Трудно превключване от 1ва на 2ра

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от Lenux » 06 мар 2009, 01:17

Здравейте колеги. Става въпрос за Скорпио 2.0i. Превключването от 1ва на 2ра става с голяма мъка,колкото и внимателно да бъде отпуснат съединителя колата се дърпа,сеца,сякъш тръгва да пали на 2ра,самото превключване става някакси супер бързо и рязко,почти никога не може да стане плавно и леко.Огромен ужас ми представлява когато трябва да превключа бързо от 1ва на 2ра защото тогава е направо невъзможно,при пускането на съединителя купето така започва да се дърпа че имам чувстеото че ще скъса кардана,няма начи н превключването да стане плавно. С по-големите предавки 3,4 и 5 нямам проблеми,но от 1 на 2 е някакъв ужас да превключиш! Моля помагайте кой с каквото може :) Благодаря предварително на отзовалите се.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от chefo_ukr » 06 мар 2009, 22:42

Колега да не е от тампон на двигатела и или скор.кутия оглеждал ли си ги?Пробвай на скорост да я лашкаш и един да гледа двигателя да ли силно се разклаща
Изображение

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от Lenux » 07 мар 2009, 14:03

Наред са тампоните и на мотора и на скоростната. Възможно ли е да са синхронизатори?
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от HACKO » 07 мар 2009, 19:59

Не разбирам, казваш че трудно превключва а описваш проблем със съединителя, това механична или автоматична кутия е. Защото ако е механична проблема както го описваш е от съединителя а не от кутията. Тресене при потегляне при тебе може да се дължи също на каретата на кардана.
При износени синхронизатори ще се чува характерно хъркане при превключване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от venom4o » 08 мар 2009, 14:22

каре на кардан и висящ лагер на кардана ! тресенето в ниски обороти все едно колата не поема добре..

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от cossy » 08 мар 2009, 14:38

Ако е синхронизатор ще ти хърка и стърже при смяна на скорост ;)
Изображение

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от Lenux » 09 мар 2009, 00:12

Извинявам се за непълното описание за скоростната кутия- Механична е.
venom4o написа:каре на кардан и висящ лагер на кардана ! тресенето в ниски обороти все едно колата не поема добре..
Действително колега при ниски обороти тресе сякъш не поема добре колата. Гуменото каре (колкото и да ме е срам да си го призная) е от лада.Бих приел че тресенето при подаване на гас е от него. Но това което повече ме притеснява е лошото отделяне при превключване на 2ра скорост. Ще се опитам да опиша по-детайлно в един нормален случай какво става при превключване:

1.Вдигане на средни обороти на 1ва (2500/3000 Rpm)
2.Махам си крака от гаста и натискам съединителя
3. Изключвам от 1ва и включвам на 2ра
4.Вдигам съединителя плавно,без почти да усетя каквито и да било зачатъци на отделяне
5.Съединителя отделя изведнъж,колата забавя супер много (сякъш съм вкарал отново първа или сякъш тръгва да пали на скорост)
6.При последващото подаване на газ купето започва да се дърпа напред-назад (сякъш съм вкарал 4та с 20км/ч и съм вкарал рязко гас до долу)

За 4-та точка искам да обясня че ми е много странно защо почти няма междинен момент на отделяне,а пускам,пускам,пуууускам съединителя нагоре и той изведнъж отделя - пускам го 10см, отделя 2 см рязко, и до горе го пускам още 3 см.

Трагедия. :evil:

П.П. : Съединителя е чисто нов на "АР",няма още 100км. Слагаха го пред очите ми,заедно с новия претискател и лагер и жило и тричотка.След смяната съединителят ми отделя почти горе (като се има предвид големият му ход отделя близо до волана почти :roll: )
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от venom4o » 09 мар 2009, 08:07

Още не си му свикнал покарай го още малко..И закарай колата на този който ти е сменил съединителя..

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от HACKO » 09 мар 2009, 08:12

По точки 4и5 трябва да поработиш върху техниката си на работа със педалите при превключване (жена ми сменя скоростите по същия начин). Със отпускане на педала на съединителя трябва да има съответно подаване на газ. Това което описваш е грешка в техниката на кормуване, отпускаш съединителя, той зацепва, тъй като не е подадена газ той се опитва да спре колата и се задейства системата за принудителен празен ход, в последствие подаваш има преходен момент в който д-ля минава от режим на ППХ във работен режим но за това му трябва време през което обаче ти продължаваш да натискаш педала и когато сработи той сработва с голяма мощност, същевременно скоростта е намаляла още и се получава все едно че тръгваш на 2ра и затова "хълца"
Относно рязкото зацепване на съединителя, това което описваш не е много нормално, вярно при нов съединител е възможно поради това че Феродото още не се е сработило със маховика и притискателя да се наблюдава по-рязко зацепване, което в последствие се нормализира, но мисля че трябва да отидеш до сервиза където ти монтираха съединителя и да им обърнете внимание на начина на зацепване и ако и след още 200-300км не се нормализира да започнеш да говориш за гаранцията на съединителя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно превключване от 1ва на 2ра

Мнение от Lenux » 09 мар 2009, 13:54

Хм.. Ясно,надявам се само да не излезе съединителя дефектен,защото при покупката не ми дадоха гаранция. :(
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта