Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от fiestazetec » 06 ное 2008, 14:55

Здр на всички, проблемите по Маздата/Фиестата се роят един след друг...
След пробив в климатика, след обелване на боята на 1/3 от предната броня, проблемът със съединителя се появи- трудно включване, тотално блокиране на лоста, без да може да се премести въобще, после ламбда сонда, катализатор...
Въпросът ми е отново свързан с гореупоменатите- колко пари струва комплект съединител за Фиестата, не знам точно какво включва също, искам да сменя всичко което е по него, за да не се налага да се сваля скоростна кутия, разни чаркове постоянно да се купуват...
Освен това, за колко време горе долу, се сменя съединителя?
За скоростната кутия и маслото, в една по-обща тема никой не ми отговори, аз днес по оригинален каталог на Форд открих маслото, че е 75w90, купих 5 литра, с намаление...В повечко е мисля. Тук въпросът ми е- има ли пробка, и колко литра ще отидат масло? И пак въпросът за колко време...
Съединителят никога не е сменян, също и маслото, колата е над 118 хил. км...Карам я постоянно, тя е единствената ми собственост, разчитам на малко разяснения по проблемите...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от HACKO » 06 ное 2008, 16:51

Ако при угасен д-л скоростите се включват, проблема е само в съединителя. Колко струва, това е относително, моя е 110лв, но при тебе само лагер-помпата 200-300лв, това са цени за България (без труд) а ти май не си тука. Скоростната кутия няма пробка, но когато се сменя съединителя, полуоските се вадят и маслото изтича и тогава е момента да се смени с ново.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от The seven » 06 ное 2008, 17:10

http://kanex.bg/shop/avtochasti/p/syedi ... 95-01%4002" onclick="window.open(this.href);return false;)&ln=bg според това съединителя ти е 197 лева, само че е малко измислена марка. Освен това ако не греша при теб има и лагер-помпа на съединителя който съшо е доста парички.
Поздрави
Изображение

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от fiestazetec » 06 ное 2008, 17:42

Благодаря, най-накрая някакви добри отговори...
Въпросът е, ако е кадърен майстора, за колко време ще станат смените на масло и съединител, че трябва да пътувам другата седмица до съседната държава и не искам проблеми...По принцип бих искал да знам и какво точно се прави при смяната, някакви детайли какво ще махнат, ей така от любопитство...
Преди малко говорих с един колега, който в свободното си време е монтьор, той ми каза, че към 130хил. км съединителя отива на кино на тия Фиести, както и че може да сменя само диска на съединителя...
Моля, изяснете ми какво точно трябва да включва този кит (на български- комплект) съединител?
За смяната на пълен комплект оригинален съединител, не знам какво включва казват 198 евро...Говоря за самите части, за работата не се включва...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от tankovbg » 06 ное 2008, 19:50

Не си прави експерименти, слагай само маркови. Когато се сменя съединител се сменя всичко - лагер помпа, притискателен диск, феродов диск, за да не отваряш още един път в най скоро време.
Аз смених всичко преди 15 дена - лагер помпа, притискателен диск, феродов диск ми излязоха 500 лв. (250 евро) - но маркови от рода на Sachs и пр. Трудът е отделно и зависи от майстора (за мен 150 лв.). Смяната не е много лесна вадят се полуоски, снема се скоростната. Като сваляте майстора ти да отвори маншоните на полуоските и да види има ли грес в каретата, ако не да гресира.
Сменя се за един ден и дори по малко. Сам не може да го смениш.
Обаче като си в чужбина комплекта може да е 198 евро, но за труд ще те одерат още толкова. Имам опит от Англия, частите са по евтини от тук, но дерат яко за труд.
Сега съединителят ми е муци, мек, не се усеща че натискам.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от fiestazetec » 07 ное 2008, 12:53

Експерименти няма да има, днес смених маслото на скоростната, има си пробка скоростната, има дори пробка за проверка на нивото на маслото, монтьора ми го показа лично всичко, защото аз се интересувам от тия неща...
Колкото до съединителя, мисля да го сменя, дано един колега, който работи в събота и неделя като монтьор се съгласи да поработиме по колата и да смениме съединителя...
Между другото, не продават само диск за съединител, в трите сервиза в града, където съм ми казаха само комплект...Така и ще го сменя...

Да добавя към мнението си: другата седмица, след 1-2.12.2008 ще сменям съединителя, тоест целия комплект, който е към съединителя...Разбрах горе-долу как стоят нещата със слагането на новия, но ме интересува дали ще има проблем с маслото на скоростната, дали ще изтече, като се сменя съединителя, също ме интересува дали трябва после да правя реглаж на предница?
Изображение
Ето

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от fiestazetec » 24 ное 2008, 22:11

Някой да знае случайно? Важно ми е, за да не стане да разчекнат двигателя от скоростната кутия и да стане чудно, да купувам още работи...
Съединителя е оригинален на Форд, чакам да го докарат.
Изображение
Ето

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от tankovbg » 25 ное 2008, 11:39

fiestazetec написа:Някой да знае случайно? Важно ми е, за да не стане да разчекнат двигателя от скоростната кутия и да стане чудно, да купувам още работи...
Съединителя е оригинален на Форд, чакам да го докарат.
Абе не се притеснявай, майсторите знаят как да сменят съединител, но зависи къде ще го сменят (оборудването на сервиза какво е), разбирам че си в чужбина.
При всички случаи скоростната кутия се цепи (вади се) от двигателя, за да стане това се вадят полуоските, което не е проста процедура.
Моят майстор няма разни хидравлични повдигачи (или както се казват), ето как го направи:
Вдигна предницата на колата на метални стойки, подпря стабилно купето с крикове, махна металните стойки, извади предните колела, откачи главините от макферсона, махна биалетките. След това извади полуоските от главините със скоба (да се внимава да не скъсат спирачен маркуч). Махна акумулатора, освободи окачването (тампона) на двигателя от страната на акумулатора като предварително подпря двигателя отдолу на картера. Освободи висящия лагер на едната полуоска, след това извади двете полуоски от скоростната кутия. Разкачат се датчици и километражно жило, разкача се тръбичката на съединителя към лагер-помпата, развиват се всички болтове (десетина може би) които крепят скоростната към блока, вади се скоростната (но това не е много лесно защото местото е адски тясно). При ваденето протича масло от скоростната.
Като се извади скоростната смяната на съединителя е просто. Сглобяването е в обратен ред.
Така и така ще доливаш масло в скоростната, по добре го смени, като извадят скоростната го излей, след монтажа да налеят новото, може и през пробката на отдушника (там до тампона). Накрая се долива спирачно масло и се обезвъздушава съединителя.
Като се извадят полуоските да се внимава да не изпаднат иглените лагери от чашите на каретата (аз ги вързах с найлон да не се напрашат). Да ти отворят маншоните на каретата и да сложат грес ако е малко, да проверят маншоните за липса на напукване или скъсване.
Моята процедура отне почти 8 часа, защото сервиза все пак не е оборудван да се работи удобно (лягахме и се въргаляхме отдолу)
Чувал съм че вадят целия двигател нагоре от коша при смяна на съединител.
Дано не съм пропуснал нещо.
Ето защо предвид на трудната смяна се слага марково и всичко (лагер-помпа, притискателен и феродов диск)
Успехи.

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от fiestazetec » 25 ное 2008, 16:36

Всичко ще сменя, въпросът е, че смених вече маслото, защото имахме съмнение- аз, техника и няколко познати, които пипат по колата, че може само маслото да е. Благодаря за информацията, съединителя-комплект пристига другата седмица, дано не ме одрусат яко за смяната, аз имам все пак 1 1/2 литра трансмисионно масло, останало, купих 5 литра туба...Има и разфасовки по 1 литър, така че ще набавя...
Дали трябва да правя реглаж на предница след смяната? Само това искам, колата да върви, че нямам средства да купувам нова поне 1-2 години още...
Изображение
Ето

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от samsung_bg » 25 ное 2008, 16:49

Доколкото знам, само ако се пипат кормилните щанги трябва после реглаж. За това, което ще правиш те не се пипати не би трябвало да регулираш предница.
Изображение

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Ей го и съединителя с проблеми и скоростна кутия...

Мнение от tankovbg » 25 ное 2008, 21:42

Не се прави реглаж на предница, няма нищо общо.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта