Смяна на антифриз
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Смяна на антифриз
Понеже ,преди да я купя,колата ми е стояла 18 месеца в автокъща реших да си сменя антифриза - син е, а за него препоръчват да се сменя на 2 години.И вече бях отишъл в МП /за гайките
/реших да си купя антифриз от тях - 8 лв за литър концентрат.Е да,но продават само оранжев - кълняха се, че няма проблем да се ползва за моя мотор, и си взех оранжев.Само ми казаха, да не го смесвам със синия - това си го знаех.
И сега на въпроса - като източа стария антифриз ще остане малко от него в каналите на блока.За това си мисля да направя следното - източвам, пълня с вода, паля за 1 мин и пак източвам - и така 2-3 пъти. Мисля си, че ще има ефект,но кажете и вие какво мислите.Някой прилагал ли е друга технология?Защото е много важно да не остане и капчица от стария антифриз в системата - така ще се пресече новия


И сега на въпроса - като източа стария антифриз ще остане малко от него в каналите на блока.За това си мисля да направя следното - източвам, пълня с вода, паля за 1 мин и пак източвам - и така 2-3 пъти. Мисля си, че ще има ефект,но кажете и вие какво мислите.Някой прилагал ли е друга технология?Защото е много важно да не остане и капчица от стария антифриз в системата - така ще се пресече новия



- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Прилагала съм тази теория, но доколкото знам винаги остава едно определено количество от стария антифриз и ако пробваш това да сипеш вода 2-3 пъти преди да сложиш новия антифриз мисля, че пак ще остане от стария.
Най-малкото това, което е в радиатора няма гаранция, че вместо него, примерно има вода / от водата, която си сипвал преди това за почистване/. И май винаги си остават 1.5 до към 3 л охладителна течност- стар антифриз или вода, при смяната.
Отделно по маркучите и незнайно още къде остава.
Най-малкото това, което е в радиатора няма гаранция, че вместо него, примерно има вода / от водата, която си сипвал преди това за почистване/. И май винаги си остават 1.5 до към 3 л охладителна течност- стар антифриз или вода, при смяната.
Отделно по маркучите и незнайно още къде остава.
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако ще сваляш термостата, то разкачи и маркучите, които отиват към радиатора, ако имаш АГУ, и към изпарителя и в задната част от ляво като си с лице към колата /поне при фиестата 90г обаче/ има много маркучи, които слизат на доста ниско ниво, оттам също не виждам как ще изтече стария антифриз, освен ако не ги откачиш и тях, те на един пластмасов разклонител се свързват.
- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.


- Dragonwagon
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 27 ное 2005, 16:18
- Модел на автомобила: EX - Escort '94 Zetec 1,8i
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Имам следния въпрос:carrot написа:Не си прав! Прочети какво пише на опаковката
! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
Аз карам постоянно на 100% антифриз и така от 3 Ford-а време.

Досега не сам имал никакъв проблем. Според Вас обаче не е правилно да се кара с неразреден концентрат. Защо? Какво би могло да се случи?
... Biz zum bitteren ende!
- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Това според мен се прави за икономия. И ако се разрежда антифриза най-добре е да се прави с дестилирана вода. Но най-сигурно си е само с концентрат.carrot написа:cybernone написа:Аз въобще не съм обръщал внимание на това до сега.
Като купих ескорта му смених антифриза и налях български концентрат (зелен ако не се лъжа) и няма никакъв проблем. Лятото малко ми харчеше от него, но откакто пднаха температурите не е мръднал въобще.
Та според мен течноста си екстра. Просто трябва да се поглежда от време на време, и най добре да се сипва изцяло концентрат, без вода.Не си прав! Прочети какво пише на опаковката
! Трябва да се разреди с вода в определена концентрация.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
оранжевия антифриз бил по-агресивен към чугунени глави. въпреки, че тогава логичния въпрос е защо не е агресивен към чутунени блокове...
Е аз проверих и на друго място, освен в МП - имам един много добър приятел в Еуратек и той ми каза, че оранжевия става за всякакви мотори, стига да не са с алуминиеви глави. Но пък всички зетеци са с алуминиеви глави, а старите са със син антифриз...
И след всичките консултации си направих мои разсъждения - м/у моя двг и 1.8 на фокус има много малко хардуеърни разлики, а фокуса е с оранжев антифриз.Така, че си мился, че няма проблеми, просто не трябва да се смесват.
Е аз проверих и на друго място, освен в МП - имам един много добър приятел в Еуратек и той ми каза, че оранжевия става за всякакви мотори, стига да не са с алуминиеви глави. Но пък всички зетеци са с алуминиеви глави, а старите са със син антифриз...
И след всичките консултации си направих мои разсъждения - м/у моя двг и 1.8 на фокус има много малко хардуеърни разлики, а фокуса е с оранжев антифриз.Така, че си мился, че няма проблеми, просто не трябва да се смесват.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта