ПОМОГНЕТЕ!!!! Проблем с климатроник на Мондео
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ПОМОГНЕТЕ!!!! Проблем с климатроник на Мондео
Здравейте колеги!
Снощи излизам около 21:00 в големия дъжд и всичко ОК! Обаче след няколко километра в Мондеото почва да става много топло, гледам нагласил съм си на 22 градсуса както винаги, но духа топло като за HI. Колкото и да намалям все си духа топло, включвам компресора и давам на LO и пак същото:(
Иначе градусите си ги нагласям на колкото искам и като е на ауто вентилатора си мени оборотите в зависимост от градсусите, само дето не може да се спре топлото
Колеги, дайте идей и съвети моля!!!!
Снощи излизам около 21:00 в големия дъжд и всичко ОК! Обаче след няколко километра в Мондеото почва да става много топло, гледам нагласил съм си на 22 градсуса както винаги, но духа топло като за HI. Колкото и да намалям все си духа топло, включвам компресора и давам на LO и пак същото:(
Иначе градусите си ги нагласям на колкото искам и като е на ауто вентилатора си мени оборотите в зависимост от градсусите, само дето не може да се спре топлото
Колеги, дайте идей и съвети моля!!!!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
По въпроса...
...не съм компетентен, но може да пробваме да локализираме проблема преди да си отвориш портмонето
1. Да започнем с проверка на ремъка на компресора;
2. Със захранване - ако има такова
3. Предпазители - ел или механични(?)....
..................................................................
9. МП в събота или неделя на отворените врати да го закачат на стенд
1. Да започнем с проверка на ремъка на компресора;
2. Със захранване - ако има такова
3. Предпазители - ел или механични(?)....
..................................................................
9. МП в събота или неделя на отворените врати да го закачат на стенд
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Предполагам, че клапата за топъл въздух, се е откачила (но незнам какъв е механизма) и е останала напълно отворена и не може да се компенсира от студения въздух. Това е единствения вариянт който сам можеш да си поправиш. Ако не е от това, сори мен ама ще трябва да ходи на хирург. Това е моето мнение!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Прав си!
И аз мисля че е от клапата за топлия въздух но механизма който я движи се управлява от климатроника и от там може да почне да се търси дали не отива сигнал за да затвори или самия механизъм е дал фира и тн.
Преди 2 дни правихме Голф 3 със същия проблем и затова съм 99% сигурен че тя е причината,но защо не работи вече трябва да види специалист или някой смел електротехник понеже може да се наложи да се разглабя доста от таблото за да се намери проблема.
И тук ще препоръчам:http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=215
Преди 2 дни правихме Голф 3 със същия проблем и затова съм 99% сигурен че тя е причината,но защо не работи вече трябва да види специалист или някой смел електротехник понеже може да се наложи да се разглабя доста от таблото за да се намери проблема.
И тук ще препоръчам:http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=215
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Може и да греша, но
...външните температури тия дни май не са достигали 22 или 19 градуса??? И в случая наистина би трябвало да ти духа топло!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Съгласен съм за външните температури но нали като включа компресора трябва да си изстуди. А и има наблюдения от по-студение дни как се държи.
БЛАГОДАРЯ на всички!!!
Тъй като нямам инфо как да проверя клапата за механичен проблем, мисля да пробвам този човек в студенски град.
Ще се радвам ако някой има още инфо и го сподели.
Поздрави!
БЛАГОДАРЯ на всички!!!
Тъй като нямам инфо как да проверя клапата за механичен проблем, мисля да пробвам този човек в студенски град.
Ще се радвам ако някой има още инфо и го сподели.
Поздрави!
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако знаеш къде са Impas56-намират се посока Хладилника, Драгалевското шосе, вляво. Та зад тях има специализиран сервиз само за монтаж и ремонт и подръжка на автоклиматици. Ползвал съм им услугите, доволен съм. Цени-поносими.
Доколкото си спомням ти скоро купи колата. Кога е проверяван фреона знаеш ли? Би трябвало да има лепенка с датата някъде. Проверява се на всеки 2 години! Ако ти е намалял фреона-ефекта от охлаждането намалява. А и компресора ще здаде багажа. Трака ли много?
Доколкото си спомням ти скоро купи колата. Кога е проверяван фреона знаеш ли? Би трябвало да има лепенка с датата някъде. Проверява се на всеки 2 години! Ако ти е намалял фреона-ефекта от охлаждането намалява. А и компресора ще здаде багажа. Трака ли много?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ами да на 11 февруари я купих колата. За фреона незнам - не съм го проверявал(но не трака компресора). Интересното е, че в неделя се прибирах от Етрополския балкан и на магистралата пуснах компресоа да пробвам как охлажда а и си беше жега. За нула време стана студ в колата и го изключих. Преди това също съм го пробвал за малко и не е имало грижи. Сега немога да спра топлото затова мисля, че е клапата, но трябва и фреона да разбера как е! Колко взимат за проверка?!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ДА АМА НЕ :(
1.Още в петък бях до майстора в Студенски град, действително човека изглежда много точен. Погледна го и потвърди, че проблем идва някъде по клапите топло/студено. Каза, че ще се наложи разглобяване на таблото и тъй като не е отвварял такова не е на 100% сигурен какви са механизмите на задвижване(електромоторче само или и вакум). Каза, че няма проблеми да я разглобим тази седмица, но ми препоръча да я закача на стенд и така би трябвало да изплюе ако е не работи някой датчик. Моя въпрос е наистина ако я закача ще ми даде ли инфо?!!?!?! Човека препоръча някакъв сервиз в Горубляне със стенд/четец. Аз така и не отидох в петък защото разчитах на прегледа в МотоПфое в събота (който се оказа абсолютна пародия).
2. След като в Мото Пфое ми казаха, че нямам как да ми помогнат в събота( на безплатните прегледи) ми казаха да се обадя и да си запаза час ( за работа щяло да ми струва около 80-90 лв)
.
Един от приемчиците обаче ми похвали много сервиза за климатични инсталациина Импас 56 - те работили с него често.
3. Разочарован от Мото Пфое, бегом към Импас 56. Там един пич ми разправя: "Няма никакви грижи оставяш колата за 2 дни и ще я оправим - 40лв за труд и 80 лв за ремонт на ел.механична клапа, ако е една, ама май има и вакумна клапа". И докато обсъждаме проблема, пича се клачва в колата да види за какво става въпрос и хоп студеното взе та тръгнаа аз на седмото небе от кеф " еххх имам си пак климатик ". От там радостен си тръгвам с куп благодарности за късмета който ми донесе пича, но си мисля "дали нямам пак да стане така?!". Тръгвам си пускам климатика и се кефа:) Да НО НЕ ЗА ДЪЛГОООО.
Тази сутрин същия проблем, само дето няма ТОПЛОО. Измръзнах докато стигна на бачкане:(
И така да обобща за тези, който не са има ли нерви да изчетат всичко това:
Климатроника ми се оправи сам. За извесно време си бачкаше без грижи(два дни), но днес отново блокира, този път на студено. Значи едно е сигурно - наистина проблема е в клапата топъл/студен въздух. Но дали е една?! и как се задвижва?!?! Вакум или електромоторче?!!? Аз си мисля за електромоторче и слаб контакт, но дали е така!??!?!
Моля, който има някаква информация по системата на климатроника да свирка. Всияко ще ми е полезно. Като гледам и таблото ще трябва да се разглабя (как става това???). Другото за което се сещам е да видя релета и предпазители. Имате ли идя кои са от системата на климатроника?!
Благодарности!!!
2. След като в Мото Пфое ми казаха, че нямам как да ми помогнат в събота( на безплатните прегледи) ми казаха да се обадя и да си запаза час ( за работа щяло да ми струва около 80-90 лв)
.
Един от приемчиците обаче ми похвали много сервиза за климатични инсталациина Импас 56 - те работили с него често.
3. Разочарован от Мото Пфое, бегом към Импас 56. Там един пич ми разправя: "Няма никакви грижи оставяш колата за 2 дни и ще я оправим - 40лв за труд и 80 лв за ремонт на ел.механична клапа, ако е една, ама май има и вакумна клапа". И докато обсъждаме проблема, пича се клачва в колата да види за какво става въпрос и хоп студеното взе та тръгнаа аз на седмото небе от кеф " еххх имам си пак климатик ". От там радостен си тръгвам с куп благодарности за късмета който ми донесе пича, но си мисля "дали нямам пак да стане така?!". Тръгвам си пускам климатика и се кефа:) Да НО НЕ ЗА ДЪЛГОООО.
Тази сутрин същия проблем, само дето няма ТОПЛОО. Измръзнах докато стигна на бачкане:(
И така да обобща за тези, който не са има ли нерви да изчетат всичко това:
Климатроника ми се оправи сам. За извесно време си бачкаше без грижи(два дни), но днес отново блокира, този път на студено. Значи едно е сигурно - наистина проблема е в клапата топъл/студен въздух. Но дали е една?! и как се задвижва?!?! Вакум или електромоторче?!!? Аз си мисля за електромоторче и слаб контакт, но дали е така!??!?!
Моля, който има някаква информация по системата на климатроника да свирка. Всияко ще ми е полезно. Като гледам и таблото ще трябва да се разглабя (как става това???). Другото за което се сещам е да видя релета и предпазители. Имате ли идя кои са от системата на климатроника?!
Благодарности!!!
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ДА АМА НЕ :(
Както казваш:astragt написа:Като гледам и таблото ще трябва да се разглабя (как става това???). Другото за което се сещам е да видя релета и предпазители. Имате ли идя кои са от системата на климатроника?!
Благодарности!!!
1. Компресорът ти работи;
2. Термовентила подаващ топлата течност за отоплението ти работи.
Значи остава моторчето задвижващо разпределителната клапа И/ИЛИ термодатчика управляващ това моторче.
Та съвета ми е-намери ел.схемата на автомобила. Провери предпазителите на моторчето на клапата. Ако са здрави, виж къде се намира температурния датчик-някъде зад арматурното табло трябва да е или зад жабката. Или проследи кабелите от контролния панел. Може да са разхлабени кабелни обувки и да не дава добър контакт.
Виждаш, че проблема може и да е елементарен.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
blagodaria :)
OK:) blagodaria. Dnes shte gi pogledna i tiah.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
за сега нищо :(
Вчера следобяд разглобих корите отляво в краката на шофьора и отдясно на пътника. Това което успях да намеря бяха две вакуумни моторчета в ляво (при шофьора). Но те си бачкаха и двете - като местя врътката за посока на въздуха (прозорци, долу,горе) и те си бачкат. След това в дясно(в краката на пасажера) видях едно голямо охлювидно и кръгло "нещо". Предполагам това е кутията на вентилатора!? От дясната му страна имаше още едно вакуум моторче. То отваряше и затваряше един капак отгоре на "нещото" но също си бачкаше. Като изключа климатроника отваря капака, като го включа затваря.
В долната част на "нещото" имаше някаква кутиика с огормен радиатор на нея - в нея влизаха и доста букси. Да не би това да е някакво управление и от него да има проблеми ?! Някой знае ли къде точно се намира тази клапа топло/студено?!
Също от лявата страна на "нещото" видях още някаква електроника. Намира се горе-долу до задна дясна част на стерео уредбата.
Никъде не видях измъкнати тръбички за вакуум.
Като се замисля при мен едва ли е от вакуум, защото на три пъти се оправяше от самосебе си и за извесно време си бачкаше нормално. Но сега "заби" Опитах се да разглобя таблото при трите врътки над стереото, защото само там май остана да е проблема (ако не е някъде по електрониката де). Явно там имам някакви грижи, защото не ми бачкаше лявата колона на вратата и вчера докато правих опити да разглобя таблото и колоната си тръгна.
От горнатат част се откача, но надолу панела около касетофона не помръдва и ме е страх да не го почупа.
Как се сваля той?!
Поздрави!
В долната част на "нещото" имаше някаква кутиика с огормен радиатор на нея - в нея влизаха и доста букси. Да не би това да е някакво управление и от него да има проблеми ?! Някой знае ли къде точно се намира тази клапа топло/студено?!
Също от лявата страна на "нещото" видях още някаква електроника. Намира се горе-долу до задна дясна част на стерео уредбата.
Никъде не видях измъкнати тръбички за вакуум.
Като се замисля при мен едва ли е от вакуум, защото на три пъти се оправяше от самосебе си и за извесно време си бачкаше нормално. Но сега "заби" Опитах се да разглобя таблото при трите врътки над стереото, защото само там май остана да е проблема (ако не е някъде по електрониката де). Явно там имам някакви грижи, защото не ми бачкаше лявата колона на вратата и вчера докато правих опити да разглобя таблото и колоната си тръгна.
От горнатат част се откача, но надолу панела около касетофона не помръдва и ме е страх да не го почупа.
Как се сваля той?!
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 14 апр 2005, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia Combi
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
БЯХ В МОТО ПФОЕ!!!!!!!
След 2-3 часа борба и почти 50лв. ме изненадаха неприятно:
" Ще го оправим! Трябва да сменим моторчето, което управлява клапата топло/студено! Струва 201.50лв. без труд! Труд около 40лв. "
Че хората за 300 лв. основен ремонт правят!
Хора аз им обяснявам, че е блокирало и тръгвало 3-4 пъти, сигурни ли са, че трябва да започнем със смяна на моторче за 200лв., та то не трябва ли да блокира от веднъж?!
Колеги, кажете къде е тая клапа и това пусто му моторче да го сваля и да го видя, че 250лв. не ми се дават за някаква си тъпа клапа!!!.
Моля ви, ПОМАГАЙТЕ!!!
" Ще го оправим! Трябва да сменим моторчето, което управлява клапата топло/студено! Струва 201.50лв. без труд! Труд около 40лв. "
Че хората за 300 лв. основен ремонт правят!
Хора аз им обяснявам, че е блокирало и тръгвало 3-4 пъти, сигурни ли са, че трябва да започнем със смяна на моторче за 200лв., та то не трябва ли да блокира от веднъж?!
Колеги, кажете къде е тая клапа и това пусто му моторче да го сваля и да го видя, че 250лв. не ми се дават за някаква си тъпа клапа!!!.
Моля ви, ПОМАГАЙТЕ!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта