Нов модерен бензинов двигател от Форд
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Нов модерен бензинов двигател от Форд
Ford съобщи, че инвестира 108 милиона долара за модернизация на завода си за производство на двигатели в Уелс.
Целта е да се обнови производството и след по-малко от две години там да се произвежда съвършено нов бензинов двигател с обем 1.6 литра от серията Ecoboost.
Това ще бъде ново поколение турбодвигател със система за директно впръскване на горивото. Благодарение на турбината и директното впръскване на горивото от Ford планират понижаване на разхода на гориво с 20% в сравнение с атмосферните двигатели с аналогична мощност.
Двигателят ще бъде и много по-екологичен, като емисиите СО2 в атмосферата ще бъдат намалени с 15%.
Новият двигател ще бъде монтиран на всички модели на които сега виждаме атмосферни бензинови агрегати с обем 1.6 до 1.8 литра. Това са Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo, S-Max и Galaxy.
Много е вероятно първият модел който ще получи новия турбобензинов двигател да бъде Ford Fiesta ST. Премиерата на малкият „горещ” Ford ще бъде към края на 2009 г. От фирмата вече съобщиха, че новото поколение на Fiesta ST е вече готово и сега остава само да се подбере подходящият двигател за автомобила.

Аутомедия
Целта е да се обнови производството и след по-малко от две години там да се произвежда съвършено нов бензинов двигател с обем 1.6 литра от серията Ecoboost.
Това ще бъде ново поколение турбодвигател със система за директно впръскване на горивото. Благодарение на турбината и директното впръскване на горивото от Ford планират понижаване на разхода на гориво с 20% в сравнение с атмосферните двигатели с аналогична мощност.
Двигателят ще бъде и много по-екологичен, като емисиите СО2 в атмосферата ще бъдат намалени с 15%.
Новият двигател ще бъде монтиран на всички модели на които сега виждаме атмосферни бензинови агрегати с обем 1.6 до 1.8 литра. Това са Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo, S-Max и Galaxy.
Много е вероятно първият модел който ще получи новия турбобензинов двигател да бъде Ford Fiesta ST. Премиерата на малкият „горещ” Ford ще бъде към края на 2009 г. От фирмата вече съобщиха, че новото поколение на Fiesta ST е вече готово и сега остава само да се подбере подходящият двигател за автомобила.

Аутомедия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Фиат май правят нещо подобно - 1.4 и 150 коня мощност.
Основният въпрос е - Колко ще издържа такъв двигател.
5 - 10 - 15 години? И маслото сигурно ще се сменя между 5 и 10 хил. километра поради тежките гранични режими на работа.
Дано да ги направят като хората, че после пак ще има приказки за Форд.
Основният въпрос е - Колко ще издържа такъв двигател.
5 - 10 - 15 години? И маслото сигурно ще се сменя между 5 и 10 хил. километра поради тежките гранични режими на работа.
Дано да ги направят като хората, че после пак ще има приказки за Форд.
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
те и VW прават 1,4 литрови двг с турбо пълнене в голфовете,ама да са бегачки ?
Не.
Просто от малък работен обем големи очаквания не може да има,градско движение му е майката,спокойно и мирно
Не.
Просто от малък работен обем големи очаквания не може да има,градско движение му е майката,спокойно и мирно

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Щом 1.4 TSI задвижва джипа на VW (1550кг) от 0-100 за 9.6 секунди, все си мисля че не е толкова лош този двигател, а?Bijutera написа:те и VW прават 1,4 литрови двг с турбо пълнене в голфовете,ама да са бегачки ?
Не.
http://www.volkswagen.bg/modelle/tiguan ... ical_data/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Исках да кажа,че моторчето си е пъргаво и качествено,но не е бегачка,все пак голяма част от мощността се дава от турбото,което на VW е адски работоспособно и невероятно красиво на външен вид!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Само да ви припомня, че в WRC шампионата двигателите са с турбо и на 1000 км им правят пълна ревизия.
Казано на нормален език основен ремонт. В този ред на мисли тези нови "изстискани" двигатели, ако се опитате да ги изстисквате често до 6500-7000 оборота едва ли ще изкарат повече от 2-3 години.
Не забравяйте, че данъка се плаща върху мощността, а не върху кубатурата. Затова не разберам какво толкова им се радвате на новите двигатели.
Казано на нормален език основен ремонт. В този ред на мисли тези нови "изстискани" двигатели, ако се опитате да ги изстисквате често до 6500-7000 оборота едва ли ще изкарат повече от 2-3 години.
Не забравяйте, че данъка се плаща върху мощността, а не върху кубатурата. Затова не разберам какво толкова им се радвате на новите двигатели.
- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
A така и не ни даде дефиниция за думата "бегачка". Мноо размито е това понятие когато го ползваш ти ...Bijutera написа:те и VW прават 1,4 литрови двг с турбо пълнене в голфовете,ама да са бегачки ?
Не.
А какво ще рече "работоспособно" турбо, че тук щяхме да се задавим от смях

По темата: Дори и да го докарат на здравина въпросния двигател, наличието на турбината определено ще оскъпи подръжката. Да не говорим, че като цяло двигателите с директно впръскване на бензин са доста капризни като цяло към горива, филтри, свещи и кво ли още не. В България Ви е известно колко са ни качествени горивата и какъв невероятен избор има от "качествни" части

Знам, че VW е мръсна дума тука (не помня кой го каза в Узана


nikolovvd , това на което бих се радвал ако тази концепция на Форд се окаже успешна, е факта че турбо моторите имат много по-добри възможности и ресурси за тунинг и ... с някоя друга кинта отгоре можеш да си направиш самолетче.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Светли, ако събереш парите за новата Форделина (с новия двигател) и парите за тунинга си готов 60-70 % за едно Фокусче 2.5 турбо с 3 години гаранция. Защо ти трябва на баир лозе, а и какво още можеш да изтискаш от изтискан двигател.
- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Ford имат Mazda.
А те имат RX-8, 1.3 атмосферен бензинов двигател с мощност от 192 к.с. до 250 к.с. На нея градско по каталог и дават 15.8 а извън 8.9. Тук остава да си зададем въпроса защо не се развиват тези двигатели, и вече не са станали част на другите марки от групата - Volvo, Ford, Lincoln?


- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
RX-8 е с роторен двигател. Това е съвсем друга технология. За нормални коли не става - много харчи, скъпо се поддържа и пр.designer написа:Ford имат Mazda.А те имат RX-8, 1.3 атмосферен бензинов двигател с мощност от 192 к.с. до 250 к.с. На нея градско по каталог и дават 15.8 а извън 8.9. Тук остава да си зададем въпроса защо не се развиват тези двигатели, и вече не са станали част на другите марки от групата - Volvo, Ford, Lincoln?
Напразно се притеснявате за надеждността на бензиновите турбо мотори. Докато стигнат до вас ще са преминали милиони километри тестове и изпитания. Нима съвременните дизели (всички с турбо) са ненадеждни?!
Напомням, че преди години, 100 000 км пробег беше преклонен километраж и подаряваха златни часовници на малцината достигнали заветната цифра.
Сега 100 000 км да абсолютно нищо, считаме ги за детска възраст и обикновенно ремонтите дотогава практически няма.
Не се поддавайте на тая митология, че от едно времешното по-добро нема. По тая логика, дайте да си караме Модел Т, че е 4 литра само 23 коня та е разтоварен двигателя и ще си го караме вечно!
Ford. Feel the difference
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Точно си го каза.Не е вярно,че едно време моторите и колите като цяло са били по-качествени или по-трайни като живот.Вземете една Волга от 67-ма или ако щете някоя западна марка-Опел,Сеат или Алфа Ромео-да правили са страхотни автомобили,но колко от техните двигатели са изкарвали 100 000 км без основен ремонт?Много малко бройки и то при перфектна експлоатация през годините.А в днешно време при 100 000 км говорим за разработен двигател,на който тепърва почва живота!Не е проблем кола в днешно време да изкара и 200 000,дори 300 000 без кой знае какви поражения,докато през 70-те или 80-те години на миналия век това е било доста трудна мисия.Че камионите на Волво,Скания или Мерцедес имат и по 1 млн навъртени километри и продлъжават да се търкалят из Европа!Но тук говорим за марка,политика,качество и цена.Естествено не става въпрос за Дачия Логан или Шкода Фабия за по 20 хиляди лева,а за коли наистина които струват сериозни пари,но и качеството е на ниво.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Само да допълня, че качеството не е правопропорционално на цената. 
Освен това, самата дефиниция на "качество" е мъглява. Надеждност ли, здравина ли, качество на материалите ли, качество на сглобката ли, качество на проектирането и дизайна ли и пр.

Освен това, самата дефиниция на "качество" е мъглява. Надеждност ли, здравина ли, качество на материалите ли, качество на сглобката ли, качество на проектирането и дизайна ли и пр.
Ford. Feel the difference
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Това е бъдещето при бензиновите мотори, а това че не издържат не е вярно щото тоя мотор си е сметнат от началото до края. 1,4 турбо 150к.с. при Бравото е просто дзвер, абсолютен кеф е да се кара и вдига 200км доста бързо. При VW има даже с повече к.с. - 170. На тоя мотор не могат да се опрат повечето 2000 кубикови, а те горят минимум 2л отгоре. Турбото ще навлезе масово както при дизела преди няколко години.

chaosdd написа: Сега 100 000 км да абсолютно нищо, считаме ги за детска възраст и обикновенно ремонтите дотогава практически няма.
Не се поддавайте на тая митология, че от едно времешното по-добро нема. По тая логика, дайте да си караме Модел Т, че е 4 литра само 23 коня та е разтоварен двигателя и ще си го караме вечно!


- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Стига писа глупости ... волгите и ладите карат по 100-150 000 км без ремонт и се счита за преклонна възраст. Но за ФИАТ-ите Алфи и прочие тотално бъркаш. Те карат по 300 000 км някъде ... но това също не е никакъв сериозен пробегBijutera написа:Не е проблем кола в днешно време да изкара и 200 000,дори 300 000 без кой знае какви поражения,докато през 70-те или 80-те години на миналия век това е било доста трудна мисия.

Моя скромен опит с автомобилите зад граница е показал, че кола над 7 години рядко е под 200 000 км и това, че тук пристигат по на 100 000 км само ме разсмива. Изключително рядко се виждат автомобили на по 100 000 км и те обикновено са чувствително по-скъпи от останалите. Виждал съм с очите си Тойота Карина 2.0 дизелче на над 700 000 км без да е пипан двигателя, виждал съм и 190Д пак на тия километри (тва беше преди 5 години ... а колата още се движи!), служебната ми Тойота Корола (а уж новите не ги бивало) 1.4 100 кончета е 326 000 км, кара се само на прекъсвач (хаха служебна кола му викат) и освен консумативи и чат-пат през 2-3 години биалетки друго не се пипа, служебната ни Вектра Ц 1.8 е на над 330 000 км ... двигателят не е отварян и на всичкото отгоре върви на фурия! Сузуки Лиана 1.6 4х4 (2004 г.) - 280 000 км до момента двигателя не е пипан, имаме си даже и Шкода Фелиция, която ръмжи като породист спортен автомобил и въпреки 11-те си години и мотор 1.3 с карбуратор, скромните 277 000 км е все още в движение и в супер добро здраве. Така, че не е зле да си ъпдейтнеш инфото малко!
nikolovvd, не мога да скрия, че си прав ... вярно, е че докато ние можем да си ги позволим ще са доста поизтормозени, но не се знае колко по на зле могат да идат нещата с автомобилите на бъдещето. Но пък току-виж пък Форд направят един наистина железен двигател ... мисля, че ще е гъдел за всеки един ентусиаст да си поиграе с възможностите му

Като цяло мое мнение, е че за в бъдеще масово ще се правят двигатели с принудително пълнене (ест с цел икономичност и PR). Преди 3-4 години се тръбеше как ще се върне добрия стар двутактов двигател, който щял да бъде с механичен компресор и тинтири-минтири ... но какъвто и да е мотора наличието примерно на една Търбина значително скъсява живота му, независимо от стила на каране и още по-значително оскъпява подръжката му.
PS: RX-8 е с ванкелов двигател ... и Мазда го прави много преди Форд да да има нещо общо с тях и нека не пропускаме, че друга марка освен Мазда не е имала смелостта да пусне серийно автомобил с такув двигател.
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Кола от каране не се плаши, причините за повредите са други
Отделно от тия сметки ако турбодвигателчето гори средно по 2л бенз по-малко това са 4000лв по-малко на всеки 100 000 


- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
Two words: 1.Lada 2.Svetlix написа:PS: RX-8 е с ванкелов двигател ... и Мазда го прави много преди Форд да да има нещо общо с тях и нека не пропускаме, че друга марка освен Мазда не е имала смелостта да пусне серийно автомобил с такув двигател.


- designer
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: Нов модерен бензинов двигател от Форд
ВАЗ 21079:pantata написа:Two words: 1.Lada 2.Svetlix написа:PS: RX-8 е с ванкелов двигател ... и Мазда го прави много преди Форд да да има нещо общо с тях и нека не пропускаме, че друга марка освен Мазда не е имала смелостта да пусне серийно автомобил с такув двигател.
Мощност: 135 к.с
Работен обем: 1308 кв. см.




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта