Проверка на зареждането на акомулатор
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 21 апр 2009, 23:30
- Модел на автомобила: FORD Eskort combi Chia 1.6 benzin pulen injekcion ;)Gazova uredba montirana v Italia
- Status: Извън линия
Проверка на зареждането на акомулатор
Как да проверя с волт метър дали зарежда акомулатора на колата.И при даване на газ дали трябва да се увели4ава напрежението или да остане постоянно.При мене в момента държи 14,7 волта без зна4ение дали даваш газ или НЕ.Това нормално ли е?Моля помогнете с някои коментар! 

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Нормално си е, регулатора ти работи отлично.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Колега 14.7 волта си е презареждане не го заблуждавай!tankovbg написа:Нормално си е, регулатора ти работи отлично.
Нормалното напржение е от 13.8 до 14.2 волта.В тези граници може да варира когато се увеличават оборотите.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Никого не заблуждавам колега stoy@n , при нова батерия е нормално регулатора да поддържа напрежение върху батерията 13.8 до 14.6 волта, когато с течение на времето акумулатора губи част от капацитета си, това напрежение е възможно да стигне и до 14.7 волта, при товар от 3 до 7 А даже може да достигне 14.8 волта, това е понятно защото регулатора тества пада на напрежението върху батерията и се стреми да я зарежда с по голям ток (респ. напрежение), за това си има класическа формула за зависимоста на напрежението от зарядния ток и съпротивлението на батерията. Акумулаторите увеличават вътрешното си съпротивление при остаряване. След заряд един стар акумулатор може да има нормално напрежение (дори по-високо което заблуждава мнозина) , но натоварен с консуматор напрежението му спада значително. Такъв консуматор в случая се явява и самата възбудителна намотка на алтернатора. Следователно, пад на напрежението върху клемите на акумулатора се получава или от паднал капацитет (увеличено вътрешно съпротивление) или от товар на включени консуматори. Двете заедно карат регулатора да увеличи значително напрежението върху възбудителната намотка, това му е работата, но всъщност не е нормално да продължава така, защото генератора се нагрява значително следствие на увеличения ток, който протича през възбудителната намотка. Ето защо е необходимо периодически да се тестват акумулаторите.
Показател за презареждане на акумулатора е загряване, "кипене" на електролита и даже обливането с електролит върху капачките на акумулатора. Такъв симптом питащият не е описал.
Има си и тестови таблици за проверка състоянието на акумулатора по два признака
1. В зависимост от плътността на електролита в г/см3- при 1.28 е напълно зареден, при 1.2 наполовина зареден, при 1.12 напълно разреден.
2. В зависимост от напрежението без товар - тества се с дигитален волтметър - при 12.66 волта 100% заредена, при 12.48 волта 75% заредена, при 12.3 волта 50%.
Показател за презареждане на акумулатора е загряване, "кипене" на електролита и даже обливането с електролит върху капачките на акумулатора. Такъв симптом питащият не е описал.
Има си и тестови таблици за проверка състоянието на акумулатора по два признака
1. В зависимост от плътността на електролита в г/см3- при 1.28 е напълно зареден, при 1.2 наполовина зареден, при 1.12 напълно разреден.
2. В зависимост от напрежението без товар - тества се с дигитален волтметър - при 12.66 волта 100% заредена, при 12.48 волта 75% заредена, при 12.3 волта 50%.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Много интересно защо тогава реле регулатора(за FORD блоково BOSH)фабрично е настроен на 14.3V max?! 

- kangarov
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 17 мар 2009, 17:10
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDci (2009);Ford Escort 1.8D(1991)
- Местоположение: Силистра
- Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Важно е да знаем какъв ни е акумулатора . Има оловни с течен електролит -трябва да се следи нивото на електролита.Добре е пролет и есен да се провери гъстотата от специалист там ще измерят всички клетки за гъстота и ниво.Ако забележите че се виждат пластините значи положението е критично ,може да се долее ДЕСТИЛИРАНА ВОДА и пак при специалист.Акумулатора тябва да се съхранява зареден.Зависи от гъстотата и температурата на електролита при колко волта започва газообразуване -топло -при по-нисък волтаж,студено при по-висок волтаж .Регулатора на напрежението реагира по обратния начин -в горещо време пуска по-висок волтаж, в студено по-нисък (това все пак зависи от качеството на регулатора ,в какви граници ще е толеранса).За това има определена гъстота на електролита за лято и за зима (майтап няма).Има и оловни необслужваеми те имат индикация за състоянието-изтощен,зареден,презареден.Има калциеви отново необслужваеми.На моя акумулатор START които е от първия вид пише -Да не се зеарежа до повече от 14,5 волта щото иначе загива. Това е по стандарт значи и регулатора не трябва да го потдържа маскимално такова.
За всеки случай измери и с друг волтметър
За всеки случай измери и с друг волтметър







-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 21 апр 2009, 23:30
- Модел на автомобила: FORD Eskort combi Chia 1.6 benzin pulen injekcion ;)Gazova uredba montirana v Italia
- Status: Извън линия
Re: Проверка на зареждането на акомулатор
Стояне,оказа се,че си прав.След като си купих нов акомулатор,запалването и зареждането си е наред.Благодаря на всичкиstoy@n написа:Колега 14.7 волта си е презареждане не го заблуждавай!tankovbg написа:Нормално си е, регулатора ти работи отлично.
Нормалното напржение е от 13.8 до 14.2 волта.В тези граници може да варира когато се увеличават оборотите.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта