"Датчик" за светлини - задна скорост.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 апр 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16V 96г.
- Status: Извън линия
"Датчик" за светлини - задна скорост.
Айде с риск да дублирам някоя тема реших да споделя следното:
Нямам светлини като включа на задна скорост и това ме дразни. От къде е проблема е ясно. Като откача куплунга от "датчика" и направя "мост" м/у двата кабела всичко е ок - давам контакт и воала. Та значи реших да сваля "датчика"(цената на нов е ~72лв!), който според мен е нищо повече от един прост ключ - "изкл"-"вкл".Да ама, чета аз и действам обаче протече масло, като го развих. Е аз го очаквах та веднага го затегннах пак. Тая пущина при мен е една голяма пластмасова джаджа разположена най-отдолу на скоростната кутия (IB5) успореден е на корпуса на същата. Та въпросите са:
1. Какъв е при вас колеги?
2. Може ли да използвам повода и през отвора за "датчика" да източа трансмисионното маслото и да го сменя?
Изчетох какво е изписано из форума за смяна на тр. масло. Има интересни мнения особено онова за "инженерите на Форд".
Нямам светлини като включа на задна скорост и това ме дразни. От къде е проблема е ясно. Като откача куплунга от "датчика" и направя "мост" м/у двата кабела всичко е ок - давам контакт и воала. Та значи реших да сваля "датчика"(цената на нов е ~72лв!), който според мен е нищо повече от един прост ключ - "изкл"-"вкл".Да ама, чета аз и действам обаче протече масло, като го развих. Е аз го очаквах та веднага го затегннах пак. Тая пущина при мен е една голяма пластмасова джаджа разположена най-отдолу на скоростната кутия (IB5) успореден е на корпуса на същата. Та въпросите са:
1. Какъв е при вас колеги?
2. Може ли да използвам повода и през отвора за "датчика" да източа трансмисионното маслото и да го сменя?
Изчетох какво е изписано из форума за смяна на тр. масло. Има интересни мнения особено онова за "инженерите на Форд".
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
ами предполагам (и по груби спомени), че тоя датчик има накрая съчма или нещо от сорта което се натиска като се включи задна, дава контакт и т.н. идеята е ясна.. И или е дефектирало нещо в датчика или...някой по-кофти вариант като съчмата да я няма и да е някъде...другаде, да не казвам къде пу-пу... 
Ако искаш да си играеш с тоя датчик си приготви нещо подходящо с което да затапиш дупката, а за смяна на маслото си има отделна пробка. (да не се нацелиш само във фиксатора на 5-та като мене
)

Ако искаш да си играеш с тоя датчик си приготви нещо подходящо с което да затапиш дупката, а за смяна на маслото си има отделна пробка. (да не се нацелиш само във фиксатора на 5-та като мене

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 апр 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16V 96г.
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Е и къде е прословутата пробка? >:D<:
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Много интересно, аз съм го сменявал този датчик и не е текло масло, а цената беше май 8 или 15 лв. (не от Мотопфое и не моторкрафт
, ама 72 лв.)
Самият датчик е на по-високо от пробката за доливане на маслото.

Самият датчик е на по-високо от пробката за доливане на маслото.
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
И при мене е бая високо този датчик,и не би трябвало да тече от там?




-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 апр 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16V 96г.
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Дaaaа цената при вас колеги наистина е 10...15 лв, защото сте късметлий
Аз като исках да ми го сменят в един сервиз такъв ми бяха приготвили, ама се оказа че трябва друг и то само "Mотопфое" и магазина на "Симеон" го имат и е ~72лв.
А тече масло щото е най-долу на кутията, както казах вече. И аз мислех, че не е редно да тече през него, мислех че има някакъв маншон, непозволяващ да се случват течове.
Я си предсставете че го закача някъде и ще разбера за проблема като започне да вие трансмисията
Не е възможно да има такива инженери.
Ама продължава да ме глoжди въпроса за пробката за източване при кутия IB5.

А тече масло щото е най-долу на кутията, както казах вече. И аз мислех, че не е редно да тече през него, мислех че има някакъв маншон, непозволяващ да се случват течове.
Я си предсставете че го закача някъде и ще разбера за проблема като започне да вие трансмисията

Ама продължава да ме глoжди въпроса за пробката за източване при кутия IB5.
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
сигурен ли си че е от него.vkyosinski написа:Дaaaа цената при вас колеги наистина е 10...15 лв, защото сте късметлийАз като исках да ми го сменят в един сервиз такъв ми бяха приготвили, ама се оказа че трябва друг и то само "Mотопфое" и магазина на "Симеон" го имат и е ~72лв.
А тече масло щото е най-долу на кутията, както казах вече. И аз мислех, че не е редно да тече през него, мислех че има някакъв маншон, непозволяващ да се случват течове.
Я си предсставете че го закача някъде и ще разбера за проблема като започне да вие трансмисиятаНе е възможно да има такива инженери.
Ама продължава да ме глoжди въпроса за пробката за източване при кутия IB5.
при мен не работеше светлината за задна скорост, но не работеше и вентилатора на парното и перката на радиатора - оказа се запецнало реле. всичките тия неща отиваха на едно реле

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 20 апр 2008, 16:29
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16V 96г.
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Сигурен съм, че от него, защото като махна куплунга и направя "мост" м/у двете жички светват значи от него е.
А по въпроса за маслото вижте какво намерих:
1. Закатываем машину задом вверх на какой нибудь пригорок или приподнимаем заднюю часть на подъемнике.
2. Откручиваем шестигранником заливную пробку. См. рис.
6-ти гранник - 8мм + удлинитель(труба)
3. Откручиваем ключом фиксатор. См. рис.
(главное не трогать рычаг передач!). При откручивании не растеряйте шарики-пружинки!!!
4. Ждем пока сольется масло.
5. Закручиваем фиксатор со всем содержимым.
6. Делаем заливную приспособу - воронку из подручных средств. обрезаем пластиковую бутылку из-под минералки 1,5 литра
(срез косой, так удобнее, больше площадь попадания ).
В пробке бутылки просверливаем отверстие и вставляем резиновый шланг по диаметру заливного отверстия.
6а by Dsa поставить машину горизонтально
7. Шланг в коробку и льем ПОТИХОНЬКУ масло. Уровень масла - по нижний край резьбы заливного отверстия.
8. Закручиваем заливную пробку.
Рекомендуемое трансмиссионное масло МКПП:
А. 4КПП B5 - трансмиссионное масло для высоких давлений с вязкостью SAE 80 (SQM-2C9008-A), типа Duckhams Hypoid 80W90.
Б. 5КПП IB5 -трансмиссионное масло SAE75W-90 (WSD-M2C200-B)
C. 5КПП MTX-75, MT-75, VTX-75 (в основном Zetec, Zetec-E) - компания Ford настаивает на применении в гарантийный период трансмиссионного масла ESD M2C186-A.
Для остальных случаев в коробку MTX-75 подойдет масло SAE 75W-90
(с)инфа с питерского эскорт-клуба
Източника ми е: http://mondeoclub.ru/forum/index.php?s= ... opic=50929" onclick="window.open(this.href);return false;
А по въпроса за маслото вижте какво намерих:
1. Закатываем машину задом вверх на какой нибудь пригорок или приподнимаем заднюю часть на подъемнике.
2. Откручиваем шестигранником заливную пробку. См. рис.
6-ти гранник - 8мм + удлинитель(труба)
3. Откручиваем ключом фиксатор. См. рис.
(главное не трогать рычаг передач!). При откручивании не растеряйте шарики-пружинки!!!
4. Ждем пока сольется масло.
5. Закручиваем фиксатор со всем содержимым.
6. Делаем заливную приспособу - воронку из подручных средств. обрезаем пластиковую бутылку из-под минералки 1,5 литра
(срез косой, так удобнее, больше площадь попадания ).
В пробке бутылки просверливаем отверстие и вставляем резиновый шланг по диаметру заливного отверстия.
6а by Dsa поставить машину горизонтально
7. Шланг в коробку и льем ПОТИХОНЬКУ масло. Уровень масла - по нижний край резьбы заливного отверстия.
8. Закручиваем заливную пробку.
Рекомендуемое трансмиссионное масло МКПП:
А. 4КПП B5 - трансмиссионное масло для высоких давлений с вязкостью SAE 80 (SQM-2C9008-A), типа Duckhams Hypoid 80W90.
Б. 5КПП IB5 -трансмиссионное масло SAE75W-90 (WSD-M2C200-B)
C. 5КПП MTX-75, MT-75, VTX-75 (в основном Zetec, Zetec-E) - компания Ford настаивает на применении в гарантийный период трансмиссионного масла ESD M2C186-A.
Для остальных случаев в коробку MTX-75 подойдет масло SAE 75W-90
(с)инфа с питерского эскорт-клуба
Източника ми е: http://mondeoclub.ru/forum/index.php?s= ... opic=50929" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 04 мар 2016, 14:51
- Местоположение: Kyustendil
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
моля ви кажете как да го сваля този датчик колата е форд фиеста 96г
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Видял съм ти темата, но датчика е различен от моя и си нямам на идея как се сваля твоя.mindfre4k написа:моля ви кажете как да го сваля този датчик колата е форд фиеста 96г
Изчакай си там отговор, защото снимките помагат доста.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 08 яну 2017, 18:44
- Status: Извън линия
Re: "Датчик" за светлини - задна скорост.
Здравейте, съживявам стара тема, но все пак - може ли някой, който го е сменял, кой от двата вида датчик се ползва в Mondeo Mk3 седан (B4Y)?
Гледам клип в YouTube и човекът си беше купил с късата резба, а от колата извади стар с дълга. В АлиЕкспрес и по български сайтове има все с късата, а другия вид е само от някакви чужди сайтове с 20лв. само доставката.
Редакция: тук като си напиша модела, излизат и двата вида. Каква е тая работа, не ми е ясно.
Гледам клип в YouTube и човекът си беше купил с късата резба, а от колата извади стар с дълга. В АлиЕкспрес и по български сайтове има все с късата, а другия вид е само от някакви чужди сайтове с 20лв. само доставката.
Редакция: тук като си напиша модела, излизат и двата вида. Каква е тая работа, не ми е ясно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта