1.6 EFI - CVH

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dedomras
потребител
потребител
Мнения: 258
Регистриран: 13 фев 2007, 15:06
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 EFI-CVH, RS 2000
Местоположение: София
Status: Извън линия

1.6 EFI - CVH

Мнение от dedomras » 14 юни 2008, 10:35

Момчета интересуваме с какво е по различен този двигател 1.6 EFI - CVH. Някои ще ми обясни ли каква е разликата в него че е 105 коня, от примерно 1.6 zetec 90 коня! Аз мислех че zetec са поне малко по мощни а то почти 15 коня разлика! :) Вече питах за бензиновата помпа дали да я сменя 4е тя ми е от 1.3mi, но така и не получих дори 1 коментар относно въпроса ми значи ще я сменя :D като е за модела ... да е за модела :)
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от cocoff » 14 юни 2008, 16:38

Разликата е в полусферичната глава и ъгъла на клапаните. На няколко места срещнах описания като: болезнено недодялан и шумен(особено при високи обороти).
Мощността не е всичко... Багерите дето копат са много мощни :P
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от vargala81 » 14 юни 2008, 23:05

cocoff написа:Разликата е в полусферичната глава и ъгъла на клапаните. На няколко места срещнах описания като: болезнено недодялан и шумен(особено при високи обороти).
Мощността не е всичко... Багерите дето копат са много мощни :P
само да отбележа че въртящият мумент на зетека е134 нм при 3000 оборота а на чивихаш 135 нм при 2800 оборота .верно че е малко шумничка ама на мен и гърнето ми е спукано .

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от cocoff » 15 юни 2008, 07:27

http://www.clubford.org/portal/content/view/100/95/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от vargala81 » 15 юни 2008, 12:31

Стандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите
ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям к-коефициент и обратно. Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Ще пробвам да го обясня така: един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне (знаем, че това става постепенно – виж следната
графика). За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от cocoff » 15 юни 2008, 13:09

На кой точно въпрос на dedomras отговаряш като си пейстнал тоя абзац?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от vargala81 » 15 юни 2008, 15:36

cocoff написа:На кой точно въпрос на dedomras отговаряш като си пейстнал тоя абзац?
а ми отговарям на следния въпрос.един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка.така при мен и конските сили и въртящият мумент са повече от на зетек 1.6 , в двата случая чивихаш моторите трябва да оскоряват по бързо ,и от 0 до 100 и от 80 до 120 плюс това мощноста на чивихаш идва по рано от колкото на зетек.ти даваш пример с трактора ,дето едната задна гума е по голяма от ескорта .виждал лиси тир без ремарке на магистралата неможеш даго стигнеш никога.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.6 EFI - CVH

Мнение от cocoff » 15 юни 2008, 20:24

Само дето такъв въпрос никой не е задал :D
Човекът питаше каква е разликата между CVH и зетек та при еднакъв обем има разлика в конете.
Аз му казвам това, което знам-формата на камерата и ъгъла на клапаните. Давам и линк, където има още инфо(откъдето е видно, че разликата идва от компресията). Казвам и това, което е общоизвестно в целия свят:CVH е недодялан, груб и шумен. Засегнат, ти пействаш пасажи от линка, който дадох, мъчейки се да ни убедиш в предимствата на CVH. Ако всички тези "предимства", които си изредил, бяха решаващи, нали се сещаш, че нямаше да има зетек...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта