Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Мнение от amonev » 15 яну 2009, 18:36

Здравейте!

Имам проблеми с автоматичния смукач /воден с биметална пружина/. Преди да го сваля преди няколко седмици, сработваше за кратко време, но колата не работеше стабилно докато не достигне нормална температура.

Смъкнах от интернет руски упътвания и се залових да го ремонтирам. Смънах карбуратора и го разголих. Развих гайката на втулката на смукача /същата имаше леко изместване, при свита пружина на загрял двигател не затваряше плътно отвора за горивото/, завъртях я обратно на часовниковата стрелка със съвсем малко, като сложих и свредела за центровка. Всичко Ок, сглобих карбуратора, монтирах го, обаче колата като запали работи на ниски обороти, след няколко минути почва да не работи стабилно докато не се изфорсира, но пак смукача не зацепва. Чак след още няколко минути сработва, но държи високи обороти доста след като влезе в нормален режим.

Побърках се с това чудо. Мисля си че съм направил нещата наопаки, но съм убеден че съм следвал указанията за настройка. Да не би тази биметална пружина да е зела дала вече? Има ли начин да блокирам работата на смукача, да работи без него /пробвах да махна пружината но колата не иска да запали/

Моля ако някой е запознат с устройството на тези карбуратори да сподели какво да направя. Знам че не съм описал всичко кой знае колко добре, но ако трябва ще направя и снимки.

Благодаря предварително.
Е ли правото право?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Мнение от HACKO » 16 яну 2009, 19:46

Миналата година ти бях пратил упътване на български, що ти е руско? Насочи се към правилното функциониране на механиката и по-точно да не си разменил рамената към буталцето което отваря смукача когато мотора запали. Управлява се със вакум. Да не си завъртял шибъра на 180градуса, обаче тогава пали изключително трудно. Не знам защо обаче симптомите които описваш повече ми приличат на просмукано платно на ускорителната помпа или не затваряща игла на поплавъка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Мнение от amonev » 16 яну 2009, 21:16

Здравей Наско :)

Поскоро преинсталирах опереционната система, и се наложи да форматирам харда, много информация ми се изгуби. единтвено за настройка попаднах в руски сайтове.

Лостчетата реално не съм ги разгобявал, развих само гайката и настроих втулката спрямо отвора в корпуса като използвах и свредел със съответния размер. Получи се така че при студен двигател, втулката изцяло отвяра от задната страна отвора за сместта, вакуума е в горно положение, горното лостче за горивото е изцяло отворено, а при загрял затваря плътно отвора за сместта към карба, връща вакуума в долно положение и затваря клапата за горивото. Ето защо си мисля че всичко е Ок. От предишното /заводско/ положение нищо не съм променил почти, освен по-доброто затваряне на отвора на сместта, преди оставаше 1мм , сега се затваря плътно от медната втулка.

Днес смених болтовете на капака с пружината, попритегнах го по-плътно и мисля че ситуацията е по-добре. Първоначално му трябва малко време да зацепи смукача, но като вдигне оборотите времето на работа е що годе нормално, до първото деление на температурния датчик.

пп - освен това по-рано пробвах да не свързвам пружината с втулката посредством лостчето /реално да не сработва смукача/, но какво се получи от оптите:

1. Лостчето в централно положение - не пали колата
2. Лостчето в горно положение /мисля си че това е при загрял двигател когато пружината е свита/ - колата пали, но ако не се поддържат високи обороти не работи никак добре, все едно съм на 2 цилиндъра.
3. Не пробвах да видя как ще е в долно положение /все едно че е свита пружината а двигателя студен/ :?

Преди 3 години ремонтирах карба, защото един баш майстор беше си играл да го настройва и взе че пренави жигльора за въздуха, иглата на върха му се беше счупила и заклинила в коруса /доста дълго я карах неработеща стабилно на празен ход/ докато не ми писна окончателно и я оправих. Тогава при разглобяването още си спомням че платното на ускорителната помпа не беше много в ред, скъсано не, но леко нацепено, проблема може и да се е задълбочил, но не съм отварял помпата оттогава.

От баща ми знам, че колата откак я имаме 93г., смукача никога не е бил работел като хората :roll:

Ако можеш прати ми на amonev@abv.bg, отново упътванията. Благодаря предварително.
Е ли правото право?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Мнение от HACKO » 16 яну 2009, 22:59

Почвай да търсиш платно, навремето аз си бях взел комплект имаше всички платна, гарнитурите и мисля но не съм сигурен игления клапан на поплавъка. Като просмучи платното почва да влиза бензин по вакумните канали и дави, колата се държи ужасно прекъсва на ниски обороти като се натисне педала се изчиства но на ниски обороти е нестабилна и гасне от ауспуха пуши черно. Подобно нещо се получава и на смукач и може би затова се насочваш към него. аз бях обърнал шибъра и тогава ми се налагаше да паля на газ при -10, кофтито беше че около 0 не палеше на газ а на бензин изобщо, след като се усетих и оправих грешката палеше на четвърт, обаче моя беше със механичен смукач.

Пращам ти схемите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Настройка на смукач при карбуратор Моторкрафт VV

Мнение от amonev » 17 яну 2009, 07:55

Колата пали от няма и четвърт оборот /дори и при много ниски температури/, само първата една минута излизат малко сажди, но не пуши черно като настъпя, само бял дим докато загрее.

пп - колата иначе си върви като пушка, не се дави просто в самото начало като че ли смукача не зацепва, държи едно 900 оборота, след няколко минути я изфорсирам и си качва на 1200-1250. Направена е центровка, карба е почистен и регулиран /на слух и стабилна работа на двигателя/, доста неща са сменени: кабели шампион, свещи моторкрафт, разпределителна капачка, палец, двигателя е "облизан" :mrgreen:

Като казах свещи моторкрафт, взех ги от Мото-Пфое, но ми се струва че са абсолютни боклуци, нямат нищо общо /освен на визия, новите пише че са made in USA/ със старите оригинални с които карах до по-миналата година :?

В ибей има ремонтни комплекти ведно с диафрагмата, ще сваля моята за всеки случай да я огледам и ако е за смяна ще си поръчам.

Благодаря отново Наско. Поздрави.
Е ли правото право?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта