Смяна течност хидравлика
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
- Модел на автомобила: Escort VII
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Съживявам темата.Изключително доволен от колата,реших да я поглезя.Купих 2 л. оригинално масло.От МП по телефона пак ми казаха 38 и нещо лева,на място ми поискаха 35 и нещо.Стана въпрос,че маслата били два вида,този бил за моята.И сега съм в мисъл.Искам да помоля колеги,които имат програма или книжка,да ми кажат какво трябва да пише на бутилчицата,за да сверя.На купените пише : Форд стандарт ESP-M2C166-H;E-AT/PS;5014519. Благодаря предварително на отзовалите се.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
- Модел на автомобила: Escort VII
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Според Аутодатата,това е маслото.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Аз си налях - на "Morris" - Liquimatic DII - което също отговаря на на Форд ESP-M2C166-H ...
и струва по 15лв./1л.
и струва по 15лв./1л.
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Мас.ото е пpепоpъчваното по книга.Тип DEXTRON 2 E.Aз бих го смени. с DEXTRON 3 D. Опиши как се сменя . Успех!
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 08 дек 2007, 18:25
- Модел на автомобила: Escort VII
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Смених маслото.Интересно,хвана само 1 л..Според мен,майсторът го източи правилно-разви тръбичка/и/ от резервоарчето към рейката и после въртя волана.Иначе,разлика/откъм лекота при въртене/ не усещам.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Току що си взех масло за хидравликата на волана - немско Ravenol Dexron II по фордова спецификация Ford M2C-166H. Цена- 12 лв./л, бутилирано. Не давайте на тея престъпници от Мото Пфое по 20 лв. на литър, не виждам смисъла. като го сменя, ще опиша какво е станало. Поздрави.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Смяната беше много лесна. Разкача се връщащият маркуч към казанчето отдолу след радиатора на хидравликата и се източва със въртене на волана при изключен двигател. Мондео Мк1 хваща точно 1 л. за който го интересува. Преди смяната в крайните положения на волана се чуваше леко стържене, сега то изчезна и като че ли волана стана по-лек с една идея.
- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Днес ходих в фото мое и ми обявиха цена за литър масло 43лв. и стотинки .....безумие незнам как си формрат цените .Преди това бях в ауди и там маслото за ваг групата струва 29 лв като същото се слага и на R8-цата.....изводите сами си правете ама всеки път като отида да попитам във фото мое ме карат да не се върна повече там да питам за каквото и да е било .
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Да не говорим, че има доста магазинчета за масла предлагащи не лоши марки масла на 4 пъти по-ниска цена от предлаганото в Мото Пфое. Мисля, че маслото в Мото Пфое не е с нищо по-различно и по-специално, просто е бутилирано с етикет Форд и му е лепната зверска цена.



- batniky
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Castrol TQ-D 15 лв..... 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Аз ползвах това: http://eshop.rally-club.net/product_inf ... plloe2hkj4" onclick="window.open(this.href);return false;
- vancata
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 23 май 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16v ZtecS mk4 1996г,
Fun серия. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Колеги да повдигна темата като добавя, че днес смених част от хидравличното масло (400мл) посредством техниката със спринцовка 60мл. и маркуч от система.
Ето какво излезе, доста трудно е да установиш, че предишния цвят на маслото е бил червен.

Ето какво излезе, доста трудно е да установиш, че предишния цвят на маслото е бил червен.

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 окт 2010, 11:04
- Модел на автомобила: Ford Escort mk6 1.6 16V zetec
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
По аутодата маслото е ESP-M2C 166-H, което като се разровя из интернет ми излиза ATF DEXTRON 2. Лично аз си направих консултация с човек занимаващ се с хидроусилватели и хидравлични рейки и силно ми препоръча да се насоча към DEXTRON 3 до колкото разбрах заради маншетите (не знам какво ги бърка с по-ниския клас масло). 2 години по-късно маслото е с тъмен цвят и червен оттенък и проблеми с рейката и помпата няма. Маслото, което първо налях беше Валволин като след като ми гръмна маркуча на високото налягане между помпата и рейката го подмених с Q8 пак Dextron 3 или по фордовата спецификация MERCON (Q8 го водят AUTO 15 модела на маслото)
- bugi_75
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 23 мар 2011, 11:06
- Модел на автомобила: Fiesta Mk5 1.25 16V (75 Hp)
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Едно уточнение само. Името е ATF DEXRON, без "T".
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Колеги, кажете как мога да проверя нивото на хидравличната течност на Фокус 2, 1.6 TDCI,понеже казанчето е навряно под десния фар.Възможно ли е да намалее, ако няма течове?Нямам някакви проблеми, просто ми е интересно да видя дали има нужното ниво.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Проучих въпроса за рейките и маслото на мондео 1/2 и предполагам много други.
Единственото специфично нещо са изискванията към вискозитета и вискозитетния индекс. Преведено на български при застудяване да не се сгъстява прекалено.
Маслата, кито са наливани са две. Едното съответства на АТФ 3, или някои АТФ 2 с висок вискозитетен индекс - към 170. АТФ 2 на Тексако например е допустимо да се сложи, защото се изпомпва до към -40, и това предполага при -20 да е достатъчно рядко.
Второто масло е новото универсално форд масло за МТХ скоростни кутии и хидравлики, не му помня номера. То е жълто.
Моите наблюдения са че червеното от кола 1998 с черната помпа на хидравликата и маслен радиатор стои бистро, леко потъмняло с лек мирис на изгоряла гума, а жълтото на кола 2001 г, която вече е с алуминиева лъскава помпа и без радиатор, прави черна утайка и е мътно.
Двете масла могат да се смесват, но с това не се печели нищо. По-добре да се смени, и то неколкократно, за да се промие хубаво системата. Аз си купих наливно АТФ 2 на Тексако по 12 лв/л.
За критични ситуации - на зададения вискозитет за топло време отговарят двигателните масла 5W30, всички популярни хидравлични, М10Д и други. Същите в студено са твърде гъсти и ако се наложи палене, трябва да се остави колата да работи без въртене на волана за няколко минути, 3-5 и нагоре, за затопляне на маслото от въртенето през помпата. Евтин заместител, който пази маншетите и уплътненията по-добре от оригиналното е МХП 40А, но то е гъсто за палене при температури под 0 градуса.
Единственото специфично нещо са изискванията към вискозитета и вискозитетния индекс. Преведено на български при застудяване да не се сгъстява прекалено.
Маслата, кито са наливани са две. Едното съответства на АТФ 3, или някои АТФ 2 с висок вискозитетен индекс - към 170. АТФ 2 на Тексако например е допустимо да се сложи, защото се изпомпва до към -40, и това предполага при -20 да е достатъчно рядко.
Второто масло е новото универсално форд масло за МТХ скоростни кутии и хидравлики, не му помня номера. То е жълто.
Моите наблюдения са че червеното от кола 1998 с черната помпа на хидравликата и маслен радиатор стои бистро, леко потъмняло с лек мирис на изгоряла гума, а жълтото на кола 2001 г, която вече е с алуминиева лъскава помпа и без радиатор, прави черна утайка и е мътно.
Двете масла могат да се смесват, но с това не се печели нищо. По-добре да се смени, и то неколкократно, за да се промие хубаво системата. Аз си купих наливно АТФ 2 на Тексако по 12 лв/л.
За критични ситуации - на зададения вискозитет за топло време отговарят двигателните масла 5W30, всички популярни хидравлични, М10Д и други. Същите в студено са твърде гъсти и ако се наложи палене, трябва да се остави колата да работи без въртене на волана за няколко минути, 3-5 и нагоре, за затопляне на маслото от въртенето през помпата. Евтин заместител, който пази маншетите и уплътненията по-добре от оригиналното е МХП 40А, но то е гъсто за палене при температури под 0 градуса.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
А как, или къде, да проверя какви алтернативни марки хидравлични масла съответстват на препоръчваното
за Фокус МК 1: WSA M2C 195- A? Zetec-S 1.6 74kW 16v
И ако...:
за Фокус МК 1: WSA M2C 195- A? Zetec-S 1.6 74kW 16v
И ако...:
... то числото 195 ли е важното, което да ме насочи при избора на масло?diesel1.6 написа:Единственото специфично нещо са изискванията към вискозитета и вискозитетния индекс.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
WSA M2C 195- A e червеното масло.
Не знам кое е важното. Едната от двете букви - C или А показва технологията на исползваните добавки или определя с коя група масла може да се смесва при гарантирано запазване на всички качества по форд изисквания. Друг признак е цветът - нарочно е червено. Не знам как може да се смесва, и като има избор на масла се избира червено, тип АТФ.
Проверява се в техническата документация, но в случая такава нямаш и ровиш из нета за параметри.
Например, ето изискванията на форд
VISCOSITY
At 100 °C, New Fluid, min 6.8 mm2/s (или cSt)
At 100 °C, after 40 cycles through 5.3 mm2/s
At - 40 °C, New Fluid, max 20,000 mPa.s
(ASTM D 2983)
За улеснение при търсенето препоръчвам да се гледа вискозитетния индекс. Обобщено казано, ВИ (пишат го като VI) на подходящо масло е някъде над 160, нещо като 175. Защото за повечето масла липсват данни за гъстота при -40 и косвено може да се съди по ВИ. Друг груб ориентир е границата на изпомпване - на АТФ 2 обиновено е около -35 градуса, за Тексако пише -48, а Форд казват колко да е гъсто маслото при -40 градуса - а именно 20000 mPa.s. и това е доста течливо състояние (да кажем, че означава -45 градуса).
Някои АТФ 2 и май всички АТФ 3 отговарят. С каквото и да е АТФ 2 може да се приеме, че паленето до -20 градуса не заслужава никакви грижи, а под тази температура - загряване външно или изчакване няколко минути работа на място при ниски обороти.
След около 1997 година универсалното форд масло се сменя с жълто, и за удобство започват да препоръчват новото и за старите коли (за хидравлика и скоростни кутии). Но жълтото не е хубаво за скоростните кутии, за хидравликата не мога да кажа нищо.
Не знам кое е важното. Едната от двете букви - C или А показва технологията на исползваните добавки или определя с коя група масла може да се смесва при гарантирано запазване на всички качества по форд изисквания. Друг признак е цветът - нарочно е червено. Не знам как може да се смесва, и като има избор на масла се избира червено, тип АТФ.
Проверява се в техническата документация, но в случая такава нямаш и ровиш из нета за параметри.
Например, ето изискванията на форд
VISCOSITY
At 100 °C, New Fluid, min 6.8 mm2/s (или cSt)
At 100 °C, after 40 cycles through 5.3 mm2/s
At - 40 °C, New Fluid, max 20,000 mPa.s
(ASTM D 2983)
За улеснение при търсенето препоръчвам да се гледа вискозитетния индекс. Обобщено казано, ВИ (пишат го като VI) на подходящо масло е някъде над 160, нещо като 175. Защото за повечето масла липсват данни за гъстота при -40 и косвено може да се съди по ВИ. Друг груб ориентир е границата на изпомпване - на АТФ 2 обиновено е около -35 градуса, за Тексако пише -48, а Форд казват колко да е гъсто маслото при -40 градуса - а именно 20000 mPa.s. и това е доста течливо състояние (да кажем, че означава -45 градуса).
Някои АТФ 2 и май всички АТФ 3 отговарят. С каквото и да е АТФ 2 може да се приеме, че паленето до -20 градуса не заслужава никакви грижи, а под тази температура - загряване външно или изчакване няколко минути работа на място при ниски обороти.
След около 1997 година универсалното форд масло се сменя с жълто, и за удобство започват да препоръчват новото и за старите коли (за хидравлика и скоростни кутии). Но жълтото не е хубаво за скоростните кутии, за хидравликата не мога да кажа нищо.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
A- ха! Доста полезни данни, колега. Благодаря! >:D<:
За допълнение към темата, ето какво разбрах след час- два ровене из англоезични сайтове:
повечето ATF /Automatic Transmission Fluid/ масла за автом. ск. кутии, стават за хидравличните с- ми-
PSF /Power Steering Fluid/.
195-A e червеното, а 204-АВ е зелено, предназначено за електрохидравликите. Двете не могат / не трябва/
да се смесват.
Алтернативни марки са : Castrol- Transmax Dex III
Motul Dexron III
Chevron MD 3- Mercon V
Millermatic ATF DM
Shell- Spirax S4 ATF HDX
Fuchs Titan ATF 3000
Някои колеги могат да допълнят списъка с други, налични на нашият пазар марки, цени и магазини. Ако желаят
разбира се.
За допълнение към темата, ето какво разбрах след час- два ровене из англоезични сайтове:
повечето ATF /Automatic Transmission Fluid/ масла за автом. ск. кутии, стават за хидравличните с- ми-
PSF /Power Steering Fluid/.
195-A e червеното, а 204-АВ е зелено, предназначено за електрохидравликите. Двете не могат / не трябва/
да се смесват.
Алтернативни марки са : Castrol- Transmax Dex III
Motul Dexron III
Chevron MD 3- Mercon V
Millermatic ATF DM
Shell- Spirax S4 ATF HDX
Fuchs Titan ATF 3000
Някои колеги могат да допълнят списъка с други, налични на нашият пазар марки, цени и магазини. Ако желаят
разбира се.

Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Смяна течност хидравлика
Пропуснал си да видиш онова форд масло с 200 в името, именно новото жълто за скоростите и хидравлика.
То е жълто.
АТФ 3000 не знам, но 4000 е доста долнопробно, то е от обикновените АТФ 2.
Ако ще търсим точното, трябва АТФ 3.
То е жълто.
АТФ 3000 не знам, но 4000 е доста долнопробно, то е от обикновените АТФ 2.
Ако ще търсим точното, трябва АТФ 3.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта