Big Problems - Термостат
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 ное 2008, 11:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i ZETEC Ghia 2000 year.
- Status: Извън линия
Big Problems - Термостат
Значи има следният пробем:
Не ми загряваше колата предполагам тъка я взех преди 2 месеца.
В събота отидох да ми сменят термостата в един сервиз, наистина термостат седеше отворен постоянно.
И след като смених термостата започнаха проблемите. Карах я тъка 50 километра нямаше проблем но след като излезох на магистралата
и вдигнах повече от 80 km/h започна да ми загрява и стрелката стигна почти до червеното. Вернах се обратно като карах бавно 50-60 и температурата седеше посредата. Върнах я е сервиза за да си оправят нещата и сега ми се обадиха и ми казаха че сменили няколко термостат и все тъка правила.
Мислели че може водната помпа да не въртяла и т.н. Някой имал ли е подобен проблем ? Все пак 2 месеца я карах тъка, е бавно загряваше но мислиа че ако не въртеше водната помпа до сега нямаше да се движи колата. В един пост на форума видях преблизително същия проблем и там се споменаваше че може да не е обезвъздушена системата. Някой може ли да ми каже как се обезвъздушава охладителната система. Явно само със съчмата на термостата
която е за самообезвъздушаване не става.
Благодаря Ви предваритено за всякакви идей и предложения.
Не ми загряваше колата предполагам тъка я взех преди 2 месеца.
В събота отидох да ми сменят термостата в един сервиз, наистина термостат седеше отворен постоянно.
И след като смених термостата започнаха проблемите. Карах я тъка 50 километра нямаше проблем но след като излезох на магистралата
и вдигнах повече от 80 km/h започна да ми загрява и стрелката стигна почти до червеното. Вернах се обратно като карах бавно 50-60 и температурата седеше посредата. Върнах я е сервиза за да си оправят нещата и сега ми се обадиха и ми казаха че сменили няколко термостат и все тъка правила.
Мислели че може водната помпа да не въртяла и т.н. Някой имал ли е подобен проблем ? Все пак 2 месеца я карах тъка, е бавно загряваше но мислиа че ако не въртеше водната помпа до сега нямаше да се движи колата. В един пост на форума видях преблизително същия проблем и там се споменаваше че може да не е обезвъздушена системата. Някой може ли да ми каже как се обезвъздушава охладителната система. Явно само със съчмата на термостата
която е за самообезвъздушаване не става.
Благодаря Ви предваритено за всякакви идей и предложения.
http://www.petka.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
обезвъздуши си колата като хората и виж дали е правилния термостат. ето и други със същия проблем.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 ное 2008, 11:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i ZETEC Ghia 2000 year.
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
А как се обезвъздушава охладитената система на Focus ?????
http://www.petka.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
в линка пише отиваш в МП и с/у 40 лв.
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 ное 2008, 11:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i ZETEC Ghia 2000 year.
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Абе мерси focusfocus ама как да стигна до мото пфое ??????
Тъка че ако ниакой даде малко по приемлив отговор !!!
Тъка че ако ниакой даде малко по приемлив отговор !!!
http://www.petka.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Слив/ заливка охлаждающей жидкости и удаление воздуха из системы охлаждения
(24 122 0)
Слив охлаждающей жидкости
1. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: При сбрасывании
давления в системе охлаждения
закройте крышку расширительного
бачка куском толстой ткани, чтобы
предотвратить опасность ошпаривания
охлаждающей жидкостью.
Неследование этому указанию в
результате может привести к
травматическим последствиям.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости или замене каких-
либо элементов системы охлаждения
недопустимо, чтобы охлаждающая
жидкость попала на ремень
газораспределительного механизма или на
ремень привода аксессуаров. При
необходимости ремень следует снять.
Загрязнение ремня может привести к его
повреждению.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости двигателя или
замене каких-либо элементов системы
охлаждения, обязательно следует
восполнить слитое количество
охлаждающей жидкости, используя
охлаждающую жидкость той же самой
спецификации. Неследование этому
указанию в результате может привести к
повреждению системы охлаждения и
двигателя.
Сбросьте давление в системе охлаждения.
Для этого медленно поверните крышку
расширительного бачка на четверть
оборота.
2. После сбрасывания давления снимите
крышку с расширительного бачка.
3. Поднимите и подоприте автомобиль. За
дополнительной информацией обратитесь к
Разделу 100-02.
4. Снимите защиту двигателя. 5. ПРИМЕЧАНИЕ: Слейте охлаждающую
жидкость в подходящую емкость.
Чтобы слить охлаждающую жидкость,
откройте сливной клапан радиатора. 6. После того, как вся охлаждающая жидкость
будет слита, закройте сливной клапан.
7. Установите защиту двигателя. 8. Опустите автомобиль.
Заливка охлаждающей жидкости.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости двигателя или
замене каких-либо элементов системы
охлаждения, обязательно следует
восполнить слитое количество
охлаждающей жидкости, используя
охлаждающую жидкость той же самой
спецификации. Неследование этому
указанию в результате может привести к
повреждению системы охлаждения и
двигателя.
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4. ПРИМЕЧАНИЕ: Убедитесь в том, что
регулятор температуры отопителя на панели
приборов находится в положении "НОТ"
("Горячо"), а переключатель вентилятора
отопителя в выключенном положении.
Убедитесь в том, что система воздушного
кондиционирования выключена.
Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе). 5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
(24 122 0)
Слив охлаждающей жидкости
1. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: При сбрасывании
давления в системе охлаждения
закройте крышку расширительного
бачка куском толстой ткани, чтобы
предотвратить опасность ошпаривания
охлаждающей жидкостью.
Неследование этому указанию в
результате может привести к
травматическим последствиям.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости или замене каких-
либо элементов системы охлаждения
недопустимо, чтобы охлаждающая
жидкость попала на ремень
газораспределительного механизма или на
ремень привода аксессуаров. При
необходимости ремень следует снять.
Загрязнение ремня может привести к его
повреждению.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости двигателя или
замене каких-либо элементов системы
охлаждения, обязательно следует
восполнить слитое количество
охлаждающей жидкости, используя
охлаждающую жидкость той же самой
спецификации. Неследование этому
указанию в результате может привести к
повреждению системы охлаждения и
двигателя.
Сбросьте давление в системе охлаждения.
Для этого медленно поверните крышку
расширительного бачка на четверть
оборота.
2. После сбрасывания давления снимите
крышку с расширительного бачка.
3. Поднимите и подоприте автомобиль. За
дополнительной информацией обратитесь к
Разделу 100-02.
4. Снимите защиту двигателя. 5. ПРИМЕЧАНИЕ: Слейте охлаждающую
жидкость в подходящую емкость.
Чтобы слить охлаждающую жидкость,
откройте сливной клапан радиатора. 6. После того, как вся охлаждающая жидкость
будет слита, закройте сливной клапан.
7. Установите защиту двигателя. 8. Опустите автомобиль.
Заливка охлаждающей жидкости.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: При сливании
охлаждающей жидкости двигателя или
замене каких-либо элементов системы
охлаждения, обязательно следует
восполнить слитое количество
охлаждающей жидкости, используя
охлаждающую жидкость той же самой
спецификации. Неследование этому
указанию в результате может привести к
повреждению системы охлаждения и
двигателя.
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4. ПРИМЕЧАНИЕ: Убедитесь в том, что
регулятор температуры отопителя на панели
приборов находится в положении "НОТ"
("Горячо"), а переключатель вентилятора
отопителя в выключенном положении.
Убедитесь в том, что система воздушного
кондиционирования выключена.
Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе). 5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
Последна промяна от focusfocus на 28 яну 2009, 17:18, променено общо 2 пъти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Щом е загряла и после се е охладила се предполага че термостата е отворил поне веднъж, което води до обезвъздушаване на ситемата. А и си върнал колата за дооправяне, там първата им работа преди да сменят темостата е да я проверят за въздушна възглавница (рутинно е ). Така че вероятността проблема да е наистина във водната помпа е голяма, още повече че преди 3г колега имаше същите проблеми ( на дизел е но водните помпи са на един и същ принцип).
Виж тази тема, голяма е но имай търпение и я прочети до края: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B2%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж тази тема, голяма е но имай търпение и я прочети до края: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B2%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 26 ное 2008, 11:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i ZETEC Ghia 2000 year.
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Абе казаха че са свалили водната помпа и тиа е наред.
Спореде мен просто не могат да я обезвъздушат като хората,
едва ли са отвивали клапана на радиатора както пише в ръководството.
А за кое е рутинно и кое не по сервизите е една тема която не искам да започвам.
Спореде мен просто не могат да я обезвъздушат като хората,
едва ли са отвивали клапана на радиатора както пише в ръководството.
А за кое е рутинно и кое не по сервизите е една тема която не искам да започвам.
http://www.petka.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Този клапан е за източване на антифриза а не за обезвъздушаване. Само дизелите имат клапан (тапа) за обезвъздушаване, бензиновите се самообезвъздушават
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Те фокусите не се ли обезвъздушават сами ?
Аз моята като я взех, сменях антифриза и човека ми каза че се обезвъздушава сама, след това я запалих и си поработи 3-4 мин. и нивото на течността спадна и си допълних до максимума и от тогава не е мръднало.

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Да, и на моята така направих и нямам проблеми. Все пак нашите са дизели, явно при бензиновите има някаква особенност която трябва да се съобрази.MapTo_D написа:Те фокусите не се ли обезвъздушават сами ?Аз моята като я взех, сменях антифриза и човека ми каза че се обезвъздушава сама, след това я запалих и си поработи 3-4 мин. и нивото на течността спадна и си допълних до максимума и от тогава не е мръднало.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Здравейте на всички.
Мисля, че за бързото ми запитване за термостат няма смисъл от нова тема.
Имам '90 Sierra 1.6 CLX със сменен преди година термостат с чисто нов такъв(старият бе останал затворен но това не е важно сега). Сложиха ми нов, оригинален, който отваря на 90 градуса или поне така се води, защото колата загрява много бавно, парното дори в леко хладни(8-9 градуса отвън) загрява след 15мин каране(при това градско). Стрелката на таблото стои точно на средата между червената зона и дъното. Нямам идея това на колко градуса се равнява, но се опасявам че термостата отваря много по-рано. Дори след 5минутно каране при 10на градуса навън градско от студен старт, стрелката едвам се е дръпнала от дъното, а когато отворя капака и пипна двете тръби на радятора, са еднакво леко топли.
На къси пътувания в града колата гори страшно много бензин(при това V-power), а съм от типа шофьори които над 2200об. само извънградско на 5та с 90макс. ги минавам. Като цяло и разликата между зима и лято в температурата няма.. нито при градско и извънградско. Единствено когато е 38 градуса навън и карам градско, при това скока е изключително минимален. В останалите случаи-прецизно в средата на скалата.
Основно ми питане е колко градуса е точно в средата на скалата на тези Sierr-и? Убеден съм че няма да се изненадам и ще се сменя с нов.
Мерси
Мисля, че за бързото ми запитване за термостат няма смисъл от нова тема.
Имам '90 Sierra 1.6 CLX със сменен преди година термостат с чисто нов такъв(старият бе останал затворен но това не е важно сега). Сложиха ми нов, оригинален, който отваря на 90 градуса или поне така се води, защото колата загрява много бавно, парното дори в леко хладни(8-9 градуса отвън) загрява след 15мин каране(при това градско). Стрелката на таблото стои точно на средата между червената зона и дъното. Нямам идея това на колко градуса се равнява, но се опасявам че термостата отваря много по-рано. Дори след 5минутно каране при 10на градуса навън градско от студен старт, стрелката едвам се е дръпнала от дъното, а когато отворя капака и пипна двете тръби на радятора, са еднакво леко топли.
На къси пътувания в града колата гори страшно много бензин(при това V-power), а съм от типа шофьори които над 2200об. само извънградско на 5та с 90макс. ги минавам. Като цяло и разликата между зима и лято в температурата няма.. нито при градско и извънградско. Единствено когато е 38 градуса навън и карам градско, при това скока е изключително минимален. В останалите случаи-прецизно в средата на скалата.
Основно ми питане е колко градуса е точно в средата на скалата на тези Sierr-и? Убеден съм че няма да се изненадам и ще се сменя с нов.
Мерси
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Здравейте,Имам същия проблем с ескорт 14i 91г.Страното е че при сутрешен старт, двигателя едновремено загрява с радиатора което става много бавно.Това ме кара да мисля че термостата е постояно отворен.Обаче като извадих термостата си беше затворен. Някой може ли да ми каже защо големия кръг работи при затвирен термостат.PcMan написа:Здравейте на всички.
Мисля, че за бързото ми запитване за термостат няма смисъл от нова тема.
Имам '90 Sierra 1.6 CLX със сменен преди година термостат с чисто нов такъв(старият бе останал затворен но това не е важно сега). Сложиха ми нов, оригинален, който отваря на 90 градуса или поне така се води, защото колата загрява много бавно, парното дори в леко хладни(8-9 градуса отвън) загрява след 15мин каране(при това градско). Стрелката на таблото стои точно на средата между червената зона и дъното. Нямам идея това на колко градуса се равнява, но се опасявам че термостата отваря много по-рано. Дори след 5минутно каране при 10на градуса навън градско от студен старт, стрелката едвам се е дръпнала от дъното, а когато отворя капака и пипна двете тръби на радятора, са еднакво леко топли.
На къси пътувания в града колата гори страшно много бензин(при това V-power), а съм от типа шофьори които над 2200об. само извънградско на 5та с 90макс. ги минавам. Като цяло и разликата между зима и лято в температурата няма.. нито при градско и извънградско. Единствено когато е 38 градуса навън и карам градско, при това скока е изключително минимален. В останалите случаи-прецизно в средата на скалата.
Основно ми питане е колко градуса е точно в средата на скалата на тези Sierr-и? Убеден съм че няма да се изненадам и ще се сменя с нов.
Мерси
пробвах термостата в топла вода отваря и затваря нормално.
Щи съм много благодарен на всеки който помогне защото идва зима и хич не ми се кара хладилник.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Ами аз така или иначе го смених с нов.А какво ще стане ако термостата е сложен на обратно.gazetto написа:Може да не затваря докрай и да пропуска.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Zdraweite otnowo.nasko-g написа:Ами аз така или иначе го смених с нов.А какво ще стане ако термостата е сложен на обратно.gazetto написа:Може да не затваря докрай и да пропуска.
Искам само да споделя какво открих относно проблема с бавното загряване на двигателя на FORD escort 1.4i clx.91г.
След като смених термостата с нов и нямаше никаква промяна реших повторно да сваля блока с термостата и да разгледам конструкцията му.Оказа се ,че големият кръг никока не се затваря на пълно от термостата защото има дапълнителен отвор към големия кръг с диаметър около 6-7мм който заобикаля термостата.Когато двигателя загрее и термостата се отвори, просто се увеличава дебита през радиатора.
Явно тази кола е конструирана за работа в страни с по-топъл климат. За да ускоря загряването на двигателя през зимния период ще прибегна до стария начин и ще закрия радиатира за да огранича въздушния поток през него.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
Недей прави глупости!nasko-g написа:...
Потърси из форума, проблема ти е дискутиран.
Слагат едно топче в отвора.
-
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 20 окт 2009, 19:37
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
paci много ще съм ти благодарен ако ми дадеш линк кам тема която ще ми е от полза.Аз доста четох и търсих но явно или темата много стара или не търся правилно.paci написа:Недей прави глупости!nasko-g написа:...
Потърси из форума, проблема ти е дискутиран.
Слагат едно топче в отвора.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B2%D0%B0" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- viktor8881
- потребител
- Мнения: 128
- Регистриран: 24 мар 2009, 16:39
- Модел на автомобила: ford focus 1.6 99г. газов инжекцион
- Местоположение: Сливен/Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Big Problems - Термостат
В левия маркуч (по-тънкия) има клапан на около 10см от термостата. Посоката на движение е към термостата от този левия маркуч. Термостата го сложи с пластините който държат пружината да са отвесно. аз брах същите ядове след смяната на антифриза.
Просто много трудно се обезвъздушава, но не е невъзможно.
Просто много трудно се обезвъздушава, но не е невъзможно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта