маслото не се обира както трябва от стените и в процеса на горене изгаря.
Не може да се открие с мерене на компресия, защото над него има два компресионни сегмента, а само на тестера при ГТП.
Не може да се открие с мерене на компресия, защото над него има два компресионни сегмента, а само на тестера при ГТП.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 18 окт 2007, 20:40
- Модел на автомобила: форд фокус комби 1,6 100 к.с. 2000 г.
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: загуба на масло на фокус
И моя фокус, който е зетек също погълна много масло. Оставих на един майстор да го сменя и след 3 000 кл. долях точно 2 л. масло и то лукойлско 10w40.
Преди това бях с 5w30. След този случай ходих до майсторите на ул. Брод и те казаха че не гори масло, защото свещите са чисти. Откакто долях карам
вече 350 кл. и маслото въобще не е мръднало. Сега карам с комбинация от двете масла. Възможно е оня майстор въобще да не го е сменял.
Преди това бях с 5w30. След този случай ходих до майсторите на ул. Брод и те казаха че не гори масло, защото свещите са чисти. Откакто долях карам
вече 350 кл. и маслото въобще не е мръднало. Сега карам с комбинация от двете масла. Възможно е оня майстор въобще да не го е сменял.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта