Проблем в таблото на Фокус
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 18 окт 2007, 20:40
- Модел на автомобила: форд фокус комби 1,6 100 к.с. 2000 г.
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Здравейте,
мерси много на всички, които споделиха за проблема с VSS.
днес купих нов VSS от МП, цената е 82 лв. и после ми го смениха в един сервиз за 15 лв. В началото не искаше да излиза, поради клеясване на щивфта, но след напръскване го смениха за 10-15 мин.
надявам се с тази информация да помогна на някои, както Вие помогнахте на мен.
Хайде безаварийна на всички!!!

мерси много на всички, които споделиха за проблема с VSS.
днес купих нов VSS от МП, цената е 82 лв. и после ми го смениха в един сервиз за 15 лв. В началото не искаше да излиза, поради клеясване на щивфта, но след напръскване го смениха за 10-15 мин.
надявам се с тази информация да помогна на някои, както Вие помогнахте на мен.
Хайде безаварийна на всички!!!

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 19:03
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Имах същия проблем с моя Фокус и след като смених датчика на километража на скоростната кутия скоростомера се оправи.И при мен щифта излезе доста трудно.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Къде е тоя VSS датчик на скоростната кутия или на таблото?
Да взема да го смяня че улових един път такова падане на стрялката на километража, като се спускам по надолнище на скорост и чувствам че ще е това.
Да взема да го смяня че улових един път такова падане на стрялката на километража, като се спускам по надолнище на скорост и чувствам че ще е това.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 19:03
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
VSS датчика е на скоростната кутия непосредствено над изхода за полуосите.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Кой ме би в главата , че един път ми паднала стрелката на километража да си сменям датчика. Щифта е невадяем.
Почистих си стария VSS, който си седи там няма никакъв проблем. Но вече като съм се хванал ще го сменя.
Приемам съвети как да сваля щифта, някакви идеи за специални инструменти или да го разпробия направо.
Учудвам се кой гений реши да сложи щифт вместо болт.
Почистих си стария VSS, който си седи там няма никакъв проблем. Но вече като съм се хванал ще го сменя.
Приемам съвети как да сваля щифта, някакви идеи за специални инструменти или да го разпробия направо.
Учудвам се кой гений реши да сложи щифт вместо болт.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 19:03
- Модел на автомобила: Ford focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Към щифта внимателно се заварява с CO стоманена шпилка която се явява продължение на самия щифт.
След това се поставя стоманена тръба около заварената шпилка.На шпилката се поставя стоманена шайба,чийто вътрешен отвор е колкото шпилката,а външния по-голям от външния диаметър на тръбата.На шпилката се навива гайка която като опре в шайбата и продължите да навивате ще изтегли щифта през тръбата от скоростната кутия.
Шпилката примерно е 5 или 6мм от здрава стомана с дължина около 80мм.Тръбата е с дължина окло 75мм,вътрешен отвор 7-8мм.Ако заварката стане с голям диаметър трябва да ползвате по широка тръба през която спокойно да минава заварката,като съответно ще използвате и шайба с по-голям външен диаметър.
Внимавайте с температурата когато се прави заварката,защото корпуса на ск.кутия е от алуминиева сплав!
Винаги откачайте акумолатора,когато по колата се извършват заварачни дейности!
След това се поставя стоманена тръба около заварената шпилка.На шпилката се поставя стоманена шайба,чийто вътрешен отвор е колкото шпилката,а външния по-голям от външния диаметър на тръбата.На шпилката се навива гайка която като опре в шайбата и продължите да навивате ще изтегли щифта през тръбата от скоростната кутия.
Шпилката примерно е 5 или 6мм от здрава стомана с дължина около 80мм.Тръбата е с дължина окло 75мм,вътрешен отвор 7-8мм.Ако заварката стане с голям диаметър трябва да ползвате по широка тръба през която спокойно да минава заварката,като съответно ще използвате и шайба с по-голям външен диаметър.
Внимавайте с температурата когато се прави заварката,защото корпуса на ск.кутия е от алуминиева сплав!
Винаги откачайте акумолатора,когато по колата се извършват заварачни дейности!
Последна промяна от Blagomil на 11 юли 2008, 06:58, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Точно това смятам да направя, но вместо да заваря шпилка ще пробвам първо да направя резба на самия шифт и с гайка да го изтегля, ако не стане вариант 2 да и пробия една дупка и да и навия вътре болт. Варианта със заваряването е за последно, че може да ми стане весело.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Успях!!!!!
Свалянето на тоя датчик бе едно мъчение, след пръскане с каво ли не щифта излезе с керпедена.
След което след още 20 мин. мъчение да се хване датчика и 10 мин блъскане с чук(по леко че пластмасов) мъчението свърши.
Мизерии всякакви вътре, кал, листа и други. беше срастнат за кутията. Обаче с новия, като че ли колата ми се движи по-добре.
Успех на всички, на които рано или късно ще им се наложи да го сменят.
Свалянето на тоя датчик бе едно мъчение, след пръскане с каво ли не щифта излезе с керпедена.
След което след още 20 мин. мъчение да се хване датчика и 10 мин блъскане с чук(по леко че пластмасов) мъчението свърши.
Мизерии всякакви вътре, кал, листа и други. беше срастнат за кутията. Обаче с новия, като че ли колата ми се движи по-добре.
Успех на всички, на които рано или късно ще им се наложи да го сменят.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 21 авг 2008, 16:16
- Модел на автомобила: Ка
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Вие сте късметлии. За моята Ка този VSS датчик струва 217лв.
Ама какво да правя смених го. Излезе лесно и в сервиза ми взеха само 10лв. за труд.

За момченцата Форд, за момиченцата - ФордКа : )
-
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 13 фев 2009, 11:40
- Модел на автомобила: Focus 1.8 Benzin 1998 Kombi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем в таблото на Фокус
Някой по-горе беше написал, че с новия колата му върви по-добре. Това е възможно, защото аз констатирах, че когата спря скоростомера падна и мощността на колата с около 10-15 %.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта