МОЛЯ ви помагайте!!Белези и зацепване(решено с родилна мъка)
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
МОЛЯ ви помагайте!!Белези и зацепване(решено с родилна мъка)
Колеги помагайте че стана страшно. Скорпиото е 2.0i. В предишна тема бях писал за ремонта който му правя но тук накратко- сменям вал,кубилици и гумички. Сглобих я,запали, но работи неравномерно,пука,гърми и бърка центровката. Значи ето как съм зацепил в момента белезите:
При това положение на шайбите палецът на делкото седи в указаното на картинката положение. При шайбата на коляновия вал белегът ми бяга с половин зъб както е показано и на картинката.Играх си много и не може да дойде точно на самия белег и винаги ми бяга със поне 1мм. Най-много ме интересува това как точно трябва да бъде зацепено делкото. Много благодаря на отзовалите се помощници
При това положение на шайбите палецът на делкото седи в указаното на картинката положение. При шайбата на коляновия вал белегът ми бяга с половин зъб както е показано и на картинката.Играх си много и не може да дойде точно на самия белег и винаги ми бяга със поне 1мм. Най-много ме интересува това как точно трябва да бъде зацепено делкото. Много благодаря на отзовалите се помощници

Последна промяна от Lenux на 09 апр 2009, 01:11, променено общо 2 пъти.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Така.. реда ти е 1-3-4-2.Слагаш шайбата на кол. вал на белег.разхлабваш делкото да се върти вадиш централния кабел от делкото и го допираш на метал някъде .Включваш на контакт и бавно и внимателно въртиш делкото.В момента в който ти даде искра спираш да го местиш и го затягаш.белега ти е на първи цилиндър да знаеш ! Защото има коли на които и на 4-ти.Аз така си правех на ОНС.Заради датчика на хол в делкото дава искра и там ти е центровката.Важното е коляновиа вал да ти е на 12 градуса ако е инжекцион и 10 ако е карбуратор !
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Да колега аз така правя. Но въпроса е че делкото беше извадено цялото и сега трябва да се зацепи отново при слагането му. Коляновият вал е на белег,разпределителният вал е на белег и палеца сочи 1ви цилиндър (дава искра на кабела на 1ви) и пак работи все едно на 2/3 цилиндъра.
Ето какво направих преди малко: докато работеше махнах кабела на 1ви-никаква разлика,махнах и на 2ри-пак никаква разлика,махнах и на 3ти-пак никаква разлика. Всъщност работи на 1 цилиндър. Махнанх 4ти и угасна. А когато 1,2,3 работят и махна само 4ти се усеща разликата.
Ето какво направих преди малко: докато работеше махнах кабела на 1ви-никаква разлика,махнах и на 2ри-пак никаква разлика,махнах и на 3ти-пак никаква разлика. Всъщност работи на 1 цилиндър. Махнанх 4ти и угасна. А когато 1,2,3 работят и махна само 4ти се усеща разликата.

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Малко пресни резултати:
Зацепен разпределителен вал на белег,зацепен колянов вал на белег,зацепено делко на първи цилиндър,проверка с друго делко,проверка с друг палец и друга капачка,проверка с други кабели и колата работи пак по гореописания лош начин.
Обаче:
Ток до свещите идва-дават искра когато ги развия,сложа на кабела им и ги опра на маса.
И, когато ги развия - са мокри (идва гориво до тях).
Моят извод е че щом има гориво и искра , а не работи както трябва то значи те не идват по едно и също време и се разминават.
И стигам до извода че нещо при газоразпределителния механизъм не е наред (разпределителния вал). Отварям пак капака-проверка на клапани подеред и всичко е ок и там. Иии.. вече не знам какво да правя повече. Плс дайте акъл.
Зацепен разпределителен вал на белег,зацепен колянов вал на белег,зацепено делко на първи цилиндър,проверка с друго делко,проверка с друг палец и друга капачка,проверка с други кабели и колата работи пак по гореописания лош начин.
Обаче:
Ток до свещите идва-дават искра когато ги развия,сложа на кабела им и ги опра на маса.
И, когато ги развия - са мокри (идва гориво до тях).
Моят извод е че щом има гориво и искра , а не работи както трябва то значи те не идват по едно и също време и се разминават.
И стигам до извода че нещо при газоразпределителния механизъм не е наред (разпределителния вал). Отварям пак капака-проверка на клапани подеред и всичко е ок и там. Иии.. вече не знам какво да правя повече. Плс дайте акъл.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Я дай номера на двигателя! N8, N9 или какъвто е там.
Провери (като гледаш палеца) в кой момент на кой цилиндър отива искрата и провериш при свалени свещи (за да разбереш кой цилиндър е в горна мъртва точка). Да не си объркал кабелите.
Провери (като гледаш палеца) в кой момент на кой цилиндър отива искрата и провериш при свалени свещи (за да разбереш кой цилиндър е в горна мъртва точка). Да не си объркал кабелите.
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Кабелите са наред,не са объркани. А делкото го зацепвам точно на 1ви цилиндър,няма как да не подаде искра точно и на 2,3 и 4ти. Никакъв отговор нямам за случващото се...
П.П.: Брей,колко ме успокоява подписа под мнението ти колега.. .
П.П.: Брей,колко ме успокоява подписа под мнението ти колега.. .

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Тъй като буталото в един такт е два пъти в ГМТ, дали не е възможно да си го настроил на ГМТ в момент на изпразване вместо на сгъстяване?
С други думи на 360 градуса напред или назад (все едно).
Ако ти е свален капака на клапъните погледни в ГМТ дали са затворени и двата клапъна. Можеш да сложиш един манометър и да видиш дали имаш налягане когато палеца е на І-ви цилиндър. Явно има нещо тотално сбъркано при теб.
С други думи на 360 градуса напред или назад (все едно).
Ако ти е свален капака на клапъните погледни в ГМТ дали са затворени и двата клапъна. Можеш да сложиш един манометър и да видиш дали имаш налягане когато палеца е на І-ви цилиндър. Явно има нещо тотално сбъркано при теб.
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2939 ... 474558.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------------------------------------
Това е от аутодата за OHC моторите дано да ти е от помощ.Графит има ли капчката и опира ли в палеца ,или да е спукана капачката,прилича ми на пробив тези симптоми,ако кабели и свщи са на ред.
--------------------------------------------------------------------
Това е от аутодата за OHC моторите дано да ти е от помощ.Графит има ли капчката и опира ли в палеца ,или да е спукана капачката,прилича ми на пробив тези симптоми,ако кабели и свщи са на ред.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- TOLIO
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
- Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
лелеее пишете само глупости
приготвиси некоя кинта и ми се обади
0898591600

приготвиси некоя кинта и ми се обади
0898591600

- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Проблема остава. Капачката и палеца са идеални,кабелите са нови. По горе казах че пробвах и с други капачки палци кабели и свещи и е пак същото.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
А така ли ставало вече тук във форума,даваш пари и получаваш съвет,еми незнаех...TOLIO написа:лелеее пишете само глупости
приготвиси некоя кинта и ми се обади
0898591600

Не те,а ти пишеш глупости....,и ти ще бъдеш на колегата Lenux на местото и тогава си приготви повечко кинти...!

- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване на Скорпио 2.0
Колеги, абе.. забелязвам някакво странно свистне докато работи двигателя..сякaш смуче въздух може би..или изпуска, не знам. Но не мога да разбера от кЪде идва.Чувам го някЪде от зоната около дроселовата клапа,но от кЪде идва не мога да кажа
Гледах преглеждах е не мога да разбера и не мога.. случайно някой да знае от кЪде мога да изнамеря някаква схема на въздуховодите/маркучите ? В аутодата не намирам.
П.П. В сервизите не я щат. Казват че всичко трбвало да си е наред. А и според мен трябва да е наред,ама не е.

П.П. В сервизите не я щат. Казват че всичко трбвало да си е наред. А и според мен трябва да е наред,ама не е.

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
Колега, а регулира ли си предписаната хлабината на клапаните, никъде не прочетох такова действие ?
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
даа, просто съм забравил да кажа. Реглажа е идеален 20-25 по ръководството за употреба. Даже като видях че не работи добре пак свалях капака да проверя клапаните -но уви.. бяха си 20-25.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
Странно, да не бъркаш нещо белезите. Понеже на нашия Зетек няма такива белези правя следното, отварям капака на клапаните, отвивам свещите, вдигам дясното колело на крик, включвам на 5-та, въртя по посока на движението колелото и гледам как са валовете, съответно как се отварят клапаните.
Например при теб започни от началото на отваряне смукателен клапан на 1-ви цилиндър, буталото се движи надолу, въртиш, когато буталото започне да се движи нагоре смукателния клапан затваря (изпускателния също е затворен), това е такта сгъстяване, малко преди ГМТ, трябва коляновия да ти е на белег (да не би да гледаш някъкъв друг фалшив белег) и палеца на делкото да сочи кабела за свеща на 1-ви цилиндър, при това положение се подава искрата. За всеки случай преди това надени свеща на лулата за първи цилиндър, замаси корпуса и гледай ще изкочи ли искра при това положение.
Не знам как е при вашите двигатели, но ако се върти вала без да е зацепен ремъка е твърде възможно да се изкривят клапаните ако някое от буталата е в ГМТ, на Зетек това става.
Ако и това ти е наред, имаш и компресия не виждам какво става, за да се мокрят свещите ..............
Например при теб започни от началото на отваряне смукателен клапан на 1-ви цилиндър, буталото се движи надолу, въртиш, когато буталото започне да се движи нагоре смукателния клапан затваря (изпускателния също е затворен), това е такта сгъстяване, малко преди ГМТ, трябва коляновия да ти е на белег (да не би да гледаш някъкъв друг фалшив белег) и палеца на делкото да сочи кабела за свеща на 1-ви цилиндър, при това положение се подава искрата. За всеки случай преди това надени свеща на лулата за първи цилиндър, замаси корпуса и гледай ще изкочи ли искра при това положение.
Не знам как е при вашите двигатели, но ако се върти вала без да е зацепен ремъка е твърде възможно да се изкривят клапаните ако някое от буталата е в ГМТ, на Зетек това става.
Ако и това ти е наред, имаш и компресия не виждам какво става, за да се мокрят свещите ..............
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
Ако двигателя ти се върти надясно и си зацепил газоразпределението по показания начин, си на грешен белег, трябва да е на първия по посока на движението. Увери се че наистина си във такт сгътяване на първи цилиндър, в този момент (виж някой от клапаните на първи цилиндър да не е натиснат), ако е така завърти коляновия вал един оборот и тогава зацепи делкото на първи цилиндър (само ще вмъкна че при жигулите е така, белезите на веригата съвпадат при сгъстяване на 4 цилиндър). След като се убедиш че всичко е наред, сложи вала на третия белег, доближи централния кабел на около 1см от метал (може до блока) и върти леко делкото докато прескочи искра (чува се пукане), върни леко така че като мърдаш палеца във хода който има да прескача искра и си готов.
Тъй като този начин на центроване не е съвсем точен, след като тръгне е желателно да се центрова и със стробоскоп.
Делкото безконтактно ли е или със чукче?
Тъй като този начин на центроване не е съвсем точен, след като тръгне е желателно да се центрова и със стробоскоп.
Делкото безконтактно ли е или със чукче?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
с дистрибуторна капачка и чукче са тези 
EDIT: извинявам се че те подведох НАСКО ..в Аутодатата така го дава

EDIT: извинявам се че те подведох НАСКО ..в Аутодатата така го дава

Последна промяна от opex на 03 апр 2009, 00:19, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
В този случай източник на проблеми може да е самото чукче, може да е нагоряло или да окъсява някъде, във оста на чукчето или кабелчето което излиза от самото чукче и влиза в делкото, много често шпилката на която е захванато опира в корпуса на делкото и окъсява. Също така преди да центроваш момента на запалване трябва да се регулира самото чукче, завърта се делкото така че да е максимално отворено (на гърбица) и разстоянието между контактите да е около 1мм (говоря по принцип не знам на твоята колко трябва да е, контактни делка по вече не се използват, даже и руснаците слагат безконтактни, та направо се учудвам че твоята е със чукче).
Предполагам че сте огледали дистрибутурната капачка за пукнатини.
Предполагам че сте огледали дистрибутурната капачка за пукнатини.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
Делкото е електронно,нямам никакви чукчета. С комутатор.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
- Lenux
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: МОЛЯ ви помагайте!! Белези и зацепване (нерешим проблем)
Бях попитал по-нагоре дали някой се сеща от каде би могло да се чува свистене сякъш смука въздух от някаде, но ето какво видях след поредното разглобяване днес.
Така е и на четирите цилиндъра/всмукателни тръби. Продават ти гарнитура,казват ти-"Даа това е за твойта кола даааа"... ти се прибираш,слагаш я , на пръв поглед става,пасва на всички болтове,но ето до каде води едно малко невниманмие. Не ми е виновен никой ни наи малко пък продавача ами аз съм си виновен че я сложих на пълно доверие и набързо сглобих инжекцията без да прегледам какво слагам. Един съвет от мен: когато купувате нещо ВИНАГИ със старата част ходете. Иначе ще дойдете при мен на черешата да си правим компания.
Утре слагам новата гарнитура,сглобявам и ще дам резултати.
Колеги, този ремонт се оказа много смъртоносен за Скарлет. Надявам се, утре (05.04.) след като я сглобя тя да възкръсне. Пожелайте ми успех.
Гарнитурата на инжекциата, изобщо не е тази която трябва да е. Защото:
Ето от каде смука въздух. Така е и на четирите цилиндъра/всмукателни тръби. Продават ти гарнитура,казват ти-"Даа това е за твойта кола даааа"... ти се прибираш,слагаш я , на пръв поглед става,пасва на всички болтове,но ето до каде води едно малко невниманмие. Не ми е виновен никой ни наи малко пък продавача ами аз съм си виновен че я сложих на пълно доверие и набързо сглобих инжекцията без да прегледам какво слагам. Един съвет от мен: когато купувате нещо ВИНАГИ със старата част ходете. Иначе ще дойдете при мен на черешата да си правим компания.

Колеги, този ремонт се оказа много смъртоносен за Скарлет. Надявам се, утре (05.04.) след като я сглобя тя да възкръсне. Пожелайте ми успех.

Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "
".. bigger is better ... "
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта