Проблем-парното не топли много добре
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем-парното не топли много добре
Здравейте фенове
Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.
Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
датчика очевидно е заминал. обаче връзка между него и парното няма.провери си термостата - най-лесно става по следния начин.сутрин, като запалиш колата, вдигни капака и си сложи ръката на големия маркуч,който излиза от термостата и отива към радиатора.ако след 1-2 минути започне да се затопля, значи имаш проблем с термостата - или е "запекъл" в отворена или полу-отворена позиция, или отваря прекалено рано.
ако се окаже, че проблема е в термостата, след смяната му ще се радваш и на по-нисък раход
друга възможна причина за слабото парно е запушен радиатор на парното, или пък запушване в маркучите към/от него.това обаче не знам как се проверява лесно.нека колегите да помагат.
и последна възможна причина за слабо рално /прозаична и малко вероятна/ е ниско ниво на охладителната течност - това вече се проверява много лесно
ако се окаже, че проблема е в термостата, след смяната му ще се радваш и на по-нисък раход

друга възможна причина за слабото парно е запушен радиатор на парното, или пък запушване в маркучите към/от него.това обаче не знам как се проверява лесно.нека колегите да помагат.
и последна възможна причина за слабо рално /прозаична и малко вероятна/ е ниско ниво на охладителната течност - това вече се проверява много лесно

- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
термостата струва около 40 лв в мото пфое и около 20-25 по други магазини.ако решиш да не купуваш от мото пфое, избери магазин с качествена стока, защото термостата е важна част и трябва да работи прецизно.а смяната е елементарна - източваш антифриза в подходящ съд /ими пробка долу в дясно на радиатора/, развиваш корпуса на термостата, вадиш стария, слагаш новия и си готов.изобщо не е сложно. ако не се престрашиш - на сервиз, само им кажи да ти източат антифриза първо, както и да използват чист съд.иначе ще трябва да си купуваш антифриз 

- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем-парното не топли много добре
Вероятно термостата ти е "умрял" в отворено положение т.е. постоянно ти циркулира големия кръг.kalin_kalinov написа:Здравейте фенове
Искам да споделя един проблем с вас.Все още не знам дали е проблем ,но за такъв го считам тъй като за първи път имам форд-Ескорт 16 1.6 EFi.Въпросът ми е следния.Когато пусна парното не ми духа много горещо а е само топло.От известно време датчика за температурата на двигателя не ми показва нищо или показва когато си иска.И в повечето време стои в идеално студено положение.Възможно ли е да има връзка с това.Пробвах си датчика към ECU-то и май е заминал (като укася изводите на датчика-стрелката отива нагоре).Та въпроса ми е-има ли връзка между топлината на парното и някой от датчиците.
Ще се радвам на всички отговори.
Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред, термостата е за смяна!
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем-парното не топли много добре
това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
да,големия кръг имам предвид.е за да не ти загрява двг, единствената причина може да е термостата.аз поне за друго не мога да се сетя.пробвай първо термостата,ако е за смяна, смени го и тогава гредай датчика.kalin_kalinov написа:А възможно ли е като пипна голямата тръба която излиза от реостата да не е гореща а да има друг някакъв проблем.Предполагам това което казваш (Racer11) е за големия кръг на охлаждане на двигателя.С други думи възможно ли е и датчика ми да е наред но тъй като двигателя не може да загрее добре да се получава така че датчика да отчита студен двигател.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем-парното не топли много добре
Точно! Благодаря, че ме коригира навреме! (прелитането през форума не е много добреracer11 написа:това защо?или имаш предвид индикатора на таблото?kEFi написа:...Щом като укъсиш датчика стрелката отива гора - датчика е наред...

- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Първо откачаш 0-та на акумулатора (ако имаш СД с код-да си го запишеш), изкарваш най-ниско разположения маркуч за източване на системата (може и да не източваш) и ...сваляш! Ако нещо ти пречи-разкачи го. Самия термостат е на планка.kalin_kalinov написа:Ако може нека Racer11 да ми изпрати линк или снимка кое точно се развива и на кое да обърна особено внимание при подмяната и монтажа.
Успех!
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 22 окт 2005, 10:43
- Модел на автомобила: Ford Fiesta '89 1.4 Ghia - на Пропан-бутан
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз така
От как ми смениха двигателя в Мото-Пфое направо се отчаях от тая марка
Но нали съм си инат
, а и нямам време да сменя возилото (*00134* дано не ме оставиш първа, скъпа) цяло лято си псувам и си карам.
Проблема е, че и сега (при температури около нулата) перката на вентилатора се включва след около петнайсетина минути работа на двигателя и два светофара. Тоя ефект го имаше цяло лято, но сега забелязвам, че има и още един - парното работи най-много на 50-60% от това, което помня от предишните зими.
Чудя се дали като са ми сменяли двигателя не са запушили някой маркуч или нещо друго та да се получи този резултат.
Стралката на таблото си показва нормално, но веднага след смяната перката включваше при малко по-висока температура и като им обърнах внимание на това провериха и казаха, че всчико си работи.
Ако и автомобила вървеше щеше да е супер, но нейсе.

Но нали съм си инат



Стралката на таблото си показва нормално, но веднага след смяната перката включваше при малко по-висока температура и като им обърнах внимание на това провериха и казаха, че всчико си работи.

По-добре да си легнеш гладен, отколкото да се събудиш длъжен 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта