Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Мнение от miromtkz » 15 фев 2006, 11:35

Имам въпрос някой експериментирал ли е със
активния въглен, бензиновите пари и клапана.
Моя клапан беше отрязан с купуването на колата.
Знам че идеята на това чудо е да задържа на студен двигател бензиновите пари и да ги пуска след като загрее.
Та моята гори 12-13 градско - сравнително нормално за 1.6 Efi.
Но си мисля че би трябвало да падне още, ако се сложи клапана и той е работещ. Не знам как да го тествам?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 фев 2006, 11:55

И защо да ти падне разхода? Да не мислиш, че в казанчето с активен въглен (ако изобщо е такава субстанцията вътре - не съм сигурен) се събира 5 л. гориво?
Иначе клапана е електромагнитен - подаваш 12V и го пробваш с надуване/смукване дали затваря добре.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 15 фев 2006, 12:15

Не съм сигурен кое е +, -.
Иначе имаше такава тема преди, на racer11 и той обясняваше че му се е вдигнал разхода.
А моите съмнения идват от това, че докато е студена колата , idle oborotite sa na 1500-1600 дълго , и от там усещам че гори повече.
Иначе, този клапан е доста скъпичък мисля, някой има ли представ акоко върви / може и втора ръка.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 15 фев 2006, 12:17

miromtkz написа:А моите съмнения идват от това, че докато е студена колата , idle oborotite sa na 1500-1600 дълго , и от там усещам че гори повече.
Иначе, този клапан е доста скъпичък мисля, някой има ли представ акоко върви / може и втора ръка.
...при мен са около 1100.......

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 15 фев 2006, 12:36

Имам предвид че са 1500 на студен двигател при движение по инерция. Иначе като спра падат на 1100 също.
Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 фев 2006, 13:29

miromtkz написа:Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?
Идеята е да се събират във този съд парите, когато двигателя не е работил дълго време и те са се отделили във резервоара. За да стане най-доброто им изгаряне (с най-малко вредни емисии) те се пускат когато двигателя достигне определена температура. Реално не е проблем да се пускат и при студен двигател, но електрониката не е настроена така. Ако искаш ти да ги пускаш (по-точно да ги закачиш постоянно без клапан) незнам какъв ще е крайният резултат! Може да е опасно!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 15 фев 2006, 16:00

Моя проблем досега беше че карам без клапана, пуснати са постоянно. Просто не знам дали да инвестирам в този клапан, има ли значение за разхода ми . Иначе, защо изобщо са нужни тези пари? Не могат ли да си стоят в резорвара? И идеята, че на студен двигател като постъпват в системата повишават оборотите и разхода, но не съм 100 % сигурен

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Мнение от веден » 17 мар 2008, 11:48

Аз пък имам друг проблем с този въгленов филтър (утаител) - започна да намирисва на бензин. Прояви се за пръв път лятото по топлото, после зимата изчезна и сега като се позатопли - пак се появи. Мирише точно над филтъра (зад десния фар) и ми се струва че по-силно замирисва след изключването на двигателя(когато е заграят). Спукани маркучета не виждам. Някой има ли мнение какво става.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re:

Мнение от HACKO » 17 мар 2008, 15:33

disc написа:
miromtkz написа:Иначе, каква е идеята като цяло на тези пари ? Защо е нужно това? Проблем ли е ако на студен двигател си отиват към инжекциона?
Идеята е да се събират във този съд парите, когато двигателя не е работил дълго време и те са се отделили във резервоара. За да стане най-доброто им изгаряне (с най-малко вредни емисии) те се пускат когато двигателя достигне определена температура. Реално не е проблем да се пускат и при студен двигател, но електрониката не е настроена така. Ако искаш ти да ги пускаш (по-точно да ги закачиш постоянно без клапан) незнам какъв ще е крайният резултат! Може да е опасно!
Нищо не се случва без клапан, освен че като отвориш резервоара не съска. Идеята на тази система тръгва от Хамериканците, при тях количеството на допустимите бензинови пари които се отделят във въздуха от автомобила е 0.00. Тъй като ако затапиш резервоара херметично, при изчерпването му ще се образува вакум и притока на бензин ще спре резервоарите имат отдушник. Когато д-ля работи няма проблем, обаче когато не работи бензиновите пари излизат в атмосферата. Ако просто се сложи възвратен клапан има опасност системата да експлодира, затова е сложен и този филтър, който акумулира бензиновите пари когато д-ля не работи а когато се запусне се подават във колектора за да бъдат изгорени. В Б-я тази с-ма не е от значение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
brslv
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
Местоположение: търговище
Status: Извън линия

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Мнение от brslv » 17 мар 2008, 19:32

Абсолютно вярно. Тая джажа е само за еко-меко простотии. С нея без нея се тая.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
OhljovchO
потребител
потребител
Мнения: 207
Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за активния въглен, бензиновите пари и клапана

Мнение от OhljovchO » 19 мар 2008, 20:48

Добре еко-меко ясно.
Ама тази джаджа както четох бачка с налягане от смукателния колектор, който "дърпа" парите като е отворен клапана. Ако няма клапан това не значи ли, че налягането в смукателния колектор ще е по-малко винаги, а компютъра няма да е наясно с тази работа? Както ще стане, ако се запуши тази система и не е ли това по-добрия вариант?

Някой може ли да каже какъв е ефекта при проблем в тази система и как ще се усети при каране.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта