На наклон ,без ръчна тръгва

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kolevv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 авг 2008, 18:23
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от kolevv » 02 сеп 2008, 18:56

Здравейте,колеги.Имам Фокус от една година и наскоро ми се случи следното:Паркиран на лек наклон при включена първа,колата леко но упорито започна да превърта назад.На тласъци кото от превъртане на колянов вал.Въпросът ми е?Компресията на ДВГ. или съединител.Колата е на около 80000км. по километраж и е на 7 год.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от teoto » 02 сеп 2008, 19:51

Бензин, дизел?
Преди правила ли го е?
Ех, въпроси!

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от stoy@n » 03 сеп 2008, 02:23

За бензинов двигател е нормално ако му е паднала малко компресията.Аз имах ескорт и той тръгваше на наклон когато е на скорост без ръчна.При мен съединителя си беше наред.Двигателя беше на много повече от 80 000 но не ми е горял масло-в рамките на нормалното-от смяна до смяна не съм доливал и пада до минимум.

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от dimotaxi » 03 сеп 2008, 07:43

Компресията е понамаляла,щом казваш на тласъци! :-/:
Със сигурност не е от съединител.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от S_C » 03 сеп 2008, 09:14

То това е нещо като универсален тест за плътност при бензиновите мотори.Паркираш я на наклон и ако тръгне-значи не е в ред компресията.Сега...с колко не е в ред и на какво се дължи...ще кажат на диагностиката.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от cocoff » 03 сеп 2008, 09:28

kolevv написа: леко но упорито започна да превърта назад.
Наклони разни...5*...30*
Колко метра минава така?? :D
1-2 тласъка на наклон около 15* според мен са нормални, но ако не спира-кофти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

kolevv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 авг 2008, 18:23
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от kolevv » 03 сеп 2008, 10:10

Моторът е 1.6 бензин вентилиран 100к.с.,наклонът около10 гродуса.Превъртанията бяха 3 и дръпнах ръчна ,така че точн о не съм експериментирал.Тези дни ще направя по точен тест.Съединителя от самото начало ми отделя много високо,не може да се регулира.Никога не ми е горяла масло,нито има голям разход на гориво 7.5 смесено и дори с клима.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от nikolovvd » 03 сеп 2008, 10:31

По-принцип е нормално на такъв стръмен наклон да усетиш 2-3 "прескачания". Ако беше Трабант това щеше да продължи до безкрайност. :D
Ако е от съединителя след тези 2-3 "прескачания" би следвало едно баааавно и плавно движение.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от madboy » 03 сеп 2008, 10:36

Мммм, не знам дали е нормално, мойто болид не прави такива работи, но пък е много по-лек. Въпреки това когато я оставям на скорост в наклон винаги придържам с педала на спирачката да не реши на ръгне надооооле...
Не съм забелязвал често кола да прескача така. :-/:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от naftova pechka » 03 сеп 2008, 10:37

да не е с двигател на Вартбург или трабант както спомена колегата? ако е така няма страшно - напълно нормално, но иначе и на мен ми се струва, че двигателя ти е твърде голям и компресията трябва да е достатъчна да го спира - явно не е.
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от dimotaxi » 03 сеп 2008, 10:39

На по-голям наклон имам навика да включвам на задна-навик!?

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от stoy@n » 03 сеп 2008, 11:42

Колега няма от какво да се притесняваш.....ако отидеш да ти мерят компресията само щети напълнят главата с глупости.Дърпай си ръчната и забрави за проблема

:D:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от ewgeny » 03 сеп 2008, 13:00

Щом върви и гори малко, даже НЕ ходи да и мерят компресията.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

kolevv
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 06 авг 2008, 18:23
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от kolevv » 04 сеп 2008, 10:39

Благодаря на всички.Аз ДВГ изобщо не искам да го пипам,защото от опит знам ,че пипниш ли вече не е същото.Имал съм Типо и АУДИ и за най малкото прецъкване или шум айде на сервиз.Стига толкова от спецове,затова пиша във форума.Идеята беше дали е възможно да е от съединителя.Всички сте единодушни, че не е,така че щя я караме до каталясване.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от tankovbg » 04 сеп 2008, 12:05

Едно много важно правило, особено за двигатели Зетек (за други незнам), когато спирате на наклон и муцуната на колата е по посока на наклона, включвайте на първа, ако е обратно - муцуната нагоре, на задна. Видях нагледно как при завъртване на двигателя обратно се освобождава ангренажния ремък и може да прескочи зъб.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от ewgeny » 04 сеп 2008, 13:09

Тая работа за освождаване на ремъка нещо не се връзва. Я обясни как се случи?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от tankovbg » 04 сеп 2008, 13:49

Вързва се, когато сменяхме ангренажния ремък на Фиестата майстора ми демонстрира, беше вдигнал колелото, на пета скорост и завъртя малко колелото назад, двигателя се завъртя малко по посока обратна на въртенето, ролката която обтяга ремъка се върна назад (към купето) и отслаби натягането му. Тази ролка натяга само когато ремъка се върти по посока на часовниковата стрелка. И ако както описва питащия, колата е например под наклон, на първа с муцуната нагоре, то при връщане на колата назад по наклона е твърде възможно да прескочи зъб, особено на вала на изпускателните клапани (говоря за двувалките).
И той ми каза това правило за спиране под наклон. Аз го спазвам и задължително опъвам ръчната.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от samsung_bg » 04 сеп 2008, 15:51

Възможно ли е да се получи такова приплъзване, когато колата е под голям наклон с муцуната надолу и се налага да потеглиш назад.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от S_C » 04 сеп 2008, 15:57

Аз до колкото разбрах,става дума не за наклона,а за посоката на въртене на коляновия вал.Ако го завъртиш на обратно,освобождава ангренажа.Като си го запалил вече...няма как да го завъртиш обратно.Ако с включена първа бутнеш колата назад...ще постигнеш същия ефект и без да си в наклон.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: На наклон ,без ръчна тръгва

Мнение от tankovbg » 04 сеп 2008, 16:12

S_C написа:Аз до колкото разбрах,става дума не за наклона,а за посоката на въртене на коляновия вал.Ако го завъртиш на обратно,освобождава ангренажа.Като си го запалил вече...няма как да го завъртиш обратно.Ако с включена първа бутнеш колата назад...ще постигнеш същия ефект и без да си в наклон.
Точно така, завъртането на двигателя в обратна посока е причина за това.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта